Autodiagnoosi  Carcom Oy

Kokemuksia V90 tyyppivikojen korjauksesta jatkettuna takuuna? JKL Hämis ei tee.

  • 57 Vastauksia
  • 25031 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Näkyynsä sama ongelma omassakin -18 V90. Takaovet satunnaisesti aukeaa, välillä toinen puoli, välillä toinen ja kun saa auki, niin ei välttämättä jää kiinni :D

Meinasi tulla eilen hätä toisen oven kanssa, kun piti töihin lähteä ja sehän ei suostunut jäämään kiinni. Vieläköhän nuo lukot menisi takuuseen? Volvon select takuu on vielä heinäkuulle. Aseöljyä laitoin lukkohin, niin nyt ne ovet jää kyllä kiinni, mutta eipä tänäkään aamuna tarvinnut silti niitä avata.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa kabel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Näkyynsä sama ongelma omassakin -18 V90. Takaovet satunnaisesti aukeaa, välillä toinen puoli, välillä toinen ja kun saa auki, niin ei välttämättä jää kiinni :D

Meinasi tulla eilen hätä toisen oven kanssa, kun piti töihin lähteä ja sehän ei suostunut jäämään kiinni. Vieläköhän nuo lukot menisi takuuseen? Volvon select takuu on vielä heinäkuulle. Aseöljyä laitoin lukkohin, niin nyt ne ovet jää kyllä kiinni, mutta eipä tänäkään aamuna tarvinnut silti niitä avata.

Mulla vaihdettiin joulukuussa takaovien lukot Fraguksen vaihtoautotakuun piikkiin eikä sen jälkeen ole ollut ongelmia.

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Viittaatko tällä että myös vanhemmissakin, takuuajan jälkeen, olisi mennyt takuuseen?

Minulle ainakin viime talvena sanottiin, että kaikki nämä lukkojutut menee Volvon piikkiin. Mun 2017- malliseen vaihdettiin taakse molemmat (uudemman mallisiin lukkoihin) viime talvena. Nyt toinen ovi kuitenkin tekee aina välillä kovilla pakkasilla, että ei aukea kuin sisäpuolelta, mutta toinen on toiminut moitteetta.

Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi

Meinasi tulla eilen hätä toisen oven kanssa, kun piti töihin lähteä ja sehän ei suostunut jäämään kiinni. Vieläköhän nuo lukot menisi takuuseen?

Kuten tuossa jo edellä kirjoitin, niin ainakin viime talvena minulle sanottiin, että nämä kyiseset ongelmat menee Volvon piikkiin. Eli vaihtavat veloituksetta uudemman malliset lukot taakse, vaikka autossa ei enää takuuta olisikaan.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa kooamkoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Minulle ainakin viime talvena sanottiin, että kaikki nämä lukkojutut menee Volvon piikkiin. Mun 2017- malliseen vaihdettiin taakse molemmat (uudemman mallisiin lukkoihin) viime talvena. Nyt toinen ovi kuitenkin tekee aina välillä kovilla pakkasilla, että ei aukea kuin sisäpuolelta, mutta toinen on toiminut moitteetta.

Saako udella missä liikkeessä asioit?

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Saako udella missä liikkeessä asioit?

Hämeenlinnan Autosalpa.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa alaakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Wetteri haluaa rahaa lukkojen vaihdosta. Erikoista että eri liikeet toimivat eri tavalla. Ei kai ne huoltoliikkeen maksettavaksi kuitenkaan jää?

Poissa kooamkoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Wetteri haluaa rahaa lukkojen vaihdosta. Erikoista että eri liikeet toimivat eri tavalla. Ei kai ne huoltoliikkeen maksettavaksi kuitenkaan jää?

