Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: LordM - 09.05.2015, 13:58:16
-
Moro,
Omasta -99 ärrässä on kardaanin tukilaakerin vaihto-ongelma. Tässä tapauksessa kardaanin pitäisi "aueta" kopauttamalla :knuppel2: tai ilmeisesti paukauttamalla sopivaan kohtaan, että sisäinen sokka aukeaa ja tukilaakerin pääsisi vaihtamaan. Mutta ei pahus aukea.
Montaakos sorttia näitä kardaaneja ja tukilaakerin kiinnityssysteemejä on V70 mk1:ssa mukaan lukien kaikki mallit, ärrät ja turbot?
Siis käykö käykö jonkun vuosimallin 2.4/2.5T AWD:n kardaani tukilaakerin kiinnityssysteemeineen 2.3R -99 AWD:hen? Veikkaukseni on, että eipä tietenkään ja eroja on...mutta onko sitä kuuluisaa varmaa tietoa?
-
Kolmea malliakohan noita nyt sitten oli, mutta just tolleen se pitäis mennä kahteen osaan.. Yhden -00 ärrän kardaanin rälläköityä voin noin sanoa kun tammerdieselissä "tiesivät" kertoa ettei ole purettavissa
-
Tuliko rälläkällä hyvä? *karkuun->
-
Tuliko rälläkällä hyvä? *karkuun->
entinen tietysti :D
-
Oiskohan Savossa ketään kuuluisaa kardaanin kalauttajaa? Tai edes Keski-Suomessa? :knuppel2:
-
Oiskohan Savossa ketään kuuluisaa kardaanin kalauttajaa? Tai edes Keski-Suomessa? :knuppel2:
http://www.kskoneistamo.com/
Akseleita on kolmea mallia, ei ole merkitystä onko ärrä vai ei. Kun laakerin malli täsmää, niin silloin on oikea.
Kuten Rusakkokin tuossa jo tiesi kertoa, niin (98)-99 akselin pitäisi katketa "kopauttamalla", mutta -00 vaatii rälläköintiä ja hitsiliimaa, vaihto kuitenkin onnistuu.
Ensimmäisessä mallissa 97-98 (Myös 850 AWD) akselissa on pulttiliitos.