Tuossa aiemmin s73 kysyi, että koska termari on vaihdettu, itse kysyn myös samaa.
Moottori käynnistetään -> ilman ja jäähdytysnesteen lähtölämpötilat -> Tietty aika, jäähdytysnesteen lämpötilan täytyy ylittää tietty laskennallinen kynnysarvo -> Jos ei ylity, niin oletuksena jäähdytysnesteen lämpötila ei ole luotettava ja syntyy vikakoodi sitä mittaavasta anturista, eli jäähdytysnesteen lämpötila-anturista ja moottorijärjestelmän vikavalo syttyy.
Nämä toimenpiteet siksi, että kuljettajalle ilmoitetaan mahdollisesta ylikuumenemisvaarasta, koska lämpötilamittarin arvo ei välttämättä ole luotettava.
Vika voi olla lämpötila-anturissa, mutta myös siinä, että jäähdytysneste ei oikeasti lämpene riittävän nopeasti ja sen voi tehdä sitten avoimeksi jumiutunut termostaatti, eli termostaatti nyt ensimmäisenä vaihtoon.
Vianetsinnällisesti noi obd-koodit vaikeuttaa asiaa, koska ne vain ovat vailla tarkempaa selitystä, volvon testerillä kun luetaan koodit, löytyy volvolta jokaista koodia vastaamaan myös mahdolliset vian aiheuttajat ja suurelle osalle vikakoodeista löytyy ihan suora vaihe vaiheelta vianetsintä ohje.