Autodiagnoosi  Carcom Oy

Ctek laturin liittimen asennus V70 -05

  • 50 Vastauksia
  • 41925 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bifuelisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Ctek laturin liittimen asennus V70 -05
« Vastaus #30 : 22.02.2011, 11:12:18 »
Moi.Ostin tuossa alkutalvesta uuden akun myyjä sanoi,että olisi hyvä ladata sitä muutaman kerran vuodessa,kun minulla ajoa kertyy suht vähän.olisiko sitä ylläpitolaturia nyt näillä keleillä hyvä näyttää akulle ostin sen cetek 3600 voiko sen laturin kiinnittää akun ollessa autossa kiinni on vähän siitä epätietoisuutta.Laturissahan on se ulkonakäyttö kohta.Plussa plussaan ja miinus miinukseen ja toinen pää virtarasiaan ja antaa olla niin kauan,että oliko siinä joku merkkivalo joka näyttää,että akku on täysi?Akkuhan on takakontissa v70 bifuelissa.Tiedosta kiitollinen bifuelisti.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Ctek laturin liittimen asennus V70 -05
« Vastaus #31 : 22.02.2011, 11:23:16 »
Moi.Ostin tuossa alkutalvesta uuden akun myyjä sanoi,että olisi hyvä ladata sitä muutaman kerran vuodessa,kun minulla ajoa kertyy suht vähän.olisiko sitä ylläpitolaturia nyt näillä keleillä hyvä näyttää akulle ostin sen cetek 3600 voiko sen laturin kiinnittää akun ollessa autossa kiinni on vähän siitä epätietoisuutta.Laturissahan on se ulkonakäyttö kohta.Plussa plussaan ja miinus miinukseen ja toinen pää virtarasiaan ja antaa olla niin kauan,että oliko siinä joku merkkivalo joka näyttää,että akku on täysi?Akkuhan on takakontissa v70 bifuelissa.Tiedosta kiitollinen bifuelisti.

C-Tek ja muut ylläpitolaturit voi olla vaikka aina kiinni akussa koska siirtyvät ylläpitoon akun tullessa täyteen. Ei tarvi irrottaa akunkenkiä ja voi laittaa konehuoneenkin plus-liittimeen koska akku on takakopassa, miten vaan tykkää. Laturissa on kylmän akun lataus valinta, hyvä näin talvella kylmälle akulle.

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1951
  • S60 T6 AWD -11
Vs: Ctek laturin liittimen asennus V70 -05
« Vastaus #32 : 22.02.2011, 12:38:09 »
Moi.Ostin tuossa alkutalvesta uuden akun myyjä sanoi,että olisi hyvä ladata sitä muutaman kerran vuodessa,kun minulla ajoa kertyy suht vähän.olisiko sitä ylläpitolaturia nyt näillä keleillä hyvä näyttää akulle ostin sen cetek 3600 voiko sen laturin kiinnittää akun ollessa autossa kiinni on vähän siitä epätietoisuutta.Laturissahan on se ulkonakäyttö kohta.Plussa plussaan ja miinus miinukseen ja toinen pää virtarasiaan ja antaa olla niin kauan,että oliko siinä joku merkkivalo joka näyttää,että akku on täysi?Akkuhan on takakontissa v70 bifuelissa.Tiedosta kiitollinen bifuelisti.
Voi kytkeä akun ollessa autossa.
Lataa vaan sillä autonkuvalla, ei tarvi sitä lumihiutaletta.
On siinä täyden akun kuva.
Poisottamisesta akun tullessa täyteen ei tarvihe huolehtia koska tosiaan siirtyy ylläpitolataukseen itsestään.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa V70 bi-fuel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Ctek laturin liittimen asennus V70 -05
« Vastaus #33 : 22.02.2011, 20:54:21 »
Muistaakseni CTEK 3600:sen latausjänite on talviasennossa 14.7V ja muuten 14.4V. Masiinan voi unohtaa latailemaan pitkiksikin ajoiksi ilman huonoa omaatuntoa. Tajuaa myös aloittaa latauksen verkkokatkon jälkeen automaattisesti. Benton vaatii napin painalluksen tuossa tilanteessa. Omistan 2 kpl CTEK 3600:sia ja yhden Bentonin.  :)

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Ctek laturin liittimen asennus V70 -05
« Vastaus #34 : 22.02.2011, 21:25:34 »
Voi kytkeä akun ollessa autossa.
Lataa vaan sillä autonkuvalla, ei tarvi sitä lumihiutaletta.
On siinä täyden akun kuva.
Poisottamisesta akun tullessa täyteen ei tarvihe huolehtia koska tosiaan siirtyy ylläpitolataukseen itsestään.

Ja miksei sillä lumihiutaleella kannata ladata?

Poissa V70 bi-fuel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Ctek laturin liittimen asennus V70 -05
« Vastaus #35 : 23.02.2011, 19:42:30 »
Akun pitkäikäisyyden kannalta on parempi, mitä pienemmällä virralla sitä ladataan, mutta jos tulee paljon lyhyttä ajoa ja sähkönkulutusta on paljon, niin silloin ei ole paha ajatus jos talvella buukkaa sinne hieman enemmin virtaa tuossa talviasennossa. Etenkin jos ei ole "aikaa" latailla sitä akkua pidempää jostakin syystä. Ei se talviasento akkua hajota, se vaan ajaa sinne suuremmalla jännitteellä enemmin/nopeammin virtaa(joka on tietty hieman huonompi vaihtoehto, kun pidempi lataus matalammalla jännitteellä)   ...."kumpikampi"...Kaikissa on hyvät ja huonot puolet  :) Jos itse lataisin -20...-30C pakkasella ULKONA, lataisin talviasennossa, mutta jos auto on lämpimässä tallissa vaikka yön yli, niin sitten tavallisessa asennossa. Akun lämpötilakin siihen vaikuttaa, nääs kylmä akku kun ei ota niin hyvin latausvirtaa vastaan, kun lämmin akku 
« Viimeksi muokattu: 23.02.2011, 19:45:30 kirjoittanut V70 bi-fuel »

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Ctek laturin liittimen asennus V70 -05
« Vastaus #36 : 23.02.2011, 21:32:29 »
Hiljaa hyvä tule tosiaan. Mitä C-Tek 3600:seen tulee niin ei kai sillä ei saa akku pilattua millään valinnalla?? Lataahan auton omakin laturi suuremmalla virralla.

Edit: Alle +5C näyttää olevan valmistajan suositus kylmälataus-asentoon.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2011, 21:44:31 kirjoittanut Silverfang »

Poissa V70 bi-fuel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Ctek laturin liittimen asennus V70 -05
« Vastaus #37 : 24.02.2011, 17:06:13 »
No ei piloille saa, mutta jos laitat "mp-asentoon" ja lataat ulkona -20C pakkasessa auton akkua, niin latausaika saattaapi olla aika pitkä. Tervettä järkeä, niin hyvä tulee  ;). Itse olen kytkenyt 3600:sen samaan piiriin lokilämppärin kanssa niin se on normaalissa "auto-asennossa" tuonne -15C...-20C paikkeille ja sen jälkeen käytän "talviasentoa". Käytän lokilämppäria aktiiviseti nollan alapuolella, niin ei tartte kovin usein pitää siinä talviasennossa, koska laturi on aika usein päällä. Kukin latailkoon omalla tyylillään, niin ei tule sanomista.  :) Hyvin on akku pyörittänyt starttia vaik on pakkasta ollut lähiaikoina enemminkin.....  ;)

Lasseter

  • Vieras
Vs: Ctek laturin liittimen asennus V70 -05
« Vastaus #38 : 15.07.2012, 11:58:52 »
Mielestäni tuossa ei makseta pelkästä nimestä vaan laturisarjasta joka on tarkoitettu autoon asennettavaksi. Kyllähän ctekin saa onnistuneesti laitettua autoon, en sitä kiellä mutta työtä on enemmän kuin calix/defa linjalla. Varsinainen akkulaturi ei myöskään vaadi sisäpistoketta kuten ctek vai onko joku niin uskalias että laittaa ctekin suoraan konetilaan?

