Kulkukoira  Proturbo

PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )

  • 166 Vastauksia
  • 32450 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #150 : 23.11.2023, 13:38:37 »
Jotain kuulumisia, vaikka juuri mitään ei ole tapahtunut.

Pökäle kuljettaa töihin ja takaisin. Mauton, hajuton ja eritoten halpaa ajoa. Sen verran ylläpidin tuota, että pesin ja laitoin pesun yhteydessä laitettavan pinnoitteen. Helpompi pitää puhtaana ja muutenkin siistiyty hiukan.


Audin mekatroniikka / laatikko on ollut kiltisti, oli se vika vain siinä vuotavassa liittimessä. Huolettomia kilsoja ajettu mittariin. Olipahan tuo hetken myynnissäkin ja itse asiassa ostajakin oli tulossa jo hakemaan, olisin jopa autosta oikeasti kovan hinnan saanut, mutta aikani ettimisen jälkeen tulin siihen tulokseen, että en mä Audista ala luopumaan. On leivottu niin paljon euroja kiinni ja kun toista käytettyä ostaa niin ei tiedä millaisen saa. Sitten kun omaan skeptisyyteen lisätään kranttuus niin ei tahtonut sopivaa vaihtoehtoa löytyä. Kävin yhden suht tuoreen nelikko bensan ajamassa, mutta ei iskenyt. Totesin loppuviimein, että ajellaan me tällä, vaikka ylläpito ei ilmaista olekkaan.






Dnepriä laitoin tässä taannoin jopa vähän. Vanhat pakoputket on umpisurkeat ja alkukäyristä menee sormi läpi. Laitoin someen ilmoituksen putkitarpeesta ja samana iltana hain miltei naapurista moiset.




Suorat huilut ja hyvät aihiot. Jotkut pikkulohko kollektorit tms. silvottu putken päiksi, mutta sepäs vain tyyliin sopii.

Sovittelin näitä ja totesin, että aihioista taisi tulla pysyvät. :D Ajatuksena oli vain ottaa 5cm alkukäyrää ja puuhastella putket jotain villiä reittiä, mutta nuo istuu kyllä hienosti tyyliin ihan vain tuollaisenaan. Emminä tuota vielä käyntiin laittanut tai kuunnellut miten paukkuu, mutta eiköhän tuo selvinne. Jonkinlaiset kannakeraudat voisi puuhastella näihin ennenkuin alkaa edes käyttelemään.




Sitten se pääharraste: hyvä on lämpöisessä tallissa hakea tulevaan kauteen vauhtia. AIka vähälle on aika jäänyt tämän kanssa ja melko aktiivinen lapsiperhearki vie aikaa. Mikäs siinä pienten ihmisten alkujen kanssa taikinoidessa, eiköhän näitä romuja ehdi joskus vielä laittamaan.
Sen verran käväisin tallissa, että lämmitin tuo kojelaudan ja nyhräsin tuon varoitustarran pois. Annoin jopa auton käydä lämpöiseksi ja vähän aikaa rokettirollia kuuntelin.








Vähänhän siitä maalia tahtoi irrota, vaikka kuinka lämmitti, mutta eipä tuo onneksi virheetön ollutkaan. :D Eipähän ole keltainen irvikuva naaman edessä koko aikaa.

Jo käytännössä siitä hetkestä kun auto mulle tuli, on ebayn hakusanoina ollut fender guidet, mutta koskaan en ole aikaiseksi mukamas saanut niitä tilattua. Someen tuli moiset myyntiin, tokikin kalliilla, mutta ompa nyt aikakauteen sopivat guidet ja nämä ovat vielä valaistut. Olisivatko lie jostain -50 luvulta?


Alla olevan kuvan 50€ ei ollut maksettu hinta... :D






Kertakaikkisen jopa hienot kilkkeet. Joku voisi väittää jopa "kauniiksi", ovat juuri sellaiset mitä olin ettinyt. Nuo on vaihdettavalla polttimolla ja polttimot hainkin jo, kun näissä oli 6V polttimot. Toinen hiukan eläneen näköinen, toinen kuin uusi. Etrasta kävin kirkasta akryylitankoa kysymässä ja haen sieltä tuota tankoa, mikäli tuo orkkis pituus ei ole hyvä. 10mm akryylitanko 10€ / metri, elikkä kustannus ei tosiaan ole paha, jos haluaa pituutta kasvattaa.

Kävin hiukan mallaamassa. Joko puskurin seudulle, tällä tavalla jää tosi alas.


Tai sitten napsu ylös. Tuonne kromin taakse sais nätisti reiän porattua ja jollain näppärällä kiinnikeraudalla kiinni, mutta on se tuokin alhaalla.


Ja sitten se paras vaihtoehto, mutta poraappas lokasuojaan reikä.. No eipä tämä mikään museoauto ole.  ::) Toki reiän saisi porattua kromilistan alle piiloon ja ko. listan alakautta voisi pyöräyttää kiinnikeraudan kromilistan päälle --> ei reikää näkyville ja kiinnikerauta tulee alakautta:


Täytyy alkaa käyttelemään listoja irti ja puuhastella nuo autoon. Samalla kun tekee sähköjä noille, voisi samalla puuhastella sille flektille järkevämmän ohjauksen, kun mulla on hyllyssä noita lämpötilalutikoitakin.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa make s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #151 : 26.11.2023, 08:39:16 »



Täytyy alkaa käyttelemään listoja irti ja puuhastella nuo autoon. Samalla kun tekee sähköjä noille, voisi samalla puuhastella sille flektille järkevämmän ohjauksen, kun mulla on hyllyssä noita lämpötilalutikoitakin.
[/quote]

Ompas kertakaikkisen hieno varuste ja muutenkin mukava ja hieno harraste seurailla. Ennen vanhaan vaan osattiin tehdä kauniita kulkuneuvoja -H- O0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #152 : 04.12.2023, 10:13:50 »
Ompas kertakaikkisen hieno varuste ja muutenkin mukava ja hieno harraste seurailla. Ennen vanhaan vaan osattiin tehdä kauniita kulkuneuvoja -H- O0

Kiitos vain!  :) Samaa mieltä, ko. aikakauden laitteissa on sitä jotain hiukan enempi kuin tuoreimmissa laitoksissa.

Hophop.

Kävinpäs tallissa pitkästä aikaa jotain "oikeasti" tekemässä.

Tallin kattoon tuli tilattua uudet valot, black fridayn tarjouksesta. 25metriä AGGEn valonauhaa. Valaisee ihan sairaan hyvin. Halusin vain äkkiä valot levälleen kattoon ne on nyt noin Quick and Dirtysti levitetty sinne. Hipistelee sitten kivemmin kun auto on tieltä pois.





Pakartiin tuli leivottua nuo fender guidet paikalleen. Kovasti mallailin moneen eri paikkaan, jopa lokasuojan reunaan, mutta kyllähän sen parhain paikka löytyi siitä, mihin ensimmäisenä noita kaavailin. Mallailin rauhassa paikat noille, maalarinteipillä hahmottelin vielä paikat ja pora laulamaan. 8mm reikä lokasuojaan ja asennuspuuhiin. Tuumasin vain, että kemppi korjaa mikäli tulee katumapäälle kun loksut ei muutenkaan ole priimat.













Nuohan on tosiaan vaihdettavalla polttimolla ja vaihdoin 6volttiset 12volttisiin 4wattisiin. Biltemasta hain valmiiksi 4wattiset ja 2wattiset, voi sitten vaihtaa jossain vaiheessa jos tuntuu nuo 4wattiset liika kirkkailta. Haaroitin kuskin puolen parkilta sähköt guideille. Totesin siinä samalla kun sähköjä tein, että tehdään nämä nyt nopeasti pois ja hierotaan sitten kun auto on tallissa toisin päin eikä persaus kahnaa nosto-oveen.

Mielestäni onnistunut asennus. Näyttää siltä kuin olisi aina ollut tuossa.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #153 : 23.01.2024, 12:14:31 »
Päivitellääs vähän kuulumisia. Päivityksessä taasen totuttuun tapaan jonkin verran kuvia.

Flektille on nyt toteutettu hiukan älykkäämpi ohjaus, eli laitoin hyllyssä olleen lämpötilalutikan mittaamaan pintalämpöjä jäähdyttimen pinnassa. Pinnan ollessa n. 95astetta lähtee flekti puhaltamaan. Lämpötilamittaus vasemman kiinnikkeen alla nyt. Seuraan miten alkaa siitä toimimaan ja muutan sitten paikkaa mikäli tarve sen vaatii.


Seuraava lisäys ei ole tosiaankaan perioid correct, mutta käytännössä pakollinen, kun jälkikasvua kulkee kyytissä. Nimittäin turvavyöt. Tilasin 4 kpl 3 pistevöitä automaattikiristimin, jotka on jonkin mallimerkinnän mukaan joissain testeissäkin käyneet. Vanhin muksu ei tahdo mahtua enään selkä menosuuntaan olla, joka käytännössä saneli tätä muutosta / vöiden lisäystä.
Takanahan tässä oli jo lannevyöt nimenomaan turvaistuimia varten, johon sittemmin lisäsin isofix raudatkin. Tarkoitus oli vaihtaa lannevyöt takaa keskipenkeille ja vastaavasti sohvien reunapaikoille tulisi uudet vyöt.

Turvavyön väriksi valikoitui punainen, koska se vain miellytti omaa silmää eniten ja sopii sohvan sävyyn.


Tiedossa oli, että melkoinen puuhastelu tuossa hommassa tulisi olevan, mutta ei kun tekemään.
Olin jo muutama vuosi takaperin edelliseen jenkkiin sovitellut uudet vyöt ja otin ko. muutoksesta talteen vanhat vyöt. Noissa vanhoissa vöissä oli kiristimet rikki ja muutenkin aika valmiit kankaiden osalta. Nyt, noin 2 vuoden jälkeen kaivoin säilötyt vyöt varastosta, koska ajattelin että hyödynnän ne tässä prokkiksessa. Samalla kun kävin varastossa, huomasin säilöneeni tuvan rännien kiinnikkeet, niitäkin samalla sitten otin jatkojalostukseen. 
GMC:n vyöt silpoen, ja muovit säilyttäen, ihan varmuuden vuoksi vain.




Vanhojen vöiden rungoista "jalat" irti. Noissa on vahvikepokkaukset, ja ajattelin etten jaksa suotta alkaa pyörää uudelleen keksimään joten ne hyötykäyttöön.



Jalan ollessa irti tuli selväksi, että tuota jalkaa olisi jatkettava jotenkin. No ei muutakuin se rännien kiinnike silpoen ja sovittelemaan.

Kiristimen ja kiinnikkeen sommittelua. Nimenomaan sovittelua, sillä tuo nimenomainen "jalka" piti vielä kääntää 180 astetta.


Totesin, että eiköhän tuolla ole hyvä nyt jatkaa ja siirryin keskivöiden suunnitteluun. Loput rännikiinnikkeestä hyötykäyttöön. Uskomattoman vahvaa kamaa aikanaan ( -80 luvun alussa ) laitettu rännien kiinnittämiseen räystäslautaan, tais olla materiaalipaksuus jotakuinkin 5millin luokkaa 



Haasteena tuli pujottaa penkin välistä nuo kiinniketangot ja keskipenkin vyöt. En halunnut rälläköidä penkkejä ( ja etenkin nahkoja ) pilalle, joten reikäterällä mallinnus ja dremelillä aukot kummallekin puolen.





Sitten vain pujottamaan vyöt läpi.



