KL-varaosat  Race.fi

Volvon katsastus

  • 2256 Vastauksia
  • 609508 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1125 : 10.11.2014, 17:16:24 »
Käyty jälki näytössä. Takaiskarit piti vaihtaa kun toinen oli ihan hengetön, muuttu kyllä alustan käytös heti ihan erillaiseksi.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Valtsuuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1126 : 10.11.2014, 21:25:32 »
Tuleekohan konttorilla sanomista kun käy katsastaan seiskan manuaali lootan kans vaikka oikiasti on automaatti?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8934
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1127 : 10.11.2014, 23:11:18 »
Tuleekohan konttorilla sanomista kun käy katsastaan seiskan manuaali lootan kans vaikka oikiasti on automaatti?

Ei taida olla vaihteiston tyyppiä edes kirjattu mihinkään joten ei katsuria kirjaimellisesti voiskaan kiinnostaa. Kunhan toimii niin se on ok.

Poissa Valtsuuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1128 : 10.11.2014, 23:15:50 »
No niihä se muuten taitaaki olla joo :D

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1129 : 13.11.2014, 16:51:58 »
Moottoria muutettu -> Hylätty
Päästöarvot CO liian korkea ja CO2 ei pidä paikkaansa kierroksilla -> Hylätty
Takavakaaja oikealla välyksellinen -> kehotus

Eli kallistuksenvakaajan kiinnitys väljä, en kerenny kattoo tarkemmi mut ilmeisesti yhdystangon vaihdolla selviää.
Päästöarvot kierroksilla:
CO 0,34%
CO2 12.9%
HC 0026
O2 00,8%
Lamda 1.024

Mä en noista tiedä mitään, mutta mikä tossa CO2 on sitten pielessä
kun katsuri sano ettei voi pitää paikkaansa?
CO arvon saa kyl ihan kohilleen ku hiukan polkee pönttöä lämpösemmäks,
nyt ei vaan kiireeltään kerenny kovin pitkään ajaa ennen ku napattiin lukemat
ja arvot ottanu taho muisti, että raja on 0.35 joten sen piikkiin meni toi virhe.

Ja moottorin muutos oli ihan vaan huohotus öljytonkkaan konehuoneen nurkassa,
sehän hoituu ku laittaa letkun takas kiinni imuputkeen.
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1130 : 13.11.2014, 18:30:55 »
Moottoria muutettu -> Hylätty
Päästöarvot CO liian korkea ja CO2 ei pidä paikkaansa kierroksilla -> Hylätty
Takavakaaja oikealla välyksellinen -> kehotus

Eli kallistuksenvakaajan kiinnitys väljä, en kerenny kattoo tarkemmi mut ilmeisesti yhdystangon vaihdolla selviää.
Päästöarvot kierroksilla:
CO 0,34%
CO2 12.9%
HC 0026
O2 00,8%
Lamda 1.024

Mä en noista tiedä mitään, mutta mikä tossa CO2 on sitten pielessä
kun katsuri sano ettei voi pitää paikkaansa?
CO arvon saa kyl ihan kohilleen ku hiukan polkee pönttöä lämpösemmäks,
nyt ei vaan kiireeltään kerenny kovin pitkään ajaa ennen ku napattiin lukemat
ja arvot ottanu taho muisti, että raja on 0.35 joten sen piikkiin meni toi virhe.

Ja moottorin muutos oli ihan vaan huohotus öljytonkkaan konehuoneen nurkassa,
sehän hoituu ku laittaa letkun takas kiinni imuputkeen.
Päästömittarin kalibrointi tuossa on vähän pielessä, CO, O2 ja CO2 yhteenlaskettuna pitäisi olla noin 15%.
Eli tässä tapauksessa CO2 pitäisi olla noin 13,9%
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa petskula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1131 : 18.11.2014, 22:42:53 »
Jaahas, puun alta pelastettu V90 leimattu taas sittenkin. Onhan tuo taloudessa ollut seitsemän vuotta, mutta vikaryppään takia olin jo kyllästyä koko kapineeseen.
Pitkällisen pihalla ja miniäkokelaan faijan korjaushallissa punnaamisen jälkeen ajettu ensin aamulla Järvenperään 123tuulilasi-firmaan lasin vaihtoon (230 euroa ilmaisine sijaisautoineen) ja sen jälkeen Niittykummun Helppokatsastukseen (päästömittauksineen 58 euroa) voi taas vuoden ajella vihellellen.


.

