Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: -Sampo- - 28.01.2012, 22:57:07
-
Moi, tällainen smurffi käytiin tänään hakemassa. Tarkoitus olisi saada aluksi katsastettua ja laitettua kuntoon.
TEKNIIKKA
Moottori.............2.1 ET
Laatikko..............Nappi vitonen
K-jet ruisku
ALUSTA
Konin alusta satsi.
Muutama kuva
(http://crosser.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20244%20-75%20Smurffi/DSC04684.JPG/_small.jpg)
(http://crosser.kuvat.fi/kuvat/Volvo+244+-75+Smurffi/DSC04686.JPG/_small.jpg)
(http://crosser.kuvat.fi/kuvat/Volvo+244+-75+Smurffi/DSC04687.JPG/_small.jpg)
(http://crosser.kuvat.fi/kuvat/Volvo+244+-75+Smurffi/DSC04691.JPG/_small.jpg)
(http://crosser.kuvat.fi/kuvat/Volvo+244+-75+Smurffi/DSC04697.JPG/_small.jpg)
-
Onko tässäkin pakoputki kiinni yhtä tyylikkäästi kun omassa R-sportissa oli kun sen ostin? Eli edestä turbon laipasta ja takaa ennen ulostuloa laituripannalla :idiot2: :2funny:
Aika pervo smurffi voimakeulalla ;)
-
Auto joka on pelastettu megalta O0
-
Pirun siistin oloinen 8)
-
Hieno :)
huutaa taakse kirkkaita vilkunklaseja :pomo:
-
Mitäs kaikkee tämä vaatii että saa katsastettua? Näyttää ainakin niin siistiltä että ei uskois paljoo olevan O0
-
Onko tässäkin pakoputki kiinni yhtä tyylikkäästi kun omassa R-sportissa oli kun sen ostin? Eli edestä turbon laipasta ja takaa ennen ulostuloa laituripannalla :idiot2: :2funny:
Aika pervo smurffi voimakeulalla ;)
Pakoputki on kiinni turbonlaipassa ja yhellä kannakkeella ennen taka akselia :D
Hieno :)
huutaa taakse kirkkaita vilkunklaseja :pomo:
Kiitos. Sellaiset löytyy jo odottaa vain asennusta ;)
Mitäs kaikkee tämä vaatii että saa katsastettua? Näyttää ainakin niin siistiltä että ei uskois paljoo olevan O0
Jotta saa katsastettua vaatii jarrujen ilmauksen ja talvirenkaat. Ehkä myös vaimentajan putkeen kun ei ole vaimenninta?
-
Sivuvilkkuja ei näyttäs olevan ollenkaan?
-
Sivuvilkkuja ei näyttäs olevan ollenkaan?
-83 tai vanhempi ???
-
Pirun siistin oloinen 8)
On siistissä kunnossa ainakin ikäänsä nähden eikä pohjassa ole pahemmin pinta ruosteitakaan.
-
-75? Täähän on joutunu peränvaihdon kohteeksi. :nohnoh Hyvältä näyttää kuitenkin.
-
Jotta saa katsastettua vaatii jarrujen ilmauksen ja talvirenkaat. Ehkä myös vaimentajan putkeen kun ei ole vaimenninta?
Mulle on useemmasta katsastusasemasta sanottu, että yks vaimennin olis pakko olla leimalla.
Sitä en sitten tiedä löytyykö jostain ihan sellasta pykälää..
-75? Täähän on joutunu peränvaihdon kohteeksi. :nohnoh Hyvältä näyttää kuitenkin.
Ja keulakin on 10 vuotta uudemmasta.
ps. nimi on ainakin ihan osuva :)
-
On kyllä siistin näköinen. Lukkopesien poisto tekee vielä mukavan pikku lisän.
-
Pitää vissiin käydä konttorilla kysymässä vaimentimesta. perä ja keula on tosiaan uudemmasta :)
-
Keula uudemmasta, perä uudemmasta, sisusta uudemmasta, tekniikka uudemmasta.. Mitä tosta -75 vuosimallista on jäljellä?
Harvemmin kukaan on viittiny uutta kojelautaa yms autoonsa laittaa. Vai onko tota ollu jo noinkin vanhassa?
Vois melkein luulla, että on paperit vaan väärät ;D ;D
-
Vois melkein luulla, että on paperit vaan väärät ;D ;D
Nii olisko mahollista että jollain on ollu mätä turbo kori, ja on tehty uudempaan siistiin koriin korivaihto? ??? Jos näin nii toivottavasti ainakin mahdollisimman laillisesti...
-
Keula uudemmasta, perä uudemmasta, sisusta uudemmasta, tekniikka uudemmasta.. Mitä tosta -75 vuosimallista on jäljellä?
Harvemmin kukaan on viittiny uutta kojelautaa yms autoonsa laittaa. Vai onko tota ollu jo noinkin vanhassa?
Vois melkein luulla, että on paperit vaan väärät ;D ;D
Paperit. ;)
Toi kojelautahan tuli muistaakseni -83.
Mutta ei mua ainakaan haittaa tollaset pikkuseikat. Hieno on "smurffi". O0
-
Keula uudemmasta, perä uudemmasta, sisusta uudemmasta, tekniikka uudemmasta.. Mitä tosta -75 vuosimallista on jäljellä?
Harvemmin kukaan on viittiny uutta kojelautaa yms autoonsa laittaa. Vai onko tota ollu jo noinkin vanhassa?
Vois melkein luulla, että on paperit vaan väärät ;D ;D
Ruotsalaiset ovat tehneet aika paljonkin tällaisia kokonaisvaltaisia "faceliftejä". Syystä että siellä on moottorin päästöjen suhteen vuosi 1976 jonkinasteinen rajapyykki, jota ennen on löysemmät rajoitukset. Tehokkaat ruotsalaiset kakkosnelosethan ovat järjestään -75 vuosimallia.
e: Tai itse asiassa en oo varma liittyykö se nimenomaan päästöihin vai johonkin muuhun, joku syy sille kuitenkin on miksi suosivat -75:sia.
e2: Uudempi kojelauta muuten tuli 1981.
-
Paperit. ;)
Toi kojelautahan tuli muistaakseni -83.
Mutta ei mua ainakaan haittaa tollaset pikkuseikat. Hieno on "smurffi". O0
Mulla on 81 ja tuo kojelauta tosiaan.
-
Mulla on 81 ja tuo kojelauta tosiaan.
Oiskohan se sit tullu -81. -80 on ainakin lyhyt vielä.
-
Keula uudemmasta, perä uudemmasta, sisusta uudemmasta, tekniikka uudemmasta.. Mitä tosta -75 vuosimallista on jäljellä?
Harvemmin kukaan on viittiny uutta kojelautaa yms autoonsa laittaa. Vai onko tota ollu jo noinkin vanhassa?
Vois melkein luulla, että on paperit vaan väärät ;D ;D
Ihan kuulostaa kateelliselta?
Ruotsissa on auton rakennuskulttuuri paljon pidemmällä kun täällä härmässä ja sen kyllä huomaa kun on liikkunut autotapahtumissa.
Mutta, tarkkakatseinen huomaa, että takaluukulla möllöttää aito R-Sport lintulauta.
Tosi hieno kokonaisuus :)
-
Ihan kuulostaa kateelliselta?
:o ???
No juu itsellä ei tosta ruotsin rakentelusta oo niin paljon tietoa. Mutta hienohan tämä on! Ja tässä ei ainakaan tule päästöt ongelmaksi :)
-
Auto on tuotu ruotsista noin 5vuotta sitten ja on ollut suurinpiirtein tuossa kunnossa sen ajan mitä on suomessa ollut. Autosta löytyi paljon kuitteja ja huoltokirjoja ruotsiksi. Joten saattaa selvitä lisää autosta kunhan jaksan perehtyä niihin. Ei tosiaan taida olla muuta kuin paperit -75 :2funny:
Kiitos onhan tuo siisti sattui vielä löytymään ihan 20km päästä kotoa :)
-
:o ???