Etuvöiden kiinnityspisteet alkoi muuten olla suhteellisen selkeät, paikat oli katsottu ja vahvikkeetkin oli jo valmiina. Seuraavaksi siirryin pilareihin ja niiden suunnitteluun. Pilarin kiinnityspisteen mallailin omalla fyysisellä mitallani ja totesin että tuossa on hyvä. Uudemmissa pirsseissä pilarin säätöhän on jo autossa, mutta sellaista en ruvennut tähän askartelemaan, joten omilla mitoillani tein.


Sitten tein vahvikkeet, mutterin räkäisin kiinni vain siksi, että vastaan ei mahdu pidellä lenkillä tai millään muullakaan avaimella.



Vahvikkeista puheen ollen, lattian läpi toisella puolen on niin isoja prikkoja / korilaattoja ja noita tuollaisia isompia lätkiä.




Pilarien vahvikkeet kun oli taidolla tehty ( not ), oli niiden aika upota pilarin sisään. Hiukan kuvan keskikohdan alapuolella on neliöreikä, jota dremelillä hiukan avasin lisää, muotoilin ja rupesin pujotuspuuhiin. Sinne se 20cm pitkä, ja 30mm kokoinen vahvike upposi aika vaivatta.







Wronikilla koko komeus kiinni, jottei valahda pilarin sisälle kokonaan.



Tuossa vaiheessa heitin etupenkeille vyöt paikalleen ja siirryin takavöiden kimppuun. Takaa löytyi hyvät paikat aika helpolla ja niiden toteutus oli näppärä. Vahvikkeet näihinkin sekä kiristimen, että ylemmän lenkin alle. Kiristimen alle taisi tulla 40 x 40 latat ja ylempään kiinnitykseen 80 x 30 lattarauta, samaan tapaan kuin etupilareihin.



Käytännössä kiristimien, ala- ja ylälenkkien asennuksen jälkeen vetelin lattiaan reiät kiinnikepulteille, vahvikkeet alapuolelle ja kaverin kanssa paukautettiin pultit kiinni.

Lopputulos on mielestäni aivan siisti ja ei pompi liikaa silmille.











Aika jeesjees. Vöiden lisääminen on nyt tehty niin ( elikkäs ns. overkill ), että ei ainakaan kiinnityspisteiden kanssa tarvi jännittää.

Tulevana kesänä pääsee koko revohka mukavammin matkustamaan. Vois olla vielä aikas näppärä pikkumiehille peltori kiinnikkeet tehdä. Kasikympistä ja siitä ylöspäin kopissa on jonkin verran meteliä niin saattaisi myös olla mielekkäämpää matkustella kun ei olisi helkkarin kuuma ja sitten vielä järkyttävä melukin. 
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #154 : 24.01.2024, 08:20:54 »
Olipas muuten unohtunut edellisestä spämmistä moottoripyörä askartelut pois.

Neprissä on ollut huono sivujalka jo pitkään ja tahtoo painua kasaan, vaikka onkin jotain metsätyökoneen ketjua. Mulla jäi jo jokin aika sitten yli huonot Einhellin pukit, joille en Pakardia laske, joten niistä toinen hyötykäyttöön. Narautin vahvikekolmioon reiän Neprin runkoon, josta läpipultti ja sokka päähän.







Tuo pukki sopii modatulla pituudella suoraan sylinterin alle ja pysyy pyörä pystyssä näppärästi.



Tuossa se kolisee myös kätevästi mukana. Vittumainenhan tuo on käyttää, mutta niin on koko pyöräkin. Ei kannata kiireessä lähteä.

Tuon pukin vois vielä hiekkapuhaltaa tms, niin saisi mukavan patinoituneen tuostakin. Ja toki, tuohon olisi voinut jonkun oikean jalankin laittaa, mutta sellanen ei maistu.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #155 : 02.02.2024, 10:55:28 »
Vanhat gängbängit oli jo "melko" ehtoo puolella edessä ( lue: miltei kankailla ) ja takana olevat ridgestonet alkoi olla myös jo niin kovat, että renkaiden uusinta tuli oikeastaan edellämainittujen seikkojen myötä pakolliseksi.

