Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Ristus Garage -no show or go-

  • 1608 Vastauksia
  • 267651 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #1335 : 15.07.2023, 14:02:06 »
Eikös se huuhtelu vaihto ole paras tapa
Huuhtelu vaihto on oikea tapa kun se on kiinni autossa mutta kun loota on lattialla se valuu öljyjä pihalle niin siihen jotenkin tahtoo lisätä väkisin kerralla ne pois valuneet  :-[
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #1336 : 15.07.2023, 19:26:59 »
Tässä asiaa tutkittuani ja tuossa gogolen tökerö suomennos

Lainaus
Olen korjannut "kadonneen" nauhaankkurin muutaman kerran. Irrota ensin ilmansuodatin ja sido kaikki tiellä oleva mekaanikon vaijerilla.
Irrotat tulpan ja hankit sitten pienemmän ruuvimeisselin, jossa on noin 6 tuumaa tai hieman pidempi varsi, ja siirryt eteenpäin reiässä ruuvimeisselillä ylhäällä (kahvan pää painettuna alas). Nosta sitten ruuvitaltan kahvaa ja "rulla" ruuvimeisseliä työntämällä nauhan päätä taaksepäin saadaksesi sen aukkoon. Minulla oli sellainen, jota en voinut vetää taaksepäin näin, ja minun piti käyttää halvempaa ruuvimeisseliä ja kaareuttaa akselia hieman pidemmälle eteenpäin työntöetäisyydelle.
Vanne on litteä teräshihna, johon on liimattu kitkavuori. Pultin ankkuroitava pää on muotoiltu paksumpi teräskappale, jossa on jyrkästi rullattu harja ja muotoiltu tasku. Surullisen pultin pää istuu taskussa pitämään nauhan pään paikallaan. Yrität tarttua taskuun ja kääntää sitä taaksepäin. Kun olet kiertänyt sen ympäri, työnnä sitä hieman taaksepäin ja pidä sitä edelleen kiinni, jotta öljy työntyy ulos servokammiosta. Servossa on nestetäyttö, ja sinun on syrjäytettävä hieman nestettä, jotta nauhan pää pysyy paikallaan, jotta voit asettaa ankkuripultin. JOS vapautat ruuvimeisselin ja nauhan ankkuritasku siirtyy takaisin kohtaan, johon pultti haluaa mennä, toista prosessi ja ponnistele kovemmin saadaksesi servon vapautumaan, jotta nauha pysyy paikallaan pulttia varten.
Minulla oli sellainen, joka ei ollut, ja tein SUUNNITELMAN B.
Suunnitelma b on pultin ottaminen ja keskeltä poraaminen alle 1/4 tuuman poralla. Käyttämäsi ruuvimeisselin on oltava laiha, koska pultti liu'utetaan ruuvimeisseliä pitkin. Pulttiin ei saa porata liian isolla reiällä tai pää katkeaa, kun nauha kuormittaa sitä. Napauta poraamaasi reikää osittain alas sopivalla tapilla ja etsi sitten siihen sopiva lyhyt ruuvi. Kun olet valmis, tiivistät pultin reiän tällä ruuvilla ja tiivisteaineella.
Käytä ruuvimeisseliä palauttamaan ja siirtämään nauhan pää paikalleen ja aja sitten pultti alas ruuvimeisselin akselia ja kierrä se kiinni pitäen samalla nauhan päätä ruuvimeisselillä, kunnes pultti on kokonaan kierretty sisään. Kiristä pultti ja levitä sitten silikonitiiviste alapuolelle pienen tulpan pultin päästä ja asenna se. Jos sinulla on kuparialuslevyvalikoima, pieni tulppapultti voidaan tiivistää sopivalla kuparisella tiivistealuslevyllä.

sama alkuperäisenä
Lainaus
I have repaired a "lost" band anchor a few times. First remove air cleaner and tie anything that is in the way back with mechanic's wire.
You remove plug and then get a screw driver, smaller size, with about a 6 inch or a bit longer shaft and you go forward in the hole with of screwdriver up( handle end pushed down). Then lift screwdriver handle and "roll" screwdriver to push the end of band to rear to get it in the opening. I had one I couldn't pull back around like this and had to use a cheaper screwdriver and curve the shaft for a little more forward insertion distance.
The band is a flat steel strap with friction lining bonded to it. The end that bolt anchors is a formed thicker steel piece with a sharply rolled ridge on it with a formed pocket. The end of the infamous bolt sits in the pocket to keep the band end in place. You are trying to catch the pocket and rotate it back to the rear. Once you have it rolled around then push it a bit to the rear and continue to hold it to get oil push out of the servo chamber. The servo will have a fluid fill and you need to displace some fluid to get the end of the band to stay put so you can insert the anchor bolt. IF you release the screwdriver and the band anchor pocket moves back to where bolt want go in then repeat the process and pry harder to get servo released so the band stay put for the bolt to be inserted.
I had one that wouldn't and I did PLAN B.
Plan b is taking the bolt and drilling through the center with a less than 1/4 inch drill, the screwdriver you will use needs to be skinny as the bolt will be slid all the way up the screwdriver. You can't drill the bolt with too big a hole or the end will break off when band is putting load on it. Tap the hole you drilled part way down with an appropriate tap and then find a short screw that fits it. You will seal the hole in bolt with this screw and some sealer when you are done.
Use screwdriver to retrieve and move band end into position and then run the bolt down screwdriver shaft and screw it in while holding the band end with the screwdriver until the bolt is all the way threaded in. Tighten the bolt and then apply silicone sealer to underside of the the small plug bolt head and install it. If you have a copper washer assortment the small plug bolt could be sealed with an appropriate copper seal washer.