No juu itsellä ei tosta ruotsin rakentelusta oo niin paljon tietoa. Mutta hienohan tämä on! Ja tässä ei ainakaan tule päästöt ongelmaksi :)
Kiitos. Juuri niin ei pitäsi olla päästöjen kanssa ongelmia ;)
-
Auto on tuotu ruotsista noin 5vuotta sitten.
Ei tosiaan taida olla muuta kuin paperit -75 :2funny:
Jotenkin aavistin tuon. :)
Ja tän. :D
Mutta ei anneta sen vaikuttaa. Jatka rakentelua vaan vanhaan malliin. O0
-
Ihan kuulostaa kateelliselta?
Ruotsissa on auton rakennuskulttuuri paljon pidemmällä kun täällä härmässä ja sen kyllä huomaa kun on liikkunut autotapahtumissa.
Mutta, tarkkakatseinen huomaa, että takaluukulla möllöttää aito R-Sport lintulauta.
Tosi hieno kokonaisuus :)
Kateellisuuskommentti meni multa vähän ohi.. Mitähän tarkoitat?
En tiedä kuinka tarkkakatseinen on, mutta mielestäni tuo näyttää tavalliselta gr-a spoilerilta. (eikä kuvasta edes pysty sanomaan onko aito vai kopio, mutta kopio 99% varmuudella. R-sportin kanssa tuolla ei ole käsittääkseni mitää tekemistä) Sama kuin esim mun autossa
http://i23.photobucket.com/albums/b362/raipe/Volvo%20244TIC/DSC_1316.jpg
Hieno auto kaikenkaikkiaan ja ei muuta kuin jatkojalostusta.
-
Edellinen omistaja sanoi kyllä että on aito r-sport spoileri eikä mikään kopio mutta en ole varma asiasta.
-
Olen miettinyt tuota alustaa ja päätynyt siihen tulokseen että se uusitaan. Mistä saa volvoon sopivaa alusta sarjaa Ja miten alusta on viisain toteuttaa. Iiseäni kiinnostaisi coiloverit mutta mitä sitten taakse? Saattaa tulla paljon kysymyksiä kun en näistä ihan hirveästi vielä tiedä mutta yritän opetella koko ajan lisää :)
-
Täältä voi löytyä loppupäästä vihjeitä esim coilovereihin.. Muitakin saattaa olla, mutta kato jos tosta on apua.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=210.0
sivut 17, 18 yms..
-
Äkkisilmäyksellä kuvien perusteella kori vaikuttaa olevan oikeaa vuosikertaa. Esim. takatukivarren etukiinnityspisteen ympäriltä pohjapelti vaihtuu uudemmassa erilaiseksi. Tai sitten kuva vaan hämää. Ja mikäli tuulilasinpyyhkijänvarret eivät ole mutterikiinnitteiset, niin sekin tukisi asiaa. Toki on voitu vaihtaa jälkikäteen vanhemmaksi koko mekanismi, vaikka varret on ikävämmät irrottaa.
-
Eikö tuollainen spekulointi auton alkuperästä ja papereista kannattaisi jättää pois? Tai ylipäätään katsastuslöpinä?
Kuitenkin harvalla taitaa olla viritetytkin autot siinä kuosissa aina että läpäisee katsastuksen milloin vain.
Mutta itse autosta, todella tyylikkään näköinen projekti! Mukava kun ei tarvitse neliötolkulla hitsata uutta peltiä heti alkuun :)
-
Täältä voi löytyä loppupäästä vihjeitä esim coilovereihin.. Muitakin saattaa olla, mutta kato jos tosta on apua.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=210.0
sivut 17, 18 yms..
Kiitos tämä selvensi asiaa.
Eikö tuollainen spekulointi auton alkuperästä ja papereista kannattaisi jättää pois? Tai ylipäätään katsastuslöpinä?
Kuitenkin harvalla taitaa olla viritetytkin autot siinä kuosissa aina että läpäisee katsastuksen milloin vain.