Kysyin lukkohommaa suoraan maahantuojalta.
Vastaus sieltä oli että yhteys paikalliseen huoltoon tai myyjäliikkeeseen. Huollot vastaa takuukorjauksista ja reklamaatioista takuun jälkeen. Huollot voivat sitten raportoida eteenpäin maahantuojalle...eli koittaa löytää maksajan :)

Liikkeet toimii siis miten parhaaksi näkee, jos niitä ei kiinnosta ruveta vääntämään maahantuojan kanssa niin asiakashan sen sitten maksaa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12494
Kysyin lukkohommaa suoraan maahantuojalta.
Vastaus sieltä oli että yhteys paikalliseen huoltoon tai myyjäliikkeeseen. Huollot vastaa takuukorjauksista ja reklamaatioista takuun jälkeen. Huollot voivat sitten raportoida eteenpäin maahantuojalle...eli koittaa löytää maksajan :)

Liikkeet toimii siis miten parhaaksi näkee, jos niitä ei kiinnosta ruveta vääntämään maahantuojan kanssa niin asiakashan sen sitten maksaa.
Voi olla että osassa tapauksista myyjäliikkeet maksavat itse osat goodwillinä. Jos siis auto ostettu heiltä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa juppeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Onpa erikoinen linja, että on paikallisen huollon määritettävissä kuuluuko goodwillin piiriin?

Takavalo kanssa alkanut reistailemaan eli luukun valo sammunut. Pitää tätäkin kysellä meneekö goodwill tapauksena.
V90 D5 AWD

Poissa kooamkoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Onpa erikoinen linja, että on paikallisen huollon määritettävissä kuuluuko goodwillin piiriin?

Takavalo kanssa alkanut reistailemaan eli luukun valo sammunut. Pitää tätäkin kysellä meneekö goodwill tapauksena.

En sanoisi että paikallisen määritettävissä. Toki voivat itse maksaa jos haluavat, mutta enempi taitaa olla kyse kunkin liikkeen halusta nähdä vaivaa yrittää saada maahantuoja maksamaan.
Vastaavasta on kokemusta moottoripyörän kanssa. Sillä kerralla myyjäliike voivotteli kuinka vaikeaa on maahantuojan kanssa...soitin itse ja asia hoitui  ;D
Volvolta tulleesta sähköpostista saattoi päätellä että sieltä ei heru takuupuolen yhteystietoja yksityishenkilölle..

Poissa juppeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Eikö se silloin juuri määrittele miten homma menee. Jollei yhteyksiä suoraan maahantuojaankaan ole saatavilla.
V90 D5 AWD

Poissa Justus68

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi

Vaijeri irti lukosta. Paffit irti ja vaijeri takas paikoilleen. Rasvaa pirusti perään. Ja joka päivä auot kaikki ovet. Pelaa se kuskin ovikin. Kun sitä jatkuvasti aukoo

Mulla V90:ssä ei aukea repsikan puolen takaovi kuin sisäpuolelta. Jotain vissiin irronnut sieltä.
Onko kukaan purkanut ovea niin, että saisi ovipahvin takana olevan sisemmän osan irti.
Yritin ottaa sitä mutta ilmeisesti joku ikkunan systeemi pitää sitä kiinni.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Mulla V90:ssä ei aukea repsikan puolen takaovi kuin sisäpuolelta. Jotain vissiin irronnut sieltä.
Onko kukaan purkanut ovea niin, että saisi ovipahvin takana olevan sisemmän osan irti.
Yritin ottaa sitä mutta ilmeisesti joku ikkunan systeemi pitää sitä kiinni.
Ikkuna avataan noin 15 cm raolle, jotta lasin pystyy irrottamaan avausmekanismista. Siinä välimuovissa on sellaiset kumitulpat, joiden kohdalta ikkuna irrotetaan. Kun lasi on irti, se nostetaan käsin ylös ja teipataan karmiin. Sitten irrotetaan ulkokahva ja lukkomekanismi. Vasta tämän jälkeen sisuskalut lähtee kokonaisena pakettina ulos.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa kooamkoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Mulla V90:ssä ei aukea repsikan puolen takaovi kuin sisäpuolelta. Jotain vissiin irronnut sieltä.
Onko kukaan purkanut ovea niin, että saisi ovipahvin takana olevan sisemmän osan irti.
Yritin ottaa sitä mutta ilmeisesti joku ikkunan systeemi pitää sitä kiinni.

Juu, lasi pitää irrottaa hissistä jotta sisemmän pahvin saa irti.
Suunnilleen keskellä sitä pahvia on isompi kumitulpattu reikä josta pääsee avaamaan ikkunan ja hissin välisen lukituksen kun laskee ikkunan sopivaan kohtaan.

Ulkokahvan joudut myös irrottamaan, sieltä päästä se vaijeri muistaakseni oli omassa irronnut.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo