Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Ristus Garage -no show or go-

  • 1608 Vastauksia
  • 267488 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #735 : 24.12.2020, 14:17:45 »
Hyvää joulua, aatto meni näissä merkeissä :tonttu:



Sieltä hyppäs syyläri/välijäähy paketti pois ja tilaa tuli touhuta...

Onko tosiaan että jos meinaa laturin vaikka irrottaa niin pakko ottaa syyläri pois paikaltaan että voi avata pultit  :P
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #736 : 26.12.2020, 19:43:27 »
Noniin, nyt on irroitettu pakosarja, ohjaustehostajan pumppu, laturi, ilmastoinninkompura ja johtosarja koneesta 1/2

Pakosarja vuotaa 2 kohden toisen huomasin aikasemmin ja toisen kohdan olen varmana nähnyt mutta en tajunnut  :-[ eli se mistä on kuva ja kollektori on halki myös...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Paikalla Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #737 : 26.12.2020, 19:50:47 »
Ite en ois kehdannu irroittaa pakosarjaa tuolta välistä, kun koneen nostaa kuitenkin pois.
Mahdollisimman vähän purkaa koneesta ja lootan kanssa pois yläkautta, niin on huomattavasit mukavampi purkaa kun on reilusti tilaa. :D

Tuota en tiennytkään, et pakosarjojakin näistä haljennu.

Löytykö jo uutta pakosarjaa vai onko tarkoitus korjata / vaihtaa suoraan johonkin toisenlaiseen sarjaan?
Yks B4204T5 pakosarja olis joutavana jos tarviit, mut en oo kattonu sen tarkemmin onko ehjä.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #738 : 26.12.2020, 19:59:25 »
irrotin pakosarja kun tarkotus korjata ja oon viemässä sitä kaverille maanantaina niin en joutanut odottamaan moottorinosturin hankintaa  :( sitä kyllä meinasin että kun otan koneen pois niin sit irrottelen kaiken mutta tilaisuus tuli saada korjuuseen niin tuli kiire...

Pakosarja muuten on nyt korjattu.
« Viimeksi muokattu: 28.12.2020, 16:21:13 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #739 : 29.12.2020, 13:13:46 »
Kytkimestä vähän, tämä ilmeisesti on se Volvo 850R:n kytkinlevy sachs 1862 5340 31 mutta käykö tämä SRE 765 asetelman kanssa? tuota pakettia olen miettinyt mutta onko sintteri kytkin liikaa mun juttuun vai onko se ihan ok radalle ja satunnaiseen katuajeluun?
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #740 : 31.12.2020, 19:04:09 »
Kuvat on kivoja, tässä olis korjattu pakosarja, minusta tuli hyvä mutta senhän näkee vasta kun on ajellut kuumaksi ja tietää miten käyttäytyy... huomattiin että jo ennen hitsausta pakosarja kantoi keskeltä ja irvisti tasassa haljenneesta päästä joten se on voinut olla jopa alkujaan pänningissä ja sit antanut periksi... nyt minä oikasen tuon laipan kunhan saan tavurit järjestykseen...




JA sit illan agenda, sain nostettua koneen pois paikaltaan ja ei sillä liikaa tilaa siellä ole... mutta hienosti se tuli kuitenkin pois.




Laatikko ja konekkin eriytyivät toisistaan



yleiskuva


siinä sitä on ihmettelemistä illaksi jos toiseksi... ruosteita korjattava, letkuja uusittava, raijetangon suoja kumit uusittava jne mitä lie kaikkee onkaan, yks tukivarsikin laitettava pistän varmaan molemmat uusiksi bilteman osilla...
Pakoputki pitää ottaa kanssa pois paikaltaan... jne jne
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #741 : 01.01.2021, 15:51:24 »
Noniin poksautin laatikon ja koneen erilleen ja pistin koneen telineeseen... arvatkaas oliko joku laittanut sen takastefan vituiksi kun vaihtanut sen viimeksi >:( >:( >:(

kytkin näyttää ihan hyvälle edelleen mutta uusiksi se menee kuitenkin... vauhtipyörä taas ei ollut enää pehmeimmillään..





paineasetelmakaan ei kauheen pahalta näytä


siinä se nyt odottaa taas seuraavaa vaihetta joka on kannen irroitus, taidan viedä kannen pajalle tutkittavaksi ja venttiilin varrenkumien vaihtoon jne...