Mutta itse autosta, todella tyylikkään näköinen projekti! Mukava kun ei tarvitse neliötolkulla hitsata uutta peltiä heti alkuun :)
Kun etsin autoa niin sen piti olla sellainen jota ei tarvitse heti hitsailla. Tämä nyt ainakin vaikuttaisi siltä, Mukavampi aloittaa muulla kuin tolkuttomalla hitsaamisella :D
-
Eikö tuollainen spekulointi auton alkuperästä ja papereista kannattaisi jättää pois? Tai ylipäätään katsastuslöpinä?
Kuitenkin harvalla taitaa olla viritetytkin autot siinä kuosissa aina että läpäisee katsastuksen milloin vain.
Mutta itse autosta, todella tyylikkään näköinen projekti! Mukava kun ei tarvitse neliötolkulla hitsata uutta peltiä heti alkuun :)
Olen asiasta aivan samaa mieltä! On varmaa foorumin nuorimpia ja siten vähä respektiä asioiden kanssa.
Mistä löytyy "aito R-Sportin lintulauta"kuva, ei tunnu löytyvän mistään sellaista kuvaa josta voisi sanoa että aito on?
-
Tuossa ymmärtääkseni aito:
(http://dmz9xfeb9gm65.cloudfront.net/3972.jpg)
-
Tuossa ymmärtääkseni aito:
(http://dmz9xfeb9gm65.cloudfront.net/3972.jpg)
Sitten kun erotat sen jotenkin tästä kopiosta..
(http://i23.photobucket.com/albums/b362/raipe/Volvo%20244TIC/IMG_0184.jpg)
Aitojahan noista kaikista mitä liikenteessä on on varmaan alle 1%.. Ja ne on a-ryhmäläisten spoilereita ei r-sport.. Olikos noi orkkikset jotain solumuovi/vaahtokumia/muovia? Kopiothan on aina kuitua. Siitä taitaa erottaa.
-
Olen asiasta aivan samaa mieltä! On varmaa foorumin nuorimpia ja siten vähä respektiä asioiden kanssa.
Mistä löytyy "aito R-Sportin lintulauta"kuva, ei tunnu löytyvän mistään sellaista kuvaa josta voisi sanoa että aito on?
Samapa tuo onko aito vai ei näyttää samalta. Juu tosiaan ikää ei vielä hirveästi ole ja vielä hetki aikaa ennen kun kortin saan. Mutta yritetään kerätä vanhemmilta ja kokeneemmilta tietoa ja apua otetaan vastaan auton kanssa. :)
-
Samapa tuo onko aito vai ei näyttää samalta. Juu tosiaan ikää ei vielä hirveästi ole ja vielä hetki aikaa ennen kun kortin saan. Mutta yritetään kerätä vanhemmilta ja kokeneemmilta tietoa ja apua otetaan vastaan auton kanssa. :)
Nuorenahan se on aloitettava niin mein iässä oot jo tekijämiehiä ;D Hienoa, että nuoret vielä vitsii vanhojen autojen kanssa pelata. Jos jotain eopäselvää tulee niin kysele pois. Aina täällä on joku viisas, joka osaa kertoa vastuksen kysymykseen kuin kysymykseen.
Jos haluaa vanhanliiton vaikutteita autoonsa niin täällä on esim. tietoa juurikin a-ryhmäläisistä volvoista..
http://www.240grupp-a.se/kaross.htm
-
Tarkoitus oli aluksi että autoa olisi lähdetty keventämään ja laittamaan kilpuri suuntaan. Mutta on niin siistissä kunnossa että päädyin siihen että auto pysyy melkein tällaisena ja tästä koneesta otetaan tehoa ja alustaa parannellaan.
Autoon nyt aluksi tulossa
Tekniikka
Isompi Alumiini cooleri (Hankittu)
Ruotsissa muokattu K-jet ruisku (Hankittu)
Isompi puhallin
Ja kannen parantelua Tai vaihto
Alusta
Dana kitkalukko
Uretaanipuslat
Madallusta
Leveämmät vanteet tai spacerit
Tavoitteena on 300 Ruotsin hevosta ja hyvä ajettavuus :)
-
Jos sulla rahat riittää, nii älä ny säästele mistään vanteista, niitä on maailma täynnä. Spacereita ei kannata ees miettiä jos meinaat jokkut vanteet tohon hommata. Kerralla kunnolliset... Väri on komee, tosta ku annat olla 15 vuotta pesemättä ja vahaamatta nii on saman värine ku mun ama :D
-
Jos sulla rahat riittää, nii älä ny säästele mistään vanteista, niitä on maailma täynnä. Spacereita ei kannata ees miettiä jos meinaat jokkut vanteet tohon hommata. Kerralla kunnolliset... Väri on komee, tosta ku annat olla 15 vuotta pesemättä ja vahaamatta nii on saman värine ku mun ama :D
Saanko kysyä mikä vika spacereissä on?
-
Saanko kysyä mikä vika spacereissä on?
Kai se on eräänlaista rasismia spacereita kohtaan ???
-
No jo vanteita valitessa voi aika hyvin päättää millaset et:t ym. valitsee, mut toki jos aivan mahoton yhtälö ja pakko laittaa spacerit nii mikäs siinä. Tolla jaolla olevia vanteita vaa on tosi paljon. :)
-
Mutta siinä menee spacerit ihan hyvin jos noilla vanteilla haluun vähän ulommas vanteita.
-
No jo vanteita valitessa voi aika hyvin päättää millaset et:t ym. valitsee, mut toki jos aivan mahoton yhtälö ja pakko laittaa spacerit nii mikäs siinä. Tolla jaolla olevia vanteita vaa on tosi paljon. :)
5x108 jaolla on kyllä vanteita tarjolla hyvin, mutta jos ET pitää olla siellä luokkaa 0 tai alle niin alkaa valikoima kaventua aikalailla. Pultattavia spacereita saa kuitenkin nykyään kohtuuhintaan ihan asiallisen oloisia, joka avaa taas ihan uuden maailman vannevalinnan suhteen. Voisi tuon kääntää toisinpäinkin, että miksi ostaisi sellaiset vanteet joissa sattuu ET kohdalleen, kun voisi valita sellaiset jotka haluaa ;)
-
Voihan sen noinkin päin kääntää, itelläki on tosin pienet spacerit mustangin takavanteissa, mutta tämä on kustannussyistä... Sitte ku on varaa ostaa 16" renkaita ja vanteita, nii ei tuu tommosia kötöstyksiä. Kukin tavallaan, ite en vaa tykkää :)
Ja 4x108 pienellä et:llä on vielä vaikeempi, varsinki kun vanteen pitäis olla sopivan näkönen jenkin alla... ;)
-
eihän niitä spacereita siltä vanteen ja levyn välistä edes huomaa vaikka sinne semmoiset laittaa..
-
Vähän uusia osia tulossa autoon vielä kun saisi hallin missä näitä asennella :D
Isompi cooleri
(http://crosser.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20244%20-75%20Smurffi/DSC04699.JPG/_small.jpg)
Ruotsissa muokattu k-jet ruisku
(http://crosser.kuvat.fi/kuvat/Volvo+244+-75+Smurffi/DSC04700.JPG/_small.jpg)
Isommat suuttimet
(http://crosser.kuvat.fi/kuvat/Volvo+244+-75+Smurffi/DSC04701.JPG/_small.jpg)
Laajakaista lambda
(http://crosser.kuvat.fi/kuvat/Volvo+244+-75+Smurffi/DSC04702.JPG/_small.jpg)
Imusarja.
(http://crosser.kuvat.fi/kuvat/Volvo+244+-75+Smurffi/DSC04703.JPG/_small.jpg)
-
Mihinkähän kaikkeen tuosa k-jetissä on koskettu, muuta kun isommat suuttimet ja oisko ohjauspaineen säädintä sorkittu ?
-
Ilmeisesti juuri ohjauspaineensäädintä muokattuja jyrsitty kanavia suuremmaks.