Pannaan jatkoja tähän vanhaan ketjuun, mihin olen näemmä osallistunut.

Calix/Defa linjan etu on, että myös liitokset ovat konehuone/vaativat olosuhteet kelpoisia.

Kyllähän tuo Ctekki on IP65, mutta se europistoke ei kyllä sitä ole! Jos sen meinaa konehuoneeseen pysävästi laittaa, niin olisi syytä ratkaista johtojen ja liitosten suojaus sekä mekaaniselta että kosteusrasitukselta jollakin pätevällä tavalla.

Aiempaan viestiini sen verta korjausta, että tuo Ctekin ylläpitolaturi on "vain" 0,8 A. Ei siis isovelimallin veroinen. Toki käypänen, jos laturi on tarkoitus pitää "aina päällä" - tai ladataan pienkoneakkua tyyppiä moottoripyörä, kelkka, ruoholeikkuri jne. Tuli itselle nimittäin hankittua yksi tuollainen ja laitettua kelkan akun kesäylläpitoon.

Sananen vielä Ctekin rakenteesta. Tuli otettua yksi auki. En kyllä Ctekkiä laittaisi mihinkään 24 x 365 käyttöön. Sen verta paskoista osista näytti hakkurin sisuskalut olevan tehnyt, että justiinsa joo. On taas svedupetteri innostunut Kiinan valmistuksesta vähän liikaa....

donnari

  • Vieras
Vs: Ctek laturin liittimen asennus V70 -05
« Vastaus #39 : 16.07.2012, 01:59:09 »
Huomasitko vilkasta kuinka pitkän takuun tämä sun "swedupelle" antaa sille sun mielestä huonolle laturille :pomo:
Tosin sun laturin kohdalla takuu raukes uteliaisuudestasi johtuen :2funny:

Lasseter

  • Vieras
Vs: Ctek laturin liittimen asennus V70 -05
« Vastaus #40 : 16.07.2012, 10:33:04 »
Huomasitko vilkasta kuinka pitkän takuun tämä sun "swedupelle" antaa sille sun mielestä huonolle laturille :pomo:
Tosin sun laturin kohdalla takuu raukes uteliaisuudestasi johtuen :2funny:

Ei merkitystä minulle moisilla takuilla. Osaan nimittäin itse kumminkin korjata sen - ja korjaankin usein kun en jaksa lähteä jonnekin typerään takuuhuoltoon sitä lähettelemään. Nopeammin ja helpommin kunnossa kun itse fiksaa.

Muistaakseni vehkeessä tosin ei ollut mitään sinettiä joten mahdollisen takuun raukeuttaminen voipi olla hiukka vaikeaa kun ei siellä ole mitään jälkiä, että vilkaisin sisälle  :pomo:

PS: Laturissa ei sinänsä vikaa ole - siis toiminnallisuudessa. Vehje vaan on tehty sen verta paskoista komponenteista, että tuskin kestää viittä vuotta 24h x 365 käyttöä..... Kait sitä sellaisen asian kertoa saa ilman että alkaa vikinä?
« Viimeksi muokattu: 16.07.2012, 10:34:55 kirjoittanut Lasseter »

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Ctek laturin liittimen asennus V70 -05
« Vastaus #41 : 16.07.2012, 11:40:41 »
Ainakin omassa Ctekissä on yksi ruuvi sinetöity, eli melko selkeästi näkee onko avattu. Löytyy ainakin omastani tuo Suko sähköpistoke, samoin kuin Bentonista.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Lasseter

  • Vieras
Vs: Ctek laturin liittimen asennus V70 -05
« Vastaus #42 : 16.07.2012, 12:22:30 »
Ainakin omassa Ctekissä on yksi ruuvi sinetöity, eli melko selkeästi näkee onko avattu. Löytyy ainakin omastani tuo Suko sähköpistoke, samoin kuin Bentonista.

Pistänpä siten kuvatodistetta kehiin, tässä ole hyvä:

Ensin todiste siitä, että kuvien laite on tosiaankin CTEK.
http://aijaa.com/0076510535639.jpg

Sitten ne taustapuolen ruuvit, jotka pitävät kotelon kasassa. Ei sinettejä...ei aukaisujälkiäkään siten ainakaan minun laturissani.
http://aijaa.com/0013310535640.jpg

Lopuksi kuva pistokkeesta. Huomaa suojamaadoituspinnien puuttuminen. Eipä siis mikään "shuko"....(toisessa Ctekissä muistaakseni peräti europistoke, mutta en lähde nyt mökille sitä asiaa todentamaan - suojamaadoitettu ei toki sekään ole)
http://aijaa.com/0056610535641.jpg

Paneppa sinä kuvatodistetta omastasi. Erityisesti kiinnostaisi nähdä se suojamaadoitettu shukopistoke....

Ps. eipä se pistoke shukolla tai ilman vielä liitoksesta mitään IP65-luokiteltua tee....katsoppa joskus mitenkä Defan/Calixin liitokset on tehty.

« Viimeksi muokattu: 17.07.2012, 17:30:55 kirjoittanut Puavo »

Lasseter

  • Vieras
Vs: Ctek laturin liittimen asennus V70 -05
« Vastaus #43 : 16.07.2012, 12:27:36 »
Voi kytkeä akun ollessa autossa.
Lataa vaan sillä autonkuvalla, ei tarvi sitä lumihiutaletta.

Jos kyseessä on AGM-akku niin se pitää olla siinä lumihiutaleasennossa. Muuten akun suorituskyky huononee.

Eipä se haittaa kyllä sitä normiakkuakaan alle 0 C lämpötiloissa ladata sillä lumihiutaleella mutta AGM:lle tuo on tosiaan must.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Ctek laturin liittimen asennus V70 -05
« Vastaus #44 : 16.07.2012, 13:23:19 »
Pistänpä siten kuvatodistetta kehiin, tässä ole hyvä:

Lopuksi kuva pistokkeesta. Huomaa suojamaadoituspinnien puuttuminen. Eipä siis mikään "shuko"....(toisessa Ctekissä muistaakseni peräti europistoke, mutta en lähde nyt mökille sitä asiaa todentamaan - suojamaadoitettu ei toki sekään ole)
http://aijaa.com/0056610535641.jpg

Paneppa sinä kuvatodistetta omastasi. Erityisesti kiinnostaisi nähdä se suojamaadoitettu shukopistoke....

Ps. eipä se pistoke shukolla tai ilman vielä liitoksesta mitään IP65-luokiteltua tee....katsoppa joskus mitenkä Defan/Calixin liitokset on tehty.
tuossa on sinetti ja Suojausluokka (kaksi sisäkkäistä neliötä)
Tuossa tietoa suojausluokka II vaatimuksista, eli siinä ei edes kytketä ke-vi:ä . Molemmissa latureissa on kuitenkin paremmin peittavä suko-tulppa.

pahoittelut kuvien laadukkuudesta, jos häiritsee otetaan paremmat  :pomo:

ps. Jos tarkoitat niitä o-renkaalla tiivistettyjä liitoksia, niin niitä on tullut kyllä katseltua ja kytkettyä aivan tarpeeksi.
« Viimeksi muokattu: 17.07.2012, 17:31:12 kirjoittanut Puavo »
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo