Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Veneilyä

  • 472 Vastauksia
  • 158067 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Veneilyä
« Vastaus #435 : 24.08.2020, 19:17:08 »
Hyvä, ettei köliä ole muuten pikkulohkon voima menisi hukkaan, kun köli sotkee pidon potkurilta.. Paljon tuommoisessa on ruutia ja mitä tuo kulkee - ihan uteliaisuudesta.. Ei varmaan ihmeitä, kun toi vetolaite ei ole kovin lahjakas..
260hv kampiakselilta. 42 solmua kulkee ja helposti nousee liukuun.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #436 : 24.08.2020, 20:24:05 »
Heh, toi voisi olla hauska "tuunattava"... Ei duoprop on vielä huonompi. Pentalla on vain SX -sarjan vetolaitteet, jotka on tehty vauhdikkaampiin veneisiin. Helpoiten vauhtia saa vähentämällä veden vastusta ja oikeantyyppisellä potkurilla. Kaikille on olemassa oleville on oma käyttötarkoituksensa.

Poissa uisteeelu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #437 : 25.08.2020, 21:49:47 »
Tuli sit vene tuotua kotiin ompi vettä öljyn joukossa :facepalm: eli 25hp merkury
karjala takaisin vaikka pullo kerrallaan

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Veneilyä
« Vastaus #438 : 30.08.2020, 19:26:55 »
Oma 2t 20hp marninerilla varustettu oli viikon meressä upoksissa, nyt taas ajossa ja lähtee paremmin liukuun kuin aiemmin  :D Ehkä parempi Johnsonin pilssipumppu ja tasapaino nyt auttaa. Pitää kyllä ennen kylmiä nostaa ja vaihtaa peräöljyt, jahka saa ehjät 4 pyörää puiseen traileriin. Akku ja 8 euron lataussäädin meni uusiksi, toistaiseksi näillä mennään. Finnlinesin aallot on julmat!
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #439 : 07.09.2020, 10:43:25 »
Tulipa kokeiltua tuo paljon julkisuutta saanut Kimolan kanava eli Heinolan vesistöstä (=yhteys Päijänteelle) pääsee kavavan ja sulun kautta (12 m) Kymijoen vesistöön.

20 M€ on tuohon pantu rahaa ja onhan tuo sulku hieno, 12 m korkeuseroa ja 70 m pääsee ajamaan tunnelia pikin vaan  on muuten tylsä,  n. 6 km rännin pätkä,  maks 9 km/h nopeutta + 30 min sulutus eli hidasta on matkanteko.

Juuri mitään palveluja ei tuolla Iitti-Kouvola akselilla ole. pari laavua nuotiopaikkoineen ja  paljon kävijöitä sillä kaikki laavupaikat ovat autotien päässä ja rannat on tiiviisti rakennettu.
Voikkaalla on kahvila ennen voimalaitosta ja Kausalan kohdalla on satama vaan palveluihin saapi kävellä 3 km/sivu. Jos liikkuu kanootilla niin vesimatkan päässä on mm. Verlan tehtaat (Upea paikka).

Vuolenkoskella (Heinolan vesistöä) on taasen kahvila/ravintola rannassa ja lauantaisin on markkinat.

https://visitkouvola.fi/fi/a/317/kimolan-kanava

Enemmän hyötyä uudesta vesireitistä on Kymijoen vesistössä oleville veneilijöille eli Voikkaa (Kouvola) - Jaala - Kausala akselilla

« Viimeksi muokattu: 09.09.2020, 12:49:55 kirjoittanut v6omega »

Kankikari

  • Vieras
Vs: Veneilyä
« Vastaus #440 : 04.12.2020, 14:30:49 »
Onkos moni taistellut potkuriakselin vannasputken tiiveyden kanssa. Talinauhaa tai oikealta nimeltään poksinarua on perin veemäistä saada laitettua lisää jos se alkaa kesken kesän vuotamaan.

Pumppujen kanssa pelanneena lisäsin putken kylkeen kierrenipan (narupoksin kohdalle) johon hapikkaan palloventtiilin sisäkierteellä. Chestertonin hydrauliprässillä saa sitten työntää poksimassaa joka on sitä samaa tavaraa mistä niitä naruja tehdään mutta astetta parempaa koska se massa muovautuu siihen kuluneeseen akseliin ja vannaksen runkoon pikkasen helpommin mitä suora nauha.

Hana auki ja prässistä tavaraa kunnes ei enää vuoda. Poksia ei tarvi kiristellä koska 100 bar pumpusta kyllä kirraa sen. Ja hana kiinni.






