Proturbo  Autodiagnoosi

Kokemuksia V90 tyyppivikojen korjauksesta jatkettuna takuuna? JKL Hämis ei tee.

  • 57 Vastauksia
  • 24948 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Koala

  • Vieras
Täällä myös penkinlämmitin sökö ja joku aika sitten auto lakkasi tottelemasta kauko-ohjainta. Saapa nähdä mitä paljastuu viaksi. Voc sovelluksella tapahtuu lukitus ja avaus tällä hetkellä.

Mulla oli samaa vikaa ja välillä myös auto herjasi ettei löydä avainta. Patterin vaihdolla hävisi tuo vika.

Koala

  • Vieras
Taas samaa vikaa pukkaa. Kun patteri alkaa loppua niin ensin alkaa heikentyä ovien avaaminen ja seuraavaksi alkaa herjaamaan ettei voi käynnistää koska avain ei ole lähettyvillä. Patterin vaihdolla alkaa taas pelittämään. Mulla menee 2 paristoa per vuosi.

Poissa rancid86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Täälläkin suunnalla nyt takaovet jäässä pakkasten takia ensimmäistä kertaa. Tuntuu että takaovet ovat edelleen lukkoasennossa. Onko joku tuohon keksinyt jotain kotikonstia kuinka saadaan ovet auki? #2lastenistuintatakapenkillä

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Avaimen patterit - itse kokeilisin onko sama vika toisessakin avaimessa ja toki ensimmäisenä miettisin mistä patteri tuli ostettua. Niissä on eroja ja halpakaupat tuskin myy niitä tuoreimpia... Tosin olen saanut huonon ns. asian tuntevasta putiikista.

Eikö XC90:t saaneet oviin jotkut jäätymistä estävät suojapalikat, jos näissä on sama vika niin luulisi, että näihinkin tullut "päivitys"

Istuinlämmitin - olisi hauska nähdä ulkopuolisen arvio kuinka pitkää pitää kestää..

Pitäisikö laittaa kysely kuinka monella on ollut ongelmia niin näkisi, että miten isosta ongelmasta on kyse?

Poissa rancid86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Pitää tosiaan testata myös toisella avaimella. Itse vain ihmettelin että etuovet kuitenkin avautuu mutta takaovet eivät. Tosin äsken kun kävin taas testailemassa niin toinen takaovi avautui. Eli ollaan jo voiton puolella

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Oliko noissa avautumisissa joku mahdollisuus säätää avautumisjärjestystä. Ainakin jenkeissä on muotia, että vain kuskin ovi aukeaa ensimmäisellä ja muut toisella painalluksella.

Lämmin p-halli varmaan ratkaisee ongelman.. edelliskorisen xc70:n takaovet kiukutteli järjestään pesujen jälkeen pakkasella, kunnes aloin "paiskomaan takaovia muutaman kerran talvipesun jälkeen. 740, 850, 900, V70, xc70 V70 ja kaksi kilpailevaa automerkkiä on kiukutellut samassa tilanteessa. Ainoa joka tarvitsi lämmitystä tai lämimistä kummempaa hoitoa oli 850..

Poissa Tetsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Pitää tosiaan testata myös toisella avaimella. Itse vain ihmettelin että etuovet kuitenkin avautuu mutta takaovet eivät. Tosin äsken kun kävin taas testailemassa niin toinen takaovi avautui. Eli ollaan jo voiton puolella

Aukeaako takaovet sisäpuolen kahvasta..? Omassa V90:ssä takaovien lukkolaitteet menee jälleen vaihtoon (kolmas kerta) kun eivät aukea kelin pakastuttua ulkopuolen kahvasta. Oire siis ilmenee kun keli vaihtuu kosteasta pakkaselle (tai pesun jälkeen pakkasella). Nyt sään pidempään pakkasella pysyessä pelaavat useinmiten kun ovat lukot säilyneet "kuivana". Saa nähdä onko kehitystä tapahtunut vuoden takaisesta. Jostain lukkolaitteiden mukana tätä nykyä tulevasta suojapussukasta omamekaanikko puhui..
---
V90 CC D4 AWD -20

Poissa rancid86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Aukeaako takaovet sisäpuolen kahvasta..? Omassa V90:ssä takaovien lukkolaitteet menee jälleen vaihtoon (kolmas kerta) kun eivät aukea kelin pakastuttua ulkopuolen kahvasta. Oire siis ilmenee kun keli vaihtuu kosteasta pakkaselle (tai pesun jälkeen pakkasella). Nyt sään pidempään pakkasella pysyessä pelaavat useinmiten kun ovat lukot säilyneet "kuivana". Saa nähdä onko kehitystä tapahtunut vuoden takaisesta. Jostain lukkolaitteiden mukana tätä nykyä tulevasta suojapussukasta omamekaanikko puhui..

Takaoven kahvaa kun kääntää niin ei tapahdu mitään. Jotenkin sellainen fiilis ettei tuo oven avauksen käsky mene ollenkaan takaoville kun ei mitään siellä tapahdu. Ovet vain ovat lukossa. Etuovien kanssa ei mitään ongelmaa, pelittää niin kuin pitää. Onko tuo lukkolaitteiden vaihtaminen miten kallista huvia vai onko joku saanut niitä takuuseen?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Siltä tuo vaikuttaa... Mutta jos haluaa vielä varmistaa
-ensin toinen avain käyttöön, että näkee syökö sekin pattereita
-auto lämpimään halliin tai käyntiin pitkäksi aikaa puhallin täysillä tai tehokas sisätilan lämppäri puhaltamaan, että ovet on sulat sieltä sisuksistakin. Ehken toi puhallin olisi fiksuin...
-kokeile, että aukeaako ovet kahdella peräkkäisellä painalluksella (eli onko tuo ensin ovi/ovet x ja sitten toisella loput -toiminto käytössä)
-Katso sulakkeet
-Kokeile onko oven ja rungon välisien johtonippujen heiluttelulla merkitystä - joku piuha voi olla nirhaantunut/poikki ja joskus tuolla saa hetkeksi kontaktin.

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Takaoven kahvaa kun kääntää niin ei tapahdu mitään. Jotenkin sellainen fiilis ettei tuo oven avauksen käsky mene ollenkaan takaoville kun ei mitään siellä tapahdu. Ovet vain ovat lukossa. Etuovien kanssa ei mitään ongelmaa, pelittää niin kuin pitää. Onko tuo lukkolaitteiden vaihtaminen miten kallista huvia vai onko joku saanut niitä takuuseen?

Siis ei sisäpuoleltakaan ko. ovi aukea? Takuuseen menee lukkohommat, joten ei maksa mitään.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D4 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa V70/V90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Siis ei sisäpuoleltakaan ko. ovi aukea? Takuuseen menee lukkohommat, joten ei maksa mitään.


Vaijeri irti lukosta. Paffit irti ja vaijeri takas paikoilleen. Rasvaa pirusti perään. Ja joka päivä auot kaikki ovet. Pelaa se kuskin ovikin. Kun sitä jatkuvasti aukoo

Poissa kooamkoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Siis ei sisäpuoleltakaan ko. ovi aukea? Takuuseen menee lukkohommat, joten ei maksa mitään.

Viittaatko tällä että myös vanhemmissakin, takuuajan jälkeen, olisi mennyt takuuseen?

Melkoinen vitsi kyllä nuo takaovien lukot merkissä jonka oletin hyväkin talviauto olevan..omistan/olen omistanut sentään britti & ranskis autojakin ja vastaavaa jännitystä ei ole tarvinnut potea pakkasaamuina  ;)

Poissa Hota

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Eikös noissa lukoissa ollut rasvaongelma. Alihankija laittanut rasvat jotka ei toimi pakkasella. Vielä tuo muovisuojus mitä on laitettu johinkin lukkoihin.
Näistä ollut juttua facessassa ja muuallakin.
Ex-Volvot: 142 -70, 145 -74 (2.3 L R-sport) ja Amazon -70.

Poissa Juuso Muhonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
V90 2017, (rekisteröity -18)
115tkm ajettu

Mulla meni oikeanpuolen takavalo pimeäksi, syy kosteus sisällä, vaihtui uuteen ilman omia kustannuksia volvon piikkiin, Oulun Wetterillä.

Takaoven lukot jumitti ekoilla pakkasilla, crc:n aseöljyä suihkuttelin joka lukkoon, enään ei ole ongelmia silläkään osin.

Vähän ehkä karskisti sanottu, mutta mikään liikkuva osa maailmassa ei ole huoltovapaa, vaikka ois pakka uusi auto, voihan näihin silti lukot rasvata itse ja kokeilla muuttuuko, ei ne miksikään muutu vaikka kuinka merkkiä/autoliikettä mollaa netissä :D

Poissa rancid86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Kyllä itsekin pohdin että rasvailee itse vahvemmin ja aukoo niitä muitakin ovia varsinkin pakkasilla. Etuovihan toimii aivan moitteettomasti, varmaan juurikin siksi että sitä käytetään. Ja eihän näihin -30 keleille mitään auto ole suunniteltu eli varmasti kovilla pakkasilla tulee just jotain näitä ongelmia

 

Futurez  Kulkukoira