RallyBaron  Samppasport

LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti

  • 52 Vastauksia
  • 25641 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #15 : 21.11.2017, 11:18:24 »
itsellä tuollein. jää se megan rimpula liitin samalla pois.



Ootko mistä ottanu vr signaalin? Ja sytkälle menee johto mistä? Näyttää nimittäi hyvältä asennukselta ::)

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #16 : 21.11.2017, 15:13:38 »
EZK ja Bensaboksi on naitettu yhteen eli ei toimi noin. Muutama johto lisää niin mega hoitaa bensan ja sytkän vakio johtosarjalla. Siinä vaiheessa voit immun ja ezk heittää kuikkaa ja antaa megan hoitaa kaikki

Joo tottakai bensakin hoidetaan megalla, bensaboksin puoli oli vaan selkeempi itelle.

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #17 : 21.11.2017, 15:16:04 »
Joo tottakai bensakin hoidetaan megalla, bensaboksin puoli oli vaan selkeempi itelle.

Joo ezk kammasta saat megalle kierrostiedon ja myös voit ledin takaa ohjata sytkää jos haluat päätyjakajaa käyttää. Kannattaa käyttää tuota Ari E:n taulukkoa se helpottaa asiaa kummasti.
« Viimeksi muokattu: 21.11.2017, 15:38:32 kirjoittanut Wolfsten »

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #18 : 21.11.2017, 15:44:59 »
Megasquirt       -      LH2.4


Pin22  (TPS Signaali) Pin3

Pin23 (Lambda) Pin24

Pin26 (TPS 5v) Pin2

Pin28 (+12v Jännite) Pin18

Pin7,8,9,10,11,15 (Maadoitus)

Pin32,33 (Suuttimet) Pin18

Pin37 (BensaPumpun Rele) Pin20

Pin21 (Koneen Lämpö) Pin13

Pin30 (Tyhjäkäyntiventtiili) Pin33

Pin20 (Ilman lämpöanturi) vaatii uuden johdon vedon esim Pinnistä kymmenen tai suoraan megalta.

Sitten tarvii EZK liittimestä ottaa Pin23 VR+ ja Pin10 VR- ja vetää ne megalle Pin24(Vr+) ja Pin1(Vr-)



« Viimeksi muokattu: 21.11.2017, 15:47:11 kirjoittanut Wolfsten »

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #19 : 25.11.2017, 16:13:23 »
Nytpä on mielenkiintonen aihe saatu käyntiin, ja voisin kantaa omia korsia kekoon. Itse megahommissa olen täysin noviisi, joten saa toki huomauttaa jos huomaa jotain fuulaa tässä mun boksissa :)

Itellä eksy vuosia sitten hyllyyn "plugnplay" ms2v3.0 lh2.4 boksissa.

Ongelma oli, että en kytkiessä saanut mitään järkeä toiminnasta ja mielenkiinto projektiin oli melko alhaalla muutenkin.
kuulemma oli paikallaankin ollut ja käytetty ezk ohjatessa sytkää (nyt 2pv asiaa kunnolla tutkineena tainnut olla vain myyntipuheita :D)

Tämä tapaus on myös kasattu lh bensaboksiin, IMM johtoon on tehty jatkoa jossa IAT ja TPS. Lisäksi VR-anturille on oma kaapeli. Ja sytkälle lähtee yksi lattaliittimellä oleva piuha ulos.

Kytkentää jo tässä korjailin(ainakin TPS ja Tk venttiili väärin kytketty)
IAT ja TPS groundit yhistyy IMM liittimessä ja sieltä kautta menee maihin (lh johtosarja pin6 ym.)

Kytkentä nyt siis:
Lh         mega     tehtävä
1-6        -              Tyhjä
7            20          IAT sign
8            22         TPS sign
9            26         TPS 5V
10          25?      Johto poikki, flektin ohj
11          29        Flektin ohj
12          -           Tyhjä
13          21       CLT (moot.lämpö)
14-16     -          Tyhjä
17          7         Ground
18         33        Suuttimet
19         -           Tyhjä
20         37        B.pumppu
21-23   -           Tyhjä
24         23        Lambda
25-32   -           Tyhjä
33         30       Tk venttiili
34         -           Tyhjä
35         28        +12v

Erillisenä johtona:
Mega    Tehtävä
1             VR-
2             VR gnd
24          VR+

36          Ign1/sytkä

Itsellä ei nuo flektin ohjaukset ole käytössä kun ei mene karvoja johtosarjassa.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #20 : 25.11.2017, 19:20:37 »
Nytpä on mielenkiintonen aihe saatu käyntiin, ja voisin kantaa omia korsia kekoon. Itse megahommissa olen täysin noviisi, joten saa toki huomauttaa jos huomaa jotain fuulaa tässä mun boksissa :)

Itellä eksy vuosia sitten hyllyyn "plugnplay" ms2v3.0 lh2.4 boksissa.

