Autoracing  KL-varaosat

Huikkosterin 945 Classic -> E85

  • 354 Vastauksia
  • 87419 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Huikkosterin 945 Classic -> E85
« : 16.09.2017, 19:55:12 »
Alkoi 960 kyllästyttämään. Ahdas neliovinen, manuaali, ei ilmastointia, suhiseva kattoluukku ja rutosti tekemistä ilman motivaatiota. Avasin suuni jolloin AriE myi minulle tälläisen:




945 -98 classic b230ft automaatti :).

Farmari, automaatti, toimiva automaatti-ilmastointi, ei kattoluukkua ja rutosti tekemistä hyvällä motivaatiolla :D.

Tehtävälista:
 -Helman ja pohjan hitsaus. Oikea helma on korjattu päin ****** ja lahonnut loputkin. Tilasin motonetistä helman. Lisäksi kuskin puolella takapenkin alla poikittais palkkia pitää uusia 1/4.
 -Jarrut pitää uusia. Kaikki levyt, palat, käsijarru osat, letkut ja nesteet sekä jarrukilvet eteen. Satulat sentään olivat kunnossa kun tänään tutkin kaikki läpi.
 -Moottori huohottaa öljyt konehuoneeseen ahdoilla. Mukaan tuli hoonattu B230F lohko, läpikäyty 530 kansi ja muut osat.
Lohkoon laitan öljysumut, FT:n öljypumpun, pidän vaparin 9,8:1 puristukset ja säädän lh:n etanolille. Yritän kuitenkin ensin katsastaa nykyisellään.
 -Sisustalle täys putsaus. Seissyt pitkään ja ummehtunut haju.
Muuta muistettavaa: Uudet kitkat Auriga vanteille, torsen lukon asennus, pakoputken vaihto, ruostekukkien hionta ja maalaus, tuulilasin uusinta listoineen.

Että juu, onhan tässä tekemistä. Tilat on vähissä, aika on rajoitettua mutta sentään budjettia on just sen verran kuin pystyy töitä tekemään.















« Viimeksi muokattu: 03.06.2018, 20:59:07 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #1 : 17.09.2017, 14:22:56 »
Jarruosia tilailin autodocista joka nurkkaan. Levyt, palat, kengät, asennussarjat ja letkut 175€. Pitää muistaa hakea biltemasta jarrukilvet ja pari ilmausnippaa. Edessä oli pyöristyneet mutta aukesivat lukkopihdeillä.
Käsijarruvaijerit näyttivät hyviltä, linkkukin ehjä. Luulen että voitelulla saan liikkumaan eikä tarvitse uusia.
Jos nuo ensi viikon aikana tulisi niin saisi jarrut laitettua ennen peltitöitä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #2 : 18.09.2017, 08:35:31 »
Kylläpä alkaa classicitkin olla rähjiä.

Kai siitä vielä auton taikoo, halvalla ei näköjään hääviä enää saa, tässäkään mallissa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4622
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #3 : 18.09.2017, 09:21:44 »
Kylläpä alkaa classicitkin olla rähjiä.

Kai siitä vielä auton taikoo, halvalla ei näköjään hääviä enää saa, tässäkään mallissa.
joo siinä ne vanhenee missä muutkin....
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #4 : 18.09.2017, 17:00:31 »
joo siinä ne vanhenee missä muutkin....
Niin tekevät. Lähes ruostumattona pidetty automalli ja ensimmäinen asia mitä pitää katsoa ostaessa, onko mätää. :o
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #5 : 18.09.2017, 17:09:57 »
Niin tekevät. Lähes ruostumattona pidetty automalli ja ensimmäinen asia mitä pitää katsoa ostaessa, onko mätää. :o
Ööh... 19 vuotias, yli 300tkm suomen maanteitä ajettu auto, helma ja yksi palkki mätä. Oivoi.
Ja tuo lintta on ollut todella yrjöttävällä pidolla varmaan 5-6 vuotta.

Täällä karvalakki, 26 vuotta, 480tkm ja alkuperäinen kori. 8)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #6 : 19.09.2017, 11:13:15 »
Ööh... 19 vuotias, yli 300tkm suomen maanteitä ajettu auto, helma ja yksi palkki mätä. Oivoi.
Jos helma ja palkki (+ ovi), mitä kuvista on nähtävillä, on saatu tuohon kuntoon, ei mätä alut varmasti lopu siihen ja yleisesti korikitin ja sauman väliin päässyt hapettuma ei ajansaatossa ainakaan parane ja hankala(mahdoton) saada kiinni. Muistathan muuten hitsaustoimenpiteiden jälkeen suojata myös näkymättömissä olevat kohdat  ;)

Paljonko tällä oli ajettu?

Laitoin privaakin.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #7 : 19.09.2017, 11:52:52 »
Kummatkin mätäkohdat on johtunut ulkoapäin tulleesta vauriosta. Poikittaispalkissa oli iso lommo ja helmakin on painunut sisään. Muuten massa oli hyvin kiinni enkä hyvälläkään tahdolla saanut työkaluja menemään pellistä läpi. Moottori on tehnyt aktiivista ruostesuojausta puhaltaessaan öljyä :D. Näkyy kuvassa miten öljyistä tuo massa on.

Hitsattavat alueet maalaan wurthin quattro rost stop pohjamaalilla. Kestää hitsauksen lämpöä paremmin. Muut hiotut perus wurthilla. Kaikki irtoava massa pitää raaputtaa irti, putsata ruosteen alut ja maali & massa päälle. Palkit ja helmojen sisäpuolet uitan lopuksi jollain kuumalla alustamassa-öljy seoksella. Jos sillä pääsis seuraavalle vuosikymmennelle ilman jatkohitsauksia.

Haaveilin että olisin saanut hommattua tallin jossa voisi vaikka viikkoja nakertaa autoja mutta ei löydy :o. Nyt sentään yksi talliviikonloppu järjestyi peltitöihin. -H-

385tkm ja suomiauto.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #8 : 25.09.2017, 05:18:15 »
Otin eilen sisustan pihalle jotta näkee mitä jännää lattiapelleissä on.

Positiivisesti yllätyin kun ei menekkään koko takalattia vaihtoon. Tuo on siitä takapalkin päältä ja tuossa kaikki mitä sain läpi menemään.


Keskiviikkona haen puuhakilvet ja ajelen auton jyväskylään odottamaan vkl peltihommia.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #9 : 27.09.2017, 18:11:30 »
En saanut haettua siirtokilpiä mutta silti auto jyväskylässä. Varasin ajan katsastukseen vaikka ei saa leimaa. Vikalistan kuitenkin sain ja luvan kanssa olla tien päällä.

Aamu alkoi jarruremontilla. Etujarrukilvet olivat melkein hävinneet olemasta. Levyt ja palat ruosteessa. Käsijarru osat lahonneet jne. Männät onneksi olivat kunnossa.
















Sitten korjaamon kautta hakemaan päästölappu. Huippuhyvät päästöt


Ja konttorilla ei yllätyksiä. Pohjaan hitsattava jo löydetyt paikat ja sitten leimaa lappuun :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

The moose

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #10 : 27.09.2017, 19:05:48 »
Onko se ollu suola aavikolla ajossa jos kilvet noin nuoresta menny..


Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #11 : 28.09.2017, 10:51:45 »
Tai heinikossa seisomassa. :-\

Ostin epoksi pohjamaalia ja kiveniskumassaa spraypulloissa. Vielä pitää hakea pensselöitävää massaa pohjaan ja mustaa maalia helmaan massan päälle.

Kannattaisiko laittaa helmaan sinkkiä sisäpuolelle? Tulppahitsaan alareunan joten sinne olisi joku aine hyvä. Myöhemmin ruiskutan koteloihin kuumaa massa-öljy seosta.

Eilen huomasin hiekkatiellä että tässähän on g80 lukko. Ei tarvinnut edes yrittää niin jäi kaksi viivaa hiekkaan ja perä sivulle :D. Silti sain suosituksen vaihtaa torsenin tilalle. Laitankin jos tilaisuus tulee.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2017, 10:53:55 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #12 : 28.09.2017, 11:11:56 »
Onko se ollu suola aavikolla ajossa jos kilvet noin nuoresta menny..
Aika normaalia vaikka auto ois muuten siistissäkin kunnossa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #13 : 28.09.2017, 14:00:38 »
Niijoo. Biltemasta saa ainakin 0.8 peltiä mutta mistäs sais palan paksumpaa takapalkkiin? Jotain 1.2-2mm
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #14 : 28.09.2017, 14:51:28 »
Niijoo. Biltemasta saa ainakin 0.8 peltiä mutta mistäs sais palan paksumpaa takapalkkiin? Jotain 1.2-2mm

Onko siellä päin maata jotakin kyläseppää tms? Itse olen lunastanut kaikki peltitavarani (1-2mm) paikalliselta pientoimitsijalta, jolla ei ole käyttöä tuon kokoisille paloille. Reilut 4.5m2 tuli kustantamaan 20e :D

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy