Elekma  Autoracing

Turbon ääni kantautuu voimakkaasti sisään (suhinaa tai vinkumista)

  • 55 Vastauksia
  • 46501 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 191
  • www.vrcf.fi
Turbiinin pesään uuninputsausvaahtoa täyteen ja vähintään puoli tuntia, sitten käyntiin. Ainakin karstat lähtee. Vanha kikka, jonka useimmat varmaan täällä jo tietääkin.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Unohtui tuo laittaa, mutta downpipeä tehdessä suihkutettiin Mr.Musclet pakopuolelle ja lisättiinkin pariin otteeseen. Ei vaikutusta tuohon vinkumiseen. Pitää varmaan jossain vaiheessa purkaa turbo irti että pääsisi puhdistamaan kunnolla.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2016, 05:20:02 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Mr.Q

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Mulla tuli sellainen hälytysajoneuvomainen ujellusääni sisälle. Peilillä näki että imupuolen siivet oli kärjistä kuluneet ja klappia oli akselissa. Ahdin irti, niin huomasin että pakosiivestä puuttui pari pientä palaa. Ahdin Virtalaan ja se tuli parissa päivässä korjattuna. Nyt ei kuulu juuri mitään ja vedotkin ovat ihan toisella tasolla. Autossa rican ohjelma, alusta asti.
Kannattaa tarkistaa ne välykset sieltä ahtimesta, ettei käy kalliiksi.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Mulla tuli sellainen hälytysajoneuvomainen ujellusääni sisälle. Peilillä näki että imupuolen siivet oli kärjistä kuluneet ja klappia oli akselissa. Ahdin irti, niin huomasin että pakosiivestä puuttui pari pientä palaa. Ahdin Virtalaan ja se tuli parissa päivässä korjattuna. Nyt ei kuulu juuri mitään ja vedotkin ovat ihan toisella tasolla. Autossa rican ohjelma, alusta asti.
Kannattaa tarkistaa ne välykset sieltä ahtimesta, ettei käy kalliiksi.
Nyt kuulostaa tutulle, valitettavasti. Jotain tällaista olen pelännytkin koska ääni on koventunut jatkuvasti. Pitää käyttää putket irti ja tsekata.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Juie

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi

Puuttuuko multa jotain tuosta ohjausakseli hommasta? Joku holkki pitäisi ilmeisesti olla?

Poissa Juie

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
jotain kyllä puuttuu kun laittaa rätin ympärille niin äänet vaimenee selkeästi. Osaisiko joku sanoa mikä tuosta puuttuu?

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Siitä uupuu se Neulalaakeri/hela mikä yleensä on karannut ylös jos paikkoja availtu.

Kokeike jos se on pudonnut sinne syvemmälle, pitäisi olla heti se kumin alussa sen pienen huulen alla
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Eli tämä osanen mikä tuossa on noussut pois
https://www.dropbox.com/s/ok4oyv1uomkjuwl/DSC_0284.JPG?dl=0
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa Juie

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Siellähän se oli tippunut syvemmälle. Nyt oikealla paikallaan ja voi jösses että voi auto hiljentyä paljon!

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Tuosta äänikuvauksesta,

Tilaisuuden tullen kävin pitkästä aikaa tutkiskelemassa uutta tuttavuutta..... samaa pataa, dieseli tämäkin ja -03 manunuaali, jos vaikka pitäisi seuraa nykyiselle -01 D5:lle. Tämän sulhaskandidaatin turbosta irtosi erikoinen voimakas suhahdus varsinkin kaasua löysättäessä. Ääni kuului jo aivan pienessäkin ajossa heti kun varvasta kevensi. Kun tarkoituksella kaasutti ja sitten löysäsi, kuului sellainen oikein voimakas "hukkaporttimainen tohahdus" niin ajossa kuin paikallaankin kaasuteltaessa.  Täysillä kiihdytettäessä ei kuulunut mitään poikeavaa, ei kovillakaan kierroksilla mutta taas heti kaasua löysättäessä.

Vaikea ymmärtää, miten ahdin tuollaisen äänen voi saada aikaan mutta vielä vaikeampi on keksiä mitään muutakaan syytä. Ensimmäinen mielikuva tuli, että jarrun tehostin happea haukkailee mutta jarrupolkimen kanssa tuolla ei todellakaan ollut mitään yhteistä tahtia.  Testeri näytti mapin nousevan täysillä revitettäessä aavistuksen päälle 200 kPa eli ahtoja rapiat 1 bar ja se veto - täysillä ~ok mutta jotenkin aneeminen alakierroksilla.

Että sellainen viaton ja sen 10 vikakoodia päälle. Ei taida olla pääsyä samaan tarhaan.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2016, 20:48:10 kirjoittanut Vollemies »

Poissa Joucca

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Siitä uupuu se Neulalaakeri/hela mikä yleensä on karannut ylös jos paikkoja availtu.

Kokeike jos se on pudonnut sinne syvemmälle, pitäisi olla heti se kumin alussa sen pienen huulen alla

Terve.
Itsellä Xc70 D5 2011, jossa samanlaisia ääniä ja oireita. Autolla ajettu 230tkm. Missä tuo kyseinen laakeri/hela on ja minkä näköisestä osasta on kyse? Letkut tarkastettu, vuotoja ei pitäisi olla. Vihellys ja suhina voimakasta varsinkin moottorijarrutuksissa.


 

Samppasport  Futurez