Proturbo  Autodiagnoosi

V70 T5 2002 "Volvere > Suoli Edition" ; elämä jatkuu!

  • 207 Vastauksia
  • 76368 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: V70 T5 2002 "Volvere Edition"
« Vastaus #15 : 05.09.2011, 22:47:34 »
Tää on kyllä hieno. Tullu seurattua jo vuosia tuon rakentamista ja edelleenkin näyttää just hyvältä. Sääli kun on toi kuuskymppinen tuossa pihassa, muuten olis voinut alkaa hieromaan kauppoja (en jaksa myydä omaa kulkinetta - viimeksi tuli tarpeeksi AudejaMersujaRollaattorejaMazdoja vaihtotarjouksena)
« Viimeksi muokattu: 05.09.2011, 23:31:11 kirjoittanut Pikkuhukka »
V60 T8 -19

Poissa volvo_p

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 2002 "Volvere Edition"
« Vastaus #16 : 07.09.2011, 17:09:01 »
Siistiltähän se näyttää ainakin kuvissa, olispa ollut kiva nähdä auto "livenä".
Mulla olis ehkä tarkoitus ostaa noi samat vanteet kuin sullakin.
Käykö noihin vanteisiin Volvon alkup. pyöränpultit vai tuleeko vanteiden mukana uudet "omat" pultit?
Saako vanteisiin Volvon oman "alkup." keskiön?
Jos saa siniseltä sen keskiön niin minkä mallin sopii suoraan?

Minä kiitän tulevasta vastauksesta etukäteen...

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: V70 T5 2002 "Volvere Edition"
« Vastaus #17 : 07.09.2011, 21:15:44 »
Siistiltähän se näyttää ainakin kuvissa, olispa ollut kiva nähdä auto "livenä".
Mulla olis ehkä tarkoitus ostaa noi samat vanteet kuin sullakin.
Käykö noihin vanteisiin Volvon alkup. pyöränpultit vai tuleeko vanteiden mukana uudet "omat" pultit?
Saako vanteisiin Volvon oman "alkup." keskiön?
Jos saa siniseltä sen keskiön niin minkä mallin sopii suoraan?

Kiitosta vaan kommenteista kaikille!  -H-

volvo_p: Olishan se ollut kiva joskus tulla Ruotsin puolellekin näytille, varsinkin silloin 2008-2009 kun auto oli hienoimmillaan. Sillonhan siitä oli sinunkin kanssasi puhetta. Se on vaan perheellisen miehen aikataulut melko mielenkiintoiset sovitella ja vanhemmiten alkaa tulla laiskaksikin!   :D

Nuo nykyiset 18" Trex vanteet sopivat suoraan ilman mitään soviterenkaita paikoilleen ja voi käyttää alkuperäisiä pyöränpultteja.
Ostin nuo muutama vuosi sitten Hollannista European Tuning firmasta ja niissä oli jo paikoillaan nuo kuvissa näkyvät pienet keskikapselit Volvo logoilla. Joten en tiedä käykö alkuperäisvanteiden keskiö, en ole koskaan edes kokeillut. Eri vannefirmoista ja nettikaupoista saa kyllä monenlaisia tarralogoja vanteisiin. Useimmissa vanteissa tulee jonkunlaiset keskiöt mukana, yleensä vannemerkin omalla logolla.

Ja tämän kesän ajot (n. 5000km) on nyt ajettu, auto siirtyi tänään talliin talvilevolle. Käytin auton vielä tänään katsastuksessa ja sitten kauniin syyspäivän kunniaksi pesin ja imuroin sen. Eipä sitten keväällä tarvitse muuta kuin ottaa suoraan ajoon.  :)
« Viimeksi muokattu: 07.09.2011, 21:39:02 kirjoittanut volvere »
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 2002 "Volvere Edition"
« Vastaus #18 : 08.09.2011, 08:06:52 »
Ja tämän kesän ajot (n. 5000km) on nyt ajettu, auto siirtyi tänään talliin talvilevolle. Käytin auton vielä tänään katsastuksessa ja sitten kauniin syyspäivän kunniaksi pesin ja imuroin sen. Eipä sitten keväällä tarvitse muuta kuin ottaa suoraan ajoon.  :)

Kun tällä autolla on joku ilmiömäinen kyky muuttua niin miltähän se keväällä näyttää kun tulee tallista ulos?   ;)
Volvoton

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: V70 T5 2002 "Volvere Edition"
« Vastaus #19 : 22.04.2012, 21:22:54 »
Eipä tällä näköjään mitään yliluonnollista muuntautumiskykyä ollut kun tuli ihan entisen näköisenä tallista ulos tänään?  :D





Eli tässä ajokalustoa keväisessä auringonpaisteessa. Olihan se kiva hakea puhdas auto tallista kun ei tarvinnut kuin akun miinuskenkä laittaa paikoilleen ja kääntää avaimesta!