Poissa Minä ja Volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #441 : 18.12.2020, 19:31:49 »
Kyllä sitä aina kesäkaudella vesillä viihtyy rentoutumassa, niin jaksaa tehdä mökin töitä paremmin. Vatorilla vm77 tulee liikuttua, joka toinen kesä koneena 3hv Evinrude vm66, ja välillä perälaudassa Mercury 20hp vm1977. Molemmat koneet olen remontoinut, ts, osiksi pöydälle ja kasaan uusilla tiivisteillä ja tarvittavilla varaosilla. Evinruden valttina on äänettömyys joka kovasti aina miellyttää.

Poissa uisteeelu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #442 : 19.12.2020, 18:16:04 »
Jus sain mercury 25 avattua eikä kannentiivisteessä ollu vikaa :'( noin äkkiselkään et vesi ja öljy sekaisin
karjala takaisin vaikka pullo kerrallaan

Poissa Minä ja Volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #443 : 19.12.2020, 18:31:02 »
Tuntematta 25hv koneen rakennetta, niin voin vain sanoa 20 hevosvoimaisen avanneena, että minulla ei sinänsä ole sylinterinkantta, tulpat kiinnityvät suoraan sylintereihin, eli sylinterit eivät ole avoimia niinkun yleensä. Kuitenkin sylinterin yläpäähän kiinnityy vesikansi, joka  vuotaessaan vuotaa vettä ulospäin. 25 hevosvoimaisen tapauksessa, kattaa varmistua, että onhan sytytystulpat olleet varmasti kunnolla kiinni ja oikeilla kierteillä. Ainakin 20 hevosvoimaisessa tulpat saa kiristää yllättävän tiukkaan. Pitäisi ihan jostain tarkistaa kiristysmomentit.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: Veneilyä
« Vastaus #444 : 13.02.2021, 20:29:49 »
Edellisenä korona-kesänä ajelin pienellä 5,7-metriä pitkällä purjeveneellä pohjoisella saimaalla. Olen harrastanut purjehdusta vaihtelevasti jo aivan pikku-pojasta saakka. Kävin viikolla rannassa tarkistamassa katoksen lumitilanteen ja tältä siellä näytti.


« Viimeksi muokattu: 13.02.2021, 20:31:42 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Veneilyä
« Vastaus #445 : 16.02.2021, 13:41:11 »
Pukkaa venekuumetta ja isompaa pitäisi saada , menen katsomaan venettä jos on Mercruiser 5.0 mpi ja perässä bravo 3 vetolaite , mitäs tässä yhdistelmässä pitäisi katsoa?

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Veneilyä
« Vastaus #446 : 21.02.2021, 19:37:00 »
Vastaillaan , eli tässä oli makeavesi jäähdytys joka on itseasiassa hyvä juttu, vetolaitteen kumit oli vielä ok kunnossa, riserit  pitäisi avata ja katsoa , mutta nämä ei ole mikään kustannus samaten pakosarjat. Vetolaiitteseseen tehty huoltoa vuosi sitten ja koneeseen vaihdettu tulppia jne. Siisti paketti

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Veneilyä
« Vastaus #447 : 06.03.2021, 14:47:39 »
Kukaan koskaan vaihtanut vetolaitteen paljekumeja , onnnistuuko yksin?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Veneilyä
« Vastaus #448 : 18.06.2021, 22:56:01 »
Veneilykausi lähtenyt hienosti käyntiin, Busterin Yamahaan hihna ja siipipyörä uusittu ja sillä päässyt mökkeilemään. Viime kesänä upoksissakin ollut 20hp Mariner vm. 1993 starttasi talven jälkeen hienosti ja vähän mietin siihen polttoainepuolen uusimista. Mut mistä tollaiseen laitteeseen netissä löytää varaosia? Onko jotain hyvää varaosahakua, ehkä jopa sarjanumerolla? Tuohan on ehkä myös Yamahan tekniikkaa tuo kone, ihan varmaksi en muista, niin mietin pitääkö kysyä Yamaha centteristä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5105
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Veneilyä
« Vastaus #449 : 19.06.2021, 09:27:50 »
Mut mistä tollaiseen laitteeseen netissä löytää varaosia? Onko jotain hyvää varaosahakua, ehkä jopa sarjanumerolla?

Tuolta löytynee jotain osia:
https://www.marineparts.fi/varaosat/peramoottorit/mercury-mariner/?gclid=EAIaIQobChMInsOtoIij8QIV2eJ3Ch19UQ6gEAAYASAAEgIX9vD_BwE

Ja tuolta löytynee kuvien muodossa:
https://www.fiksaa.fi/myynti/veneily/varaosat/root/15



« Viimeksi muokattu: 19.06.2021, 09:32:17 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

 

Ateho  Elekma