Ateho  Elekma

Volvo 740 GLE -87

  • 109 Vastauksia
  • 34015 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #30 : 14.06.2016, 02:13:01 »
1. Vahva veikkaus on kardaanin tukilaakeri.

2. Kuinka isot renkaat? Vakio 195/65 R15 rengastuksella nopeusmittari näyttää 2 - 5 km/h liikaa.

3. Jos on vielä vakioalusta (väsynytkin), niin ainakaan itsellä ei ole rakenneltu putkisto ottanut vielä mihinkään kiinni,
    vaikka yksi fiksaamista vailla oleva osa onkin 5 cm matalammalla, kuin vakioputkisto oli.

4. AW71L + 3.73 perävälityksellä ovat kierrokset siinä 2700 rpm paikkeilla 100 km/h nopeudessa.


Ainahan se visko pyörii hiljempää, jos on tyhjäkäynnillä tai matalammat kierrokset.
Viskojakin on ollut ainakin kahta mallia, mitkä itselläkin ollut omissa seiskoissa. Musta ja punainen, joista punainen pitäisi olla se "tehokkaampi".

Kylmästöidyssä B200F seiskassa oli musta visko, ja ei-kylmästöidyssä B230F:ssä on punainen visko.
En kyllä itse ole huomannut noiden välillä juurikaan eroa, joka voi myös johtua siitä, että viskon humina ei ole koskaan itseä haitannut millään tavalla...

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #31 : 14.06.2016, 05:07:18 »
Joopasen joo. Motonetin madallusjouset siellä taitaa olla. Alusta on jämäkkä ja mutkiin pystyy ajamaan paljon kovempaa, kuin esim Reppanalla, missä on vakio alusta.

Renkaat ovat 195/65/14  :D

Reppanaan vaihtelin vesipumpun yhteydessä tehdasuuden viskon, enkä saanut sitä missään tilanteessa humisemaan, paitsi tietysti kylmänä käynnistettäessä.

Tässähän on myös tuo puhaltava sähköflekti, mutta ainakaan vielä se ei ole osoittanut elonmerkkejä.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #32 : 14.06.2016, 22:00:52 »
Puhaltava flekti pyörii kun sen syylärin ylänurkan anturin johdot yhdistää virrat päällä ollessa. Tai siis kuuluisi pyöriä, tuskin pyörii. Rele on paisarissa olevista jompikumpi.

Viskon kuuluukin tehdä kylällä kylmäkone päällä sitä että jos lähdet valoista ja pidät hetken esim 2000rpm vaihteella x, humisee hetken ja lopettaa. Jos humina ei lopu ollenkaan on se viallinen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #33 : 15.06.2016, 04:59:31 »
Puhaltava flekti pyörii kun sen syylärin ylänurkan anturin johdot yhdistää virrat päällä ollessa. Tai siis kuuluisi pyöriä, tuskin pyörii. Rele on paisarissa olevista jompikumpi.

Viskon kuuluukin tehdä kylällä kylmäkone päällä sitä että jos lähdet valoista ja pidät hetken esim 2000rpm vaihteella x, humisee hetken ja lopettaa. Jos humina ei lopu ollenkaan on se viallinen.
Flektiä täytyy kokeilla, toimiiko se ollenkaan.

Tuota saa kierrättää kickdown pohjassa useamman kiihdytyksen, ennen kuin visko hiljenee. Joskus moottoritielläkin alkaa kuulua humina, mutta se loppuu aika nopeasti.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #34 : 15.06.2016, 17:54:42 »
Kyllä se visko sitten on rikki. Emännän 230f+aw farkku ilmastoinnin keralla pyörittää viskoa taajamissa aika aktiivisesti, ja silti valoista kiihdytettäessä 50-60 välimaastossa visko on irti vaikka takana olisi paljonkin nurkkapyöritystä kylmäkone päällä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #35 : 15.06.2016, 19:56:25 »
Miten tuo visko "hajoaa"? ??? Eikös siellä ole vaan rasvaa sisässä?

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #36 : 19.06.2016, 17:31:24 »
Viikonloppu meni reisille, kun vettä satoi, enkä saanut autolle mitään tehtyä. Ajoin kuitenkin autolla reilun 250 kilometrin lenkin ja hyvinhän auto toimi. :)

Mietin jo tuota kattoverhoiluakin ja ajattelin käydä ostamassa jotain mustaa ohutta kangasta. Jos sillä verhoilisi sen uudestaan ja mustalla vinyylimaalilla maalaisi aurinkolipat, veivin muovin ja kattovalon muovin. Nuohan ovat ainoat vaaleat osat sisustassa.

