Asennus ei muuten näin jälkeenpäin ajateltuna ole mikään ihan 'aska homma.
- Akun kaapeli irti
- liittimet irti penkin alta
- penkki pois (4-pulttia)
nyt aikaa on kulunut alle 10 min.
Sitten penkki johonkin siistille alustalle. Säädetään selkänoja siitä pyöreästä ihan vaakatasoon (niin pitkälle kuin menee)
- avataan selkänojan pohjassa oleva sauma (muoviliuskat kolossa) ja vedetään selkänojan kankaita/nahkoja kohti niskaatukea (ei mee kovin pitkälle) ja sitten vaijerit jo näkyykin selkänojan takapuolella. Rystyset saa vähän kipeetä kun kankaiden sisäpinta on aika karkeaa materiaalia mutta vaijerin saa vaihdettua. Vaijerin rikkoutuminen on minun mielestä selvä merkki siitä, että selkänojaa on ensin työnnetty ja vasta sitten vedetty vivusta (vaijeri tekee työtä nalkissa olevaa salpaa vastaan). Vaijerin tekemä normaali työ ei vaijeria katkaise.
Kun vaijeri on vaihdettu,
Rullataan selkänojan pinnat takas alas, liitetään muovilistat yhteen ja sauma kiinni, penkki paikalleen (imuroi alusta kun kerrankin on tilaa), liittimet kiinni, virta-avain lukkoon, virrat "päälle", akkukaapeli takas, syötä stereoiden koodi ja kovaa ajoa.
En ole aina akunkytkemisen ajaksi laittanut avainta II-asentoon ennen akun kytkemistä, mutta joku sinisen ohje näin neuvoo, ettei tyynyt pölähdä silmille kun ekan kerran avainta kääntää.
Koko hommaan ei tuntia enempää mene. Tein tämän itse kahteen kertaan kun ekalla kertaa ei ollut vaijeria.