Autoracing  KL-varaosat

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 437422 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 280
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #750 : 30.11.2018, 20:01:28 »
HX35 siipikoot ovat imu 55mm ja pako 60mm. Fyysinen koko on ihan sama kuin HX40 ahtimessa. Tosin HX35 taitaa saada pienempiä #8-12 pakopesiä.
Riippuu ja roikkuu että minkä mallinen 35 kyseessä. Superissa tais olla 54mm imu 60mm pako ja #8 pakopesä.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #751 : 30.11.2018, 20:03:17 »
Eikös toi hx-35 oo aika paljon isompi kuin 16T niin jo sen takia heräilee myöhemmin?

Voi olla, B230F + 16T antoi 435 Nm vääntöä 2500 rpmssä, kun polttoaineena oli RE85. Keväällä pääsee koittamaan kadulle...
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #752 : 30.11.2018, 20:09:23 »
Riippuu ja roikkuu että minkä mallinen 35 kyseessä. Superissa tais olla 54mm imu 60mm pako ja #8 pakopesä.
Kiinakopio HX35 ainakin näkyy olevan juuri tuon kokoiset siivet ja #12 pakopesällä. Tosin taitaa tuostakin ahtimesta olla monta eri variaatiota. Täytyy myös huomioida on olemassa myös HY35, joka taitaa olla pienempi kooltaan kuin HX35 ahdin.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #753 : 30.11.2018, 20:15:23 »
Ei tollasessa HX35 oo mitään järkeä tohon tavoitteeseen, pakosarja uusiksi, linjat uusiksi, putket uusiksi.

16T suoraan paikalleen ja saa oikeasti alhaalta toimivan.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #754 : 30.11.2018, 20:46:28 »
Ei tollasessa HX35 oo mitään järkeä tohon tavoitteeseen, pakosarja uusiksi, linjat uusiksi, putket uusiksi.

16T suoraan paikalleen ja saa oikeasti alhaalta toimivan.
Tavoitehan on mitä on, eihän sitä toki tiedä miten nälkä kasvaa syödessä... ;D
Vakio turbon pakosarjan kanssa en kyllä usko ahtimen mahtuvan Aman konehuoneeseen, etenkään jos koneen asentaa vinoon.
Eli jonkinsortin väliputken tai kokonaan uuden pakosarjan joutuisi tekemään ja siinä sen samalla sovittaisi...  ::)

Mutta monet siis suosittelette 16T:tä tuohon kokoonpanoon, pidänpä sen ykkösvaihtoehtona.
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #755 : 01.12.2018, 11:12:05 »
Pystyssä pitäisi mahtua vakioromut Amazonin pellin alle.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #756 : 13.01.2019, 11:13:36 »
Mietiskellyt tässä tuota aiemmin mainitsemaani kokoonpanoa, että jos jättäisi ne B200 vakio pattimännät paikalleen ja palotiloja suurentamalla laskisi puristussuhdetta.

Laskeskelin että n. 5cc suurentamalla puristukset laskisi kympistä n. 9.4-9.3, eikös se olisi aika ok ahdetulle?

Senverran on suunnitelmat muuttuneet että moottorinohjaukseksi näillänäkymin olisikin tulossa ehkä ms1 v2.2 edis4 hukkakipinällä.

Kanttakin tutkin hieman. Mitenhän nakutusherkkyyden kanssa tai muutenkin kävisi jos tuohon piirtämääni kohtaan vingulla ajaisi viistettä?  Kansi on siis 530.


5cc näyttäisi injektioruiskulla testatessa kuitenkin niin pieneltä määrältä tilavuudessa että sen taitaisi saada suht helposti ::)


Entäs sitten nuo männät. Tuli selvyyteen että pikkulohkon pattimännissä on lakivahvuutta n. 5mm, kestäisköhän ne ahdetussa kuinka pitkälle?
« Viimeksi muokattu: 13.01.2019, 11:34:58 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #757 : 13.01.2019, 12:59:09 »
Onko tuo kuva sun kannesta?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #758 : 13.01.2019, 16:01:01 »
Onko tuo kuva sun kannesta?
On joo omasta kuvattu, eikö näytä normaalilta?

