Mulla V70 2.5T AWD aut. -07 BSR:n stage 1 softalla. Testasin viime viikolla minimikulutuksia pidemmässä moottoritieajossa vakionopeussäätimellä pääsääntöisesti ajaen, alla nastarenkaat. Todellinen keskinopeus 100 => kulutus 7.9 l/100km. Toinen reissu keskinopeudella 90 => 6.9 l/100km. Eli menee tuo bensanelikoksi aika pienellä pihistellen, mutta todellinen keskikulutus maantiellä pyörii ysin kieppeillä. Silloin on jatkuvaa lievää ylinopeutta ja tehon sallimia reippaita ohituksia varsin taajaan.
BSR lupaa 252hp ja 410Nm ja olen tuolla softalla ajellut nyt 19tkm ilman ongelmia. Automaattilaatikko alkoi tosin käyttäytyä huonommin tuossa viimeaikoina. Ahtopainesäätöventtiilin vaihto korjasi käytöksen ja palautti kulutuksen asennuksen jälkeisiin lukuihin.
Mun Volvossa 2,5T -05 sama setti.. on aiheuttanu vitutusta jne.. Mie täällä jo kehuin ett kaikki toimii. Tuo vakio Pierburg ei kestä. 3 niitä kerkes mennä ennenkuin näin vaivaa tilata Ipusan tuote. Vimeinen hajos 300km jälkeen, kun kävin reissussa ja rekkojen ohitelut niillä teillä ja ruuhkilla vaativat täyet tehot. kun venttiili korkkas ,tehot tuli sen jälkkeen potkuna 3000rmp paikkeilla, alavääntöö ei laisinkaa ja vakkariajolla laatikko vaihteli 3-5 vaihdetta edestakas tiuhaan.
Bsr:ltä aikoinaan tiedustelin ongelmasta ja näin muistelen vastaukset...Millasii paineita tämä stage1 pitäis antaa? Ei antaneet suoraa vastausta, vaan sanoivat että se on monen asian summa.
Kysyin miksei vakio Pierburg tcv kestä? Meinasivat ettei sellaista ongelmaa ole ollut ja tehneet tätä virisettiä 2006 lähtien.
Toki voihan mun turbo tms jostain syystä ahtaa liikaa. Kun en tajua näitä,vaikeeta alkaa ettii vikaa. Mutt koskaan auto ei ole menny vikatilaan tai vikakoodeja ilmoittanu.
Ibusan tcv on ollut paikoillaa vähän aikaa ja näill keleillä on niin liukasta ettei ahdot kerkee juuri nousta kun luistonesto tappaa vedon. Enskesä sitt näyttää Ipusan kestävyyden.