Autoracing  KL-varaosat

240 B230FT

  • 628 Vastauksia
  • 232146 Lukukerrat

Acke ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #615 : 23.06.2023, 08:33:29 »
Kuopion reissu meni hienosti, pääsi kyllä matkalla toteamaan, että vanha auto herättää edelleen, ehkä jopa lisääntyvässä määrin pakonomaista kiihdyttelyä kanssa autoilijoissa.  ::)





Kaliksessa sain käsiini juipp1n 3D tulostamat lisämittarien telineen, sekä kehykset. Laajakaista seosmittarin kehykselle ja asennuspaikalle pitää tehdä pientä, tai vähän reilumpaakin hienosäätöä, sillä Volvon mitoilla tulostetut kehykset on tarkoitettu 80-luvun aikaisille mittareille, joissa on ollut matalampi kaulus. Esim VDOssa se on 5mm ja AEMissä 17mm...




Loman aloitin jo miltei perinteikkäästi hikoilemalla katsastuskonttorin vastaanotossa ja autossa. Katsuri ihmetteli vähän miksei pakki ole vasemmalla etukulmassa ja valo ei syty kun keppiä tarjoaa ko. suuntaan ;D

Eipä sieltä mitään löytynyt ja konttorilta kirmattiin kesälaitumille leima lapussa, Great success!



Vähän on taas palaillut kipinä rakennella kaikenlaista, ja aihioitakin on keräilty pitkin pitäjiä. Perävälitystä olisi myös tarpeen vaihtaa, kierrokset saisi laskea 100-200rpm omaan makuun.

Kuvat lisätty
« Viimeksi muokattu: 23.06.2023, 12:18:30 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #616 : 10.09.2023, 08:41:10 »


Pyörä kulmat pitäs varmaan käydä tarkastamassa, hakee aikalailla välillä.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #617 : 10.09.2023, 11:20:15 »
Raidetangon sisäpäät kuluu joskus siten että välillä hakee, toisinaan sitten taas ei.

Ei löydy leimansa jos ei osaa etsiä. Välys on vain tietyssä asennossa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #618 : 10.09.2023, 14:27:03 »
Raidetangon sisäpäät kuluu joskus siten että välillä hakee, toisinaan sitten taas ei.

Ei löydy leimansa jos ei osaa etsiä. Välys on vain tietyssä asennossa.

Kiitti vinkistä, toki 225 levee eturengas, madallus ja kallistuksen vakaajien huono geometria voi tehdä ton. Vähänkään on uraa tiessä niin saa kyllä ihan ajamalla ajaa  :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #619 : 11.09.2023, 12:04:35 »
Jep, madallettu ja 205/50/16 etukumit oli itsellä. Oli kovin uraherkkä, mutta sisäpäästä löytyi usean millin välys.

Ystävällinen katsastusmies nosti keulaa eri korkeuksiin ja käytti sitä ravistinta kun valitin että hakee.

Sitten yhdessä korossa se välys tuli esiin

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #620 : 08.11.2023, 12:10:13 »
Kokeillaas tällästä välillä



Tarkoitus siis laittaa kaikki väärät osat yhteen nippuun. :2funny: Mikäänhän ei istu suoraan keskenään tietenkään. Kaikki osat on jollain tasolla vähintään rikkinäisiä, kuluneita tai muuten käytettyjä tai kieroja, joten silppuamisen kynnys on matalahko.

-vm. 75-80 lokarit kolariautosta
-vilkku-umpiot ei tarvitse muokata, mutta kiinnikkeissä sanomista
-USA listat, kiinnikeitä poikki ja toinen palasina jne.
-flathood maskin kehys, poikki
-nappisilmä grilli, ripoja poikki (ollut jo tässä autossa aiemmin pappamaskin ritilän kanssa)
-keulahan tästä tuli ammattikoulu aikaan itse ajettua kaiteeseen :D

Olen varmaan maailman ainoa 240 hardastaja joka ei haikaile flathood konepellin perään  :idiot2: tykkään tästä pappapellistä ja snowcapeista jostain kumman syystä. Syylärintuki/tuulilukko peltihässäkän olisi voinut/voisi vaihtaa toki vanhan keulan kanssa sopivaksi, mutta vanha on sen verran rullalla että sitäkään ei tarvitse säästellä.

Valojen listat lyhensin käymään ns. uuteen keulaan, sekä maskista otin materiaalia pois sen verran, että se istuu kivasti konepellin ja listojen kanssa. Tuulilukko pellin työstö käynnissä, kuskin puoli alkaa olla täytepalan hahmottelua ja hitsausta vaille.

