Autodiagnoosi  Carcom Oy

OBD ja jälkiasennus ecu

  • 7 Vastauksia
  • 3039 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
OBD ja jälkiasennus ecu
« : 02.02.2020, 15:39:52 »
Onko jollain kertynyt kokemuksia jälkiasennus ecun (esim. maxxecu, link, ecumaster.. jopa mega?) ja toimivan obd pistokkeen suhteen?
Toimivalla obd pistokkeella tarkoitan sitä, että esimerkiksi katsurin halutessa onnistuu obd testi (+päästömittaus toki)?

On olemassa ns. bolt-on ecuja mm. Linkillä joissa ilmeisesti on obd mahdollisuus (ei Volvoihin).
Eli katsastuksen suhteen ei ongelmia niissä.. hinnat toki mallia alkaen 1200€.

Järkevin vaihtoehto on kuitenkin tietysti hankkia ennen 2001 rekisteröity auto = ei obd testiä, mutta noin muuten onko jo nykyisin mahdollinen yhdistelmä tuo jälkiasennus ecu + obd?
Suurinosa valmistajista ilmoittaa ettei voi käyttää obd testiä varten sitä pistoketta.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: OBD ja jälkiasennus ecu
« Vastaus #1 : 03.02.2020, 09:36:51 »
Käsitykseni mukaan Linkin boxeissa on myös muissakin mahdollisuus kytkeä tuo toimintaan vaikka ne ei plug and play tyyppisiä olekaan.

Suosittelen vilpittömästi lyömään rahat tuollaiseen vaikka tuntuu pahalta maksaan niin perhanasti moottorinohjauksesta mutta on sitten tukikin tuolla link forumilla ihan vähän toista luokkaa verrattuna moneen muuhun boxivalmistajaan.

Mulla on tuollainen linkin red xtreme boxi ja on ollut parasta mihin oon rahani noissa romuissa työntänyt, mahdollisuuksia on vaikka mihin jos vaan jaksaa paneutua aiheeseen ja jossei ite keksi miten jonkun saa toimimaan niin forumilta löytyy kyllä apu varmasti.

Kannattaa kysyä esim. Sporttiautosta tuota miten sen obd:n saa toimimaan ja mitä ne suosittelee.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: OBD ja jälkiasennus ecu
« Vastaus #2 : 03.02.2020, 16:23:07 »
Okei, noissa ei tosiaan ole sitä obd mahdollisuutta mainostettu.. mut pitääkin kysellä!
Kiitos vinkistä!

Ite oon kyllä ollu erittäin tyytyväinen tuohon maxxecu street ecuun.. että sen puoleen esim. joku Linkin G4+ atom (?) olisi varteenotettava vaihtoehto hinnan suhteen mikäli muuten riitää ominaisuudet.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: OBD ja jälkiasennus ecu
« Vastaus #3 : 03.02.2020, 16:49:44 »
Joku hulluhan vois laittaa vaan emulaattorin obd piuhan päähän, kuitenkin osatestit tekemättä ja pelkkä lämpötila sekä kierrostieto päästökoneelle.
Näitä on tehty kuulemma, mutta eihän näin saisi tehdä!  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: OBD ja jälkiasennus ecu
« Vastaus #4 : 03.02.2020, 19:57:05 »
Emulaattorina voisi toimia vaikka vieressä oleva auto. :D
Mut ajatuksena on, että ihan rehellisesti saisi omalla autolla obd testin suoritettua.. esim. jos sattuu myymään auton, tai vaikka katsuri tarkastamaan päästöt (obd testin kera) konttorilla.

Päästöt nyt saa helposti alle rajojen katalysaattorin kanssa.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: OBD ja jälkiasennus ecu
« Vastaus #5 : 04.02.2020, 16:03:13 »
Emulaattorina voisi toimia vaikka vieressä oleva auto. :D
Mut ajatuksena on, että ihan rehellisesti saisi omalla autolla obd testin suoritettua.. esim. jos sattuu myymään auton, tai vaikka katsuri tarkastamaan päästöt (obd testin kera) konttorilla.

Päästöt nyt saa helposti alle rajojen katalysaattorin kanssa.

No 2001 autoon et saa edes ecua vaihtaa.

Emulaattori ihan tosi juttu.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: OBD ja jälkiasennus ecu
« Vastaus #6 : 04.02.2020, 16:58:36 »
No tuo onkin ratkaiseva vastaus. :D
Eipä tullu edes selvitettyä saako ecua vaihtaa.

Asia erikseen onko sillä oikeasti merkitystä, että saako vaihtaa. :P
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: OBD ja jälkiasennus ecu
« Vastaus #7 : 04.02.2020, 20:25:20 »
No tuo onkin ratkaiseva vastaus. :D
Eipä tullu edes selvitettyä saako ecua vaihtaa.

Asia erikseen onko sillä oikeasti merkitystä, että saako vaihtaa. :P

"Euro3 otettiin käyttöön 1997 mutta pakolliseksi se tuli 2000."

Vanhempia euroluokattomia tai 1, 2 luokkiahan saa nykyään rakennella aika vapaasti.

Käytännössä Euro 3 ja eteenpäin et saa tehdä yhtään mitään, mistä ei ole e-hyväksyntää, tyyppihyväksyntää päästöistä jne.
Kuten Lexusta ja Toyotaa sai TTE:n remmiahtimilla, ne oli tehty kyseisiin autoihin ja sisälsi tyyppihyväksynnät ja testit. Näillä muuttui myös pakokaasupäästöt muutaman gramman.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Proturbo  Autodiagnoosi