Vaikka mukava on ollutkin 245:sella talvi kurvailla mutta pakko myöntää että ihan aavistuksenomainen ero T5:sen ajotuntumasta löytyy jos oikein tarkkaan vertailee!  ;)
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 2002 "Volvere Edition"
« Vastaus #20 : 23.04.2012, 08:18:48 »
Eipä tällä näköjään mitään yliluonnollista muuntautumiskykyä ollut kun tuli ihan entisen näköisenä tallista ulos tänään?  :D

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

No ei kummia, mutta vielähän sitä kerkeis?  ;)
Volvoton

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: V70 T5 2002 "Volvere Edition"
« Vastaus #21 : 23.04.2012, 09:24:17 »
Mikäs et noissa 20" vanteissa on? millaisen sovituksen jouduit tekemään, en löydä sopivia vanteita kun on ärrän jarrut.. nuo sun ex vanteet on hienot ja kerros miten sovitit ne ?  :hello:
volvoja - onhan noita.

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: V70 T5 2002 "Volvere Edition"
« Vastaus #22 : 23.04.2012, 19:20:06 »
Mikäs et noissa 20" vanteissa on? millaisen sovituksen jouduit tekemään, en löydä sopivia vanteita kun on ärrän jarrut.. nuo sun ex vanteet on hienot ja kerros miten sovitit ne ?  :hello:

Nuo 20" Realcar vanteet olivat kyllä komeat mutta turhan paljon töitä se teetti että ne mahtuivat. ET lukua en enää edes muista, mutta aika lähellä -40 se oli? Vakiojarruilla varustettuun ne menivät suoraan paikoilleen, mutta isojen R Brembojen kanssa piti olla spacerit. Takana oli 10mm ja edessä 12mm spacerit, etujarrut olivat sen verran isommat.

Sen lisäksi takakaaret piti mankeloida, edessä ei tarvinnut. Samoin molemmissa päissä jouduin sisälokareita hieman pilkkomaan ja nostamaan niiden reunat pyöränkaarien yläpuolelle etteivät ne raapineet töyssyissä. Ja lisäksi edessä oli aluksi 235/35-20 renkaat ja ne raapivat molemmilta puolilta ääriasennoissa, hankin eteen melko pian 225/35-20 renkaat ja ne eivät enää raapineet kuin sisäpuolelta ihan ääriasennossaan.

Kaiken kaikkiaan hienot vanteet mutta omaan makuuni hieman liikaa kikkailua niiden kanssa tarvittiin?  ::)
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: V70 T5 2002 "Volvere Edition"
« Vastaus #23 : 23.04.2012, 20:21:28 »
Nuo 20" Realcar vanteet olivat kyllä komeat mutta turhan paljon töitä se teetti että ne mahtuivat. ET lukua en enää edes muista, mutta aika lähellä -40 se oli? Vakiojarruilla varustettuun ne menivät suoraan paikoilleen, mutta isojen R Brembojen kanssa piti olla spacerit. Takana oli 10mm ja edessä 12mm spacerit, etujarrut olivat sen verran isommat.

Sen lisäksi takakaaret piti mankeloida, edessä ei tarvinnut. Samoin molemmissa päissä jouduin sisälokareita hieman pilkkomaan ja nostamaan niiden reunat pyöränkaarien yläpuolelle etteivät ne raapineet töyssyissä. Ja lisäksi edessä oli aluksi 235/35-20 renkaat ja ne raapivat molemmilta puolilta ääriasennoissa, hankin eteen melko pian 225/35-20 renkaat ja ne eivät enää raapineet kuin sisäpuolelta ihan ääriasennossaan.

Kaiken kaikkiaan hienot vanteet mutta omaan makuuni hieman liikaa kikkailua niiden kanssa tarvittiin?  ::)

Eihän tuossa mitään.. olisi kiva jos saisit jotenkin tarkastettua et:n koska itsellä juuri nuo ärrän jarrut ja niiden kanssa joutunut tappelemaan kun ei oikein sopivia vanteita löydy. yhdet 20" kromit ostin ja sorvari sorvaili puolien sisäpuolelta sen verran pois että mahtui, mutta nuo vanteet ei enää minua miellytä.. tuollaiset vanteet haluan!  S*
volvoja - onhan noita.

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: V70 T5 2002 "Volvere Edition"
« Vastaus #24 : 14.05.2012, 14:02:33 »
Vaikka auto ei talven aikana muotoaan muuttanutkaan niin nyt taitaa vaihteeksi etupuskuri vaihtua? Eihän se sitten olekaan vasta kuin kuudes etupuskin tässä autossa kuuden vuoden aikana!  :D

Muutaman talven seisonnan ansiosta varashälyttimen sireenin akku menetti henkensä ja se piti uusia. Pelkkä sireenipaketti 250€ + lisäksi vielä vaihtotyöt ja vikakoodien nollaus. Mukavan halpaa?

Juuri tänä aamuna posti kiikutti pihaan uudet Bilstein B8 Sprint etutolpat. Tallissa on jo hankittuna uudet Volvo alapallot sekä iskarien ylälaakerit ja -kumit. Eli koko etutolpat osineen menevät uusiksi, ainoastaan TME madallusjouset käytetään uudelleen.
« Viimeksi muokattu: 06.09.2012, 17:31:57 kirjoittanut volvere »
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa Koljis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 2002 "Volvere Edition"
« Vastaus #25 : 15.05.2012, 12:13:25 »
Vaikka auto ei talven aikana muotoaan muuttanutkaan niin nyt taitaa vaihteeksi etupuskuri vaihtua? Eihän se sitten olekaan vasta kuin kuudes etupuskin tässä autossa kuuden vuoden aikana!  :D
Tuo S60 facelift puskuri on myynnissä markkinapaikalla: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=6851.0

Muutaman talven seisonnan ansiosta varashälyttimen sireenin akku menetti henkensä ja se piti uusia. Pelkkä sireenipaketti 250€ + lisäksi vielä vaihtotyöt ja vikakoodien nollaus. Mukavan halpaa?

Juuri tänä aamuna posti kiikutti pihaan uudet Bilstein B8 Sprint etutolpat. Tallissa on jo hankittuna uudet Volvo alapallot sekä iskarien ylälaakerit ja -kumit. Eli koko etutolpat osineen menevät uusiksi, ainoastaan TME madallusjouset käytetään uudelleen.


Mikä uusi puskuri tähän on tulossa? Vai kenties paluu johonkiin vanhaan.. R?  S*
S60 T5 -01

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: V70 T5 2002 "Volvere Edition"
« Vastaus #26 : 15.05.2012, 19:04:28 »

Muutaman talven seisonnan ansiosta varashälyttimen sireenin akku menetti henkensä ja se piti uusia. Pelkkä sireenipaketti 250€ + lisäksi vielä vaihtotyöt ja vikakoodien nollaus. Mukavan halpaa?


Sama homma. Sireeni irti ja osiksi, uudet akut paikallisesta akkukaupasta, sireeni takaisin, 10€  ;D

On kyllä nätti auto, tuo väri ja sisuta etenkin.  8)

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: V70 T5 2002 "Volvere Edition"
« Vastaus #27 : 15.05.2012, 21:11:22 »
Sama homma. Sireeni irti ja osiksi, uudet akut paikallisesta akkukaupasta, sireeni takaisin, 10€  ;D
On kyllä nätti auto, tuo väri ja sisusta etenkin.  8)

Tänk juu!

Ja tuosta sireenin hinnasta, näin joskus jossakin kirjoituksessa että sen akun voi itsekin vaihtaa mutta en uskonut että se niin pirun kallis on Sinisellä. No, tyhmyydestä saa maksaa... :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 08.09.2012, 14:46:51 kirjoittanut volvere »
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: V70 T5 2002 "Volvere Edition", Myyty!!!
« Vastaus #28 : 08.09.2012, 14:59:51 »
Ja niin siinä kävi että melkein seitsemän vuoden, lukemattomien työtuntien ja kohtalaisen reippaan rahanmenon jälkeen auto on siirtynyt uudelle omistajalle toiselle puolelle Suomea!  :)

Onnea uudelle omistajalle, on mukana foorumillakin mutta ilmoittautukoon jos haluaa?  :hello:
Toivottavasti auto toimii ja palvelee jatkossakin yhtä hyvin kuin minulla ollessaan!

Mitä jäi saldoksi?
- 6 vuotta 10 kk
- 61749 km
- bensaa paloi 6046 litraa
- koko ajalta keskikulutus 9,79 l/100km
- rahaa xxx €  :D




Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa FenixOmena

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 713
  • Ahdoin vähän huonosti ja nyt turbottaa.
    • UncleMikesGarage
Vs: V70 T5 2002 "Volvere Edition" ; nyt se on myyty!!!
« Vastaus #29 : 10.09.2012, 20:29:31 »
Rahaa xxx :D ehkä muutama ruksi lisää? ;) oli se kyllä hieno mutta ennenkaikkea hemmetin hyvä ajaa! :) toivottavasti uus omistaja pitää yhtä hyvää huolta! :)

 

Kulkukoira  Proturbo