Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: topcatti - 09.02.2020, 18:38:02
-
Mitäs näille nykyään on järkevä tehdä, kaikki aiheet tuntuu olevan muutaman vuoden vanhoja. Autossa on tällä hetkellä eflexfuel eli suuttimetkin pitäisi varmaan vaihtaa suurempiin. Entä itse softapuoli? BSR softan saa 308€ mutta onko se ns. järkevä myös laatikon kannalta, tekeekö se sille edes mitään. Hinta ainakin erittäin pieni.
Ja tärkein kysymys, kannattaako 270tkm ajettua enää edes ohjelmoida ilman pelkoa että ahdin/kanget/laatikko hajoaa?
-
Mitäs näille nykyään on järkevä tehdä, kaikki aiheet tuntuu olevan muutaman vuoden vanhoja. Autossa on tällä hetkellä eflexfuel eli suuttimetkin pitäisi varmaan vaihtaa suurempiin. Entä itse softapuoli? BSR softan saa 308€ mutta onko se ns. järkevä myös laatikon kannalta, tekeekö se sille edes mitään. Hinta ainakin erittäin pieni.
Ja tärkein kysymys, kannattaako 270tkm ajettua enää edes ohjelmoida ilman pelkoa että ahdin/kanget/laatikko hajoaa?
Ei ole vielä pahat kilsat eli ei pitäisi olla ongelma. BSR hinta on kyllä halpa, mutta jos on automaatti niin sille eivät tee mitään.
Teen mielelläni tarjouksen jos kiinnostaa. Voimaa tulee 260hv ja 420Nm ja automaatti ohjelmoidaan aina.
-
Ei ole vielä pahat kilsat eli ei pitäisi olla ongelma. BSR hinta on kyllä halpa, mutta jos on automaatti niin sille eivät tee mitään.
Teen mielelläni tarjouksen jos kiinnostaa. Voimaa tulee 260hv ja 420Nm ja automaatti ohjelmoidaan aina.
Moro. Onnistuuko ohjelmointi myös s60r 2004 geartronicilla?
-
Moro. Onnistuuko ohjelmointi myös s60r 2004 geartronicilla?
Onnistuu. Reilua 300hv ja 440Nm lähtee.
-
BSR lupaa ärrään 354hp ja 493 Nm ja ilmoittavat että -20Nm vähemmän automaattiin.
Vääntö ei siis paljoakaan nouse automaatissa, tehoa tulee vähän huomattavammin
Itsellä T-5 geartronicissa tuo BSR ja on kyllä ihan eri auto, tehoa luvataan 299 ja vääntöä 388 jos otetaan se 20Nm pois mitä ilmoittavat.
Omassa oli mittarilukema 450 000 km kun ohjelmoin ja hyvin menee.
Halpa ja helppo asennus kun lainaa niiltä sen PPC laitteen.
Johan tuohon ärrään vakiona luvataan 304 hp ja 458Nm.
Kukin tavallaan.
-
Onnistuu. Reilua 300hv ja 440Nm lähtee.
No niin ajattelin jostain syystä 2.3T5, josta siis lähtee reilu 300hv ja 420Nm. R 300hv versiosta saa 350-360/480 nurkille voimia.
-
No niin ajattelin jostain syystä 2.3T5, josta siis lähtee reilu 300hv ja 420Nm. R 300hv versiosta saa 350-360/480 nurkille voimia.
Joo, pystyykö ite laatikkoa ohjelmoimaan samalla nopeammaksi?
-
Joo, pystyykö ite laatikkoa ohjelmoimaan samalla nopeammaksi?
Pystyy
-
Pystyy
Keposesti lainaan tätä, mutta teetkö myös tomaatin ohjainboksiin jonkun ohjelmoinnin myös? Käsittääkseni se ei ole ainakaan boschin käsialaa se koodi, mikä sieltä lötyyy
-
En ole ohjelmoija mutta mulla on sellanen käsitys että laatikon boksi tekee vain mitä ecu sille sanoo.
No, tässä kohta kuullaan varmaan totuus?
Kiinnostaa vähän itseäkin.
-
En ole ohjelmoija mutta mulla on sellanen käsitys että laatikon boksi tekee vain mitä ecu sille sanoo.
No, tässä kohta kuullaan varmaan totuus?
Kiinnostaa vähän itseäkin.
Käytännössä juuri noin. Laatikon ecussa on toiminnalliset asiat ja moottorin ecu niitä käskyttää.