Elekma  Autoracing

V60 2018 uuskoppasesta paku

  • 10 Vastauksia
  • 2603 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Etuvetonen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
V60 2018 uuskoppasesta paku
« : 30.01.2021, 14:31:47 »
Mro,

Auto kuume iskenyt ja etsinnässä V60 uudempi koppainen 2l diesel, josta muutos katsastuksella pakettiauto.

Forumilla olikin jo juttua V60 takapenkkin posto operaatiosta.
En kuitenkaan löytänyt juttua uudemman V60 2018 mallin takapenkeistä.

Huolena on, jos kiskon takepenkin etuosasta penkin irti, niin miten penkinlämmittimen johdot jne. ?
Miltei kaikissa uusissa V60 on takapenkilläkin istuin lämmittimet, en haluaisi repiä niitä läskeineen irti...

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: V60 2018 uuskoppasesta paku
« Vastaus #1 : 30.01.2021, 18:32:35 »
Onhan piuhoissa liittimet, joten istuinlämmitin on pienin murhe.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 2018 uuskoppasesta paku
« Vastaus #2 : 30.01.2021, 18:40:32 »
Liittimistä irti - helppo homma - uteliaana, mitä hyöty, jos auton muuttaa pakuksi? Menettää takapenkit ja saa?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 2018 uuskoppasesta paku
« Vastaus #3 : 30.01.2021, 18:51:19 »
Veroja näyttäis laskurin mukaan ~350€ vähemmän vuodessa. Eli jos ekana vuonna tuo etu menee muutokseen niin toisen vuoden veroista alkaa säästö. Aika kannattamatonta nykyisin.

Etenkään näin uudessa autossa kun pelkkä arvonalenema on kymmenkertainen ???


Isompi ongelma on turvatyynyt ja vöiden kiristimet. Vanhemmista volvoista on juttua miten nuo saadaan pois.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 2018 uuskoppasesta paku
« Vastaus #4 : 30.01.2021, 19:28:50 »
Niin, samaa mietin - toki, jos takapenkki on vain tiellä niin sitten. En oikein jaksa uskoa, että takapenkin poistaminen parantaa ihan hirveästi jälleenmyyntiarvoa.. Meneekö vuosittainen 350e säästö siinä?
Edit: vai onko kyse siitä, että "työsuhdepakusta" ei tarvitse maksaa verotusarvoa, jos se on vain työajoissa. Toisaalta käytetyn kanssa ei olisi alv-vähennystä?
« Viimeksi muokattu: 30.01.2021, 19:31:48 kirjoittanut D5GT »

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: V60 2018 uuskoppasesta paku
« Vastaus #5 : 30.01.2021, 20:02:30 »
Veroja näyttäis laskurin mukaan ~350€ vähemmän vuodessa. Eli jos ekana vuonna tuo etu menee muutokseen niin toisen vuoden veroista alkaa säästö. Aika kannattamatonta nykyisin.

Etenkään näin uudessa autossa kun pelkkä arvonalenema on kymmenkertainen ???


Isompi ongelma on turvatyynyt ja vöiden kiristimet. Vanhemmista volvoista on juttua miten nuo saadaan pois.
Sanoisin, että arvonalenema on 30-kertainen mainittuun verohyötyyn verrattuna.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Etuvetonen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 2018 uuskoppasesta paku
« Vastaus #6 : 01.02.2021, 13:19:27 »
Sanoisin, että arvonalenema on 30-kertainen mainittuun verohyötyyn verrattuna.

Muistelen, että takapenkit pitää ottaa pois, että pakettiautoksi rekisteröinti onnistuu.
Takapekki pois, selkänoja käännettävä alas ja sidottava se niin, ettei sitä saa hetken mielijohteesta käännettyä ylös.
Näin oli ainakin 8 vuotta sitten.

Takapenkithän saa takaisin ja rekisteröityä henkilöautoksi.


Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: V60 2018 uuskoppasesta paku
« Vastaus #7 : 01.02.2021, 13:28:02 »
Takapenkithän saa takaisin ja rekisteröityä henkilöautoksi.
Joo, totta kai. Ja säästöä se on pienikin säästö.

Lähinnä vaan ihmeteltiin motivaatiota asiaan, kun uudehkon auton arvo tippuu n. 10 000 euroa vuodessa, niin sitä vasten 350 € vuotuinen verohyöty on kuin nappi takista. Toki hyöty on kymmenessä vuodessa jo 3500 euroa. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Etuvetonen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 2018 uuskoppasesta paku
« Vastaus #8 : 02.02.2021, 12:13:15 »
Muistelen, että takapenkit pitää ottaa pois, että pakettiautoksi rekisteröinti onnistuu.
Takapekki pois, selkänoja käännettävä alas ja sidottava se niin, ettei sitä saa hetken mielijohteesta käännettyä ylös.
Näin oli ainakin 8 vuotta sitten.

Takapenkithän saa takaisin ja rekisteröityä henkilöautoksi.

Tuo 350€/säästö on pieni verrattuna auton arvon alenemiseen, mutta silläkin rahalla voi vaikka lastuttaa V60:stä pirteämmän.

Vaikeaksi on tehty farmari => pakuksi nykyään.
Takapenkkien poisto, kuten aikaisemminkin + selkänojan poisto, mistä tulee jo enemmän vaivaa ja ongelmia.

Päivitän V60 haku agentin myös vanhemmalle V60 koppaiselle ja varaudun 350€/v lisäveroihin. Kaksipaikkainen farmari saa siis jäädä...

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 2018 uuskoppasesta paku
« Vastaus #9 : 02.02.2021, 13:38:34 »
Ostaa halvimman T6 TwE:n, autovero alle 1900,- kun se MHEVeissä on halvimmillaan lähes 7000,-
Heti pläjähtää 5tonnia silkkaa säästöä eikä kyyti heti kaipaa lastuvirityksiä. Varmaan vuotuiset verotkin "kohtuullisia".


Poissa Timo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 272
Vs: V60 2018 uuskoppasesta paku
« Vastaus #10 : 10.02.2021, 18:31:17 »
Onko motivaationa verosäästö vai se että takapenkit on turhat ja tilaa tarvii enemmän? Mulla oli pari vuotta sitten vähän kumpikin syy kun vuoden vanhasta, tosin eri merkkisestä tein pakettiauton. Verojen lisäksi vakuutukset halpuivat niin että vuosittainen säästö on yhteensä 530e. Ja nyt on autossa tarpeeksi tilaa. Isoin työ oli takaosaston rakennus ja verhoilu siihen malliin että kehtaa uudessa autossa katsella.
Mazda CX-5 2,2D AWD -18
Ex: V70 D5 AWD -07 Classic

 

Kulkukoira  Proturbo