Autoracing  KL-varaosat

D2 EU6 optimointi

  • 20 Vastauksia
  • 6751 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa herbertti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
D2 EU6 optimointi
« : 25.01.2020, 16:16:23 »
Onko kellään tietoa mitä kyseinen kone tai automaatti mahtaa tykätä näinkin maltillisesta piristyksestä?
Onko sama tekniikka kuin esim D3/4?

120–> 168hp
280-> 378Nm

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: D2 EU6 optimointi
« Vastaus #1 : 25.01.2020, 16:24:22 »
Tuo D2 on sama kuin saman aikakauden D3.
Kait siitä nyt vähän enemmän kannattaa ottaa tehoja ulos, jos kerran alkaa virittelemään.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: D2 EU6 optimointi
« Vastaus #2 : 25.01.2020, 20:38:06 »
D2/3/4 on sama lohko/laatikko jne kaikissa.

Tehoero on tehty lähinnä ahtimella ja ECUn ohjelmalla

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: D2 EU6 optimointi
« Vastaus #3 : 25.01.2020, 22:00:41 »
Lohko on sama myös D5 ja bensakoneissakin T8 saakka, mutta vain D2 ja D3 etuvedot ovat keskenään identtiset. Isompitehoisissa on 8-pykäläinen laatikko, öljypohjassa tasapainokoneisto, isompi turbo tai tuplaturbo, jne.

Anyway, D2 irtoaa yli 200 heppaa pelkällä uudella softalla.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2020, 22:11:23 kirjoittanut hessu80 »
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa herbertti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: D2 EU6 optimointi
« Vastaus #4 : 26.01.2020, 08:48:48 »
Kiitos vastauksista. Näistä päätellen ei ainakaan voimansiirron osalta ole esteitä yllä mainitulle optimoinnille.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: D2 EU6 optimointi
« Vastaus #5 : 26.01.2020, 16:28:26 »
Kiitos vastauksista. Näistä päätellen ei ainakaan voimansiirron osalta ole esteitä yllä mainitulle optimoinnille.

Ei ole esteitä, mutta EGR ehdottomasti pois käytöstä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa nall3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 511
  • www.vrcf.fi
Vs: D2 EU6 optimointi
« Vastaus #6 : 26.01.2020, 21:24:27 »
Mutta paljon päälle 200hp:n esim: D2:lla pääsee? Eikö tuo vakioahdin ole aika pilleri noissa tehoissa jo?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: D2 EU6 optimointi
« Vastaus #7 : 27.01.2020, 00:09:04 »
Mutta paljon päälle 200hp:n esim: D2:lla pääsee? Eikö tuo vakioahdin ole aika pilleri noissa tehoissa jo?

210hv ja 420-430Nm on kyllä maksimi.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa herbertti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: D2 EU6 optimointi
« Vastaus #8 : 28.01.2020, 07:22:41 »
Mukavasti muuttui ja arkiajostakin lähti tahmeus pois.Kulutuskin tippui, mikä ei mene insinöörin järkeen alla olevilla lukemilla.

Lopulliset lukemat:

120 -> 194hp (+74)
280 -> 420Nm (+140)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: D2 EU6 optimointi
« Vastaus #9 : 28.01.2020, 07:42:32 »
Mukavasti muuttui ja arkiajostakin lähti tahmeus pois.Kulutuskin tippui, mikä ei mene insinöörin järkeen alla olevilla lukemilla.

Lopulliset lukemat:

120 -> 194hp (+74)
280 -> 420Nm (+140)
Kulutus putoaa jos rauhallisesti ajaa. Mutta kyllä sitten kun maksimi tehoja käytetään niin kyllä kulutuskin nousee.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Jartza

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: D2 EU6 optimointi
« Vastaus #10 : 05.02.2020, 16:00:34 »
Terve kaikille uusi käyttäjä ilmoittautuu. Eli aiheena on juuri tämä sama moottori V60 D2 2.0 -2016 malli ja olen ymmärtänyt että tämä moottori käyttää pientä Garrett GT1244SZ ahdinta josta eräs ohjelmoija lupasi 150hp 330nm eli 30hp ja 50nm lisää. Saako tästä moottorista enemmän irti? Ristiriitaista tietoa tästä.

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2873
Vs: D2 EU6 optimointi
« Vastaus #11 : 05.02.2020, 16:23:06 »
Terve kaikille uusi käyttäjä ilmoittautuu. Eli aiheena on juuri tämä sama moottori V60 D2 2.0 -2016 malli ja olen ymmärtänyt että tämä moottori käyttää pientä Garrett GT1244SZ ahdinta josta eräs ohjelmoija lupasi 150hp 330nm eli 30hp ja 50nm lisää. Saako tästä moottorista enemmän irti? Ristiriitaista tietoa tästä.
Vajaa 200hp tuosta saa vissiin, kuten ylempänä lukee. ???

Poissa Jartza

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: D2 EU6 optimointi
« Vastaus #12 : 05.02.2020, 16:37:58 »
Oliko niin että volvotdi näitä ohjelmoi? Ja paljonko tälläiselle operaatiolle tulee yleensä hintaa. Hieno auto ja kiva moottori mutta puhtia saisi olla enemmän

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2873
Vs: D2 EU6 optimointi
« Vastaus #13 : 05.02.2020, 17:33:58 »
Oliko niin että volvotdi näitä ohjelmoi? Ja paljonko tälläiselle operaatiolle tulee yleensä hintaa. Hieno auto ja kiva moottori mutta puhtia saisi olla enemmän
Juu, hän noita ohjelmoi. Itsekkin olen käyttänyt kaksi autoani hänen luonaan. Laita ihmeessä viestiä hänelle.

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi xc60 vm2010 ja s80 vm2008
Vs: D2 EU6 optimointi
« Vastaus #14 : 06.02.2020, 20:13:24 »
Eikös se ole lisäätehoa.fi

 

Carcom Oy  Ateho