Ongelma oli, että en kytkiessä saanut mitään järkeä toiminnasta ja mielenkiinto projektiin oli melko alhaalla muutenkin.
kuulemma oli paikallaankin ollut ja käytetty ezk ohjatessa sytkää (nyt 2pv asiaa kunnolla tutkineena tainnut olla vain myyntipuheita :D)

Tämä tapaus on myös kasattu lh bensaboksiin, IMM johtoon on tehty jatkoa jossa IAT ja TPS. Lisäksi VR-anturille on oma kaapeli. Ja sytkälle lähtee yksi lattaliittimellä oleva piuha ulos.

Kytkentää jo tässä korjailin(ainakin TPS ja Tk venttiili väärin kytketty)
IAT ja TPS groundit yhistyy IMM liittimessä ja sieltä kautta menee maihin (lh johtosarja pin6 ym.)

Kytkentä nyt siis:
Lh         mega     tehtävä
1-6        -              Tyhjä
7            20          IAT sign
8            22         TPS sign
9            26         TPS 5V
10          25?      Johto poikki, flektin ohj
11          29        Flektin ohj
12          -           Tyhjä
13          21       CLT (moot.lämpö)
14-16     -          Tyhjä
17          7         Ground
18         33        Suuttimet
19         -           Tyhjä
20         37        B.pumppu
21-23   -           Tyhjä
24         23        Lambda
25-32   -           Tyhjä
33         30       Tk venttiili
34         -           Tyhjä
35         28        +12v

Erillisenä johtona:
Mega    Tehtävä
1             VR-
2             VR gnd
24          VR+

36          Ign1/sytkä

Itsellä ei nuo flektin ohjaukset ole käytössä kun ei mene karvoja johtosarjassa.
Tuon megan Pin36 sytkän voi tehdä myös suoraan spark A lähdöstä ja vetää yksi johto EZK liittimeen pinniin16 jota pitkin mega antaa 5volttia ohjaavaa jännitettä. Näin hyödynnät vakio sytkäkiveä ja tulee vähemmän megan piiriin modeja. Jos taas haluat tuota Pin36 käyttää niin se vaatii vastuksen megan levylle ja muutaman sisäisen johdotuksen että toimii. Yllättävää että näinkin "moni" tehnyt megan vakiojohtosarjaan ja nyt niitä saatu hyvi esille :) eiköhän tästä topicista ole jatkossa muille aloitteleville jotain apua kun saa suuren määrän tietoa yhdestä paikkaa.

Poissa SJLaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #21 : 29.12.2017, 13:32:48 »
Tässä vastaavaa projektia itse suunnittelen, pitäis vain löytää jostain boksit mistä alkaa liittimet irroittamaan. Seuraan mielenkiinnolla aihetta.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #22 : 31.12.2017, 03:32:24 »
Tässä vastaavaa projektia itse suunnittelen, pitäis vain löytää jostain boksit mistä alkaa liittimet irroittamaan. Seuraan mielenkiinnolla aihetta.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Vähän ollut hiljasta tämän topicin suhteen, kun volvo levällään eikä motivaatiota löyty :D hyvä kuulla että porukka lähtenyt tekemään "PnP" tyylisiä variaatioita.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #23 : 28.01.2018, 00:16:33 »
Se kuka on innokas niin rupee tekee valmiita sarjoja myynti puolelle.
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #24 : 28.01.2018, 00:27:21 »
Se kuka on innokas niin rupee tekee valmiita sarjoja myynti puolelle.

Jenkkilässä noita on ollutkin jo myynnissä.

Poissa Haamu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #25 : 03.02.2018, 12:35:12 »
Se kuka on innokas niin rupee tekee valmiita sarjoja myynti puolelle.
Täältä löytys yks tekiä jos tarpeeks kysyntää on.
Volvo S70 T5

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #26 : 10.02.2018, 16:43:18 »
Tuon megan Pin36 sytkän voi tehdä myös suoraan spark A lähdöstä ja vetää yksi johto EZK liittimeen pinniin16 jota pitkin mega antaa 5volttia ohjaavaa jännitettä. Näin hyödynnät vakio sytkäkiveä ja tulee vähemmän megan piiriin modeja. Jos taas haluat tuota Pin36 käyttää niin se vaatii vastuksen megan levylle ja muutaman sisäisen johdotuksen että toimii. Yllättävää että näinkin "moni" tehnyt megan vakiojohtosarjaan ja nyt niitä saatu hyvi esille :) eiköhän tästä topicista ole jatkossa muille aloitteleville jotain apua kun saa suuren määrän tietoa yhdestä paikkaa.

Saanut taas aikaa harrastella, kaivelin purkkia ja näyttää levylle kootun tuon msextran jakajalle suunnatun mukainen asennus.
Ja jos oikein ymmärsin, voi tuon pin36 roikkuvan karvan tökätä vain suoraan puolalle? ???
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #27 : 10.02.2018, 18:18:53 »
Jos sielä levyllä on BIP373 tai vastaava nii kyllä.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Haamu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #28 : 17.07.2018, 10:45:36 »
Kellään ideaa miten porukka laittanut 850 tps b230f imusarjaan kiinni?
Volvo S70 T5

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #29 : 17.07.2018, 11:09:15 »
Kellään ideaa miten porukka laittanut 850 tps b230f imusarjaan kiinni?

Valmiilla adapterilla  ;) KL-Racing myy ainakin
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy