Futurez  Kulkukoira

D5 viritysvinkkejä

  • 342 Vastauksia
  • 139143 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #60 : 10.07.2013, 17:39:34 »
Takavaimentimen paikalle laitoin tänään Motonetistä ostamani Dynomax Super turbo kammiovaimentimen. Äänet tipahti aika lähelle vakiota. Menohalutkin pysyivät ennallaan. :)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #61 : 11.07.2013, 17:44:50 »
Itselläni oli vm.-09 v70:sä(kiisseli) finnturbon hybridi, joka tehtiin vakioturbon kuoriin. Softaa hierottiin findieselissä joka jäi vielä keskeneräiseksi. Ahdot oli 1.8 bar ja hyvin potki/kesti.
Rupes putkisto ja cooleri jo ahdistamaan säätöä, ja oli yks muukin fiba matkassa,mutta ei autossa.
Tilasin futurezin kautta garretin välijäähyn, ja ruuvailin paikoilleen. Ja alkoi potkimaan aivan eritavalla.

Löytyy enemmän speksejä sun muuta tuolta projektiosiosta. V70 -09 viriprojekti. No se jäi kuitenkin kesken, mutta 270-280 tulee aika nätisti tuosta 2.4:en kiisselistä. Ja ei edes paha hinta ollut turbon muokkaus.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2013, 18:25:29 kirjoittanut mkau »
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #62 : 03.08.2013, 12:36:02 »
Kertokaapa nyt faktana, onko 7-reikäisistä suuttimista minkä verron iloa ilman isompaa turboa?
Tästä löysin vähän ristiriitaista tietoa. Jossain joku sano että vaatii isompaa ahdinta kaveriksi ja toisaalla taas että 20-30 hp saisi vakiosuuttimiin nähden lisää jerkkua (vai tarkoitettiinko tällä vain, että 20-30hp jos ei softalla ole vielä käyttänyt...?).

Innolla odotan koska turbo laukeaa niin saa ostaa isomman tilalle ;)
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #63 : 03.08.2013, 12:59:22 »
Löytyy enemmän speksejä sun muuta tuolta projektiosiosta. V70 -09 viriprojekti. No se jäi kuitenkin kesken, mutta 270-280 tulee aika nätisti tuosta 2.4:en kiisselistä. Ja ei edes paha hinta ollut turbon muokkaus.
Mitä makso turbon muokkaus ja softan säädöt? Tuli ihan uusi turbo käytännössä vanhan kuoriin?
« Viimeksi muokattu: 03.08.2013, 13:19:52 kirjoittanut mkorkalo »
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #64 : 07.08.2013, 11:29:29 »
Mitä makso turbon muokkaus ja softan säädöt? Tuli ihan uusi turbo käytännössä vanhan kuoriin?
Jep kaikki sisuskalut uutta, paitsi vnt hässäkkä. Siitä jos esim.siivistö päässyt vaurioitumaan, niin sille ei mitään voi tehdä. Turbon modaus vähän vajaa 800e ja softan muokkaus 800e+muut. Putkisto, varsinkin dp tärkeä, sitäkin tärkeämpi tietenkin hoitaa partikkeli eka tyhjäks, tai korvausputki tilalle. Itse suosittelisin putkea, parempi virtaus. Kunnon cooleri ja ahtoputkisto. Noilla pärjää jo pitkälle jos on seittemän reikäset suuttimet.
Mulla on käyttämätön kunnon cooleri joka jäi laittamatta auton vaihdon vuoksi. Pistä yvveetä jos kiinnostaa. Edullisesti pois ;)

Sen verran tehoista vielä, että vaikka vajaatehoisella ajelinkin, niin softattu ja turbolta asti olevalla bsr putkistolla oleva s60 t5 ei päässyt karkuun 8)
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #65 : 14.08.2013, 23:43:45 »
...näistä coolereista... ...tällä 600 coolerilla saa katsastus miehestä kaverin...  :2funny: ...mutta riittää kyllä ilmakin... ;) (tosin koko ahtolinjasto on uusiks väännetty RST.ta) noita suuttimia olen itsekkin ajatellut, kun näistä omista ei lähde kyllä enää yhtään enempää irti... ...mut toi aski on ruvennu aukoo "päätään", ku ajat geartronic puolella, niin et "lämä" tiskissä voi vaihtaa isompaa sisään kun ei kerkiä aski mukaan... :/ 
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #66 : 15.08.2013, 10:18:48 »
Saahan sitä tarvikeosan laittaa entisen tilalle.  ::)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #67 : 28.08.2013, 18:29:19 »
Oliko se niin, että tuo Volvon oma Polestar softa on ainut, minkä pystyy suoraan ajamaan OBD pistokkeen kautta ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #68 : 28.08.2013, 22:35:32 »
Oliko se niin, että tuo Volvon oma Polestar softa on ainut, minkä pystyy suoraan ajamaan OBD pistokkeen kautta ::)
Kyllä kai ne kaikki ajetaan ihan pistokkeen kautta, ei näiden kans tarvi mitään piirejä juotella. Polestar on ainut millä säilyy takuu, jos sellaista vielä on. Polestar-optimointi säilyy myös jos ohjelmistopäivitykset ajetaan autoon.

Polestar maksaa myös n. tuplat ja sillä ei saa yhtä rajuja lisävääntöjä/tehoja otettua kuin kolmannen osapuolien softilla.
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #69 : 29.08.2013, 06:41:52 »
Optimoinnilla on se sitten Polestar tai kolmannen osapuolen tekemä on yleensä tarkoitus ottaa käyttöön vakio-osien sallimat resurssit. Optimointitapoja on monia ja niistä keskustelemiseen on runsaasti tilaa lastutus osiossa. :)

Tässä topicissa taas haetaan virittamiseen liittyviä vinkkejä niille, joilla on mopo karannut käsistä. ;)

Jotain uuttakin postaillaan, kun harrasteluaikaa taas järjestyy osien pulttailuun.

Onko muita tekniikkamuutosten parissa häärivää, jolla olisi vinkkejä jaettavaksi Volvo-kansalle?
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #70 : 29.08.2013, 07:29:00 »
Kyllä kai ne kaikki ajetaan ihan pistokkeen kautta, ei näiden kans tarvi mitään piirejä juotella. Polestar on ainut millä säilyy takuu, jos sellaista vielä on. Polestar-optimointi säilyy myös jos ohjelmistopäivitykset ajetaan autoon.

Polestar maksaa myös n. tuplat ja sillä ei saa yhtä rajuja lisävääntöjä/tehoja otettua kuin kolmannen osapuolien softilla.
Käsittääkseni ei uudemmista todellakaan pysty ajamaan suoraan autossa olevan OBD pistokkeen kautta , kun on suojattu "pin" koodilla.
Monestin joudutaan uudemmissa autoissa jopa fyysisestin pientä väkivaltaa käyttäen aukaisemaan ecu ;)
Lähinnä sillä kyselin, kun kiikarissa ois uudempi XC60 tuolla D3 koneella, mikä käsittääkseni on sama kone, kuin D5?
Nykyisessä mun XC60 ohjelman pystyi ajamaan suoraan ecuun, muttei suoraan auton OBD kautta!
Pitää katsoa tuo lastutusosio ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa volles60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #71 : 02.09.2013, 12:19:04 »
Tervehdys!

Tuli tossa muutama päivä sitten asennettua vähän tehokkaampi cooleri keulalle.  Kyllä tippu imulämmöt huomattavasti. Eipä tarvii kummosta kiihdytystä, esim. 0-80km/h ihan normaali kiihdytys. Ulkolämpötila +19 vedon jälkeen vakio coolerilla imulämmöt +38. Testaus toisella coolerilla, sama veto, paikka ja ulkolämpötila. Imulämmöt +23. 

Joskus aikaisemmin testattua vakio coolerilla imulämmöt kävi +58 kovemmassa vedossa, voi vain kuvitella mikä ero samassa vedossa olisi ollut paremmalla coolerilla... seuraavaksi jäädään odottelemaan softaa ja putkistoa. Ja sittenhän tuon coolerin hyöty tulee vielä paremmin esille. 





S60 T8 Polestar -2021

Poissa felippe81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #72 : 20.09.2013, 23:10:41 »
tere! sanokaas kun tiedätte että mitä tuo suuttimien bosch numero oikein merkkaa? mulla olis nyt kotona tuollaiset 7-reikäiset suuttimet mutta niissä on bosch numero0445110298. sopiiko noi -02 v70 d5!??

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #73 : 20.09.2013, 23:24:39 »
tere! sanokaas kun tiedätte että mitä tuo suuttimien bosch numero oikein merkkaa? mulla olis nyt kotona tuollaiset 7-reikäiset suuttimet mutta niissä on bosch numero0445110298. sopiiko noi -02 v70 d5!??

Sopii ne. Jotain pientä siinä piti tehdä. jp_olli vois kertoa ku se on sen tehny, mulla on vielä suuttimetkin hommaamatta :-[
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #74 : 21.09.2013, 09:09:01 »
Tekaisen pienen väliyhteenvedon kun tarkistan varaosanumeroita. :)

Väliaikatietona, laipat uudelle ahtimelle on jo hyppysissä ja KL-cooleri saapuu ensi viikolla.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

 

Samppasport  Futurez