Samppasport  Futurez

D5 käyntiinlähtöongelma pakkasella (ei hehkut, ei suuttimet)

  • 9 Vastauksia
  • 2962 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa suden silmät

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
D5 -02.

Pakkasta oli -3 yöllä ja aamulla sai pyörittää hehkun jälkeen starttia 10 sek, että lähti käyntiin. Mitä enemmän pakkasta, sitä pidempi vieteri. Luulen, että kun mennään tuonne -10 toiselle puolelle niin tätä ei saa enää käyntiin.

Tehdyt toimet:

- Uudet hehkut, ei vaikutusta. Mitattu myös, että pelaa.
- Tuttipullot suuttimiin, merkkiliikkeessä tehty ja heidän mukaan suuttimet kunnossa, eli ei johdu niistäkään.

Voiko joku lämpötila-anturi olla keturallaan? Esim sotkee ruiskutuksen ajoitusta kylmänä?

Täysin mystinen juttu mulle, vikakoodejakin nolla...

Poissa Bliz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
itse en nielisi tota suuttimien paluupuolen vuodon mittausta vaan suorittaisin sen vielä itse uudestaan. ihan vaan varmuuden vuoksi.

oireet vaan sopisi täydellisesti suuttimien paluupuolen vuotoon. en tiedä voiko tulla eroa jos mittaus suoritaan lämpimästä moottorista hallissa tai pakkasella pihalla. mikä on suuttimen rakenne että vaikuttaako lämpö siihen vuodon määrään.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2013, 11:00:34 kirjoittanut Bliz »

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5112
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Samaa teki mulla D5, suuttimien vaihdolla rupes toimimaan.. Samalla hävisi naputus, mitä epäilitiin nostajasta tulevaksi  :o :o
« Viimeksi muokattu: 16.11.2013, 12:56:17 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Paluuvuoto voi jäädä huomaamatta jos kaikki 5 injektoria falskaavat suurinpiirtein saman verran. Tuo on tosiaan varsin helppo mitata viidellä letkulla. Itselläni on parimetrisiä sisähalkaisijaltaan 6mm letkuja ja noin 10cm mittaisia ulkohalkaisijaltaan 6mm olevia pneumatiikkaletkun pätkiä. Ne sopivat tiiviisti paluuletkujen paikkoihin. Letkujen toiset päät kiertävät nokkapellin lenkin kautta.

Muistelisin että tyhjäkäynnillä hyvän suuttimen vuoto etenee jotain sentin sekunnissa. Mitään kiirettä ei tuossa mittauksessa ole ellei vuoto ole kovin paha.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Muistelisin, että vidalta löytyy ohjeellinen arvo sille vuoto-määrälle.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Muistelisin, että vidalta löytyy ohjeellinen arvo sille vuoto-määrälle.

Se on muistaakseni 40ml/min, mutta paljon pienemmälläkin vuodolla alkaa jo käynnistyminen takkuamaan. 20ml/min riittää jo siihen, että ei käynnisty normaalisti.

Jos suuttimet ovat varmasti kunnossa, niin ehkäpä vika voisi olla myös kuluneessa ruiskutuspumpussa? Systeemihän toimii siten, että jakoputkessa pitää paineen nousta tietyn rajan yli ennen, kun moottorinohjaus antaa suuttimille käskyn avautua. Jos paine ei syystä, tai toisesta nouse raja-arvon yli, niin moottori ei käynnisty.



P.S. Löytyy yksi uusi suutin D5:seen ;)

Poissa suden silmät

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Saako jollain tietokonesoftalla katsottua, paljonko painetta jakoputkella on milläkin hetkellä?

Toistan vielä letkutestin itse...

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Saako jollain tietokonesoftalla katsottua, paljonko painetta jakoputkella on milläkin hetkellä?

Toistan vielä letkutestin itse...

Oliko jossain paljonko on ajettu tai onko varmaa tietoa? Minustakin vaikuttaa ohivuodolta.

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Saako jollain tietokonesoftalla katsottua, paljonko painetta jakoputkella on milläkin hetkellä?

Ainakin Autel Maxidiag näytti minun Volvosta polttoaineen paineen ja sitä voi seurata myös online koneen käydessä. En tiedä näyttääkö sitten käynnistyksen aikana. Varsin nopeita muutoksia se kuitenkin paljastaa.

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Ruiskupumpun päässä on myös paineensäätöventtiili. En tiiä voiko Se jotenkin jumittua/ rajoittaa liikaa painetta... Yleensä sen vika on vissiin johtanut tyhjäkäynnin hörähtelyyn ja joillakin koneen sammuiluun tyhjäkäynnillä esim valoista ryömittäessä liikkeelle.
V70 D5

 

Ateho  Elekma