Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Vapaamuotoista höpinää Veteraaneista (Asiajutuille omat topikit)

  • 452 Vastauksia
  • 141706 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #15 : 12.02.2011, 09:08:01 »
Eikös farmissa ollut tiheämpi välitys--->kierrokset matalempia? Ja jos oikein muistan, mulla ainakii tais pitkä pulttirivi sitä murikkaa kiertää....
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa wille10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #16 : 12.02.2011, 09:24:07 »
asiasta toiseen.. saiko tänne kuvia laitettua, kun vastaus ikkunaan liittää kuvan osoitteen,missä se sijaitsee, vai miten se meni? ???
Amazon combi -65 . PV 544 -66

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #17 : 12.02.2011, 09:50:43 »
Eikös farmissa ollut tiheämpi välitys--->kierrokset matalempia? Ja jos oikein muistan, mulla ainakii tais pitkä pulttirivi sitä murikkaa kiertää....

...siis kierrokset korkeammat.

Farkun periä on ainakin kolmea erilaista, mahdollisesti jopa neljä. En tiedä onko farkuissa ollut sitä vanhaa ENV-perää, mikä purkautuu eteenpäin. Jos vuosimallit täsmäävät, niin sedanin perästä sopii sisukalut farkkuun. Jos löytyy koko farkun perä, niin sitten ei ole vuosimallilla väliä, vaan sopii autoon paikalleen joka tapauksessa. Jos vuosimalli on -66 tai uudempi, niin välitykset sopivat 100-, 200- ja 700-sarjan pikkuperistä. Tasauspyörästokin sopisi muuten, mutta vetareiden rihlat ovat erilaiset.

Minkä vuotisesta farkusta on kyse?

Poissa wille10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #18 : 12.02.2011, 10:12:59 »
alottelia EI OSSAA käyttää tätä keskustelupalstaa vielä oikein :idiot2:

Siis farkku on -65 tai -66
Amazon combi -65 . PV 544 -66

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #19 : 12.02.2011, 10:18:57 »
alottelia EI OSSAA käyttää tätä keskustelupalstaa vielä oikein :idiot2:

Siis farkku on -65 tai -66

Harjoitus tekee mestarin :)

Aika paha vuosimallivaihtoehto, noissa voi olla melkein mikä perä tahansa. Mikä sieltä on rikki tai miten vika ilmenee?

Poissa wille10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #20 : 12.02.2011, 10:29:55 »
kylläpä se taisi olla se -65 ja toinen PV projekti on -66..

vika ilmenee ettei ole vetoa lainkaan pyörille..

 muistaakseni..  :o  siitä on 6 vuotta aikaa ku yritin polttaa kumia :idiot2: (sillon oli vielä melekee villi ja vapaa), niin perähän siinä paukati ja veto loppu siihen.. joten projekti on jääny seisomaan, eikä tuota ole sen jäläkeen ehtiny tutkimaan.. mut kesäksi olisi kiva saada peli radalle.
Amazon combi -65 . PV 544 -66

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #21 : 12.02.2011, 11:32:50 »
Jos vuosimalli on -66 tai uudempi, niin välitykset sopivat 100-, 200- ja 700-sarjan pikkuperistä.

Hetkonen, koskeekos tämä nyt Amazoneita yleensä vai farkkuja? Miätin että liekö noissa harvempia välityksiä ollu tarjolla näissä uudemmissa.
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2193
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #22 : 12.02.2011, 13:45:45 »
kylläpä se taisi olla se -65 ja toinen PV projekti on -66..

vika ilmenee ettei ole vetoa lainkaan pyörille..

 muistaakseni..  :o  siitä on 6 vuotta aikaa ku yritin polttaa kumia :idiot2: (sillon oli vielä melekee villi ja vapaa), niin perähän siinä paukati ja veto loppu siihen.. joten projekti on jääny seisomaan, eikä tuota ole sen jäläkeen ehtiny tutkimaan.. mut kesäksi olisi kiva saada peli radalle.

Perämurikasta luukku auki ja tarkista rattaitten kunto.. Luultavasti sieltä muutamat hampaat katkennut.. Vastaavanlainen tapaus sattunut esim kaverilleni (ei volvossa) jossa oli mennyt perän rattaiden hampaita poikki.. Tai sitte on mahollista semmonen että isompi ratas on irronnut vetoakselista..  :o
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #23 : 12.02.2011, 15:11:42 »
Hetkonen, koskeekos tämä nyt Amazoneita yleensä vai farkkuja? Miätin että liekö noissa harvempia välityksiä ollu tarjolla näissä uudemmissa.

Ihan varmaksi en uskalla vuosimallia sanoa, mutta väittäisin, että koskee myös sedaneita. Uudempiin sedaneihin ainakin sopii.  Jos taka-akselin tyyppi on M30 niin sopii välitykset noista uudemmista. Omien kokemusten perusteella -66 ja -67 farkun perään sopii 200-sarjan pikkuperän eli 1030:n välitys.

Wille10:n tapauksessa antaisin äänen rikkoontuneelle tasauspyörästölle.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #24 : 12.02.2011, 16:14:27 »
Ihan varmaksi en uskalla vuosimallia sanoa,

Vuosimallin 66 sedanissa, eli siis siinä vanhanmallisessa takaripustuksessa on ollut käytössä M27 ja M30 taka-akseleita. Tunnistaa akseliputken paksuudesta:

M27 = 57 mm
M30 = 63 mm

Tuohon M30 perään käy 140-240-740 pikkuperän (1030) välitykset, myös tasauspyörästön runko on sama. Tasauspyörästön pikkurattaita EI saa sotkea keskenään, hammasgeometria muuttui joskus 70-luvulla. Ja Amazonin vetoakseleissahan on harvempi uritus.

1030 löytyy kiva 3,54:1 välitys, jolla saa laskettua kierroksia maantieajossa hieman inhimillisemmälle tasolle.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa wille10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #25 : 12.02.2011, 18:14:28 »
Vuosimallin 66 sedanissa, eli siis siinä vanhanmallisessa takaripustuksessa on ollut käytössä M27 ja M30 taka-akseleita. Tunnistaa akseliputken paksuudesta:

M27 = 57 mm
M30 = 63 mm

Tuohon M30 perään käy 140-240-740 pikkuperän (1030) välitykset, myös tasauspyörästön runko on sama. Tasauspyörästön pikkurattaita EI saa sotkea keskenään, hammasgeometria muuttui joskus 70-luvulla. Ja Amazonin vetoakseleissahan on harvempi uritus.

1030 löytyy kiva 3,54:1 välitys, jolla saa laskettua kierroksia maantieajossa hieman inhimillisemmälle tasolle.

Eli voisiko olettaa, että -66 farkku amazoniin kävisi sitten farkku 140-240-740 perä?
-65 mallissako on sitten erinlainen perä / taka-akselisto, että noi edellämainitut ei käy? Vai olenko käsittänyt ihan väärin?
Amazon combi -65 . PV 544 -66

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #26 : 12.02.2011, 19:56:57 »
Eli voisiko olettaa, että -66 farkku amazoniin kävisi sitten farkku 140-240-740 perä?
-65 mallissako on sitten erinlainen perä / taka-akselisto, että noi edellämainitut ei käy? Vai olenko käsittänyt ihan väärin?

Välitys ja tasauspyörästön kotelo sopii, mutta koko akselii ei sovi ilman mittavia muutostöitä. Tai siis ainakin mulle sopi -66:seen farkkuun.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2193
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #27 : 17.02.2011, 21:16:56 »
Saakohan suomesta mistään Amazonin alustaan jotain nailon tai uretaanipuslia? Tuossa yks päivä kattelin noita mitkä nytten kiinni.. Luultavasti alkuperäiset kumipuslat ja on kyllä tosi haurastuneen näköset, enkä yhtään ihmettele vaikka pettäisikin ajossa.. Tosin varmaan ruostunut kiinni ettei ne sieltä pois pääse.. ::) Samalla tulis siistittyä akselistot ja ripustukset..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #28 : 17.02.2011, 22:44:53 »
Kannattaako asentaa vakioita jäykempiä, en tiedä, kun ei oo kokemusta ::) Mutta kaikki alkuperäislaatuiset puslat saa noin 200e ja eiköhän niillä pärjää seuraavat kymmenet vuodet :) samalla tosiaan kätevä hapolla tai puhalluksella putsata tukivarret ja kunnon maalit pintaan.

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #29 : 17.02.2011, 23:18:18 »
No nailonit ainakin menee jo vähän yli tollases autos. Niis ei sitä joustoo oo sit juur yhtään...
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

 

Kulkukoira  Proturbo