Carcom Oy  Ateho

Etujouset Amazonissa

  • 4 Vastauksia
  • 1927 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LizardS60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • -Amazon B20 '69-
Etujouset Amazonissa
« : 18.03.2017, 08:03:51 »
Aloin asentamaan eilen uusia etujousia paikalleen normaali jousipuristimilla mutta totesin että puristimien pultit on tiellä vaikka ne kuinka sijoittaisi. Ylhäällä on akselin kuppi edessä ja alhaalla alatukivarsi. Millä konstilla olette puristaneet nippuun? Erikoislyhyellä puristimilla onnistuisi heittämällä. Purkaminen oli helppoa kun oli molemmat poikki :)

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Etujouset Amazonissa
« Vastaus #1 : 18.03.2017, 09:24:07 »
Normi motonetin puristimilla irtos pienellä tappelulla, pätkittynä meni helposti takas. Puristimia saa kyll vähän asetella et saa taipuu :)
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa hegron

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Etujouset Amazonissa
« Vastaus #2 : 18.03.2017, 20:35:25 »
Onko sulla etupalkki (akseli) irti autosta? Jos ei niin itse oon kyllä pärjännyt ilman puristimia. Auto reilusti ilmaan ja tunkki alatukivarren alle. Jousi paikalleen ja nosto tunkilla tukivarren alta ja pallonivelet kiinni kun jousi on tarpeeksi puristunut sisään. Vähän voi joutua vasaralla avittamaan, että jousi asettuu paikalleen. Varovainen saa olla. Onnistuu ainakin normi jousilla.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Etujouset Amazonissa
« Vastaus #3 : 18.03.2017, 21:14:52 »
Ja jos on irti niin itse sain jouset kuvan mukaisella menetelmällä nätisti irti, kiinni menee samalla periaatteella tosi nätisti.



Pitkä pätkä m20 tankoa, ja isoilla muttereilla vaan laskee jousen auki hallitusti, ekana tietenkin ottaa jousivoiman tangolle ja avataan alapallonivel auki.
Kiinnilaitto sujuu luin tanssi, jousi paikalleen, kierretanko sisään ja mutteria kiristämään, hitaasti mutta varmasti.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa LizardS60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • -Amazon B20 '69-
Vs: Etujouset Amazonissa
« Vastaus #4 : 19.03.2017, 16:23:34 »
Onko sulla etupalkki (akseli) irti autosta? Jos ei niin itse oon kyllä pärjännyt ilman puristimia. Auto reilusti ilmaan ja tunkki alatukivarren alle. Jousi paikalleen ja nosto tunkilla tukivarren alta ja pallonivelet kiinni kun jousi on tarpeeksi puristunut sisään. Vähän voi joutua vasaralla avittamaan, että jousi asettuu paikalleen. Varovainen saa olla. Onnistuu ainakin normi jousilla.

Heitin puristimet nurkkaan ja itsekkin päädyin tähän kun yön yli nukuin. Kyllä meni nätisti kun poisti vaikeuskertoimet :)

 

RallyBaron  Samppasport