Carcom Oy  Ateho

Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.

  • 197 Vastauksia
  • 134846 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pamppis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #150 : 26.09.2014, 21:35:49 »
missä vakio bypass sijaitsee s40 t4:ssa?
(ex)Volvo S40 T4-99



Poissa pamppis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #151 : 27.09.2014, 12:32:51 »
Moro tota aiheuttaako turbolle ongelmia kun bypassin letku on tulpattu jotta dumppi saa kaikki alipaineet eikä mene pässille ollenkaan?
(ex)Volvo S40 T4-99



Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #152 : 27.09.2014, 12:42:58 »
Moro tota aiheuttaako turbolle ongelmia kun bypassin letku on tulpattu jotta dumppi saa kaikki alipaineet eikä mene pässille ollenkaan?

Mikä auto tai minkälainen kokoonpano?
Saattaa olla ettei ahtopaineet nouse tarpeeksi ylös jos bypassin kanteen ei tule ahtopaine pitämään sitä ventiiliä kiinni. Voi tarvita alkuperäistä vankemman jousen tai pultinpätkän pitämään luukun kiinni.

Poissa pamppis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #153 : 27.09.2014, 13:02:23 »
S40 t4

ettei turbolle kävis mittään ja jos letkun päähän laittais takaiskuventtiilin ?
« Viimeksi muokattu: 29.09.2014, 11:00:51 kirjoittanut VT86 »
(ex)Volvo S40 T4-99



Poissa jiivee666

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #154 : 16.11.2014, 11:09:05 »
Minkä takia tosi moni dumppi on 19mm tai sit 34mm liitoksella?
Kun toi yleisin tuntuu olevan 25mm. Siihen löytyy silikoni t kappaleita, alu t kappaleita tms pilvin pimein
mutta noita 19 ja 34mm ei löydy oikein mitään. No silikoni supiste löytyy 25->19 mut sitkun pitäis
saada 34mm dumppi kiinni niin ei niin mitään löyty tohon kokoon. Ehkä jostain ebaysta
Jos joku tietää mistä sais silikoni haaraa tai alu haaraa 34mm niin vois pistää linkkiä

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #155 : 17.11.2014, 12:46:36 »
Minkä takia tosi moni dumppi on 19mm tai sit 34mm liitoksella?
Kun toi yleisin tuntuu olevan 25mm. Siihen löytyy silikoni t kappaleita, alu t kappaleita tms pilvin pimein
mutta noita 19 ja 34mm ei löydy oikein mitään. No silikoni supiste löytyy 25->19 mut sitkun pitäis
saada 34mm dumppi kiinni niin ei niin mitään löyty tohon kokoon. Ehkä jostain ebaysta
Jos joku tietää mistä sais silikoni haaraa tai alu haaraa 34mm niin vois pistää linkkiä
Näyttäiskö oikeelta?
http://www.ebay.com/itm/SILICONE-HOSE-T-Piece-T-SHAPE-63mm-2-48-for-35mm-ID-BOV-3-way-/261091277933?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3cca40bc6d&vxp=mtr
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa Rentz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #156 : 16.01.2015, 08:29:18 »
Onko kenelläköän kokemusta fake turbo blowoff palikoista [emoji3] esim. tämä http://m.ebay.com/itm/380831305729 tai http://m.ebay.com/itm/261618593949

Poissa sco242sco

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #157 : 16.01.2015, 09:00:19 »
 Mighty Car Mods !!!
ne on testannut :D ja mulla oli jokin tarjoustalon versio joskus käytössä....
nyk. volvo 855 T5 man. vm.94 (käyt.) ja 855 2,4 aut. vm 94 (varaosa) ex.sät volvo 460 sin &pun v.96,
volvo 242 vm.80, volvo 245 vm.88,
volvo 240 (varaosa)

Poissa hakkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #158 : 18.01.2015, 11:42:02 »
Mites muuten tyhmä kysymys, jotta eikös se olis loogisempaa että se letku menisi by-passille ennen kaasuläppää eikä sen jälkeen? Tollaisessa perus turbovitosessahan se letku tulee imusarjasta läpän jälkeen niin en oikeen nyt jaksa ymmärtää että miten se toimii.