Yleis ilme tallilta kun vähän kuivasin lattiaa ja lakasin paskat pois.



ja Henkalle kiitti vinkistä en tehnyt turhaa työtä kiinnittäessäni konetta pukkiin.
« Viimeksi muokattu: 01.01.2021, 15:53:45 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #742 : 01.01.2021, 21:32:53 »
VT86:n kanssa jo vähän olen viestiä ajatuksesta vaihtanut että jos megan laittasin tähän....

sit kävin X40finn.com foorumilta vakoilemassa mutta löysin vain tämän viestin.
MS3 + MS3X on mulla haballa. Kaikki auton omat anturit sopii, eikä tarvii muita antureita lisätä kun laajakaista lambda.
Tuolta lisää infoo asennuksesta.
Hevosvoima.com
Tuo toki innosti aika lailla jos kerta kaikki auton omat anturit toimii niin ei tartte ostella mitään "turhaa" kaivelin netistä vähän kaavioita miten tuo EMS2000 siemensi on kytketty volvossa, siitä on lähtöjä kyllä miljoonaan yksikköön autossa eli kun alkaa korvata MEGA:lla vakio ECU:n ja saada auton vielä tieliikenne kelpoisena voi urakkaa olla edessä ihan tarpeeksi.... mutta jotenkin tämä vain houkuttelisi... Vekku:lla kuitenkin on löylyä hänen V40:ssä ihan erilailla kuin mulla joten sen suhteenkin tämä on erittäin houkutteleva...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Paikalla Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #743 : 01.01.2021, 21:44:51 »
Helpottaa huomattavasti jälkiasennus ecu siinä mielessä, kun voi itse säätää muut alueet ns. kadulla.
Eli kylmästartit, osakaasualueet jne.. mitä ei penkissä säädetä.. tai harvemmin ainakaan penkissä kukaan lähtee säädättämään osakaasualueita, kun tulee aika kalliiks.
+ sit päivitys mahdollisuudet.... esim. suorasytkä jos haluaa.

Eiks tuossa vanhemmassa X40 ollu vielä vähän yksinkertaisempi auton johtosarja mitä uudemmassa jossa on mm. CEM?
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #744 : 02.01.2021, 15:51:59 »
Onko kannen irrotuksessa ja nokkien poistossa mitään erikoisuuksia en löytänyt vidan ohjeista mitään mainintaa kannen purkuun  :-[ kansipultithan näissä on venyvät joten ne menee uusiksi joaktapauksessa mutta onko nokat otettava pois että saa kannen irti ja onko vaaraa vääntää nokkia jos avaa pukit väärässä järjestyksessä?

Note to self kiristys momentit ja järjestys.

« Viimeksi muokattu: 08.01.2021, 14:25:19 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Paikalla Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #745 : 02.01.2021, 18:53:24 »
VVT pyörällisessä se ero, että VVT pyörä irroitettava nokasta ennen venttiilikopan (=toimii näissä myös nokkien laakeripukkina) irroitusta.
Mut tässä kun ei ole, niin periaatteessa ei tarvetta irroittaa nokkapyöriä.

Jakohihna pois, puolat veks ja nokka-akselin asentotunnistin sekä johtosarja pois kannen päältä (ja maajohto jos on kannessa, todennäköisesti on - en muista).
Sit ne miljoona 10mm kannalla olevaa pulttia venttiilikopasta pois ja koputtelee sieltä täältä, tarvittaessa auttaa raudan kanssa. Yleensä pomppaa aika herkästi ylös pelkällä naputtelulla ohjurien kohdalta.

Nokat pois koska turhaan pyörii siinä enään, ja 14mm kannalla olevat kannenpultit auki - mielellään lyhyt liike jolla aukeaa, kiristysjärjestyksen päin vastaisessa järjestyksessä... mut käytännössä todennäköisesti ei mitään merkitystä lyhyen kannen kanssa.

Mut eipä ne nokat siinä oikein vääntymään pääse. Sen verran herkästi pomppaa toi venttiilikoppa ylös siitä. :)
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #746 : 02.01.2021, 20:02:37 »
Kiitos

Muuten jos vaan muokkaisin tähän mitä on päässä ajatuksena... sillei mopokeulii ideana...



Jokainen voi päätellä mitä tää meinaa... mutta luulen että 2021 ei ole radalla...
« Viimeksi muokattu: 03.01.2021, 16:41:05 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #747 : 03.01.2021, 10:35:57 »
Noniin poksautin laatikon ja koneen erilleen ja pistin koneen telineeseen... arvatkaas oliko joku laittanut sen takastefan vituiksi kun vaihtanut sen viimeksi >:( >:( >:(

kytkin näyttää ihan hyvälle edelleen mutta uusiksi se menee kuitenkin... vauhtipyörä taas ei ollut enää pehmeimmillään..





paineasetelmakaan ei kauheen pahalta näytä


siinä se nyt odottaa taas seuraavaa vaihetta joka on kannen irroitus, taidan viedä kannen pajalle tutkittavaksi ja venttiilin varrenkumien vaihtoon jne...