Samassa rytäkässä olisi tarkoitus ottaa puskuria sisään n. sentti, jotta puskuri istuu mukavammin Bross lipan kanssa. Puskurinlistoista luopuminen on mietinnässä, katotaan tilannetta että kuinka siististi saan muokkaukset tehtyä.

Usa valojen kiinnikkeet vaativat aika reilua muokkausta, toinen vaihtoehto on leikata orkkikset pois ja hitsata pohjille uudet kiinnitys paikat. Tässä mennään yhtä aikaa helpoimmalla, että vaikeimmalla tavalla  :D *karkuun->
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #621 : 08.11.2023, 14:33:48 »
Ai hitto tää on nätti peli ja rajummaks vaan näköjään muuttuu.  ;D
Mistäs sä oot jenkkikeulan onnistunu hommaan, nuo kun tuntuu olevan kullasta tehty nykyään?

Perhana kun harmittaa että tuli myytyä se oma neliovinen, ois vaan pitäny ruuvata turbohilppeet kiinni ja ajella naama hymyssä horisonttiin.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #622 : 08.11.2023, 14:37:11 »
Kiitos  :)

No näitähän tippuu syliin ku oottelee :D yhdet listat ja umpiot tuli Lahdesta, vilkut Kuusankoskelta, ja toinen täysi setti Helsingistä. Osto ilmotus oli foorumilla. Jos ei olisi löytyny, olisi skannattu joltain lainatut osat ja tulosteltu 3D:nä ainakin listat.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #623 : 24.11.2023, 19:27:24 »
Tänään riuhtasin toisen lokarin irti. Lähes mielipuolista irrotella ruosteettomia osia ja ruuvailla pikkasen huonompaa tilalle, mutta uudet vanhat käy kyllä puhalluksessa ja maalataan nykyajan myrkyillä entistä ehommaksi :)



Kuvaan hahmottelin leikattavaa aluetta, jonka jo tein toiselle puolelle. Lokarista leikkasin palan pois ja lukkopellin osa tulee lokasuojan päälle, niinkuin tässä autossa alun perin oli.

Pikkuhiljaa...
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #624 : 01.12.2023, 17:18:47 »
Leikkelin vähän ns. kananhampaita ja liimailin takaisin sähköllä kiinni, eli valojen asennuspohjille pieni muokkaus, jotta sopivat lukkopeltiin. Sitten hitsaten vähän rakennetta takaisin, jotta ne saa vielä kiinnikin. H4 umpion taakse piti kaivaa vähän koloa, jotta umpio sopii olemaan.



Muutin mittojen takia vähän suunnitelmaani, ja vaihdoin kehyksen pappaversioon, ja säleikkönä toimii ns. Turbo, eli se mikä autossa olikin.

Väli fiilistely kuva

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #625 : 05.12.2023, 14:07:52 »
Molemmat valojen pohjat muokattu niin, että pysyy, vielä siistintä ja maalaus. Voi olla että hitsaan M6 ruuvit, jotta ei tarvitse kun mutterit pyöritellä takapuolelta.

 Molemmista listoista/kehyksistä oli ulommat kiinnityspisteet rikki, ja poistin yläosasta materiaalia. Leikkelin duralumiinista levyn palat, jotka liimaan ja ruuvaan kiinni







Listojen osalta puuttuu alapuolen kiinnitys ja toki viimeistely. Kiinnittimiäkin pitää vielä miettiä. Linssikanta ja RST lienee hakusanoina Googlessa.

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT - puppetin sekasotku
« Vastaus #626 : tänään kello 18:18:27 »
Noniin, talvilomasta nautiskeltu useampi päivä, alun perin piti iskeytyä pihamaalle kaivamaan salaojia ja, mutta 15cm lunta, loskaa ja kaikkea muuta muuttikin tilanteen "harmillisesti" tallivoittoiseksi. Sen verran on itse kriittisyyttä (sekä kerta kaikkiaan uskomattoman p*skainen ja ahdas talli) että en edes harkinnut kuvailevani mitään mitä touhuan  :-[

Mutta on tässä nyt "lopputuote" sentään :D Ei toki valmis valmis, mutta koeajolle aion viedä  S* 



Mietinnässä vielä, että tuleeko lokareihin vilkut. Joku lista olisi joskus tehtävä puskurin päälle, varmaan kuidutettu. Jotain rakojen säätelyä on toki vielä ja reilusti. Tälle kesälle ajelut jää varmasti todella pieneen.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #627 : tänään kello 19:30:50 »
Sehän näyttää hyvältä  8)

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #628 : tänään kello 19:44:20 »
Tsiisus että on nätti  S* .
Hienosti toteutettu tuon keulan muutos.
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

 

Kulkukoira  Proturbo