Proturbo  Autodiagnoosi

Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.

  • 197 Vastauksia
  • 134874 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #165 : 07.02.2015, 08:03:00 »
http://www.forgemotorsport.com/content.asp?inc=product&cat=0006&product=FMDV004 googlesta peräti ensimmäinen linkki. Tän takia ei kukaan varmaan osannu sanoa mitää kun oli niin vaikea ettiä.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa uusi tulokas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #166 : 07.02.2015, 08:59:13 »
http://www.forgemotorsport.com/content.asp?inc=product&cat=0006&product=FMDV004 googlesta peräti ensimmäinen linkki. Tän takia ei kukaan varmaan osannu sanoa mitää kun oli niin vaikea ettiä.

no niimpä. tämämpä takia juur kysyin täältä kun ei lontoon kieli oikein taivu suomeksi

Poissa hakkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #167 : 12.03.2015, 15:26:40 »
Mites tuota onko kuinka normaalia tällainen käytös: Eli, kun laittaa kaasun pohjaan niin ahdot nousee 0,9 bariin. Sitten kun siinä hetken pitää pohjassa ja moottorin kierrokset nousee niin ahdot tippuu sinne 0,6 bar lukemiin tasaisesti. Otin sen rajapaineventtiilin irti hukkaportin letkusta ja sama juttu vakionakin. Eli nousee siihen normi 0,4 bariin ja laskee siitä jopa johonkin 0,2 barin lukemiin. Ei suinkaan tää vois mitään by-passin kalvojuttuja olla. Onhan tolla Ceellä jo ajettu 280tkm. Ja jos olis kalvo sökönä, niin pystyykö millään testaamaan. Ainakin se letku joka tulee passilta sinne imusarjaan niin en nyt muista kumminpäin oli mutta pystyy puhaltamaan/imemään siitä kyllä ilmaa ihan normaalisti. Vai onko tää vehje jo valmis...
343 b19a -82 / 360 b19a -84 / 360 b200k -85 / 360 b200k -86 / 240 b230f -90 / 850 2.4 20V -93 / C70 2.4T -98

Poissa ViudeH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #168 : 12.03.2015, 17:09:00 »
No jos siitä bypassin ohjausletkusta imasee ja tulee ilmaa on kalvo puhki.

Poissa hakkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #169 : 13.03.2015, 15:08:11 »
Äh, taisinkin muistaa väärin. Enpä sieltä nyt sitten saanut enää mitään ilmaa liikkumaan. Eli kalvo ehjä.

Muoks. Jahas, nythän huomasin että se voi nostaa kiihdytyksessä ne ahdot takaisinkin. Eli ne seilaa miten sattuu. Taitaa herra ahtopaineensäätösolenoidi tehdä temppujaan. Paskoja vehkeitä.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2015, 10:08:30 kirjoittanut hakkis »
343 b19a -82 / 360 b19a -84 / 360 b200k -85 / 360 b200k -86 / 240 b230f -90 / 850 2.4 20V -93 / C70 2.4T -98

Poissa hartsakka92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #170 : 20.03.2015, 01:23:02 »
http://www.elevatecars.com/turbo-compressor-bypass-valve
tuollainen osa tuli c30 2.5t T5 vm 2008 mukana. Volvo on ohjelmoitu+kn suodatin. Kannattaako vaihtaa vakion tilalle, onko mitä hyötyjä/haittoja?

Ps. Onhan tuolla sivulla jo lueteltu hyötyjä mut uskon enemmän aidon volvomiehen puhetta kun ton firman myyntipuheita... vaikka laadukkaita osia myyvätkin

Kiitos  :)
« Viimeksi muokattu: 20.03.2015, 01:25:13 kirjoittanut hartsakka92 »

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #171 : 20.03.2015, 18:22:55 »
http://www.elevatecars.com/turbo-compressor-bypass-valve
tuollainen osa tuli c30 2.5t T5 vm 2008 mukana. Volvo on ohjelmoitu+kn suodatin. Kannattaako vaihtaa vakion tilalle, onko mitä hyötyjä/haittoja?

