Kulkukoira  Proturbo

V90 internet-yhteys - kysymyksiä

  • 55 Vastauksia
  • 15265 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Arno Poddikti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 internet-yhteys - kysymyksiä
« Vastaus #15 : 02.11.2020, 13:04:38 »
Ymmärsinkö oikein että kaikissa V90 malleissa on tuo sim-kortti paikka ja jos auton myynti-ilmoituksessa ei erikseen ole mainittu esim. volvo on callia, sen saa hankittua myös jälkikäteen vaihtoautoon?
2018 V90 T8 AWD R-design

Poissa Zembla11

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 internet-yhteys - kysymyksiä
« Vastaus #16 : 18.11.2020, 10:08:03 »
Jos matkapuhelimesta laittaa mobiilijaon päälle niin saako jollain sovelluksella auton ottamaan automaattisesti yhteyden siihen?

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: V90 internet-yhteys - kysymyksiä
« Vastaus #17 : 18.11.2020, 10:58:53 »
Oma DOT-kokemukseni perustuu vaimon liittymään, jossa on jonkin verran puhetta, tekstareita ja dataa. Kuukaudessa tuo on tullut maksamaan kympin kahta puolta, kun aiempi liittymä maksoi vajaan 20. Nyt kun katsoin DOTin hintaerittelyjä sovelluksesta, huomaan, että päivinä joina vaimo ei ole puhunut tai tekstannut lainkaan, mutta siirtänyt jonkin verran dataa (mailit, face etc) on veloitus ollut tyypillisesti 0,21-0,23 / päivä. Kaikkein aktiivisimpina päivinä on päässyt johonki 0,80 tuntumaan, mutta silloin on paljon puheluita ja tekstareita. Yhden päivän löysin, jossa datasiirtoa oli reilu sata megaa muttei lainkaan muuta, se maksoi 0,65. Tuon perusteella sanoisin, että normi autokäytössä DOTin kuukausihinnaksi tulee joku 7-8€ / kk. Toki jos säännöllisesti latailee karttapäivityksiä tuota kautta, niin saa hinnan varmaan nousemaan reilustikin.

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 internet-yhteys - kysymyksiä
« Vastaus #18 : 19.11.2020, 00:25:13 »
Jos matkapuhelimesta laittaa mobiilijaon päälle niin saako jollain sovelluksella auton ottamaan automaattisesti yhteyden siihen?

Kyllä ainakin minulla, kun oli alunperin paritus puhelimen kanssa ja internet yhteyden jako päällä niin sai auton netin aina sen kautta. Nyt on tosin oma sim autolla kontissa, niin toiminut ok, tosin hidastelee aina alussa kun lähtee liikenteeseen, että ei muka internet yhteyttä yms ilmoittelee aina. Kun joku pari km ajettu niin alkaa spotify yms toimia.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 internet-yhteys - kysymyksiä
« Vastaus #19 : 19.11.2020, 09:13:41 »
Itse(kin) kyllästyin kahteen asiaan i) jaettu yhteys syö puhelimen akkua ii)paritus tai pikemminkin jako putoaa tasaisin välein pois. Sim-kortti on minullakin lukijassa, olen miettinyt tuliko rikottua jotain (antennikaapeli) kun korttia pimeässä laittoi paikoilleen... Yllättävän huono "kuuluvuus". Internet yhteyttä ei ole näkyy ehken kerran viikossa käynnistyksen jälkeen.

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: V90 internet-yhteys - kysymyksiä
« Vastaus #20 : 19.11.2020, 11:54:35 »
Eihän tuo normaalille kuulosta. Kattoantennilla pitäisi olla hyvä kuuluvuus aina.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 internet-yhteys - kysymyksiä
« Vastaus #21 : 19.11.2020, 17:17:17 »
Okei, mulla on kaksi eri operaattoria - kännykässä on telia ja autossa moi(dna) ja ainakin mielikuva on, että bt:llä yhdistetyn puhelimen "palkisto" on aina vahvempi kuin auton oman kilkeen palkisto (vai näyttääkö se vasemmanpuoleinen bt vastaanoton palkkeja..)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: V90 internet-yhteys - kysymyksiä
« Vastaus #22 : 19.11.2020, 17:46:32 »
Okei, mulla on kaksi eri operaattoria - kännykässä on telia ja autossa moi(dna) ja ainakin mielikuva on, että bt:llä yhdistetyn puhelimen "palkisto" on aina vahvempi kuin auton oman kilkeen palkisto (vai näyttääkö se vasemmanpuoleinen bt vastaanoton palkkeja..)
Ei kait mikään ihme, jos DNA ei toimi. Niiden verkko on omien kokemusten mukaan melko kehno maakunnissa, vaikka mitä väittävät. Elisa automodeemiin, niin lapset ovat tyytyväisiä matkalla mökille ja mummolaan.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 internet-yhteys - kysymyksiä
« Vastaus #23 : 20.11.2020, 15:54:00 »
Eihän tuo normaalille kuulosta. Kattoantennilla pitäisi olla hyvä kuuluvuus aina.

Niinhän sen pitäisi olla... Itselläni Elisan liittymä. Tänäänkin meni varmaan 2km kotoa, ennen kuin sää -sovellus sai tiedot, sitä ennen vain luki ei internet yhteyttä... vaikka kuuluvuuspalkit oli näytön mukaan täydet sekä maapallin yms nettiyhteydestä kertovat kuvakkeet taulussa. Spotifyssa täysin sama lähes joka kerta. Jos avaa ovet autosta ja polttelee vaikka röökin rauhassa pihalla, niin tuo yhteys onkin jo tullut esim spotifyyn ja voi lähteä ajelemaan musaa kuunnellen. Tuo Volvon järjestelmä vain osaa olla käynnistyksen jälkeen tolkuttoman hidas, en tiedä mistä ovat halvimmat kiinalaiset palikat tuohon laittaneet. Tekee tuota viikottain. Myös se, että esim sivuavan liikenteen tunnistus käynnistyy vasta joskus 20-30s käynnistyksestä on vaarallista välillä kun lähden esim kotipihasta peruuttamaan heti käynnistyksen jälkeen orapihlaja aitojen välistä... Olen oppinut, että ei kannata luottaa järjestelmien käynnistymiseen ihan hetkessä, vaan odotella se 30s vähintään, ennen kuin laittelee pakkia päälle.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: V90 internet-yhteys - kysymyksiä
« Vastaus #24 : 20.11.2020, 16:09:56 »
Kuulostaa kyllä oudolle, varsinkin tuo CTA, kun sitähän tarvitaan useimmiten heti auton käynnistyksen jälkeen.

Minun modeemi käynnistelee itseään ehkä 200-300 metrin ajon ajan. Muut auton apujärjestelmät ovat minusta heti tulilla, kun auto käynnistyy. Ainakin kaupan parkkipaikalla on tullut häläreitä heti käynnistyksen jälkeen, kun laittaa vaihteen R:lle.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 internet-yhteys - kysymyksiä
« Vastaus #25 : 20.11.2020, 16:15:28 »
Kuulostaa kyllä oudolle, varsinkin tuo CTA, kun sitähän tarvitaan useimmiten heti auton käynnistyksen jälkeen.

Minun modeemi käynnistelee itseään ehkä 200-300 metrin ajon ajan. Muut auton apujärjestelmät ovat minusta heti tulilla, kun auto käynnistyy. Ainakin kaupan parkkipaikalla on tullut häläreitä heti käynnistyksen jälkeen, kun laittaa vaihteen R:lle.

Katsos ensikerralla kun auto on pidempään seissut, niin että käynnistät auton ja lähdet heti pakittaa. Onko CTA silloin väriltään aktivoitu vai aktivoimaton? Sehän tulee näkyviin samantien siinä peruuskameran kuvan alapuolella. Mulla se on ainakin lähes aina silloin ns. pois päältä, vaikka joskus saattaa antaakin äänimerkin jopa, jos joku tulee sivusta. Mitä olen jutellut toisten omistajien kanssa, niin samaa tehnyt heilläkin.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 internet-yhteys - kysymyksiä
« Vastaus #26 : 20.11.2020, 17:32:55 »
Ei kait mikään ihme, jos DNA ei toimi. Niiden verkko on omien kokemusten mukaan melko kehno maakunnissa, vaikka mitä väittävät. Elisa automodeemiin, niin lapset ovat tyytyväisiä matkalla mökille ja mummolaan.

Minä en ole maakuntia nähnytkään - eiku  ;D Hki, takuulla niillä paikoilla, jossa ei ole katveita ja Mökkikin on sellaisten teiden varressa ettei ongelmia ole millään operaattorilla. Telia ja DNA muuten käyttää samoja tolppia..
Mutta on selvä, että joku prioriteetti näillä on, eli tuskin Moin. ns. halpisliittymä roikkuu verkossa, jos paremmin maksavia on nurkilla.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2020, 17:36:02 kirjoittanut D5GT »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 internet-yhteys - kysymyksiä
« Vastaus #27 : 20.11.2020, 17:43:09 »
Jonkun toimittajan mukaan näitä viiveitä / spotifyn pätkimisiä ei esiinny uusissa - eli ongelma on ratkaistu, jos vian saataisiin vanhmpiikin, vaikka rahallakin.

Poissa Sumperi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 internet-yhteys - kysymyksiä
« Vastaus #28 : 02.01.2021, 13:08:25 »
Hei.

Meinasin hommata omaan puhelimeni liittymään rinnakkaiskortin, jonka olisin laittanut Volvooni. Lueskelin noita ohjeita ja siellä sanottiin näin:

Huomio
SIM-kortin on oltava mini-SIM-tyyppinen, jotta se sopii auton kortinlukijaan.

Käytettävän SIM-kortin on oltava ainoastaan dataliikenteeseen tarkoitettu kortti tai sellainen kortti, jonka numeroa ei jaeta minkään muun SIM-kortin kanssa.

Kysymys kuuluukin, että miksi ei saa olla jaettu toisen sim kortin kanssa?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 internet-yhteys - kysymyksiä
« Vastaus #29 : 02.01.2021, 13:32:12 »
Meneeköhän laite vain sekaisiin, kun ei ymmärrä feikki identiteettiä? Multisim.-palvelu väärentää toisen kortin numeron..

Mulla on ns- tavallinen Moin sim.

 

Futurez  Kulkukoira