Samppasport  Futurez

AWD ja Haldex -pörinät :-)

  • 3 Vastauksia
  • 1747 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
AWD ja Haldex -pörinät :-)
« : 01.02.2021, 21:40:51 »
Nonnii, ajattelin tällaisen tänne SPA-alustaisille laittaa elikä omia kokemuksia AWD -toiminnasta ja Haldexista saa tänne nakata! Omasta mielestä Volovon neliveto on kyllä ihan yliveto/yksi parhaista ja nautinnollista on ajella näin talvellakin tuollaisella isolla autolla, vaikkei auton kokoa aina sillä tavoin huomaa! Näppärästi kulkee melkein 5-metrinenkin. AWD toimii eleettömästi ja kun laittaa ESC pois niin voihan tuolla leikkiäkin ja on turvallisempi kuin ex bemarit, joissa kaikki luistonestot sun muut sai pois, mutta auts sitten saattoi tulla ylläreitä... Kokemusta on nyt siis sekä kitkoilla ja nastoilla talviajamisesta AWD ja hyvin on molemmilla toiminut! Pari kertaa olen uskaltautunut testimielessä ihan kunnolla hankeen ja vielä ei ole kiinni jäänyt... Tässä "muutamia" kuvia ja videoita, jaoin koko kansion...
https://drive.google.com/drive/folders/148nMNU4RJKEmK2RhsyEnkJ26amSmPEaX?usp=sharing
« Viimeksi muokattu: 01.02.2021, 21:43:38 kirjoittanut volvoandy »
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD ja Haldex -pörinät :-)
« Vastaus #1 : 01.02.2021, 22:17:09 »
Mulla on eka minkäänlainen neliveto nyt autona, V90 D4 AWD. Ja vaikea olisi enää muuta kuin nelivetoista ajatella seuraavaksi autoksi. Uuden sukupolven Haldex toimii kyllä todella hienosti ja talvinen ajelu kaupungissa on suorastaan ilo. Ei haittaa sekään että maalla auto ei jää kiinni märälle nurmikolle. :) Kulutustakaan tällainen neliveto ei tunnu lisäävän mitenkään huomattavasti vaan auto on todella taloudellinen maantieajossa.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: AWD ja Haldex -pörinät :-)
« Vastaus #2 : 01.02.2021, 22:51:24 »
Vaikea on kuvitella, miten neliveto voisi toimia paremmin.

Ei liity suoraan nelivetoon, mutta mulla kerää vanteet lunta ja pienen pysähdyksen jälkeen auto saattaa muuttua täryjyräksi, kun osa lumesta putoaa vanteen yläreunasta pois. Tähän asti olen onneksi selvinnyt vielä tilanteesta lumiharjalla.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: AWD ja Haldex -pörinät :-)
« Vastaus #3 : 01.02.2021, 23:12:31 »
Mulla on eka minkäänlainen neliveto nyt autona, V90 D4 AWD. Ja vaikea olisi enää muuta kuin nelivetoista ajatella seuraavaksi autoksi. Uuden sukupolven Haldex toimii kyllä todella hienosti ja talvinen ajelu kaupungissa on suorastaan ilo. Ei haittaa sekään että maalla auto ei jää kiinni märälle nurmikolle. :) Kulutustakaan tällainen neliveto ei tunnu lisäävän mitenkään huomattavasti vaan auto on todella taloudellinen maantieajossa.
Juurikin näin. Hyvä paketti jo tuo D3 ja D4. Tässä pienin kulutus tähän saakka joulukuulta kitkoilla kävin Lapissa n. 500 km reissun ja ajeltiin aivan sukkasillaan. Meni alle 5:n matka-ajossa ja koko tankki toiseksi paras 5,85L joten AWD ei syö juuri mitään ylimääräistä!








« Viimeksi muokattu: 01.02.2021, 23:17:19 kirjoittanut volvoandy »
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

 

KL-varaosat  Race.fi