Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma

  • 77 Vastauksia
  • 58874 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #75 : 14.11.2016, 22:25:45 »
Mercedes-Benz Sprinteristä sais vauhtipyörän ja levyn 250 mm:sen. Jos en ihan väärin muista. Luulisin että kestää voimaa.
Se vaan että mahtuuko kytkinkoppien sisään.
Poistakaa tämäkin tarvittaessa.

Paikalla Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #76 : 21.11.2016, 20:50:42 »
Onko jollain tietoa paljonko Volvo 960 manuaalin paineasetelma kestää 228/240mm massalevyn kanssa vääntöä..?
Koneesta irtoaa 100% varmuudella alle 400nm, mutta jos on rajoilla niin kannattanee vaan säästää ja hankkia -618 SRE asetelma m20 228mm massalevyn kaveriksi.

Taitaa olla 960 paineasetelma sama mitä B52xx koneista löytyvä??
Merkintä "228/240mm", ja alunperin 240mm kytkinlevyllä.

B52xx kiinteän vauhtipyörän kaveriksi menossa ko. paineasetelma ym. m20 228mm massalevyn kanssa.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa e0000333

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #77 : 08.05.2017, 12:22:10 »
Onkos uudempaan M56 laatikkoon sisäpuolisella työsylinterillä olemassa hyviä patentteja sylinterin siirtoon lähemmäs paineasetelmaa.
Äkkiseltään mitattuna siirtoa pitäs tehtä joku 13mm. Työsylinterin pohja vaan sileeksi ja terästä alle?
Mulla on blingin pyörä ja -618 asetelma joilla hierotaan APEn 8,4mm paksua sintteriä. Asetelman kynsienkin aukko on vähän isompi kuin volvon omassa asetelmassa.
Näyttäis kuitenkin riittävän vielä volvon omallakin painelaakerilla?

Löysin myös itse bemarin oman levyn paksuudeksi 9,3mm. Blingiltä tilattu upotus pienellä etunojalla netistä löytyneisiin kilokuvaajiin nojaten.
Kalvojousesta painamalla aikatarkkaan 10mm liikkeellä saadaan jo rehellisesti levy liikkumaan käsipelillä.
11-12mm löytyy jo silmällä nähtävä reilu rako. Aika tarkallahan se on kun taitaa joku 15m maksimissaan löytyä iskua volvon sylinteristä....
 

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron