Samppasport  Futurez

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: Vikakoodit, ABS valo, vanhempi 70 sarja
« Uusin viesti kirjoittanut Scraab tänään kello 16:50:31 »
ABS valo, epäily joko anturi tai kehä mutta ensin koodi.
Muistaakseni Siniselläkään ei näistä koodin perusteella osata sanoa, onko vika anturissa, kehässä tai boksisssa.
2
Veteraanien korjaamo / Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Uusin viesti kirjoittanut Miksa89 tänään kello 16:43:27 »
Hei, mitataanko tuo bpinta 27mm tuosta tornin huipulta pintaan silloisn kun kaasarit suorassa eli kädessä vai kiinni autossa ja näin ollen pienessä kulmassa?? Tuli huomattua että omat b pinnat kädessä 30mm ja autossa 28-29mm eli liian matalalla vaikka säädetty koho tuohon 15mm.

Tuo 27mm ohje on vähän erikoinen mielestäni kun se oli 27mm mitattuna ilman kohokammion kantta ja tietty kohoa ja kun niitä on eri painoisia niin nostaa pintaa erilailla eri painoiset kohot.

Kato käydessä kurkkuun että tekeekö lätäkköjä kurkun pohjille,eli tiputteleeko hajottimesta,kun muistaakseni tuolla 27mm mitalla ainakin itellä tulvi jo hajottimesta ja sen takia ei enään kohon säätö nosta pintaa kun tulvii hajottimesta jo yli.
Mulla on mitattuna kuvan mukaan jonka aiemmin laitoin niin joku 31.5mm vähän yli ja kohon etäisyys kanteen joku 18.5mm.
Ja tuo 31.5mm ei oo ihan tornin päältä vaan siitä kohokammion kannessa olevasta kolosta joku on muistaakseni jonkun pari mm paksu.

Niin ja kaasarit autossa paikoillaa mittailtuna  siis. Itellä on kaasarit Misabin imusarjalla 7 asteen kulmassa ja myös vinossa auton pituus suunnassa niin ite jouduin tiputtaan bensan pinnat aika alas että lakkas tekemästä lätäköitä/tiputtelemasta.

Mutta jos sulla ei tiputtele kurkkuihin ja molemmissa kaasareissa bensan pinnat samat niin en usko että niistä on kiinni kyllä.

E:Niin ja siis nää on vaan omia havaintoja mitä tullu tehtyä kun kolmisen vuotta ajellu liki päivittäin noitten dellortojen kans kesät talvet eikä mitään asiantuntija-lausuntoja  ;D  :)
3
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Gazza tänään kello 15:58:12 »
Avaatko tuota laatueroa esim. 2019 vuotisen V60 ja V90 välillä. Molemmat löytyy pihasta lähes samoilla kilsoilla. Enkä tarkoita autojen koosta johtuvia eroja vaan laatueroa

Enpä juuri tuon 2019 vuosimallin eroista osaa sanoa. Mutta ainakin vaimon 2023 vuoden V60 on sisämateriaaleilta niin "muovisen ja harmaan" oloinen, että ei sillä tee edes mieli ajaa. Ja vertailuna on tässä oma vuoden 2017 V90.
4
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Plugareiden rehellinen kulutus ja range
« Uusin viesti kirjoittanut Kuhaz tänään kello 15:29:47 »
Tuolla kulutuksella pääset 2000tkm/tankillisella. Pitäiskö laittaa säilöntäaine tankkiin? :D

Niin minä tuossa itsekkin laskeskelin :D
Vähän hymyilytti myös verolappu, vuodeksi 56€ kun tuli edellisestä hyvitystä muutama kymppi.
5
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V70 d5 2008 kaikki vaatii huollon
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 tänään kello 15:21:28 »
Onhan se obd:n sulake ehjä kun kuitenkin muut yksiköt lukee. Ecm pistokkeessa kaikki pinnit ehjiä? Jos siellä johtosarjassa ei isompia rikkoja ollut niin jotain kuitenkin? Kannattaa avata se nippu, voi löytyä yllätys.
6
Oven johtosarjassa ongelma.
7
Eli otsikon mukainen auto. Joka näyttää kesähelteelläkin auto sammuksissa -40 astetta ja kun auton käynnistää, niin mittari näyttää pelkkää kolmea viivaa. Joskus harvoin käynnistäessä lukema alkaa laskea ja hetken päästä käynnistyksen jälkeen näyttää oikeata ulkolämpötilaa. Silloin myös ilmastointi toimii ja auton tehot on tallessa. Mutta silloin kun lämpömittari reistaa, eli suurimmaksi osin, niin ilmastointi ei toimi ja auton tehot häviää. Auton tehot palautuvat kun autoa pitää sammuksissa 60 sekuntia. Olen ostanut merkkiliikkeestä uuden ulkolämpötila-anturin kuskin peilin alle , mutta vika on sama edelleen. Oisko ideoita tai kokemuksia?




free image hosting


8
Älä laita silikonia tiivisteeksi, se pursuaa ja tukkii tuon sihdin.
Totta. Uusi tiiviste (OE-numero 30731212) maksaa kympin verran Biliassa, Motonetistakin näyttäisi löytyvän, jos sellainen on lähempänä:

https://www.motonet.fi/tuote/nokka-akselin-ajoituksen-saadon-tiiviste-27-9307?product=27-9307
9
Veteraanien korjaamo / Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Uusin viesti kirjoittanut LuukasR tänään kello 14:58:53 »
Tuli säädettyä 14milliin tuo kohon ja kannen väli ja ei vaikutusta :o mikä ihme siinä on, että tuo bensanpinta ei nouse silti. Tuo 15 mm on pienin mitä dellorto antaa kohon väliksi minkään painoiselle koholle.
En ymmärrä… tämä voisi juuri viitata siihen että bensaloppuu tuolta pääsuutin kanavasta josta tyhjäkäynti suutinkin vissiin imee. Mutta vastustaa, eli löytyykö ketään kotkan läheisyydeltä joka on näitä kaasareita ruuvaillut enemmänkin?
10
Veteraanien korjaamo / Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Uusin viesti kirjoittanut LuukasR tänään kello 14:17:08 »
Ei kyllä normaalia ole että kaasari kastuu ulkopuolelta,aikaslailla epäterveellistä kun pakosarja hohkaa alapuolella.
Noita kiihdytyspumpun kalvoja oli erilaisia,se tapin pituus johon käyttövipu vastaa kalvossa niin oli erimittainen eri malleissa.
Niin ja ite käyttäny Membranin kiihdytyspumpun kalvoja kun hinnat alkaen korjaus-sarjassa oli jotkut pilipalit.

Laita sähköpostilla engelskaks selostus tänne support(ät)dellorto.co.uk
ja tosta peltilipareesta tiedot mikä on ruuvin alla niin niin saat räjäytyskuvat missä on jokasen osan varaosanumero mikä on tehtaalta lähteisä ollu.

Itse lähtisin lähestyyn asiaa näin:
-Ensin bensavuodon selvitys/korjaus.
-Tukkisin noi alipaine lähdöt imusarjasta testimielessä imuvuotojen pois sulkemiseks.
-Kattosin bensanpinnat seosputken lävestä mitaten koska jos bensan pinnat liian alhaalla niin pääpiiri tulee niin myöhään mukaan että tyhjäkäynti piiristä loppuu aine ennen kun pääpiiri jaksaa tulla mukaan.
-Kaikki ne idle air balance ruuvit kiinni.
-Kattosin synkan vaikka juur sillain kun oot kattonutkin ja kuuntelisin viä letkun pätkällä kurkuista että kuulostaa samalta kaikki.
-Kattosin viä läppien asemoinnin suhteessa progressio reikiin ihan just in case ja kun vääntää kaasua hiukan niin katsoisin että läppien asento pysyy synkassa progressio reikiin nähden niin näkee siinä että josko toi synkkavipu antaa myöten.
Säätäsin tyhjäkäynti ruuvit siten että vääntää yksitellen kiinni niin paljon että sylinteri lakkaa käymästä ja siitä auki niin paljon että käy parhaiten.
-kun yllä mainittu tehty joka sylinteriin niin tyhjäkäyntinopeuden säätö uusiks.

Jos imuvuotoja ei ole ja tyhjäkäyntiruuvit pysyy jotensakkin järkevissä kierroksia auki määrässä niin pitäisi pystyä ajamaan pintakaasulla satavarmasti tuolla yli 60 tyhjis-suuttimella ja jos tk-ruuveja joutuu avaan tolkuttomasti niin isompaa tk-suutinta vaan.

Niin ja laittasin ne misabbi-levyt ja kumituttiprikat sekä nylocci mutterit.  ;)

Hei, mitataanko tuo bpinta 27mm tuosta tornin huipulta pintaan silloisn kun kaasarit suorassa eli kädessä vai kiinni autossa ja näin ollen pienessä kulmassa?? Tuli huomattua että omat b pinnat kädessä 30mm ja autossa 28-29mm eli liian matalalla vaikka säädetty koho tuohon 15mm.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Samppasport  Futurez