Elekma  Autoracing

Volvo 240, ralliproomu (ja vähän Fordiakin...)

  • 102 Vastauksia
  • 39739 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo 240, ralliproomu.
« Vastaus #15 : 21.10.2011, 22:18:26 »
Komeeta menoa  O0

Vois kyl kuskille, ei pahalla, suositella rata-autoiluun siirtymistä ajolinjoista päätellen, tulis vähemmän peltihommia  ;)

Selkeästi omaa kokemusta rallista, kun neuvojakin jo annetaan.

Poissa Proomu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.nummelarallyteam.com
    • Ralli-Proomu
Vs: Volvo 240, ralliproomu.
« Vastaus #16 : 23.10.2011, 12:50:05 »
No niin, selvittiin hengissä kisasta vaikka flunssa ja univelka vähän rassas molempia.

Ekan pätkän alku oli asvalttia, keli oli kylmä ja märkä niin arveltiin ettei sorapyörä varmaan pidä kovin hyvin. Kilsa lähdöstä oli risteys vasemmalle. Tultiin aikas kyytiä nelonen pesässä, pudotettiin kolmoselle ja alotettiin jarrutus. Perä karkas saman tien rinnalle, ihan kuin jäällä olis jarruttanut! Kuski pyöritti rattia ja päätää, tähysti välillä sivulasista ja välillä peilistä, huomasin kun alettiin ajautua tien laitaa kohti ja näin koivujen lähestyvän... Loppujen lopuks tehtiin näyttävä 360 asteen piruetti tietä pitkin, lähtönopeutta oli kuitenkin reilusti yli 100.

Kaks ekaa pätkää oli märkiä ja ihan sikaliukkaita, ajettiin varmanpäälle kun maaliin olis tarkoitus päästä. Loput 2 pätkää alkoivat olla kuivempia ja rengaskin rupes puremaan. Alettiin päästä ajorytmiin ja ajamisen rentous palasi pitkästä aikaa. Kaikkia riskejä vältettiin ja suht varovasti edettiin.

Lievää ahneutta oli näköjään ajolinjoissa:





Tulos ei ollut parhaasta päästä, mutta hyvä fiilis jäi kun vihdoinkin tuttu rentous ja ajorytmi alkoi löytyä. Nyt auto puretaan ja huolletaan suunnilleen kaikki osat, tammikuussa alkaa taas F-Cup!
« Viimeksi muokattu: 26.11.2011, 23:46:14 kirjoittanut Proomu »

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Volvo 240, ralliproomu.
« Vastaus #17 : 23.10.2011, 16:34:14 »
Colin McRae ajolinjat  :)
940 classic
Amazon -68

Poissa jim doe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Vrcf, Svk, Lahden volvokerho
Vs: Volvo 240, ralliproomu.
« Vastaus #18 : 24.10.2011, 07:14:25 »
upeaa tarinaa ja kaikesta huolimatta jaksatte jaksaa puskea ojien kautta maaliin, jes
Team Pahka lopopower
amat 68 farkku sport ja 70
Opel Corsa van :-)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Volvo 240, ralliproomu.
« Vastaus #19 : 24.10.2011, 07:41:33 »
onko teidän menosta nähtävillä in car kuvaa ?
jaksatko tehä jotain pientä sepustusta autosta, mitä kaikkea sille on tehty ?

mielenkiintoinen topic  :)

Poissa Proomu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.nummelarallyteam.com
    • Ralli-Proomu
Vs: Volvo 240, ralliproomu.
« Vastaus #20 : 25.10.2011, 17:36:16 »
Incaria ei paljoa ole, kun ei ole varaa kameraan  :D

Autosta voin jotain tarinoida:

2.3L turbon lohkolla (öljyruiskuista päätellen), billet kampura (vakio iskunpituus), mäntiä ja veivejä en muista.
531 kansi, kanavat tietysti tehty ja isot venttiilit, 37mm paininkupit ja muistaakseni Enemin K24/25 nokka.
Weber 48 tuplat (ei mitään ruiskuhömpötyksiä), virranjakaja jollain 80 -luvun race boksilla (tarttis vaihtaa).
Leveä nokkaremmisarja. Vajaa 250 konia pitäs löytyä.

4-vaihteinen suorakytkentäloota, alumiinikuorinen.
4.88 perävälitys (ens vuodeks tarttis hommata 5.1 että jaksais mennä, ei tartte kahtasataa kulkee) ja tietysti lukko.

Edessä Sellholmin putkitukivarret ja 50mm upsidedown Bilsteinit.
Tehostettu nopea ZF:n hammastanko.

Takana Öhlinsin 2-säätöiset iskarit, vakiojousi (tukivartta vähän modattu jousen kohdalta).
Takana ylempi tukivarsi muutettu pidemmäksi ja kiinnityspaikkaa korissa muutettu.
Watt linkki.

Korissa putkee ristiin rastiin jne.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Volvo 240, ralliproomu.
« Vastaus #21 : 25.10.2011, 19:45:44 »
Mahtavaa, itekkin oon aina enemmän tai vähemmän rallista haaveillu. Ja viimevuodet on varsinkin tehnyt mieli rakentaa "aito" rallivolvo. Joskus sitten kun on aikaa ja rahaa :'( Tuo motocross ja muut harrasteet vie aika paljon aikaa ja rahaa.. Innolla seurataan ja kerätään itellekkin vähän motivaatiota ja tietoa :D
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Proomu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.nummelarallyteam.com
    • Ralli-Proomu
Vs: Volvo 240, ralliproomu.
« Vastaus #22 : 20.12.2011, 21:30:52 »
Jaahas, vuosi lähenee loppua ja uusi kausi painaa päälle. Vielä kun tulis talvi niin ei piikkipyörää **tuttas niin paljon... Tammikuun 21. olis eka kisa Raisiossa.

Volvosta on laatikko ja takaiskarit huollossa, kaasarit purettu atomeiks & ultraäänipesty, antiikkiset sytkävehkeet heitetty roskiin ja uudet (tosin vanhan liiton jakajalla edelleen) asenneltu. Sileempää peltiä on myös liimailty sinne tänne, värikin saattaa vielä muuttua ennen ekaa kisaa. Tiheempi perävälitys vielä harkinnassa, toi 4.88 sopii lähinnä motarille (ei kai sen tarttis kulkee ykkösellä sataa). Jos vaikka 5.1 sais tilalle (mistähän sais €€€).

Mutta enivei, epäterveellisen kovalla itseluottamuksella kohti F-Cup 2012 !

Siirryttiin muuten internet aikaan mekin:
http://www.nummelarallyteam.com/

Ei siellä paljoa tavaraa ole mutta jotakin koitin väsäillä.


Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240, ralliproomu.
« Vastaus #23 : 21.12.2011, 00:31:31 »
Tuosta välityksestä sen verran et joku kaveri teettäny ihan off the record tuola välityksiä:

http://www.katsa.fi

Tarttis tietty tuntee joku hemmo sieltä. Jotkut pikku koneistusvirmat vois tehä edukkaastikkin kuha jaksaa kysellä. Tosin laatutakuusta en osaa sanoo mitään.
V70 TDI

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Volvo 240, ralliproomu.
« Vastaus #24 : 21.12.2011, 14:14:17 »
Mites muuten eikö tolla edellisen sivun kuvassa olevalla välikotelolla vedetty ihan cupin B -junnujen mestaruus 2007?
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Proomu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.nummelarallyteam.com
    • Ralli-Proomu
Vs: Volvo 240, ralliproomu.
« Vastaus #25 : 21.12.2011, 20:50:56 »
Mites muuten eikö tolla edellisen sivun kuvassa olevalla välikotelolla vedetty ihan cupin B -junnujen mestaruus 2007?

Toi 2007 kausi oli kyllä käsittämättömän kovaa painia kisoissa ja tallissa, töitä tehtiin homman eteen enemmän kuin millään mittapuulla on järkevää... Viimeseen kisaan lähtiessä sarjan kolmas tila oli varmistettu ja mestaruus oli mahdollista jos vetää ihan sairaalla riskillä. Me tarvittiin mestaruuteen vähintään voitto ja sarjajohtajaa piti jättää taakse muistaakseni 2 tai 3 sijaa. Kuka niitä kolmansia muistaa, eli lähettiin pikku riskillä vetään mestaruudesta  ???

Kuva ekalta pätkältä:
http://www.nummelarallyteam.com/albumi/Wanhat/1149194#

Oli meinaan pikkusen liki, oli kyytiäkin jonkun verran  ;D
Kolme kertaa meinattiin suistua sillä pätkällä, piti pikkusen laskee kyytiä seuraaville. Mutta pohja-aikoja ropisi siihen malliin että maalissa kun ynnäiltiin tuloksia niin mestarusshan se sieltä tuli.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo 240, ralliproomu.
« Vastaus #26 : 21.12.2011, 21:39:16 »
On kyllä hienoa kun jollain riittää rahkeet ajaa kilpaa  :hg: Ja omasta mielestä hyvä auto siihen on juurikin 242. Taisi olla waltikka ralli 2008, kun sato räntää ja tiet oli ihan karmeessa kunnossa, ja välillä oli tosi kapeeta ränniä. Kuinkas ollakkaan yleisen voitti Salmisen Tero 242 Volvolla. Ite oon ollu paljon yhdessä tiimissä huollossa, nyt on auto kaadon jäljiltä ollu 2 vuotta ja oon houkutellu "tiimipäällikköö" jos laitettas se kuntoo ja ite lähtisin kokeilee  ::) Ikävä on kilpa-auton kyytii, kun ei oo paljon autoa testailtu, sattuneesta syystä.  :(
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Volvo 240, ralliproomu.
« Vastaus #27 : 22.12.2011, 15:34:35 »
Oli meinaan pikkusen liki, oli kyytiäkin jonkun verran  ;D
Kolme kertaa meinattiin suistua sillä pätkällä, piti pikkusen laskee kyytiä seuraaville. Mutta pohja-aikoja ropisi siihen malliin että maalissa kun ynnäiltiin tuloksia niin mestarusshan se sieltä tuli.

Ja hohtimilla piti tääkin tieto nyhtää. :nohnoh Kannattas vähän mainostaa, nimittäin kaikista voitoista etenkin sarjatasolla on syytä olla soveliaassa määrin ylpee. Moottoriurheilussa ei tissinläpsyttelijät voita mitään, sen olen omakohtaisen empiirisen tutkimuksen pohjalta saanut todeta. :)
« Viimeksi muokattu: 22.12.2011, 15:36:45 kirjoittanut Spoileri »
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Proomu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.nummelarallyteam.com
    • Ralli-Proomu
Vs: Volvo 240, ralliproomu.
« Vastaus #28 : 22.12.2011, 18:38:28 »
Me ollan ne jotka seisoo palkintojenjaossa lippa silmillä siellä jumppasalin pimeessä nurkassa. Yhdestä asiasta voidaan paukutella henkseleitä ihan julkisesti: Olemme doping-vapaa tiimi, eli meillä ei nuotittomissa kisoissa ole minkäänlaisia nuotteja, ja tämä on TAIVAHAN TOSI. Sen takia meillä ei ole koskaan autossa edes trippiä!

(ai niin, taidettiin  muuten voittaa F-Cupin a-junnut heti perään 2008  ;) )

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Volvo 240, ralliproomu.
« Vastaus #29 : 22.12.2011, 21:24:55 »
HÄH!? Ettekös työ ajakaan pätkiä etukäteen niinkun kaikki muut. :2funny:

No joo, lopetan nyt tämän ot häiriköinnin.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2011, 21:26:59 kirjoittanut Spoileri »
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

 

Carcom Oy  Ateho