Ps. Onhan tuolla sivulla jo lueteltu hyötyjä mut uskon enemmän aidon volvomiehen puhetta kun ton firman myyntipuheita... vaikka laadukkaita osia myyvätkin

Kiitos  :)
Pitäs olla kestävämpi, paikalleen vaan.
S60 T5

Poissa j0nski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #172 : 09.07.2015, 05:22:40 »
Mitäs ootte mieltä tälläsestä härpäkkeestä jos B230FK ois tunkemassa?

http://www.ahtoja.com/product/250/forge-split-r-style-osittain-kierrattava-by-pass

Luuletteko että voisi toimia ihan tuon vakio by passin tavoin vai tuottaisiko ongelmia? :idiot2:
Volvo 940 2.3 Turbo 16T, vx3, isommat suuttimet, 012 imm, 960 keula + perä, 1995
Volvo 740 2.3 531, vx3, kevennetty vauhtipyörä, kemppilukko, 1992

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #173 : 13.01.2016, 14:26:24 »
Nostellaas tätäkin hieman ettei huku..  :)



Mitenkä saa puretuksi tämän tyyppisen vammapässin?  ??? http://s72.photobucket.com/user/Lightning_KP61/media/DSC_0340-1.jpg.html, http://s195.photobucket.com/user/EliMailey/media/DSCF0004-2.jpg.html

On kokeiltu joka mahdollisesta kohdasta kiertää/vääntää/kääntää/hakata/olla hellä. Seuraavaksi rälläkällä juuresta poikki jos ei muuten aukea  >:(

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #174 : 13.01.2016, 16:53:45 »
Nostellaas tätäkin hieman ettei huku..  :)



Mitenkä saa puretuksi tämän tyyppisen vammapässin?  ??? http://s72.photobucket.com/user/Lightning_KP61/media/DSC_0340-1.jpg.html, http://s195.photobucket.com/user/EliMailey/media/DSCF0004-2.jpg.html

On kokeiltu joka mahdollisesta kohdasta kiertää/vääntää/kääntää/hakata/olla hellä. Seuraavaksi rälläkällä juuresta poikki jos ei muuten aukea  >:(

Eikös tuossa sinun ekassa kuvassa, mikä lienee sinun ahdin niin ole hukkaportti eikä pässi?

Poissa mikkkis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • Volvo R Owners Finland
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #175 : 20.07.2016, 21:55:15 »
Löytyi eilen ärrästä lisää jonkin edellisen omistajan "virityksiä". Bypass on korvattu peitelevyllä eikä siellä mitään dumppiakaan ole sen tilalla niin mikähän järki tuossa on mahtanut olla? :idiot2:
855 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #176 : 22.07.2016, 23:20:50 »
Myyntiviri?
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa mikkkis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • Volvo R Owners Finland
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #177 : 23.07.2016, 05:25:38 »
Myyntiviri?
En usko kun muijalta auton ostin jonka nimissä auto oli ennen minua 2 vuotta. Sitä ennen auto oli pari kuukautta jollain ja sitä ennen noin puoli vuotta sekä sitä ennen noin vuoden. Alunperin 2005 tuotu Italiasta Suomeen ja ekalla omistajalla 7 vuotta ollut. Onhan toi kiertänyt mutta "alan miehenä" joutu ostaa pois noilla kilsoilla mitä oli ilmotettu ja mitä huoltokirja puoltaa niitä.
855 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #178 : 25.07.2016, 00:24:15 »
Löytyi eilen ärrästä lisää jonkin edellisen omistajan "virityksiä". Bypass on korvattu peitelevyllä eikä siellä mitään dumppiakaan ole sen tilalla niin mikähän järki tuossa on mahtanut olla? :idiot2:

Joku edellinen omistaja laittanu dumpin, josta tullu jotain ongelmia ja joku korvannu dumpin peitelevyllä. Tarviiko enempää järkeä olla?

Poissa nikketee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #179 : 14.06.2017, 20:51:07 »
Semmosta asiaa ammattilaisilta kyselisin että miten sais toimimaan 850t5 garretilla jossa ei oo bypass venttiiliä. Dumpilla vetää seokset tyhjäkäynnillä ihan sekasi/laihalle +17, käy huonosti ja pakoputkessa paukkuu. Toimi loistavasti virisoftalla mutta pitää viiä kattastus-sedän mieliksi penkille kun oli sen verran isomman näköne tuo garretti. Aattelin että orkkis chipillä sais sopivat teholukemat. Tai vastaavasti millä tavalla sais tehot alas vaikka olis tuo virisofta paikallaa

 

Futurez  Kulkukoira