Tässä kuva siitä pannasta. mitä ja mihin päin pitäisi siirtää?




vastaan itselleni että en eole kyllä vielä kohdilla
« Viimeksi muokattu: 15.07.2023, 19:41:25 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #1337 : 15.07.2023, 20:40:50 »
Sanoisin, että pannan päällimmäistä osaa pitäisi saada vedettyä keulasta perään päin ( kuvassa ylhäältä alas) pari - kolme reiän mittaa, jotta proppu asettuisi sitten alimmassa kuvassa näkyvään aukkoon. Tämä on kyllä ihan puhdas oletus, ei varsinainen tieto.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #1338 : 15.07.2023, 20:43:48 »
Jatkan huomenna pyörittelyä
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5037
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #1339 : 15.07.2023, 20:51:36 »
Sanoisin, että pannan päällimmäistä osaa pitäisi saada vedettyä keulasta perään päin ( kuvassa ylhäältä alas) pari - kolme reiän mittaa, jotta proppu asettuisi sitten alimmassa kuvassa näkyvään aukkoon. Tämä on kyllä ihan puhdas oletus, ei varsinainen tieto.
Erittäin hyvin sanottu siellä perällä. ;D
https://youtu.be/lR35zcvAZfc
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #1340 : 18.07.2023, 18:53:14 »
Se toimii  *taavih-> *taavih->

Noilla laatikkovian ohjeilla just plan B eli reikä pulttiin ja kierteet siihen, rautanaulalla pidin vanteen paikalla ja sitten käänsin propun pohjaan. oli vaan niin paljon vuotanut lattialle että piti laittaa 1,5 litraa että lähti liikkeelle.

Nyt sitten vain performanssi paikata se laatikon öljypohja mutta tässä kohtin en murehdi sitä tänään vaan teen sen huomenna jollain muotoa...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #1341 : 18.07.2023, 19:14:28 »
 O0 Joskus vaan ei mee helpolla
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6023
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #1342 : 18.07.2023, 19:15:22 »
Hyvä homma eiköhän kohta auto liiku
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #1343 : 18.07.2023, 20:42:08 »
Ai että hyvä homma :) Olishan se ollut kauheeta, jos olisi taas pitänyt repiä laatikko lattialle  :(

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #1344 : 18.07.2023, 21:04:48 »
Ai että hyvä homma :) Olishan se ollut kauheeta, jos olisi taas pitänyt repiä laatikko lattialle  :(
Olis jäänyt ennen lumia tekemättä, vaikka kokemusta nyt on ja osaisi tehdä fiksummin.

Tässä on kuitenkin kiikarissa, pojalla uudemman auton hankinta joten palautan sen V70:n omiin nimiin varaosa/vara autoksi jos tämä ei kestäkkään tämä enää kauaa kasassa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #1345 : 20.07.2023, 18:45:51 »
En vielä päässyt niin pitkälle että olisin alkanut pohjaa harsimaan kasaan mutta aloitin jo öljypaskojen puhdistusta ja sitä siellä piisaa, nyt on jo tilanne se että ei ole öljyä missään, brakecleanerilla ajanut loppuja pois ja porakoneen harjalla olen veistänyt paskaa pois.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #1346 : 22.07.2023, 18:42:10 »
No nyt viimein oli aikaa ja materiaalit, valitettavasti minun virtahevon ruumiini ei kyennyt sellaiseen asentoon että olisin tämän saanut TIG:llä tehtyä niin piti laittaa MIG:llä liimaten, en polttanut autoa eikä mikään räjähtänyt. Tietenkin vuoto tyrehtyi mutta ei loppunut kokonaan joten huomenna putsaan uudestaan hitsaukset ja vedän kemiallisen metallin kuorrutteeksi vielä siihen.




Tämä oli minun ensimmäinen kerta ikinä kun hitsasin alumiinia, ja vaikka koetin putsata hyvin se hitsaus ei riittänyt tukkimaan vuotoa kokonaan, otin lamelilaikalla pikkasen pintaa pois kun aloin hitsata että olisi mahdollisimman puhdas alusta kun hitsaan, mutta se öljy tuli jostain, vaikka olin imenyt öljyn pois pohjasta  :-\
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #1347 : 22.07.2023, 19:21:27 »
Älä ruoski ittees. Tuollaisten hitsaaminen on optimaalisissakin olosuhteissa tuuripeliä, saati sitten autossa paikallaan :)

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #1348 : 22.07.2023, 19:30:37 »
Alumiini imee itseensä kaikkea skeidaa tieltä, hankalaa on.  :-\ Toimisiko tuossa edes techno weld..  ???

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Vastaus #1349 : 22.07.2023, 19:35:23 »
Minä laitan huomenna pintaan tiivistys aineen plastik pattingilt just semmosta mikä tarkotettu öljy putkien ja bensatankkien paikkaamiseen.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

 

KL-varaosat  Race.fi