Edit: irtokantena sen hommasin, eikä ole muuta tietoa kuin että b230 lohkon päällä se kai on ollut ::)
« Viimeksi muokattu: 13.01.2019, 16:05:45 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1466
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #759 : 17.01.2019, 05:58:38 »
Mietiskellyt tässä tuota aiemmin mainitsemaani kokoonpanoa, että jos jättäisi ne B200 vakio pattimännät paikalleen ja palotiloja suurentamalla laskisi puristussuhdetta.

Laskeskelin että n. 5cc suurentamalla puristukset laskisi kympistä n. 9.4-9.3, eikös se olisi aika ok ahdetulle?


Kanttakin tutkin hieman. Mitenhän nakutusherkkyyden kanssa tai muutenkin kävisi jos tuohon piirtämääni kohtaan vingulla ajaisi

Entäs sitten nuo männät. Tuli selvyyteen että pikkulohkon pattimännissä on lakivahvuutta n. 5mm, kestäisköhän ne ahdetussa kuinka pitkälle?
En saanu pattimännät ainakaan omassa kombossa pysymään menossa mukana tai korjaan ei niihin mäntiin mitään tullu mutta pahvi korkas jatkuvasti. Itse mietin että osasyy voisi olla just toi patti mitä ohjaa lämmöt ulospäin pahville, kun turbomännät yleensä montulliset. Toki puristussuhde voi olla osasyy, siinä kansi oli laskettu muistaakseni 3 mm ja viinalla

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #760 : 19.01.2019, 14:40:20 »


No nyt on itse mitattua faktatietoa b200 pattimännistä :D
Lakivahvuus patin juuresta 4.7mm, eli onhan ne melko ohuet ahtokäyttöön? Verrokkina 230ft paksuus montun pohjalta 7mm.
Lienee siis fiksuinta jättää palotilat entiselleen ja etsiä suosiolla ne ft/et männät, niin saa mielenrauhan kestosta ::)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #761 : 19.01.2019, 18:10:51 »
Sorvaa patit pois ja koita mitä ne kestää? Ilman patteja tulee joku 9.5:1 puristussuhde.
B200 alakerrat ei kauheen arvokkaita kuitenkaa oo..
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #762 : 23.02.2019, 14:16:29 »
Nojoo mäntähomma on saatu päätökseen, hommasin B200FT:n männät jotka näyttäisi olevan ihan toleranssin sisällä mitoiltaan :)

Ahdinhommaa oon googlaillut suht paljon, en vaan paljoa niistä ymmärrä edelleenkään :D

Mitenkäs pitkälle tinakoneen 15g(vai T) mitsu riittäisi 8v vinokoneessa?

Niitä vaan näyttäisi olevan käytettynä hyvin tarjolla ::)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #763 : 27.02.2019, 17:52:39 »
Nojoo mäntähomma on saatu päätökseen, hommasin B200FT:n männät jotka näyttäisi olevan ihan toleranssin sisällä mitoiltaan :)

Ahdinhommaa oon googlaillut suht paljon, en vaan paljoa niistä ymmärrä edelleenkään :D

Mitenkäs pitkälle tinakoneen 15g(vai T) mitsu riittäisi 8v vinokoneessa?

Niitä vaan näyttäisi olevan käytettynä hyvin tarjolla ::)
Aikalailla 230-240hv tuon kokoinen mandariini jaksaa tuupata. Varsinkin pakopuoli on niin surkeanahdas virityskäyttöön.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #764 : 27.02.2019, 20:41:12 »
Entäs näin ajatustasolla, jos nälkä kasvaisi syödessä ja se ~200hp alkaisi tuntua liian vähältä niin olisiko b200lohkosta järkevästi otettavissa kolmea sataa?
Ja jos tällaiseen haluisi jo rakennusvaiheessa valmistautua, niin minkälainen ahdin sinne lukemiin riittäisi, silleen että edelleen se heräisi sopivan alhaalta  ::)

Pahoittelen kyselytulvaa, harrasteurani ensimmäinen ahdettu tekniikka tuloillaan ja mielellään kyselen ennenkuin ostelen enempiä  :D
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

 

Futurez  Kulkukoira