Kaverin, joka rengasliikkeellä töissä, turistiin muutamaan otteeseen asiasta ja sieltä sain hyviä neuvoja rengas koon valintaan.

Olin kuvitellut, että olen kutakuinkin perillä minkä rengaskoon haluan, mutta onneksi toveri sitten ystävällisesti neuvoi, että suunnitelmallani koolla menee kyllä liian suureksi rengaskoko.

Tilaukseen päätyi siis Kontio White Pawit koossa 205/75-15. Takana oli aiemmin muistaakseni 195/80-15 ja edessä 195/65-15 renkaat, joka tarkoitti siis sitä, että edestä maavara tulisi kasvamaan.

Tämä pikkuprokkis lähti sillä liikkeelle, että vannekierros autosta irti.



Irtovanteet kyytiin ja kaupan kautta suhteellisen saman sävyistä maalia.



Pohjat kuntoon ja vanteisiin uusi maali päälle, tasan niille alueille jotka näkyy, eli kromilippojen alta jätin pinnat ronskiin kuntoon.





Ennen renkaiden päällelaittoa kaveri vielä vinkkasi, että tsekkaa mahtuuko liimapainot eteen Wilwoodin jarrujen kanssa, joten painojen kanssa sovittelua. Mahtui juuri ja juuri.



Sitten liikkeessä uudet kumit niskaan.





Ja uutta settiä auton alle, suojavärien poistoa, lippojen ja keskiöiden kiillotusta. Tuli jees.











Keulasta nousi auto sen puoltoista senttiä, mutta nyt on sopusuhtaisemman näköinen.

WhitePawien kanssa kuulemma on ollut ongelmaa suojalakan poiston kanssa. Näistä se lähti melko iisisti lämpimällä vedellä, kintaalla ja tiskiharjalla varovasti pesten. Pelkän vesipesun jälkeen hyvin loivalla foamilla pesin renkaat. Alla olevien kuvien oton välissä on n. 15min, enkä tehnyt kiireessä. Loput sitten painepesurilla kun pääsee taas pesuhommiin ja sama kai se on ostaa oikea valkosivu renkaiden hoitotuote hyllyyn.





Aurinkokin näyttäytyi ja otin auton ulos, annoin mokoman käydä pitkästä aikaa lämpimäksi. Flektikin tuntui toimivan hienosti uudella ohjauksella. Vähän sitä voisi jatkokehittää, mutta menee jo hifistelyn puolelle.







Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1043
  • www.vrcf.fi

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #157 : 19.02.2024, 13:47:49 »
Varmaan oot tietoinenkin mutta varuiks linkkaan tän:

https://www.autodude.fi/fi/tuote/rengaskiilloke_tuf_shine_tire_appearance_kit

Kiitos vinkistä, mutta tuo setti löytyy jo hyllystä.  :)
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #158 : 12.03.2024, 10:20:12 »
Kuulumia.

Pösö on paska ja mittaristokaan ei toimi enään kunnolla. 2/5 mittareista toimii, polttoainemittaus ja kierroslukumittari. Vissiin ECUssa vika tms. Ei paljon kiinnosta korjata.  :D

Moottoripyörän akku ladattu täyteen ja putkisto viimeistelty ( = lue klemmareilla rungossa kiinni )

Audia on jopa pesty! Tein tähän myös viime vklp vuosihuollon ja askartelin paskartelin pohjaan muovit uudelleen kiinni.


Ajokauteen rupesin Pacua valmistamaan. Voisihan kauden jo aloittaakin kun päätiet on sulat jo, mutta sivutiet ja etenkin työpaikan parkkipaikka on sellaisessa kunnossa, että saa mokoma vielä levätä hetken.

Aloitin tosiaan kauteen valmistautumisen: öljynvaihto suodattimineen, polttoaineensuodattimen ja peräöljyjen vaihto. Selkeetä suorittamista, mutta peräöljyjen kanssa meinasi olla työmaata. Luonnollisesti täyttöroppu ensin auki, että saa uudet liemet sisään kun murikka tyhjänä. Tyhjäysropun kanssa meinasi olla hankaluuksia. Viime vuonna siis jätin murikkaan öljyt vaihtamatta, mukamas laiskuuttaan ja olipa hitsaus kaasukin loppu. Jo siis vuosi sitten huomasin, että joku oli käynyt hellästi naimassa ropun kannan aivan valmiiksi.

Otin suoraan hitsin lattialle levälleen kun tunkkasin perän ylös. Roppuun pultti hitsaten ja roppu auki.



En tiedä mitä paskaa tuolla perässä on, mutta melko eksoottiset öljyt tuli ulos.  ;D Ja etenkin se haju oli hiukan ikävä, joka vanhoista öljyistä lähti.

En ollut muistanut ostaa uutta tyhjäysroppua, joten 32mm kanta hitsaten vanhaan roppuun. Tuli aivan välttävä ja aukeaa jatkossa.




Öljytilavuus 1030 perässä taisi olla 1,6litraa/ tyhjäysropun alapintaan, joten kahdesta litrasta sai 4 dl huuhdella murikan läpi. Uudet öljyt sisään huuhtelun jälkeen ja ajellaan niillä alkukausi. Vaihtelee paremmat öljyt taas hetken päästä kun huuhtoutuu lisää.

Rouva dymotti mulle hallintalaitteisiin muutamat tarrat myös ja ne paikoilleen.


Turvavyö jumpasta oli myös jäänyt yksi kohta vahvike hitsaamatta, joten sen tökkäsin myös kiinni samalla.


Sitten kikkare ulos paistattelemaan päivää.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #159 : 03.04.2024, 08:00:22 »
Yksinpuhelu jatkuu. Pitkää kirjoitusta luvassa.

Moottoripyörää muistuttava kasa meinasi alkaa kiukutella mutta nyt uskaltanee alkaa näyttää haalean, haalean vihreää valoa tulevalle ajokaudelle sen kanssa.

Sehän on kovin huonosti lähtenyt käyntiin nyt viime aikoina ja tuntuu, että kipinässä oli syy. Tuossahan on virranjakaja ja kärjet joita oon hieronut niin tien päällä, kuin pihassa. On nimittäin hierottu, mutta en saanut asettumaan. Mulla on ollut jo tiedossa kauan, että kärjettömiä sytkiä noihin saa, mutta en ole saanut aikaseksi sellaista tilata ja ajattelin että ajan kärjellisellä.

Ajattelin, että käväisen purkamassa vanhat romut pois ja laitan koneen YKK odottamaan kärjetöntä sytkää, kun sen nyt tilasin sitten. Klassikko: "Tuossa nopsaan käyn tallissa". Niin minä aidosti luulin ainakin. :D Tulpat pois ja YKK ettimään, kädellä painaen kiksistä. Ihmettelin, että mites tämä tuntuu siltä kuin olisi hiukan eloton ja välyksellinen, kiksi siis. Pyörittelen konetta ja etiskelen YKK. Noo, ei siinä sen kummempia, YKK löytyi, mutta samalla löytyi myös kiksistä välys. Taustana: tähänhän on minun toimesta tehty kaks laatikkoa noin 4 vuotta sitten, toinen varastoon varalle ja toinen pyörään. Ajossa ollut laatikko oli toiminnaltaan vähintäänkin eksoottinen ( vaihdekuviot ja vedossa saattaa räppästä vaihteen pois silmästä ) ja nyt syy selvisi. Kiksin toinen pää tulee laatikon perään laakeroituna ja tuota laakeria ei enään ole. :rolleyes: Epäilisin, että laatikossa on päässyt laakeri pyörähtämään ja syönyt kuoret pilalle.


No eihän siinä. Kuten jo yllä olevasta kuvasta näkee, laatikko on jo pöydällä. Eli syttyvermeiden vaihto päätyi laatikon vaihtoon. :D


Meni jo rutiinilla laatikon vaihto, muistu elävästi mieleen noin 4 vuotta sitten takaiset ongelmat. Takarengas murikoineen pois, jarrutanko pois, kytkinvaijeri irti ja laatikon pultit auki, sitten vain muljutellaanjahuljutellaan laatikko pois rungon välistä.

Uusi laatikko varastosta käsille, tsekkaus että onhan tämä varmasti ehjä ja olihan se. 4vuotta sitten noiden laatikoiden kanssa oli jos jonkinmoista ongelmaa ja enään en ollut satavarma, onko mulla yks rikkinäinen varastossa vai ehjä. Ehjä se onneksi oli. Heitin sitten uuden laatikon paikalleen ja pyörittelin konetta ympäri. Hienosti toimi. Sitten kone uudelleen YKK.

Meni muutama päivä ja osat saapui sytkään. Homma lähti sillä liikkeelle, että laitoin kärjettömän sytkän, 6v tehopuolan, uudet tulpat ja tulpan johdot pyörään. Bensahana auki, kaasareiden tulvitukset, kaks praimauspolkaisua ( lähinnä omalle perselihakselle, ei toi taida muuten niitä tarvita ), virrat päälle ja muutamalla polkaisulla käyntiin. Oikeasti muutamalla, eikä millään paikallisen pöydän "muutamalla polkaisulla"  joka tarkoittaa alle sataa, mutta yli 50 polkaisua.

Olin aivan ihmeissäni, että jumalauta, ei edes perselihas revähtänyt tässä touhussa. Rouvakin kattoi olkkarin ikkunasta, että nytkö JO se käy. :D

No sitten tallin ovea auki ja ajattelin, että lähden lenkillä käymään. Pyörä sammuu yhtäkkiä, kun oli käynyt 20sekuntia. Ajattelin, että näinköhän joku paskakikkaresaatanavittuperkele meni tankista suotimeen tms, että bensan tulo loppui, koska suotimet oli tyhjähköt.

Vitut.

Tässä vaiheessa meni hiukan jo tunteisiin. Bensaa tulee, mutta ei sitten kirveelläkään käyntiin. Että mua sitten jo hiukan ärsytti. Tulpat pois ja kipinää kattomaa. NO EIHÄN SE SAATANAN KÄRJETÖN SYTKÄ ENÄÄN ANNA KIPINÄÄ.

Kevyt harmitus päälle. Totesin, että nyt on ehkä syytä pesasta kätet ja mennä keitteleen tuvan puolelle kahveja ja tuijottaa hiljaa nurkkaanpäin hetki.

Verenpaineet laski ja totesin että käyn vielä iltasella kattomassa ja totta tosiaan, sytkä kuoli tuona 20 sekunnin aikana. Nyt jo hiukan huvitti, että miten voi olla näin surkea tuuri. :D

Seuraavana arkiaamuna sitten osamyyjälle soittoa ja sain erittäin hyvää palvelua. Uusi osa lähti takuuseen heti.

Pari päivää odottelua ja osa paikalleen. Kolmannella polkaisulla käyntiin. Jumaliste miten hienosti toimi.

Annoin pyörän käydä tyhjää ja uskomatonta kyllä, toimi todella upeasti. Alla video, klikkaamalla isoksi. Moottorietuosassa onkin vielä suojakoppa irti ja näkyykin hiukan sytkävermeitä tuolta.


Annoin lämmetä ja kävin ajamassa. Ei oo koskaan toiminut noin hyvin. :D Alla video n. 5 km päässä kotoa.


Sitten tien päälle ja parikymmentä kilsaa alle. Ajamalla vielä kotiin!

Osamyyjän kanssa olikin puhetta, että oisko lie vain ollut huono osa tms. kun kuoli niin nopsaan.

