Ateho  Elekma

V40 vikakoodien tulkinta

  • 26 Vastauksia
  • 24199 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V40 2.0t Kim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 vikakoodien tulkinta
« Vastaus #15 : 16.01.2012, 13:49:01 »
Vanha kunnon vikavalo syttyi taas...pitääköhän laittaa kojetauluun kohta teippi ettei se näy...

Ensi oireena oli tyhjäkäynnillä moottri tiputti kierroksen todella alhaisiksi.

Ensimmäisen käynnistyksen jälkeen moottori antoi katkonaisesti tehoja ulos.

Tulee mieleen, josko jossain olisi jotain skeidaa joka vaikuttaa polttoaineen syöttöön. Vaihdoin siis tulpat ja olivat sen näköiset että polttoainejärjestelmässä saattaa olla likaa. Olisiko suodatin tukossa... vai mikäköhän taas koslaa vaivaa.  >:(

Poissa Nahkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 vikakoodien tulkinta
« Vastaus #16 : 24.02.2012, 16:56:41 »
Itsellä ilmeni täysin sama vika eilen illalla omassa S40 -98 2.0T:ssä...
Ajon aikana kaasu "jää" pohjaan..eli kiihyttelee itsestään ja tätä kesti muutaman päivän ajan kunnes eilen emäntä ajeli 3km matkan tankille ja moottorinvikavalo syttyi palamaan + engine lämpö jäi palamaan punaiseksi ja teksti "stop" mittaristoon...eikä lähtenyt enää käyntiin...
tänään tökättiin töpseli kylkeen ja luettiin vikakoodit niin tuo sama " coolant temperature sencor" näyttäis olevan vialla...mikähän tämä anturi sitten on?

Eli jostain syystä auto luulee että koneen lämmöt on liian korkealla... ajon aikana vikakoodi ohjelma ilmoitti auton moottorinlämpötilaksi -40´C...
termostaatin kyljessä oleva anturi? öljynlämpöanturi? vai mikähän se on mennyt sököksi...

Poissa Nahkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 vikakoodien tulkinta
« Vastaus #17 : 24.02.2012, 17:02:08 »
Niin ja kertoisitko käytitkö vaihdettessa alkuperäis osia vai tarvike? tämä vaan siksi että osaan itse varautua...

Poissa jannes

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 vikakoodien tulkinta
« Vastaus #18 : 19.07.2014, 18:25:55 »
Onkohan lämpötila-antureiden hajoamiseen syytä löytynyt?itselläni 99vm.t4 ja saa olla anturia vaihtamassa vähintään puolen vuoden välein

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 vikakoodien tulkinta
« Vastaus #19 : 10.03.2022, 22:25:08 »
Vähän vanhan ketju, myutta mun 2.0T Volvoon ilmeni ihan samat viat kun aloittajalla. Lisäksi flekti jää pyörimään pitkäksi aikaa vaikka kone ei edes lämmin.
Onkohan kukaan saanut juuri syytä selville?

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V40 vikakoodien tulkinta
« Vastaus #20 : 10.03.2022, 22:51:26 »
Omassa -00 2.0t tuon kaasun itsekseen liikuskelun viimeksi teki reistaillut nesteen lämpötila-anturi. Seuraamalla näki että pätki mittaristossa neula ajossa tippuen välillä nollille joksikin aikaa pompahtaen taas kerrasta normaaliin. Tippuessa nollille alkoi heti nykiä ja kaasutella itsekseen kunnes  jonkin aikaa neulan noususta palasi taas normaaliin kaasunvasteeseen...
Kahden aikaisemmin  noin vuoden välein vaihdetun halpiksen jälkeen investoin kalliimpaan hellan tekemään ja loppui nuo temppuilut.

Aikaisemmin orkkis ja ensimmäinen tarvike jämähti suoraan jumiin joko näyttäen kokoajan ensimmäinen kylmää ja toinen kuumaa mutta tuo viimeinen erilaisesti kun vain välillä anturin tieto pätki toimien välillä ihan ok.
Uusin nyt samalla termarinkin niin nousi bonuksena mittaristossa näyttö yhdellä viivalla tasan puoleenväliin asti ja puhaltaa sisällekin kuumempaa.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2022, 22:56:24 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 vikakoodien tulkinta
« Vastaus #21 : 10.03.2022, 23:39:18 »
thanks vihjeestä, termari just uusittu,mutta pitää uusia sit toi anturi. Sattumoisin uusi motenetista ostettuna löytyy, joten uskaltaisiko tota kokeilla?

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V40 vikakoodien tulkinta
« Vastaus #22 : 11.03.2022, 02:47:21 »
Jos tarvike niin ne toimi omassa toinen 1,5v ja toinen 1v joten pääsee noilla ainakin jonkun aikaa eteenpäin.
Tämän nykyisen hellan tilasin aeromotorsista virosta ja jäi 3€ kalliimmaksi kuin motonetin halpis.

Omassa oli viimeisin selkeä havaita tuota viisaria ajossa seuraamalla miten härötessä pätki ja kaasu sekosi. Muut startatessa kylmää/ kuumaa konetta samalla viisaria katsomalla jo tajuten ettei voi pitää sen näyttö paikkaansa joko tulvi ja sai sahata pitkään tai odottaa koneen kylmenemistä, tai ei saanut bensaa ja kaasulla piti avittaa käyntiin. Mulla tosin ei mistään noista häröistä näyttänyt edes vikavaloa, toisilla taas on tullut se sekä koodit.

Ps. Flektin ohjaus saa yleensä vehkeissä tiedon moottorin lämpötila-anturilta ecun kautta  ja painekytkimeltä ilmastoinnin kompuran päälläolosta. Rele tai vastus yleensä ohjaa hidas/ nopea pyörintä toimintoja.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2022, 02:57:22 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 vikakoodien tulkinta
« Vastaus #23 : 11.03.2022, 18:10:23 »
Hävin motonetissa lukemassa vikakoodit ja tosiaan lämpötila anturia näytti.

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 vikakoodien tulkinta
« Vastaus #24 : 15.03.2022, 13:47:53 »
nyt vaihdettu. Piti vielä KL-varaosista hakea uusi ku sen Bilteman joka oli jemmassa ei käynytkään liittimiltään. Samalla uusin termostattin kannen mutterit ku Volvolta pari makso vain vähän yli 5€.

Osisko tossa vaihtotyössä mennyt about 10 min.

Sinäänsä hassu sattuma, että kun tulin KL-varaosista, niin yllättäin moottorin vikavalo sammukin samalla kun heitin uuden anturin apparin penkille ;D . Oli meinaan palanut yhtäjaksoisesti jo viikon verran.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V40 vikakoodien tulkinta
« Vastaus #25 : 15.03.2022, 14:41:54 »
Toivottavasti jäi flektivika ja kaasun humppailu siihen. Ennakoi vanha anturi että lähtö tulee jos ei ala toimia, myöhäistä jo tässä vaiheessa kuitenkin  kun uusi jo valmiina :)
« Viimeksi muokattu: 15.03.2022, 14:43:49 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 vikakoodien tulkinta
« Vastaus #26 : 19.03.2022, 08:38:35 »
nyt sen verran ajanut, että voi sanoa että ongelmat hävisi anturin vaihdolla

 

Futurez  Kulkukoira