Autoracing  KL-varaosat

joustintuen sopivuus 2.0T -04 classic

  • 9 Vastauksia
  • 834 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
joustintuen sopivuus 2.0T -04 classic
« : 01.06.2022, 22:58:53 »
Alkuperäinen etujousi sanoi sit työsopimuksen irti.
Ajatuksen vaihtaa koko jousijalkapaketti iskareineen kummallekkin puolelle, jos jostain löytäisi hyväkuntoiset käytetyt.
Käyköhän tähän kaikki PH2 malliset (oliko jostain -01 eteenpäin) moottorityypistä riippumatta?



Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: joustintuen sopivuus 2.0T -04 classic
« Vastaus #1 : 02.06.2022, 18:08:00 »
Etuiskarit samat 01>,  jousissa muistelen olevan eroa konetyypistä riippuen. Ylätuki kahta versiota erona automaatti/ manuaali.
Hankinnassa huomioitava lisäksi onko nykyinen vakio vai sport alustalla ettei etu/takapää ole jäykkyydeltä tai korkeudelta liian eroavat.
« Viimeksi muokattu: 02.06.2022, 18:17:27 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: joustintuen sopivuus 2.0T -04 classic
« Vastaus #2 : 02.06.2022, 21:09:13 »
thanks. Epävarmuustekijöistä johtuen ja koska iskaritkin jo 20 v vanhat originaalit niin laitoin Skruvarilta tämmöiset tilaukseen kummallekkin puolelle. Alennuksien  jälkeen hinnaksi jäi 308€.


Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: joustintuen sopivuus 2.0T -04 classic
« Vastaus #3 : 03.06.2022, 09:43:58 »
Kannattaako edes lähtee yrittää parkkipaikalla vaihtamaan?
Eikös vetarikin pidä irroittaa? Pultitkin aika tiukassa joten pulttipyssyä varmaan tarvii?

Poissa J.partsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 228
  • www.vrcf.fi
Vs: joustintuen sopivuus 2.0T -04 classic
« Vastaus #4 : 03.06.2022, 18:02:24 »
Kannattaako edes lähtee yrittää parkkipaikalla vaihtamaan?
Eikös vetarikin pidä irroittaa? Pultitkin aika tiukassa joten pulttipyssyä varmaan tarvii?
Ei tartte vetaria irottaa ja pulttiväänninkään välttämättä tarpeellinen ole, nivelväännin tai lenkkiavain ja riittävän painava vasara sekä irrotusöljyä.

http://www.volvohowto.com/how-to-replace-front-struts-on-volvo-s40-v40-1996-2004/

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: joustintuen sopivuus 2.0T -04 classic
« Vastaus #5 : 07.06.2022, 19:08:37 »
Volvo Professional Parts tolpat meni hyvin paikalle.
No koeajolle lähtiessä ekassa mutkassa takajarruputki poikki >:(.

Kyllä nyt koettelee….

Näähän on  kokopitkät ABS yksikölle asti vai?
Alkuperäinen varmaan (en pääse nyt sekkaa) kiemurtelee bensatankin alta tai ties mistä.
Tuskin edes ruosteisiä kiinnikkeitä saa helpolla irti.

Voiko vetää uudet ihan suorinta reittiä eikä siitä katsastuksessa tuu sanomista?

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: joustintuen sopivuus 2.0T -04 classic
« Vastaus #6 : 07.06.2022, 19:49:35 »
Omasta -00 semmoinen muistikuva että oli välissä liitokset tulipellin kohdilla joten yksikölle asti ei tarvinnut vetää.

Siististi kun vetää ja kunnolla kiinnitetty niin ei väliä onko alkuperäisessä kohdassa. Koskaan pudottanut mistään vehkeestä mm tankkia jos kulkeneet sen yläpuolella vaan sivuilta kiertäen vedetty uudet ja ovat kelvanneet.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: joustintuen sopivuus 2.0T -04 classic
« Vastaus #7 : 07.06.2022, 22:18:46 »
Omasta -00 semmoinen muistikuva että oli välissä liitokset tulipellin kohdilla joten yksikölle asti ei tarvinnut vetää.

Siististi kun vetää ja kunnolla kiinnitetty niin ei väliä onko alkuperäisessä kohdassa. Koskaan pudottanut mistään vehkeestä mm tankkia jos kulkeneet sen yläpuolella vaan sivuilta kiertäen vedetty uudet ja ovat kelvanneet.

thanks. Tällä ohjeella sit mennään. Parkkipaikalla en kuitenkaan näitä lähde tekee :(

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: joustintuen sopivuus 2.0T -04 classic
« Vastaus #8 : 08.06.2022, 18:18:42 »
nyt vasemman puolen putket vaihdettu ja pääsi koeajolle.
Etutolppien vaihdon jälkeen auto ei puoltanut ja rattikin ihan suorassa.

Onko tarpeellista tehdä enää ohjauskulmien säätöä?
« Viimeksi muokattu: 08.06.2022, 19:53:57 kirjoittanut tormund »

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: joustintuen sopivuus 2.0T -04 classic
« Vastaus #9 : 08.06.2022, 20:38:50 »
Kyllä ne kulmat kannattaa tarkistuttaa, yleensä tolppa uusittuna muuttuu vähän.

Omassa viime keularempan jälkeen vaikka ratti oli suorassa eikä puoltanut oli säädöt kuitenkin vähän pielessä.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

 

Ateho  Elekma