Kulkukoira  Proturbo

Divin Amazon 4D B200 Turbo 1965

  • 134 Vastauksia
  • 36988 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *Back to the roots*
« Vastaus #15 : 03.05.2019, 23:51:07 »
 :D Kiitoksia kommenteista  :hg:

Amassa on tuo koko kylkilinja vähä tommonen keulivan puoleinen, ohan näistä tehty jopa tyylikkäitä gassereita.  ??? Paljon parempi tuo nykyinen tasapaino kuin edellinen etukeno  ;)
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *Back to the roots*
« Vastaus #16 : 24.07.2019, 01:45:16 »
Noniii! Vaihteeksi päivittelyä ja toimittelua..  :)

Kävästiin kaverien kans Gasoline Meet & Swapissa Lapualla, kotiinkin päästiin. Pari kuvaa by Miksu1g:



Miitin jälkeen harmittelin että on ruma kuvissa tuo yksisarvisen antenni. En jaksanut alkaa hitsaamaan ja paklaamaan joten biltemasta tulppa, korinväriin, kiinni.


sjos:lta löytyi varaston kätköistä valoluomet, vähän on uneliaan näkönen mutta pitää totutella ennenku alkaa muokkaamaan.


Sitten oliskin talveksi vähän askaresta  :) Koukkasin S4celta tuommosen B200F:än joka odottelee nyt pesua. Kaveriksi tuolle ois tarkoitus valjastaa AW71L modattuna, motti pystyyn. Ruiskuksi kaverin hyllystä Megasquirt, hukkakipinällä. Resepti muuten aikalailla vakio "cruising" buildi. Samalla kun tuota tekniikkaa vaihtaa, olis tarkoitus kunnostella ja maalata konetila, sekä päivittää jarrut yhdestä piiristä kahteen. Saa nähdä tuleeko talven aikana valmistta vai venähtääkö pidemmälle, mutta eipä se valmistu jos ei sitä joskus aloita.  :D




edit: PS.. Jos jollakulla makaa hyllyssä aman "Overdrive" merkki niin laitteleppa viestiä.  :)
« Viimeksi muokattu: 24.07.2019, 01:57:55 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *Back to the roots*
« Vastaus #17 : 27.07.2019, 22:50:43 »
Laatikoita noudettu maakunnasta  :)
~82 BW55 240:stä jossa häntäpala mittarinvaijerin lähdöllä
-92 AW71L ja paljon muuta automaattikamaa samasta 940:stä, tämä semmosta mallia mihin pitäisi sopia ylemmästä tuo häntä.


Motille esipesu suoritettu AS40 + Painepesuri


Nenä pois, paininkuppien alta muoviprikkojen jämät pois. Osa olikin jo poistunut luonnollisia teitä öljypumpun sihtiin.


Kansi irrotettu, lohkossa tuntuu olevan kaikki kunnossa, samoin kannessa näyttää kaikki ehjältä. Jatketaan putsailuhommia että päästään maaleihin käsiksi.  :)
« Viimeksi muokattu: 04.08.2019, 12:49:59 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *Back to the roots*
« Vastaus #18 : 02.08.2019, 23:26:06 »
Säksätin maalattu, hiljokseen kasaan päin. Tarkimmat löytää kuvasta asennusvirheen.



PS: Vähän ajettu tappikone tarjolla, pienellä laitolla museoon.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *Back to the roots*
« Vastaus #19 : 04.08.2019, 12:59:16 »
AW71L ja BW55 häntäpalat vierekkäin. BW55 hännässä siis nopeusmittarin vaijerin paikka, toisaalta keppitelineen kiinnike puuttuu. Täytyy etsiä jostain tiiviste ja stefa.


BW55 mittarin vaijerin ratas heilahtaa AW akseliin paikalleen kun laittaa vaan, ilman vaijerilähtöä rattaan tilalla on vaan saman mittainen holkki.


Joni- kävi vinguttamassa kannen, nyt on tämäkin moottori sitten korkeaviritteinen.  :2funny:


Läppästiin eilen vielä kasaan. Goetzen pahvi, kaikki tiivisteet tietysti uutta sekä ylä että alapäähän.





« Viimeksi muokattu: 04.08.2019, 16:21:04 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 4D -65 *Back to the roots*
« Vastaus #20 : 05.08.2019, 07:29:29 »
AW71L ja BW55 häntäpalat vierekkäin. BW55 hännässä siis nopeusmittarin vaijerin paikka, toisaalta keppitelineen kiinnike puuttuu. Täytyy etsiä jostain tiiviste ja stefa.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

BW55 mittarin vaijerin ratas heilahtaa AW akseliin paikalleen kun laittaa vaan, ilman vaijerilähtöä rattaan tilalla on vaan saman mittainen holkki.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Joni- kävi vinguttamassa kannen, nyt on tämäkin moottori sitten korkeaviritteinen.  :2funny:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Läppästiin eilen vielä kasaan. Goetzen pahvi, kaikki tiivisteet tietysti uutta sekä ylä että alapäähän.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Minä laitan 200-srj:n shifterin, joten tuota keppitelineen kiinnikettä ei tarvita. Muutenhan tuo edistyy aika vauhdilla.
Tiivisteitä ja stefoja löytyy marmorilta/GCP/Skandix/CVI...
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *Back to the roots*
« Vastaus #21 : 05.08.2019, 22:09:15 »
Minä laitan 200-srj:n shifterin, joten tuota keppitelineen kiinnikettä ei tarvita. Muutenhan tuo edistyy aika vauhdilla.
Tiivisteitä ja stefoja löytyy marmorilta/GCP/Skandix/CVI...
Mä oon vähä suunnitellu jonkumoista omavalmistetta kojelautaan, ettei tarvisi lattiaa aukottaa. Mutta pitää tuumailla sitte kun laatikko löytää muuten paikkansa.  :)
VP-Autopartsin pitkään ostoslistaan lisäsin nuo tiivisteet, ei montaa pennosta maksa. S*
240 -86 @buildingbrick240

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC pystykonetta
« Vastaus #22 : 06.08.2019, 06:52:01 »
Juu, minäkin joskus suunnittelin rattivalitsinta, mutta ei niitä löytytyt joten unohdin sen asian. Täytyy sitä lattiaa hieman avartaa, että loota mahtuu.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC pystykonetta
« Vastaus #23 : 06.08.2019, 12:03:37 »
Tollanen Fargo/Dodgen dash shifter sopisi tyylillisesti myös Amazoniin, mutta koelautaa pitäisi kyllä pilkkoa  :-\


Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC pystykonetta
« Vastaus #24 : 10.08.2019, 00:20:03 »
Juu ei aman rattishifteriä taida oikein helposti löytyä. Jotain tuommosta Dodgen tyylistä vois miettiä, mutta ehkä kojelaudan alapuolelle ilman reijittämistä. Täytyy sitte aikanaan tuumailla. Aikalailla vielä hommaa tuon moottorin ja siihen liittyvien juttujen kanssa.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC pystykonetta
« Vastaus #25 : 11.08.2019, 23:01:14 »
Viikonlopun tuherteluja...  :D

Öljypumpun kanssa olin siinä käsityksessä että tappikoneen pumppu vaan paikalleen ja vetoja, mutta eipä se ihan niin mennytkään. Kymppisarjan lohkoon vissiin sopisi muttei B200/230. Näyttäisi ainoa vaihtoehto olevan vakion imuputken lyhennys. Mittailin tappikoneen öljypohjaa että on 11cm syvä, Aika lyhyen saa imuputkesta tehdä. Käytännössä niin lyhyen kun vaan suinkaan onnistuu. Öljyä varmaan saa laittaa vähän enemmän kuin mitä tikku sanoo?


Jotenkin näin...


Kilkkeitä kuivumassa.


Ja taas vähän kasaan päin.


Laturia työn alle


Hiilet melkolailla finito


Plops, pesun jälkeen tinasin uudet paikalleen



Ruuvit auki ja varovasti vasaraa..


Laku teetti hyvää vastarintaa mutta joutui taipumaan tyhmemmän edessä.


