Futurez  Kulkukoira

Volvon katsastus

  • 2254 Vastauksia
  • 607213 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #165 : 18.10.2011, 17:26:58 »
Amazonin käytin tänään konttorilla, ja hylätty paukahti. Asiallinen katsastusmies oli, ei napissut turhista mutta mainitsi jos oli mainitsemista. Eikä sitä mainitsemista kyllä ollutkaan muutakuin yksi pieni ruostereikä vasemman takemman tunkinkorvakon kohdalla helman sisäpuolella, ja toinen ruostereikä oikean puolen alemassa takatukivarressa. Oli ruostunu melkein poikki...  :o :facepalm: Veteraanien ostopuolelle pistinkin jo ilmotuksen jos jollakki sattus moinen ehjä löytymään.
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa b00ster_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #166 : 19.10.2011, 16:52:13 »
Läpi meni, taas saa 14kk ajella  :)
740 -'90    B200F +M47

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #167 : 21.10.2011, 17:37:46 »
Volvo sai taas leiman katsastus setältä,
läpi heittämällä mukaan lukien madallus sarja =D
Sen kunniaksi varmaan pari tölkillistä ;)
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #168 : 21.10.2011, 18:00:42 »
Amazonin käytin tänään konttorilla, ja hylätty paukahti. Asiallinen katsastusmies oli, ei napissut turhista mutta mainitsi jos oli mainitsemista. Eikä sitä mainitsemista kyllä ollutkaan muutakuin yksi pieni ruostereikä vasemman takemman tunkinkorvakon kohdalla helman sisäpuolella, ja toinen ruostereikä oikean puolen alemassa takatukivarressa. Oli ruostunu melkein poikki...  :o :facepalm: Veteraanien ostopuolelle pistinkin jo ilmotuksen jos jollakki sattus moinen ehjä löytymään.
Onks noi pelliä noi tukivarret? Otaksun että on. Siinä tapauksessa ne saa hitsaamalla korjata kun ainevahvuus on vähintään sama ja yhtenäinen sauma. ;)

Jos et meinaan ehjiä löydä. :o

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #169 : 21.10.2011, 18:12:58 »
Onks noi pelliä noi tukivarret? Otaksun että on. Siinä tapauksessa ne saa hitsaamalla korjata kun ainevahvuus on vähintään sama ja yhtenäinen sauma. ;)

Jos et meinaan ehjiä löydä. :o
Sen saa hitsata VAIN jos katsastaja siihen antaa luvan. Muutoin tuollaiset tukivarret yms. on aina vaihdettava...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #170 : 21.10.2011, 18:28:32 »
Kuka se ostikaan tuon BC Racing coilover -sarjan, niin mitä katsastusmies yleensä näistä tykkää?
Vai riippuuko ihan ihmisestä?

Lainaus
BC Racing -alustat eivät ole rakenteensa vuoksi mallikohtaisesti tyyppihyväksyttyjä. Hyväksyntäprosessin vuoksi sama koskee muitakin vastaavia alustasarjoja. Toimitamme jokaisen alustan mukana kuitenkin valmistuprosessit ja -materiaalit hyväksyvän yleisen TÜV -todistuksen sekä maahantuojan todistuksen siitä, että sarja on tarkoitettu kyseiseen automerkkiin ja malliin asennettavaksi. Emme voi kuitenkaan luvata hyväksyttyä muutoskatsastusta autoihin joihin mallikohtainen tyyppihyväksyntä vaaditaan.

Onko sit esim. S/V70 malleihin keltaiset konit tai Eibachin jouset tyyppihyväksyttyjä?

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #171 : 21.10.2011, 18:37:25 »
Sen saa hitsata VAIN jos katsastaja siihen antaa luvan. Muutoin tuollaiset tukivarret yms. on aina vaihdettava...
Hitsaa vaan kunnolla, siistii sauman ja vetäisee maalin + massan päälle ja taas mentiin !
Ja kelpaa katsastusmiehelle kun maalaa ja massaa koko tukivarren :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #172 : 21.10.2011, 18:38:56 »
Hitsaa vaan kunnolla, siistii sauman ja vetäisee maalin + massan päälle ja taas mentiin !
Ja kelpaa katsastusmiehelle kun maalaa ja massaa koko tukivarren :P

 ::)

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #173 : 21.10.2011, 20:49:32 »
Kuka se ostikaan tuon BC Racing coilover -sarjan, niin mitä katsastusmies yleensä näistä tykkää?
Vai riippuuko ihan ihmisestä?

Onko sit esim. S/V70 malleihin keltaiset konit tai Eibachin jouset tyyppihyväksyttyjä?
Tyypitettyyn autoon et saa BC:n sarjaa muutoskatsastettua, sillä niihin ei saa TUV-lappuja...
Jos joku jossain on joskus tuollaisen sarjan saanut katsastettua, niin on ollu vaan osaamaton katsuri.

Iskarit taas ei vaadi mitään hyväksyntöjä tai muutoskatsastusta. Eibachin jousiin löytyy TUV-paperit, eli niiden kanssa ei ongelmia...


Hitsaa vaan kunnolla, siistii sauman ja vetäisee maalin + massan päälle ja taas mentiin !
Ja kelpaa katsastusmiehelle kun maalaa ja massaa koko tukivarren :P
Niin...
Tuolla saavutuksella voi sitten parantaa mieltä kun se itse hitsattu varsi sanoo *naps* ja tapahtuu kummia...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #174 : 21.10.2011, 21:24:51 »
Hitsaa vaan kunnolla, siistii sauman ja vetäisee maalin + massan päälle ja taas mentiin !
Ja kelpaa katsastusmiehelle kun maalaa ja massaa koko tukivarren :P

Niin...
Tuolla saavutuksella voi sitten parantaa mieltä kun se itse hitsattu varsi sanoo *naps* ja tapahtuu kummia...

Olen samaa mieltä Hurm0s.
Tämä on sellainen asia jolla ei kannata leikkiä joten ostakaa suosiolla uusi/ehjä.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #175 : 22.10.2011, 10:10:41 »
En minäkään leikkisi tuolla tukivarsihitsauksella mutta oikein tehtynä se on vahvempi kuin uusi ja täysin luvallista kun kyseessä ei ole valuosa.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #176 : 22.10.2011, 11:33:35 »
Niin ja jos nyt unohdetaan jeesustelu ja kauhistelu hetkeksi, niin hitsaussaumahan on aina alkuperäistä materiaalia vahvempi, eli se ei saa pettää koskaan. Jos näin ei ole, ei hitsari ole tehtäviensä tasolla.

Tukivarsi sinällään ei ole mitään avaruustiedettä. Toki itsekin vaihtaisin hitsaamattomaan, jos sellainen on tarjolla, mutta ei se hitsattu varsi automaattisesti tapa niitä helmipöllöjä ja delfiinejä jos sellaisen tekee ammattilainen ja kunnolla. Toki tulee ottaa myös huomioon epäjatkuvuuskohdat metallissa jne... voi katketa sauman vierestäkin.
« Viimeksi muokattu: 22.10.2011, 11:38:02 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #177 : 22.10.2011, 14:22:44 »
Joo, voihan se hitsattu varsi kestääkin, mutta niitä oikeasti hyviä hitsaajia ei tunnu kovin tiuhassa olevan... Ja tosiaan, usein hitsatessa se hitsisauman vierusta karkaistuu ja murtuu herkästi, eli vaikka itse sauma olisi vahva, voi se pettää vierestä...

Ja vielä kertauksena, tukivarsia EI SAA korjata hitsaamalla, ellei siihen katsastajalta saa erikseen lupaa.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #178 : 22.10.2011, 15:28:44 »
Joo, voihan se hitsattu varsi kestääkin, mutta niitä oikeasti hyviä hitsaajia ei tunnu kovin tiuhassa olevan... Ja tosiaan, usein hitsatessa se hitsisauman vierusta karkaistuu ja murtuu herkästi, eli vaikka itse sauma olisi vahva, voi se pettää vierestä...
Tuo hitsauksen aiheuttama muutosvyöhyke on vain yksi syy, miksi tukivarren hitsaaminen on luvanvaraista.
Tuleekohan jokaisella autotallihitsarilla tai ammattilaisellakaan tutkittua alkuperäisen tukivarren valmistusmateriaalin lujuus tai tarkka seostus. Näillä kun on joskus erittäin suuri merkitys hitsattavuuteen. Hitsattavuudella tarkoitan tässä yhteydessä hitsatun kappaleen lujuutta verrattuna hitsaamattomaan kappaleeseen. Juurenpuolen suojaus ja oikea muoto ovat usein vaikeasti toteutettavia ontelomaisilla rakenteilla. Monesti myös tahtoo jäädä tekemättä alkuperäisessä osassa olleet ja lujuuteen olennaisesti vaikuttavat jäykistepokkaukset.

Poissa HeZe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #179 : 24.10.2011, 18:22:49 »
Tänään kävin tuon pelastamani 244 vm82:sen kanssa konttorilla 2 vuotta oli seissy.

Aikaisemmin päivällä kävin ottamassa päästölapun ja koetin jarruja ja iskareita paikallisen ammattikoulun testerissä kaikki oli hyvin, Mutta konttorilla ei menny läpi kuin pohjasta  :D Eli hieman joutuu paikkaa laittamaan kahteen kohtaan
-Kuskin jalkatilan poikittaistukipalkki oli mätä.
-Oik. Takapyörän kotelon vedenpoisto reikä oli isontunut puolella sentillä (joku kyseenalaisti tämän, että onko tuo pyörän kotelo muka kantavaa rakennetta?  ???)

Loppuviikokosta näyttämään uusiksi!
Nykyiset: Volvo 740tic

 

Carcom Oy  Ateho