-
Tämä o hyvi jännää , on :)
-
Pakko pokata seurantaan. Hieno auto, mielenkiintoista nähdä mitä tästä kehkeytyy. K-jetin käytöstä lisäpisteet! :)
-
Jaahas nyt on tullu asenneltua uudet takavalot ja yritetty karsia turhia virityksiä pois. vielä on leimalle tekemistä:(
Ja kysymyksiä ;D
Saako takavaloissa lain mukaan palaa ajovaloina koko alarivi?
Tarvitseeko vuoden -75 autossa olla sumuvalot takana?
-
Saako takavaloissa lain mukaan palaa ajovaloina koko alarivi?
Tarvitseeko vuoden -75 autossa olla sumuvalot takana?
En usko että on estettä vaikka palaiskin.
Ei tarvi.
-
Massasta poikkeava väritys. O0 Tätä projektia täytyykin seurailla.
-
En usko että on estettä vaikka palaiskin.
Ei tarvi.
Kiitokset.
-
En tiedä miten nykyään suhtautuvat, mutta faijalle joskus aikoinaan (ehkä 10v sitten) sanottiin että ei saa palaa. Mutta ei kun testaamaan, eipä tuo kova vaiva ole napata polttimoa irti.
-
Uudet valot ja smurffille popit ;)
(http://crosser.kuvat.fi/kuvat/Volvo+244+-75+Smurffi/DSC04713.JPG/_small.jpg)
(http://crosser.kuvat.fi/kuvat/Volvo+244+-75+Smurffi/DSC04716.JPG/_small.jpg)
-
Uudet valot ja smurffille popit ;)
(http://crosser.kuvat.fi/kuvat/Volvo+244+-75+Smurffi/DSC04713.JPG/_small.jpg)
(http://crosser.kuvat.fi/kuvat/Volvo+244+-75+Smurffi/DSC04716.JPG/_small.jpg)
Kirkkaat valot on kun natukettu O0
-
Noniin tänään päästiin katsastamaan ja läpihän se meni nyt vain kovaa ajoa :) pohjaanlyöntikumista huomautti että puuttuu.
-
Tuliko niistä äänen vaimentimista mitään puhetta katsastuksessa, eli tarviiko niitä olla? Ainakin desibeli raja niillä on mutta ei mun seatissakaan mitattu niitä vaikka on aika miehekkäät äänet tyhjäkäynnillä jo :)
Hieno auto ELK
-
Kiitos. ei tullut mitään puhetta äänenvaimentimista siellä oli simonsin yksi änkkä perässä ja hyvin meni läpi.
-
Mahtaako joku tietää ja osata neuvoa öljyn huohotuksen kanssa kun auto on käynnissä niin huohottaa koko ajan. miten huohotus kuuluu toteuttaa ja jos jollain kuvia sekventääkseen?
EDIT: kyseessää siis huohotus lentkusta tuleva öljy huolestuttaa kun 100km ja 2l öljyä työntää ulos.
EDIT 2: tältä se nyt näyttää ajossa
(http://crosser.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20244%20-75%20Smurffi/459377_10150913543589940_604044939_9601692_938865232_o.jpg/_small.jpg)
-
Mahtaako joku tietää ja osata neuvoa öljyn huohotuksen kanssa kun auto on käynnissä niin huohottaa koko ajan. miten huohotus kuuluu toteuttaa ja jos jollain kuvia sekventääkseen?
EDIT: kyseessää siis huohotus lentkusta tuleva öljy huolestuttaa kun 100km ja 2l öljyä työntää ulos.
Taitaa olla alakerta sohlo :-\
-
Kannattaa varmaan tarkistaa puristuspaineet vaikka taitaa ne syyt olla aika vähissä jos noin pahasti huohottaa :-\
-
EDIT 2: tältä se nyt näyttää ajossa
(http://crosser.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20244%20-75%20Smurffi/459377_10150913543589940_604044939_9601692_938865232_o.jpg/_small.jpg)
Kirkkaat vilkut eteenkin!!? ???
Edit..
Uutta myllyä vaan kasaamaan, on tainnut tulla kilometrit täyteen.
-
Valitettavasti koneen joutuu purkaamaan ja vaihtamaan tiivisteet... :(
Toinen kone vaan siksi aikaa keulalle, harmi tollasta on tallissa seisottaa! ;)
edit. Ekassa kuvassahan oli kirkkaat etuvilkut?
-
Kirkkaat vilkut eteenkin!!? ???
Edit..
Uutta myllyä vaan kasaamaan, on tainnut tulla kilometrit täyteen.
Tulee tulee kunhan ensin saisi tekniikan ja muun toimimaan. sehän tässä mietityttää kun koneen rakentamisen jälkeen kilometrejä on 4000 mittarissa ja pitäisi olla uutta osaa melkein kaikki.
Valitettavasti koneen joutuu purkaamaan ja vaihtamaan tiivisteet... :(
Toinen kone vaan siksi aikaa keulalle, harmi tollasta on tallissa seisottaa! ;)
edit. Ekassa kuvassahan oli kirkkaat etuvilkut?
Juu niin on mutta vaihdoin umpiot ja lasit eivät enään sopineet niihin. joo taitaa jäädä ajelut ens kesälle sitten jos tossa joutuu koneen avaamaan.
-
Puristuspaineet kannattaa joo mitata ihan ensin. Kertoo n.90% varmuudella minkä mukin/mukien kautta huohottaa..
-
Tänään mitattiin puristuspaineet 8bar näytti 1,3,4 pytty mutta 2 pytty näytti 6bar jotenka vika löytyy sieltä. nyt vain vian selvitys ja korin ruosteiden korjaus joka näyttää pahalta tällä hetkellä mutta eiköhän siihen vielä uutta peltiä saada sen jälkeen mietittään mitä tämän auton kohdalla tehdään...
-
Kuntoon vaan tottakai, helkkarin hyvännäkönen 240! :)
-
Kuntoon vaan tottakai, helkkarin hyvännäkönen 240! :)
Joo kompataan, laittaa kuntoon, niin taas on kiva ajella :)
-
Kiva kun muutkin tykkää ja autoa yritetään laittaa mahdollisimman nopeasti ajoon. auton pohjasta on muutama yllätys tullut ruosteen kanssa mutta eiköhän ne kuulu melkein 40v vanhaan autoon ;)
-
Vaan Muutama??? Laitanko Kuvan? ;D
Ja hei mitäs Ootko jotain saanut aikaseksikin tässä lomalla?
-
No nyt se kuva kun Sampo osti ruosteettoman auton...
(http://fla2h.kuvat.fi/kuvat/Smurffi/2012-05-22+10.49.51.jpg/_img900.jpg)
-
Ilme kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Itsekin saman kokeneena.
-
No onneksi pohja on jo korjattu ja pitäs käydä konttorilla kelpuuttamassa jälkitarkastuksessa ;D
-
Huohotus ongelmat on saatu kuriin ja pari muutakin pikku juttua on selvinnyt ja saatu laitettua.
On nykysin aika jännä kuviointi autossa kun lintu oli talomaalissa kävelly ja sitten 10 kertaa autoa edes takaisin joten nyt on sitten linnun jalan kuvia auto täynnä >:(
pitää vissiin ruveta tota koria tekemään kun aika kamala toi maali tolla kuvioinnila, jos kerralla tekisi kunnolla.
-
On nykysin aika jännä kuviointi autossa kun lintu oli talomaalissa kävelly ja sitten 10 kertaa autoa edes takaisin joten nyt on sitten linnun jalan kuvia auto täynnä >:(
:2funny: :2funny: :2funny: Onks tää muuten lähtösin alunperin jostain Siuntion suunnilta..?
-
:2funny: :2funny: :2funny: Onks tää muuten lähtösin alunperin jostain Siuntion suunnilta..?
sieltäpä hyvinkin.
-
Juu eli oikein arvelin. Hain vajaa 3v sitten sieltä yhet vanteet ja tällänen näytti olevan myyjällä tallissa. Eli vanteet ilmeisesti tästä kotosin. 17" TSW..