Ei muutaku viikoksi töihin, ja ens viikonloppuna perhejuttuja, mutta jatketaan harjotuksia taas kun kerkeää.  :)
Pohjustin tulevaa sen verran että retuutin laatikot ja moottorin sivummalle ja pesin tallin lattian. Täytyy laitella autoa leimakuntoon ja käydä näyttämässä niin saa talven/kevään/kesän rakentaa ja ajella ennenku pitää muutosleimalle mennä.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC pystykonetta
« Vastaus #26 : 18.08.2019, 15:24:45 »
Shifteriä hahmottelin vähän koekytkentälevyyn...  :D Napit ja ledit järjestyksessä P, R, N, D. Punanen ledi on startin herätteen katkasu, eli tuo antaa startata vain P ja N asennoissa. Muuten tuossa nyt ei ole mitään erikoista, Arduinolla ohjaus ja servolla väännellään sitten laatikon vipua. Jarrun tunnistimen tein tuohon myös jo että antaa vaihtaa vaihdetta vaan jarru painettuna, mutta otin pois kun arveltiin että on vaan yksi turha vikapaikka lisää.
Video: https://youtu.be/FckxKJy2PfA
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC pystykonetta
« Vastaus #27 : 18.08.2019, 15:28:10 »
Kerrassaan kiehtova systeemi  :)

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC pystykonetta
« Vastaus #28 : 18.08.2019, 21:52:36 »
Kerrassaan kiehtova systeemi  :)
Vaijeri on jo hommattu, vähän muuta kilkettä vielä puuttuu että pääsee sovittamaan laatikon kylkeen tuota ja ihmettelemään toimintaa käytännössä. Ja sitten semmonen ongelma tuli mieleen että nykysellä koodilla tuo ajaa ittensä aina parkki-asentoon kun laittaa virrat päälle. Tuo on ikävämpi homma jos virrat käy syystä tai toisesta poissa kesken ajon. Tuohon tosin saatoin jo löytää ratkaisun, täytyy ympätä omaan koodiin ja kokeilla käytännössä.

Alakerran kasausta vähä kerkesin jatkamaan...

Imukaula kävi muokattavana Takalan Konepajalla (Metal Deco)


Toimivan näkönen siitä tuli, tuo 11cm oli tosiaan öljypohjan syvyys. Öljyn tasoa saa pitää aika visusti ylämerkissä, paljoa ei kärsi laskea.


Takakanteen uusi tiiviste ja stefa



Öljypohjaan tilaa vinokoneen pumpulle ja huohotinputkelle


Ja koppa kiinni  :)


Lykkäsin moottorin sivuun odottamaan, ja ajoin auton talliin niin saa ens viikonloppuna katsoa leimakuntoon ja käydä näyttämässäkin jos ehtii. Päivän extra kuvana konetilan nykytilanne. Motti vuotaa aikalailla kaikkea mitä voi, kalkattaa siihen malliin että on varmaan fiberi irti keskiöstä, ja syystä tai toisesta kaasarissa meinaa olla vapor lock ongelmaa. Oikein mitään hyvää sanottavaa en tuosta osastosta keksi.  :D
« Viimeksi muokattu: 18.08.2019, 21:54:46 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC pystykonetta
« Vastaus #29 : 19.08.2019, 07:11:37 »
Shifteriä hahmottelin vähän koekytkentälevyyn...  :D Napit ja ledit järjestyksessä P, R, N, D. Punanen ledi on startin herätteen katkasu, eli tuo antaa startata vain P ja N asennoissa. Muuten tuossa nyt ei ole mitään erikoista, Arduinolla ohjaus ja servolla väännellään sitten laatikon vipua. Jarrun tunnistimen tein tuohon myös jo että antaa vaihtaa vaihdetta vaan jarru painettuna, mutta otin pois kun arveltiin että on vaan yksi turha vikapaikka lisää.
Video: https://youtu.be/FckxKJy2PfA
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Hieno systeemi.
Onko tuossa servomoottorissa niin paljon vääntöä, jos auto pysäköity mäkeen ja parkkilukon päällä normaalia enemmän painoa?
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

 

Carcom Oy  Ateho