Poissa Mikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1132 : 18.11.2014, 22:50:07 »
Haittaako katsastuksessa jos takapöntössä on kaksi muutaman millin reikää joista käynnissä ollessa roiskuu vähän öljyä? Auto on -83 240, eli ei-vähäpäästöinen.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1133 : 19.11.2014, 01:49:39 »
Ei sieltä kyllä nyt ihan öljyä pitäisi tulla. Veikkaisin että se on kuitenkin ihan kondensio vettä joka on värjäytynyt mustaksi. todennäköisesti kyseiset reijät on tarkoituksella tehty jotta kondenssivesi pääsee pois pöntön sisältä helpommin ja ei näinollen ruostu. 
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

VolvoPls

  • Vieras
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1134 : 19.11.2014, 13:38:20 »
940 Classic pääsi katsastuksesta läpi, kun vaan pakoputkesta muutamat pienet vuodot paikkaili pois ja käsijarruvaijerista kiristi löysät pois  S*

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1135 : 19.11.2014, 17:30:39 »
144-71 kesärenkailla ja taas meni heittämällä läpi. :)

Seuraavaksi pitää vaihtaa talvirenkaat...
144-70

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3077
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1136 : 21.11.2014, 14:37:57 »
Käsijarrun kahvasta tuli neuvo että tiukkaa vähäsen. Kun ei ollut muuta niin katsuri sanoi että ei viitsi pelkästään siitä mitään laittaa. Ja sumuvalot oli juuri rajoilla että näyttäisi liian ylös. Kun kukaan ei ole niistä valoja vilautellut niin olen ajatellut että oikein ne näyttää. Tosin mie en ole edes katsonut että mihin ne näyttävät. Vuoden päästä uudestaan. Ja allekirjoituksen auto kyseessä.

Poissa ile2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • Life's a bitch and then you fucking die.
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1137 : 21.11.2014, 16:41:59 »
Kässärissä tehoja toisella puolella tasan 0 kilopondimetriä, joten hylsyhän se napsahti. :facepalm: Muuten kehui kunnossa olevaksi peliksi, koko sessio taisi kestää kaikkinensa noin 10 minuuttia.

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1138 : 25.11.2014, 09:12:02 »
Pari viikkoa sit V70 AWD diesel-automaatti -03 suoriutui muusta paitsi käsijarrutestistä.  :)

Viime viikonloppuna auto sai uudet roinat takapäähän alleen ja eilen kävin näyttämässä. Kahva nousi pikkusen liian ylös niin siitä jätti vielä korjauskehotuksen lappuun, muuten meni läpitte. Jouluaattoon mennessä pitäisi kiristää löysät pois.  ;D


Kysyin samalla miks ei jarrujen lukemia tullut edelliskerralla tulosteeseen, sanoivat että nelikon jarrut saa testata koeajolenkilläkin... Niin ilmeisesti on..  :o

Tuohan olisi sama jos kävisin vain kassalla sanomassa että jarrut toimii, hyvät on. Varsinkin kun niitä hiukan lämmittelee ennen konttorille menoa.

Kertooko tuo että konttorilla ei laitteistossa ole kykyjä testata nelivetoja??
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa Riikka

  • Rva. Valvoja
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1660
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1139 : 25.11.2014, 09:41:32 »
Pari viikkoa sit V70 AWD diesel-automaatti -03 suoriutui muusta paitsi käsijarrutestistä.  :)

Viime viikonloppuna auto sai uudet roinat takapäähän alleen ja eilen kävin näyttämässä. Kahva nousi pikkusen liian ylös niin siitä jätti vielä korjauskehotuksen lappuun, muuten meni läpitte. Jouluaattoon mennessä pitäisi kiristää löysät pois.  ;D


Kysyin samalla miks ei jarrujen lukemia tullut edelliskerralla tulosteeseen, sanoivat että nelikon jarrut saa testata koeajolenkilläkin... Niin ilmeisesti on..  :o

Tuohan olisi sama jos kävisin vain kassalla sanomassa että jarrut toimii, hyvät on. Varsinkin kun niitä hiukan lämmittelee ennen konttorille menoa.

Kertooko tuo että konttorilla ei laitteistossa ole kykyjä testata nelivetoja??
Joo, kyllä ne saa testata koeajolenkilläkin. Käsijarrunkin pitämättömyyden huomaa siinä kyllä helposti. Ja kannattaa muistaa, että katsuri tekee sen 20-30 autoa päivässä, joten hänen näppituntumansa on ihan eri tarkkuutta kuin asiakkaan.

Monella asemalla ei mielellään ajeta nelivetoja rullille vaikka olisi rullissa se mahdollisuus. Ettei vaan sitten vahingossakaan hajoa mitään tai syty vikavaloja. Jos jarrut tuntuu koeajolla hyviltä ja osat näyttää silmämääräisesti hyvältä, niin sitten ne varmaan on hyvät.  :D Voihan sen sitten rullilla tarkistaa, jos tuntuu siltä, esimerkiksi jos jarrut ei tunnu riittävän hyviltä tai jos jossain levyssä on vähän uraa tai ruostetta.

Voihan olla myös, että jarrulukemat on vain unohtuneet lapusta, vaikka olisi testattukin, näitä sattuu ja ehkei kaikki jaksa niitä sitten korjata.
240 B200F -89 240 B230E -86 V70I TDI -98 "Rousku" V50 2.0D -05 "P*rkele" 240 B230F -90 "Jaakko"  V70 D3 -11 "Grace"

 

Carcom Oy  Ateho