Samppasport  Futurez

V70 2007 AWD pykii peruttaessa

  • 1 Vastauksia
  • 1026 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa DenRullar

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
V70 2007 AWD pykii peruttaessa
« : 08.08.2020, 21:38:58 »
Moi,
uusi täällä mutta vanha Volvoilija. Tuli hankittua V70 AWD viime "talvena". Olen kyllä vannoutunut manualimies, mutta eipä noita enää oikein löydy. No se on eri tarina. Nyt kuitenkin huoli on voimansiirto. En löytänyt siihen sopivaa keskustelua foorumista, joten auttakaa miestä mäessä. Juttu on se, että kun peruutan esim parkkiruutuun (etupyörät ääriasennossa) niin tuntuu selvää pykimistä. Kun ne 2-3 pykälää on ohitettu, niin ei enää toistu. Ulospäin ei kuulu mitään mekaanista kirskuntaa - eikö vain tasauspyörästö kykene vai mistä mahtaa olla kyse? Jos joku tunnistaa ominaisuuden ja tietää ratkaisun, niin olisin siitä kiitollinen.
BTW onko joku vaihtanut 2,5T matalapaineturbon jatkeeksi manualin kun perässä on Haldex. Pihassa seisoo varaosina 2001 V70 5-lovisella manualilla. Vaikka ikää itellä jo on, niin en ole vielä löytänyt sellaista automaattia, joka reagoisi nopeammin kuin oma käsi ja jalkapari. Yksi jenkkitubettajainsinööri toki yritti väittää päinvastaista, eikä mulla ole kokemusta kuin parista vakio chevystä. Volvon automaatin kanssa pitää ohittaessa kuitenkin "suunnitella ohitusta tarkkaan" koska viive kiihtyvyydelle on melkoinen, vaikka tehoja pitäisi löytyä se 210 pollea ja vääntöäkin reilut 300, niin menee hetki ennen kuin tuo kerii ohitusnopeuden. Ensin nousee kierokset - ei tapahdu mitään - sitten alkaa vähitellen tapahtua ja tilanne voi olla jo ohi... Ei ihan vastaa mun käsitystä tuon tehon käytöstä. Vanhan 2.5TDI 140hp:n kanssa ohitus sujui huomattavasti rennommin, kun tiesi tasan tarkkaan miten se potkii. Vai onko tossa laatikossakin vikaa?

Poissa taffu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2007 AWD pykii peruttaessa
« Vastaus #1 : 08.08.2020, 23:17:05 »
Moi,
uusi täällä mutta vanha Volvoilija. Tuli hankittua V70 AWD viime "talvena". Olen kyllä vannoutunut manualimies, mutta eipä noita enää oikein löydy. No se on eri tarina. Nyt kuitenkin huoli on voimansiirto. En löytänyt siihen sopivaa keskustelua foorumista, joten auttakaa miestä mäessä. Juttu on se, että kun peruutan esim parkkiruutuun (etupyörät ääriasennossa) niin tuntuu selvää pykimistä. Kun ne 2-3 pykälää on ohitettu, niin ei enää toistu. Ulospäin ei kuulu mitään mekaanista kirskuntaa - eikö vain tasauspyörästö kykene vai mistä mahtaa olla kyse? Jos joku tunnistaa ominaisuuden ja tietää ratkaisun, niin olisin siitä kiitollinen.
BTW onko joku vaihtanut 2,5T matalapaineturbon jatkeeksi manualin kun perässä on Haldex. Pihassa seisoo varaosina 2001 V70 5-lovisella manualilla. Vaikka ikää itellä jo on, niin en ole vielä löytänyt sellaista automaattia, joka reagoisi nopeammin kuin oma käsi ja jalkapari. Yksi jenkkitubettajainsinööri toki yritti väittää päinvastaista, eikä mulla ole kokemusta kuin parista vakio chevystä. Volvon automaatin kanssa pitää ohittaessa kuitenkin "suunnitella ohitusta tarkkaan" koska viive kiihtyvyydelle on melkoinen, vaikka tehoja pitäisi löytyä se 210 pollea ja vääntöäkin reilut 300, niin menee hetki ennen kuin tuo kerii ohitusnopeuden. Ensin nousee kierokset - ei tapahdu mitään - sitten alkaa vähitellen tapahtua ja tilanne voi olla jo ohi... Ei ihan vastaa mun käsitystä tuon tehon käytöstä. Vanhan 2.5TDI 140hp:n kanssa ohitus sujui huomattavasti rennommin, kun tiesi tasan tarkkaan miten se potkii. Vai onko tossa laatikossakin vikaa?

Oma etuvetoinen 2006, eli kakkoskoppanen kyllä pykälsi aina renkaita kun ratti oli ääriasennossa ja selvästi kyllä renkaat tuon teki, eli jotenkin ei vain geometria sopinut tuohon äärikäännökseen.

Volvon automaattilaatikot taitavat kaikilla mittapuilla olla kyllä hitaita.

 

KL-varaosat  Race.fi