Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: L4NDe - 03.05.2019, 17:22:00
-
Moro,
Volvo 240 vm.93 B230FD koneella lähtee huonosti käyntiin. Aamusin saa sahata ja tänään sai töidenkin jälkeen sahata käymään.
Akku mitattu. On kuin uusi. Näin totesivat akkuliikkeessä. Vuotaa noin 0,04A kun 10A puolella mittasin. Ei pitäisi siis päivän seisominen tuohon vaikuttaa. Startatessa jännite 10-11v.
Viime keväänä saanut uudet tulpat, tulpien johtosarjan, pyörijän ja kannen. Putsattu kertaalleen talvella. Kaikki sulakkeet vaihdettu ja tarkistettu. IMMu ehjä ja putsattu.
Käy normaalisti. Kuluttaa normaalisti. Ei vikakoodeja kummallakaan puolella. Seisoi pitkään talvella kun oli sisäilmapuhallin sökö. Vähintään 2 kertaa kuukaudessa käytin lämpimäksi. Sillon ei mitään ongelmaa pakkasilla startatessa. Nyt muutaman viikon ollu ajossa.
Mistä kannattaisi seuraavaksi vikaa etsiä?
Moottorin lämpötilaanturi? Kylmärikastus? Imuvuoto?
-
Moro,
Volvo 240 vm.93 B230FD koneella lähtee huonosti käyntiin. Aamusin saa sahata ja tänään sai töidenkin jälkeen sahata käymään.
Akku mitattu. On kuin uusi. Näin totesivat akkuliikkeessä. Vuotaa noin 0,04A kun 10A puolella mittasin. Ei pitäisi siis päivän seisominen tuohon vaikuttaa. Startatessa jännite 10-11v.
Viime keväänä saanut uudet tulpat, tulpien johtosarjan, pyörijän ja kannen. Putsattu kertaalleen talvella. Kaikki sulakkeet vaihdettu ja tarkistettu. IMMu ehjä ja putsattu.
Käy normaalisti. Kuluttaa normaalisti. Ei vikakoodeja kummallakaan puolella. Seisoi pitkään talvella kun oli sisäilmapuhallin sökö. Vähintään 2 kertaa kuukaudessa käytin lämpimäksi. Sillon ei mitään ongelmaa pakkasilla startatessa. Nyt muutaman viikon ollu ajossa.
Mistä kannattaisi seuraavaksi vikaa etsiä?
Moottorin lämpötilaanturi? Kylmärikastus? Imuvuoto?
Lämpötila-anturi kannattaa vaihtaa. Mulla teki samaa ja kävin koivuselta hakemassa uuden. Helppo vaihtaa eikä oo kallis. Mutta tosiaan silloin ei löytynyt oikeaa osaa kuin tukkurilta eli koivuselta.
-
Katoppa ykk anturi onko metallia tai muuta likaa anturin päässä ja että johto on ehyt.
-
Liekö jo kunnossa mutta tarkistaisin polttoainepumpun takaiskuventtiilin kunnon. Itsellä ongelma esiintyi niin että aina lähti käyntiin mutta sai hetken startata ennenkuin käynnistyi.
-
Omassa oli bensanpaineen säätimen kaivossa reikä. Suurin murhe oli käynnistyminen. Tilasin uuden tarvikkeen Rockautosta. Alkuperäisiä Boscheja ei saa oikein mistään.
Ota se alipaineletku irti, siitä se bensa vuotaa.
Ja vaihdoin Ykk- ja lämpötila-anturit ennen regua.