Tästä motivoituneena aloin laittamaan etuloksua paikalleen. Etuloksua, jonka siis kaivoin juhannuksena -23 mummulasta talteen:




Liimaa leikkaa:




Etuloksun sain kutakuinkin leikottua ja kiinnikkeitä miettimään. Vanhat pakoputkiklemmarit mitkä lie keksinnöt pöydälle ja pala lattarautaa.







Sopii tyyliin ja on tukevat.

Koitti pääsiaismaanantai ja aamulla sitten vesisateessa treenille. Kausi oli aloitettu joten nepparilla mentiin. HIENOSTI käyntiin ja mahtavasti toimi. Sen verran tuo vaan vatkaa, että etuvalo irtosi tehdashitsauksesta, mutta onneks oli SA INT vyö mukana, nippuside + rautalankaa ja vanha meisseli, joilla saatiin väliaikais pysyväisratkaisu kiinnitys valolle. :D


Taas, sopii tyyliin ja en tuota viritystä pois ota, kerta pysyy paskat paikallaan :D

Vesisaderetken jälkeen pyörä alkoi näyttää sellaiselta, kuin sen kuuluukin:







Tämä on kyllä huikea vehje.  8)

Hienosti mahtuvat myös saman katon alle nämä harrasteetkin.




Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #160 : 03.04.2024, 17:23:15 »
Ei haittaa vaikka on hieman yksinpuhelua, hyvää kerrontaa ja varsinkin tuo pyörä on just oikealla tavalla härski! Tuo tyhjäkäyntivideo on kyllä  8)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #161 : 04.04.2024, 11:09:48 »
Ei haittaa vaikka on hieman yksinpuhelua, hyvää kerrontaa ja varsinkin tuo pyörä on just oikealla tavalla härski! Tuo tyhjäkäyntivideo on kyllä  8)

Kiitoskiitos!  :)
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1954
  • S60 T6 AWD -11
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #162 : 04.04.2024, 15:15:00 »
Mukava on lukea, jatka samaan malliin.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #163 : 04.04.2024, 17:32:28 »
Juu, lisää juttua vaan tekemisistä..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #164 : 08.04.2024, 06:34:22 »
Torstaina ajelin Pököllä töihin n. 70km työmatkaa kun alkoi rötäämään 20km ennen määränpäätä. Kesänopeuksia n 105km/h ajelin.

Ajelin töihin saakka ja annoin mokoman seistä työpaikan pihassa päivän ja kotiin lähtiessä todella vaivalloisesti käyntiin. Kävi kolmella, joskus kahdella. Ajattelin, että tulppahan sieltä on mennyt, mutta eipä ollut. Tulpat vaihtelin sitten kotosalla, ei auttanut ja sitten rupesin enempi katsomaan. Kurkkasin jäähdytinnesteisiin ja kappas, siellähän olikin nesteet tutustuneet toisiinsa. :D Perjantaina sitten soittelin romu-ukkoja läpi ja sain tietää hyvityshinnat.

Auto myyntiin lauantaina kokeiluna ja oli tunnin myynnissä, kun joku sen haki pois. Ennen sitä olin antanut jo talvirenkaat isoveljelle trailerin alle.
Autosta sain tuplat mitä maksoin, vaikka hyvinkin selkeästi, ellen jopa rumasti sanonut miten huono auto on ja mitä vikaa siinä on (=kaikki). :D Ostaja kuulemma korjaa viat ja flippaa eteenpäin. Good for him. Ajatuksena oli kokeilla nettiauton kautta myymistä, ettei tarvis purkaa mitään irti autosta ja se suunnitelma olikin ihan jeppis tällä kertaa.



Kun oma päivystys- ja työmatka-auto oli myyty, otin Pacun sitten eilen tallista ulos ja pesin säilönnän aikana tulleet pölyt pois, sillä tänään alkaa ajokausi!


Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

 

Proturbo  Autodiagnoosi