Yleis ilme tallilta kun vähän kuivasin lattiaa ja lakasin paskat pois.



ja Henkalle kiitti vinkistä en tehnyt turhaa työtä kiinnittäessäni konetta pukkiin.

 -H-

Näköjään aika samassa vaiheessa mennään projektissa. Pääsen kannen ottamaan pois seuraavalla kerralla kun pääsen hallille.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #748 : 04.01.2021, 16:59:46 »
Eilisen satoa, tänään kasaillaan vain työkaluja...
siinä se on ilman johtoja ja letkuja, no jotain vielä on letkuja mutta aika lailla peruskone alkaa olla siinä...

Osaako joku sanoa mikä tän on aiheuttanut, minusta tuo on kuivanutta jäähdytin nestettä ja tuossahan siis oli huohotin...

Pakopuolella on öljypaskaa tarjolla ihan huolella...

Seuraavaksi otetaan kansi pois paikaltaan ja aletaan miettiä sitä... tässä tulee nyt semmoinen tauko että ei passaa ostaa mitään koneen, auton tai muutakaan osia vaan käydään läpi mitä on ja mikä on tilanne eli kone paukautetaan niin atomeiksi kun on tarvis ja sit aletaan mittailla ja tsuumailla.

Mulla on useampikin tönäri mutta pitäisikö mun investoida mikrometriin?
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #749 : 11.01.2021, 19:20:10 »
Sori ei kuvia mutta tekstiä.

Tapahtunutta tähän mennessä. V40 menetti motin telineeseen ja sitten kasattiin koppa sen näköiseksi että voi rullata pois tallista. Sinne se sitten hiiattiin tai siis kevyesti tuupattiin ulos, konepelti paikallaan ja muutenkin kaikki aukot asianmukaisesti suljettuna. Ostin kaksi siirtovaunua biltemasta ja nakkasin ne takarenkaiden alle niin sain 180 astetta käännettyä auton tallissa ja toisista ovista se siis tuotiin ulos. Peittelin lidlin autopeitteellä sen nyt keskelle pihamaata odottamaan hetkeksi.

Kävin porukoilta hakemassa siellä 10-vuotta kone paskana olleen S40:n trailerilla tallille. Siitä olen tuohon V40:n siirtänyt osia niin se ei rullannut ihan niin jouhevasti kun takajousia ei ollut ollenkaan... nyt se on sitten tallissa pyllyedellä ja ollaan pojan kanssa irroteltu siitä osia. Jotenkin on semmoinen olo kuin olisin tehnyt sitä ennenkin :D

En ole kuvannut autoa kun se ei ole nyt oikein kuvauksellinen ja vähän murjoin sitä hinatessa mutta ei mitään mitä ei saisi korjattua. ja siitä puheen ollen koska olin säilyttänyt auton tallissa noin 9-vuotta ja yhden kesän/talven ulkona niin auton kopan kunto ei ole ollenkaan huono... takana helmoissa oli normaalit ruostevauriot ei mitään dramaattista ja takaa auto on kuin ei mitään... Etulokarit on hapannut koska siinäkin oli T4 muovit kaarissa.

Sanokaa vaan hulluksi sillä vähän vikaa on päässä mutta koska mulla on nää kaksi X40-sarjan autoa ja ne on niin liki toisiaan -99 ja -98 niin päätin tehdä härskihartikaiset ja yhdistää nää kaksi yhdeksi "hyväksi" autoksi.

S40 on tarkoitus rakentaa ratapäivä autoksi mutta kilpiin että saan hassutella kesäisin poikien kanssa (koska mörinää ja pauketta) lähtökohta 1. on saada T4 kone iskuun 2. S40:n koppa vastaan ottamaan se kone 3. saada se kone toimimaan siinä kopassa 4. ajokuntoon vähintään jo S40:n leimatulla alustasarjalla ja niillä borbetin 18" renkailla.
5. leimata muutos, tämä pitäisi olla likimain läpihuuto juttu.

sitten on muita vaiheita mutta kaikki vaiheet vaativat aikaa ja rahaa joten panostan nyt kontiin 1-4 ja 5 kohtaa hiotaan siinä ohessa.

Toiveina autoon laittaa myöhemmin tai kun sattuu kohdalle on:
*BC Racingin alusta
*kuppienkit
*kaaret
*semisliksit
*takasiipi toimiva ei koriste.

Minulla on autoon täydellinen sisusta jne joten eka yritys leimalle on varmaan ihan vakio kuosissa jossa auto oli silloin joskus.


Muuten BTCC S40 painoi 975 kg joten se olis tavoite tässäkin, uskoisin että 320hv mikä oli esikuvassa onnistuu myös :) segventali laatikkoa en voi taikoa mutta eiköhän H-laatikolla pääse tunnelmaan, ainakin tähän asti on päässy.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2021, 13:51:51 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo