Onko tosiaan niin pienestä kiinni se täytös ? Eikö se riitä että kun kotelo on täynnä nestettä ?
Ei riitä. Se mäntä syöttää jokaiselle suuttimelle erikseen paineen, eli jokaisen 1 rev/ min
sen pitää mennä akk:sta ykk:hon, ja takaisin, ja tuossa välissä täyttyä naftalla.
Silloin kotelossa on pakko olla ylipainetta, että se ehtii täyttyä.
Itsellä tuo tuleekin vasta ongelmaksi, eli siirtopumppu on pakollinen.
Nestepään vaihto 10mm->12mm kasvattaa iskutilavuutta 16.7%,
ja kun tähän lisätään 2.8mm nostoinen nokkalevy, ollaan jo tilanteessa
että iskutilavuus on kasvanut yli 50% normaaliin verrattuna, johonka meidän
volvoissa olevan VE6 pumpun "pumppu" ei enää riitäkään.
Siinä siirtopumppu on jo pakollinen. Näitä VE6 pumppuja on myös ollut eri sisuskaluilla,
niinkuin nuo nokkalevyt ja nestepäät, mutta myös suurempituottoisia mäntiä jotka tuottavat
sen pumpun sisäisen paineen ja polttonesteen imun.