Edit. Eikun joo, taisinkin miettiä kaiken juuri väärinpäin. Eli sitä letkua pitkin tulee se 'ylimääräinen' puhallus koneeseen eikä toisinpäin.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2015, 11:49:32 kirjoittanut hakkis »
343 b19a -82 / 360 b19a -84 / 360 b200k -85 / 360 b200k -86 / 240 b230f -90 / 850 2.4 20V -93 / C70 2.4T -98

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #159 : 19.01.2015, 06:01:24 »
Mites muuten tyhmä kysymys, jotta eikös se olis loogisempaa että se letku menisi by-passille ennen kaasuläppää eikä sen jälkeen? Tollaisessa perus turbovitosessahan se letku tulee imusarjasta läpän jälkeen niin en oikeen nyt jaksa ymmärtää että miten se toimii.


Edit. Eikun joo, taisinkin miettiä kaiken juuri väärinpäin. Eli sitä letkua pitkin tulee se 'ylimääräinen' puhallus koneeseen eikä toisinpäin.
Meinaatko nyt sitä pientä alipaineletkua? Se on tavallaan pässin "ohjausletku",  eli ahdoilla kaasuläpän takana on sama paine kuin pässin kalvoa vasten. Kun kaasu nostetaan, läpän taakse muodostuu alipaine joka vetää pässin auki.
Paine-eroon kalvon eri puolilla sen toiminta perustuu, aivan kuin dumpissakin.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa haukinator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #160 : 19.01.2015, 10:45:15 »
Moro. Itsellä on 850 2.3 t5 ja nyt sitten mietin tuota tumppia sinne laitella niin sotkeeko se moottoria tjsp? Itse olen aika käsi näitten vehkeiden kanssa. : |

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #161 : 19.01.2015, 10:54:18 »
Moro. Itsellä on 850 2.3 t5 ja nyt sitten mietin tuota tumppia sinne laitella niin sotkeeko se moottoria tjsp? Itse olen aika käsi näitten vehkeiden kanssa. : |
Vetää koneen rikkaalle aina, kun vingahtaa.. Kyllä se muuten ihan kätevästi toimii tommosessa.

Poissa uusi tulokas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #162 : 22.01.2015, 18:44:58 »
Osaisiko joku hieman valaista tuota kaksi mantaisen dumpin toiminta periaatetta. Ei mitenkaan saa tajuttua etta miten se voi kierrattaa ilman niikuin by-pass. Vai minka takia se soveltuu niin paljon paremmin immun kanssa kuin ihan "normaali" dumppi. Sittenhan on niita dumppeja missa on torvi ja letku lahto ja sen toiminnan ymmarrankin, mutta ei viitsisi enaa tehda  lankun ahtoputkia uudestaan sen takia etta saa sen dumpin heivattua makeen. Eli se kaksi mantainen olisi soveltuvin jos se kerran toimii immun kanssa.

Televisiolla kirjoiteltu niin ei oikein aat pisteilla toimi  ::)

Poissa uusi tulokas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #163 : 04.02.2015, 17:25:44 »
mikä siinä on että vaikka kaikki osaa suositella niin ketään ei osaa perustella tai kertoa toiminta periaatetta?  :o

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #164 : 04.02.2015, 21:17:50 »
mikä siinä on että vaikka kaikki osaa suositella niin ketään ei osaa perustella tai kertoa toiminta periaatetta?  :o
Tupla mäntänen aukee pelkästään paineen tullessa, eli pysyy kiinni tyhjäkäynnillä toisin kun yks mäntänen.
S60 T5

 

Autoracing  KL-varaosat