Verhoilu näyttää nyt tältä: :-[







« Viimeksi muokattu: 19.06.2016, 17:35:00 kirjoittanut Merlin »

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #37 : 22.06.2016, 22:53:05 »
Vaihdoin tähän takaisin tämän auton ECU:n kun tämä alkoi tekemään samaa, kuin Reppana, eli kylmällä moottorilla kovemmin kiihdyttäessä puutuu. Ei kuitenkaan auttanut. Johtuisiko sitten immusta?

Tallin kätköistä löysin V70:n ilmanottoputken ja päätin kokeilla sitä tähän.









Meni melkein heittämällä, eikä juurikaan näy. :)

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #38 : 26.06.2016, 22:07:31 »
Sähköikkunat lakkasivat toimimasta. Laskivat alas, mutta eivät nousseet ylös. Kaikki katkaisijat ovat ehjiä ja niille tulee virta, mutta eivät vaan enää toimi, yksikään lasi. Hyppylangalla ne kyllä onneksi nousivat.

Vaihteistossa oli liikaa öljyä, niin sitä laskin hieman pois. On siellä vieläkin hieman liikaa, mutta toiminta muuttui loogisemmaksi.

Kävin auton vielä pesemässäkin. Otin myös kuvat maalipinnan virheistä. Osan saattaisi saada piiloon ihan myllyttämällä?
























Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #39 : 06.07.2016, 19:47:03 »
Sähköikkunat alkoivat toimimaan, kun suihkuttelin hapettumanpoistajaa maaliittimiin Ecun takana.

Akku vaihtui @ 178800.



Tiedä minkälainen akku on pidemmän päälle. Edellinen kuoli kerrasta, taisi olla Banner. Maakaapeli piti siirtää lähemmäksi.

Siinä nyt joku aamuyön hifistelykuva.


Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #40 : 06.07.2016, 20:12:43 »
Kannattaa kuitenkin ottaa tuokin Sznajder pienellä varauksella (on toki 2v takuu), mutta tuntuu että nyt parina vuotena ko. valmistajalla on ollut todella paljon laatuvaihtelua.

Tämä huomio siksi, koska työnpuolesta tulee myytyä aika paljon Sznajderin akkuja.

Varmasti siellä joukossa on hyviäkin yksilöitä, eikä tarkoitukseni ole pelotella, mutta ajattelin nyt kertoa.  :)

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #41 : 06.07.2016, 20:14:11 »
Kannattaa kuitenkin ottaa tuokin Sznajder pienellä varauksella (on toki 2v takuu), mutta tuntuu että nyt parina vuotena ko. valmistajalla on ollut todella paljon laatuvaihtelua.

Tämä huomio siksi, koska työnpuolesta tulee myytyä aika paljon Sznajderin akkuja.

Varmasti siellä joukossa on hyviäkin yksilöitä, eikä tarkoitukseni ole pelotella, mutta ajattelin nyt kertoa.  :)
Jep, ei vain ollut isompaa Boschia hyllyssä ja kiirekin kun alkoi olla, niin en jäänyt kyselemään.

Eipä tuo nyt isoa lovea kukkaroon tee, vaikka hakisi joka tilistä uuden. :D

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #42 : 06.07.2016, 20:39:07 »
Jep, ei vain ollut isompaa Boschia hyllyssä ja kiirekin kun alkoi olla, niin en jäänyt kyselemään.

Eipä tuo nyt isoa lovea kukkaroon tee, vaikka hakisi joka tilistä uuden. :D

Ei ne Boschin akutkaan enää ole samaa laatua kuin ennen, ja nykyään Boschin akut ovat jo "poistuneet" Motonetin valikoimasta.
Boschin on korvannut Exide. Laadullisesti Exide on aika samoissa kuin Bosch.

Tosin jos haluaa kunnollisen lyijyakun, niin ostaisin edelleen Vartan.

Itsellä on 74Ah Varta ollut jo 4 vuotta, niin luovuttaa edelleen vähintään (tai enemmän) käynnistysvirtaa, mitä akussa lukee (testattu).
Tuokin kuitenkin päässyt purkautumaan alle 10 Volttiin 2 kertaa aikavälillä.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #43 : 09.07.2016, 19:04:22 »
Uusi maski:


Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #44 : 10.07.2016, 13:50:50 »
Ei ne Boschin akutkaan enää ole samaa laatua kuin ennen, ja nykyään Boschin akut ovat jo "poistuneet" Motonetin valikoimasta.
Boschin on korvannut Exide. Laadullisesti Exide on aika samoissa kuin Bosch.

Tosin jos haluaa kunnollisen lyijyakun, niin ostaisin edelleen Vartan.

Itsellä on 74Ah Varta ollut jo 4 vuotta, niin luovuttaa edelleen vähintään (tai enemmän) käynnistysvirtaa, mitä akussa lukee (testattu).
Tuokin kuitenkin päässyt purkautumaan alle 10 Volttiin 2 kertaa aikavälillä.

Hassua. Varta tekee suurimmaksi osaksi kaikki Boschin henkilöautojen akut.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Autoracing  KL-varaosat