Samppasport  Futurez

Muutama seikka V40T4 -01 jos kokemuksia ja vinkkejä tästä vempaimesta

  • 2 Vastauksia
  • 1002 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70T02

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Hankimme perheeseen toiseksi autoksi V70T.n rinnalle V40 farkun 2.0T4 koneella.

Ok ensivaikutelma oli hyvä  faceliftin saanut ulkomuotoon. Varusteet samat kuin isoveljessä puolinahat, automaatti kuten myös ilmastointi ja värikin sama, pois lukien ajotietokonetta ja takana ei sähköisiä lasinnostimia. No eipä takapenkillä juuri matkustele kuin koirat.

Kori on siisti ei ruoste pilkkuja ei muutenkaan "kätkemisyrityksiä" ryhdissään ei tosiaan vetokoukkuakaan. Sisusta ehjä myös kuljettajan penkkin ei väsähtänyt. Talvirenkaat 15" ja kesä näyttää olevan 16" tuumaset.

Ajo jämäkkää ei kolinaa eikä natinaa, moottori vastaa hyvin kaasuun ja Atm-vaihtaa nätisti, luistonesto pelaa kja kun kytkee pois niin tuntuu pitokatoavan kuivalla asvaltilla herkästi. Kulutuskin näyttää kohdallaan verrattuna isoveljeen talvisäässä pakkasta noin -13 astetta kaupunkiajoa. Katsastus näyttää olevan auton historiassa olleen kivutonta, sisään ja ulos toiminto leimapaperissa. Kilometrejä 270 tkm

Mutta jotta asiat ei olisi täydellistä:

Moottori vaikka vetää ja toimii hyvin raksuttaa tyhjäkäynnillä kuin Diiseli, epäilen VVT-ratasta tai solenoidia ? jakohihna ja samalla vesipumppu oli vaihdettu joulukuun -13 alussa.

Lämmityslaite automaattinen ei pakko-ohjattuna puhalla suoraan tuulilasille atm asennossa tulee sitten tarpeen mukaan jokapuolelle, onko tälle tehtävissä jotain ? olen tässä mietiskellyt jotta otan sääntö paneelin irti katson piirilevyn joko saa korjattua tai tilaan purkuosan. Vaikuttaisi siltä että tuulilasin läpän ohjauksen moottori ei saa virtaa? näin ei sitten avaa läppää..

Mitenkäs sitten näistä moottorin lämpötila nyt mittari näyttää lämmenneenä puoltaväliä, lämpenee ihan ok. tahtiin. Toki voisi varmuudeksi ostaa 92 asteisen termarin ja vaihtaa... niin tietää mitä siellä on.

Tulpat onko miten nuuka mitä merkkiä pitää olla V70T pelaa parhaiten orkkistulpilla.

Oikea takaovi ei avaudu kahvasta, ei ulkoa eikä sisältä konstia miten oven saa auki? toki "taistelemalla" ovipahvin kanssa jne... niin sellainen on että kyllä nappi nousee osaksi kun sisäkahvasta vetää auki mutta lukko ei avaudu, näissähän on vaijeri systeemi.

Mukavuuteen halu olisi vaihtaa tarvike steroat alkuperäiseen volvo pakettiin on siistimmän näköinen ja näyttää noita olevan purkaamoissa ja muillakin niin jos on halua sellaisesta päästä eroon niin viestiä ja hinta kohdalleen.

Entäs mitenkäs jos hommaa ajotietokoneen puretusta Volvosta onko sen asentaminen avaruustiedettä vai ihan puuhastelun merkeissä menee paikalleen.

No joka tapauksessa prioriteettinä on nyt tehdä perushuolto, öljyt, suotimet,tulpat ja se vvt.n vaihto näin tiedän ainakin tämän puolen oleva kohdallaan tosin öljyt oli vaihdettu näytti puhtailta. Kuten myös takaoven avaus..

Muut ehtii sitten laitella.

Mutta mutta olisi hyvä saada vinkkejä asiaa joista kysyin ja peruskokemusta. Vekotin tosiaan kakkosautona, ykkösautona kokemukset volvoista hyviä 8 kpl matkan varrella ollut lähinnä isoja volvoja.

Poissa Hallikainen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Suosittelen semmoista kun www.X40fin.com ;) On juuri noihin painottunut :)

Poissa ViudeH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Se vvt-pyörä kannattaa tarkastaa heti. Itellä samanlainen auto ja nakutti kuumana kuin dieselauto. Oli se hammaspyörä mikä on keskiössä kiinni niin melkein irti. Kolmesta pultista yks lentäny pois ja yks ihan löysässä. Onneks huomas ajoissa.

 

Proturbo  Autodiagnoosi