Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Moottorinohjauksen vaihto LH 2.2 -> LH 2.4:seen

  • 17 Vastauksia
  • 10122 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sutku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Onko minkäläinen projekti vaihtaa LH2.2 tilalle LH 2.4 ? Kaikki osat löytyy luovuttajasta. Mitä kaikkea pitää ottaa huomioo kun alkaa vaihtaa moottorin ohjausta? Tuleeko hyttiin joitakin omia johtoja erilailla kun 2.2:sessa ja mitäs konehuone puolella. Ekaa kertaa alkaisi tämmöinen projekti ja pikkuisen haluaisin tietää ennakkoon asioita joita pitää ottaa erityisesti huomioon ja ostoslistaa varten. Onko tämä helposti toteutettavissa?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moottorinohjauksen vaihto LH 2.2 -> LH 2.4:seen
« Vastaus #1 : 04.09.2014, 22:33:59 »
Tällee äkkiseltään n. 20s pohtimisella joudut kaikki vaihtaa, paitsi puolan. Ei siltikään mahdoton homma  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Atte96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorinohjauksen vaihto LH 2.2 -> LH 2.4:seen
« Vastaus #2 : 07.09.2014, 13:35:45 »
kumpis olisi helpompi tehdä vaihtaa lh 2.2 tilalle 2.4 vai pistää mega, tatech tai muu vastaava?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moottorinohjauksen vaihto LH 2.2 -> LH 2.4:seen
« Vastaus #3 : 07.09.2014, 20:38:32 »
kumpis olisi helpompi tehdä vaihtaa lh 2.2 tilalle 2.4 vai pistää mega, tatech tai muu vastaava?

Mitä haet tehoa jne?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Moottorinohjauksen vaihto LH 2.2 -> LH 2.4:seen
« Vastaus #4 : 09.09.2014, 00:29:54 »
Mega on hitosti helpompi ja fiksumpi säätää kun tatech, semmosen soveltaisin jos jotakin aftermarkettia laittaa. LH2.2 johtosarjasta pystyy 90% hyödyntämään megan kanssa, lisäpiuhoja ei taida tarvia ollenkaan jossei halua jotaki hipompaa kytkentää tehdä, ainakaan en heti muista mitään puuttuvan mitä mega tarttis. 2.4:seen vaihtaessa menee tosi paljon juttuja uusiks, nakuanturi ja sytkäkivi+puola käy vanhaa, ja toki sumut ja kaasuläppäkytkin. IMMu, boksit, johtosarja ja triggeröinti on erilaiset, eli pääset kivasti vauhtipyörän vaihtotalkoisiin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Sutku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorinohjauksen vaihto LH 2.2 -> LH 2.4:seen
« Vastaus #5 : 09.09.2014, 20:08:50 »
Taidan vaihtoo vaan koneen tuosta 940:sestä tuohon 760:seen. Vaihtelee anturit tuosta toisesta koneesta toiseen jotka löytyy 760: rikkoutuneesta koneesta

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Moottorinohjauksen vaihto LH 2.2 -> LH 2.4:seen
« Vastaus #6 : 09.09.2014, 20:12:05 »
Mega on hitosti helpompi ja fiksumpi säätää kun tatech, semmosen soveltaisin jos jotakin aftermarkettia laittaa. LH2.2 johtosarjasta pystyy 90% hyödyntämään megan kanssa, lisäpiuhoja ei taida tarvia ollenkaan jossei halua jotaki hipompaa kytkentää tehdä, ainakaan en heti muista mitään puuttuvan mitä mega tarttis. 2.4:seen vaihtaessa menee tosi paljon juttuja uusiks, nakuanturi ja sytkäkivi+puola käy vanhaa, ja toki sumut ja kaasuläppäkytkin. IMMu, boksit, johtosarja ja triggeröinti on erilaiset, eli pääset kivasti vauhtipyörän vaihtotalkoisiin.
Kerroppa muutamia esimerkki missä kohdin mega on hiton paljon parempi ja helpompi säätää kuin Tatech? (esim T32 pro)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Moottorinohjauksen vaihto LH 2.2 -> LH 2.4:seen
« Vastaus #7 : 10.09.2014, 01:12:34 »
Kerroppa muutamia esimerkki missä kohdin mega on hiton paljon parempi ja helpompi säätää kuin Tatech? (esim T32 pro)
Sen vähän mitä oon käpistelly niin aivan kaikilta osin helpompi. Karttojen visualisointi tosi paljon selkeämpi, anturitietojen (kampura ja nokka) keskinäinen vertailu selkeämpi, tooth logger/trigger logger toimii kivemmin. Ja kiva lisä on, että säätösofta toimii ilman pelleilyä 64-bittisessä koneessa. Paremmmaksi en tietääkseni ole väittänyt, mutta selkeästi käyttäjäystävällisempi mega on. Nakujuttujen suhteen tatech vaikuttaisi olevan hiukan paremmin kartalla maailman menosta kun mega, samaten erilaisissa erikoisjutuissa kuten luistonestoa, vaihdekohtaista ahtosäätöä jne, mutta nämä on kai taas semmosia tarpeen mukaan. Henkkoht en maksasi pennin jeniä tatechista tuon "tuotetuen" ja käyttöliittymän nähtyäni. Etevä purkki varmasti, ja säätökin voi olla helppoa jos tekijä viitsii avata toimintalogiikkaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • Jee jee
Vs: Moottorinohjauksen vaihto LH 2.2 -> LH 2.4:seen
« Vastaus #8 : 10.09.2014, 08:39:35 »
Tatechin käyttöliittymä on diplomaattisesti ilmaistuna varsin "insinööri". Ajaa asiansa, mutta ei kyllä ole erityisen selkeä. Tuotetuesta mulla ei ole kyllä mitään valitettavaa.
!

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Moottorinohjauksen vaihto LH 2.2 -> LH 2.4:seen
« Vastaus #9 : 10.09.2014, 14:43:39 »
Etevä purkki varmasti, ja säätökin voi olla helppoa jos tekijä viitsii avata toimintalogiikkaa.
Siinäpä tärkeimmät.  ;)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa 740esedu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorinohjauksen vaihto LH 2.2 -> LH 2.4:seen
« Vastaus #10 : 29.01.2015, 05:24:43 »
Itelläkin olis edessä vastaava projekti.. vauhtipyörä on uuemmasta mallista (en kyllä ole varma onko oikeassa asennossa...) mutta mites noitten johtojen kanssa? Ja mitä kaikkea menee vaihtoon tarkalleen konehuoneesta? Kysymyksiä on paljon ja jos joku ois vastaavan homman suorittanu niin neuvot olisi toivottuja. Kyseessä siis b230ft 740 lh2.2 . Itse en osaa mitään megasquirtia ynnämuita säädellä. Moni muukin kysellyt tätä samaa asiaa, mutta vastausten taso lähinnä "vaihda autoa tms"  ::)
Volvo 740 b230ft

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Moottorinohjauksen vaihto LH 2.2 -> LH 2.4:seen
« Vastaus #11 : 29.01.2015, 05:58:30 »
(en kyllä ole varma onko oikeassa asennossa...)

Muistaakseni ykkönen ykk;ssa puuttuvat hampaat startin aukkoon.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Moottorinohjauksen vaihto LH 2.2 -> LH 2.4:seen
« Vastaus #12 : 29.01.2015, 07:54:41 »
Muistaakseni ykkönen ykk;ssa puuttuvat hampaat startin aukkoon.
Juuri näin.
Jäitä housuun!

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorinohjauksen vaihto LH 2.2 -> LH 2.4:seen
« Vastaus #13 : 29.01.2015, 08:17:38 »
Lh 2.2 vaivto Megaan on aika helppo asentaa kun jakajassa on Hall-anturi. Omasta mielestä työläin rasti ruiskun asentamisessa on just triggeröinti. Vr-antureilla on ollut enemmän jumppaa kuin Hall antureilla, sähköisesti
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Moottorinohjauksen vaihto LH 2.2 -> LH 2.4:seen
« Vastaus #14 : 01.02.2015, 01:21:40 »
Teknisesti olisi huikean kiinnostava testi, saako 2.2:sen sytkäpurkin tökättyä suoraan 2.4:sen bensapurkin kaveriksi, pinnijärjestys hiukan heittää mutta kuka ekana testaa mitä tapahtuu piuhoja sekottelemalla että pelaako 2.4 boksilla ja immulla 2.2 sytkän (eli siis hallijakajan, ei triggeriongelmia!) kanssa?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Samppasport  Futurez