Samppasport  Futurez

850 farkku vm-95, nivot vaihtaa normaali iskareiksi !

  • 5 Vastauksia
  • 1608 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jari.rautio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Volvos,

Arvoisat kolleegat, kyseessä takaiskunvaimennus paikalla nivot. Onko mahdollista vaihtaa normaalit iskunvaimentimet ja millainen savotta se ehkä
tulisi olemaan.
Terveisin,jr

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 farkku vm-95, nivot vaihtaa normaali iskareiksi !
« Vastaus #1 : 25.09.2013, 09:05:11 »
Mulle laitettiin FK:n madallusiskarit, ja ei siinä mitään ongelmaa ollut laittaa.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1784
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850 farkku vm-95, nivot vaihtaa normaali iskareiksi !
« Vastaus #2 : 25.09.2013, 09:24:58 »
Volvos,

Arvoisat kolleegat, kyseessä takaiskunvaimennus paikalla nivot. Onko mahdollista vaihtaa normaalit iskunvaimentimet ja millainen savotta se ehkä
tulisi olemaan.
Terveisin,jr

Moro!

Kun vaihdat normaali iskarit, niin samalla pitää vaihtaa normaali jouset ja ehkäpä suosittelisin vaihtamaan myös iskareiden yläpäät, kun ovat kuitenkin ajan saatossa jo murtuneet... ;)
Itse vaihtotyöhän ei ole kummoinen jos jonkinlainen hyvä tunkki löytyy, että saa auton perän ilmaan kunnolla.
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa jari.rautio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 farkku vm-95, nivot vaihtaa normaali iskareiksi !
« Vastaus #3 : 25.09.2013, 09:39:39 »
Ok, mitenkäs tuo madallettu ja normaali iskari eroaa sitten käytännössä. Pysyykö perän korkeus suunnilleen samoissa....!?

Poissa 850V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 farkku vm-95, nivot vaihtaa normaali iskareiksi !
« Vastaus #4 : 25.09.2013, 13:49:13 »
Nivot "nostaa" perää, joten sen takia pitää laittaa jämäkämmät jouset seuraksi, jos vaihtaa tavallisiin iskareihin. Laitoin emännän vankkuriin Motonetin "vahvistetut" jouset, kun nivomatin jousilla perä roikkui todella väsyneesti Sachsin kaasuiskareiden kanssa. Tuli hyvä.


Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1784
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850 farkku vm-95, nivot vaihtaa normaali iskareiksi !
« Vastaus #5 : 25.09.2013, 21:30:22 »
Ok, mitenkäs tuo madallettu ja normaali iskari eroaa sitten käytännössä. Pysyykö perän korkeus suunnilleen samoissa....!?

No, noitakin on monenlaisia, mutta yleisesti ottaen madallus iskarit on lyhemmät ja jäykemmät, samoin kuin madallusjouset.
Eli jos tarkoitit, että madallus iskarit normijousilla, niin perä tippuu todennäköisesti hieman...
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo