Autoracing  KL-varaosat

2.0t käyntiongelma

  • 23 Vastauksia
  • 2020 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: 2.0t käyntiongelma
« Vastaus #15 : 27.06.2022, 23:10:34 »
Säätö tapahtuu ihan  kiertämällä ja joko mittari tai lukija millä pystyy katsomaan ahtopaine kohdalleen,
-01 eteenpäin useimmat lukijat saa ahtopainetiedonkin mutta vanhemmissa  vol fcr tai mittarilla.

Yksi letku boost tee  jätettävä pois, se joka menee imuputkeen niin sinne putken päähän tulppa ettei sotke maf mittausta
Vanha säädin jätettävä liitin kiinni tai pukkaa vikavalon.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa JorKsX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0t käyntiongelma
« Vastaus #16 : 27.06.2022, 23:37:30 »
Mekaanisesti toimiva säädettävä rajapainevena
https://www.race.fi/fi/product/44949a/turbosmart-bc-boostee

Omaan ex audi a4 b6 koriin 1.8t koneella laitoin kiinan turbo smart ruuvin.
Sama tuote näyttää toi olevan. VAG'eis on tyyppivikana se n75 joka on turbon ohjausventtiili. Sen tilalle turbo smart ni taas toimii.

Onko näis 2.0t volvois imusarjas jossain lähtö letkua varten vai pitääkö alkaa porailemaan imusarjaan ja kierteitä tekemää et saa lähdön mittarille?
Noita mittareita ja venttiileitä on ajan saatossa tullu jokunen varastoon ni kaipa sinne sellasen voi laitta.
Tosiaa en ole vielä tutkinu et mitä todellisuudessa ahtaa mutta lussulta vaikuttaa matalil kierroksilla.
0.65bar on sellanen turvalline raja ahtopaineelle jos mekaanisella ruuvilla lähen leikkimään? vai uskaltaako laittaa vielä lisää?


Mutta takaisin aiheeseen tai ainakin melkein. Nyt kun autol ajettu jonkin verran enemmän niin tosiaan ei oireile enää lainkaan mutta nyt lakkas ilmastointi pelittämästä.
Ennen mitään "korjaamista" se toimi vielä hienosti ja nyt on täysin sama asia onko ilmastointi päällä vai ei. Puhaltaa ulkoilmaa kylmimmäl asetuksella.
En omista enää mitään yleismallin vikakoodin luku vehkeitä. Ainoastaan vcds VAGgeille ja inpa/ista bemarille.
Joten live dataa ei ole iha just käytettävis.

Onko jotain kikka kolmosta millä testata onko kylmäaine yhtäkkiä loppunut?
Onko kompura magnettikytkimellä? Saako sen pakotettua päälle testauksen ajaksi?

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0t käyntiongelma
« Vastaus #17 : 28.06.2022, 00:38:35 »
oliskohan noi käypäset ohjeet  PH2:seen? (-04, classic)
http://www.x40fin.com/index.php?topic=3426.0


Paikalla laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5037
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: 2.0t käyntiongelma
« Vastaus #18 : 28.06.2022, 08:21:52 »
Suosin kyllä itse ihan bleed tyyppistä säädintä, mielestäni auto on paljon sivistyneemmin käyttäytyvä eikä tule rajapaineventtiilin tyyppisiä ilmiöitä. Niinkuin piikkaus sun muuta.
https://www.race.fi/fi/product/18966a/rp-bc-1

Aikanaan tuollaista rajapaineventtiiliä koitin ruuvailla mutta aika nopeesti meni mielenkiinto.

Enää ei tarvitse tuollaisia kun ohjelmat hoitaa.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2022, 08:29:37 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: 2.0t käyntiongelma
« Vastaus #19 : 28.06.2022, 12:48:31 »
Ei nuo rajavenat näissä piikkailua tee jos muuten kunnossa..
12T ahtimella virisoftista hyöty aika pieni ja riski alaväännön taka isompi. Mieluummin laittaa 14T ja vakio T4 ohjelma  tai lievä softaus jossa alavääntöä on rajoitettu.
2.0 koneet muutenkin riskialttiimpia softatessa.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0t käyntiongelma
« Vastaus #20 : 28.06.2022, 22:48:17 »
Mikä on ohjelma (Vida?) jolla näkee ahtopaineet PH2:sta?

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: 2.0t käyntiongelma
« Vastaus #21 : 28.06.2022, 23:45:21 »
Yhdestä ph2 icarsoft vol2  lukijalla olen imm ja kaasuläpän ohella ajossa katsonut.
Hyvä laite olla kun S60 ,V50 ja XC70 on jokunen lähipiirissä.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0t käyntiongelma
« Vastaus #22 : 01.07.2022, 08:56:13 »
Jos mittarilla säätää kun ph2:ssa on ylimääräinen liitäntä imusarjassa, niin voiko ilman ajoa saada oikeat paineet kohdalleen. Eli nosta vaikka kierroksia vai vaatiiko, pitää ajossa kuormittaa?

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: 2.0t käyntiongelma
« Vastaus #23 : 01.07.2022, 19:06:53 »
Ajossa näkee sen maksimi ahtopaineen ja katsoo mihin asti yltää.

Mekaanisella rajavenalla sitten paikoillaan ruuvaa  säätöä alas tai ylös ja taas testaa ajossa kunnes on saavutettu haluttu taso.

Sähköisellä pierburgin omalla ei säätöä ole eli joko toimii tai sitten ei.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

 

Elekma  Autoracing