Samppasport  Futurez

B20 ajoitus.

  • 11 Vastauksia
  • 6626 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
B20 ajoitus.
« : 07.05.2017, 09:03:34 »
Moro.
Tarvitsisin apuja B20 ajoituksen kanssa.

Moottori on ollut irti korista.
Virranjakaja ja öljy pumppuun menevä akseli ovat olleet irti.

Nyt olisi tarkoitus kokeilla käyntiin  yli 10 vuoden seisomisen jälkeen.


Jakopään merkit on laitettu kohdalleen. Virranjakajan sisällä oleva pyöriä osoittaa lohkoa kohti, eli asteet ilmeisesti on jotain 45 luokkaa?

Pitääkö öljypumppunakseli irroittaa uudestaan ja laittaa erikohtaan?
Vaikka voiko sen laitaa vain kahteen eri asennon?

Miten saan asteet oikeaan kohtaan, ilmeisesti niiden pitäisi olla 25?

Jakajaa pyörittämällä tuskin saa noin isoa muutosta aikaan.


Luonnollisesti käret on säädetty, virranjakaja kansi on uusi, pyöriä on uusi, tulpat ja johdot ovat uusia. Puola on todettu toimivaksi. Bensaa on laitettu Kaasareiden.

Auto ei oikein yritäkkään käynnistyä.
Yskäiseen vain muutaman kerran.
Kipinä kyllä tulee joka pyttyyn.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 ajoitus.
« Vastaus #1 : 07.05.2017, 09:25:34 »
Ykkös pytyn sytyttäessä öljypumpun akselin uran pitää osoittaa ykköspyttyyn. Näin mikäli kyseessä A koneen jakaja.
"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: B20 ajoitus.
« Vastaus #2 : 07.05.2017, 10:23:17 »
http://volvo1800pictures.com/document/Service_manual_jack/part_2_engine_B20A_B20_B/part_2_engine_B20A_B20B.pdf

Tuossa on sivulla 33/78 kuva akselin oikeasta asennosta.

Virranjakajan reunassa on pieni viiva, johon pyörijän pitää osoittaa, kun ykköspytyssä sytyttää. Tulpanjohdot pitää järjestää sen mukaan ja jakajahan pyörii vastapäivään.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: B20 ajoitus.
« Vastaus #3 : 09.05.2017, 21:05:23 »
Ylläolevilla ohjeilla saatiin aika lähelle.
Virranjakajan pyöriä jäi parin millin päähän virranjakajassa olevasta urasta. Käännettiin jakajaa hiukan, nyt on kohdallaan.  Jakopää on 0 kohdasta.
Eli ennakko ei ole yhtään.
Kait?

Kerran pyöräytettiin starttia paukahti putkessa todella kovaa.
Pytyissä on varmasti paljon vanhaa bensaa ja kaadettiin varmuudeksi vielä Kaasareiden vielä lisää.  :idiot2:

Enempää ei voitu kokeilla ku hallinaapurit eivät välttämättä olisi tykänneet.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: B20 ajoitus.
« Vastaus #4 : 09.05.2017, 22:37:25 »
Tai sit sul on johdot väärin, muista et jakaja pyörii VASTApäivään, 1-3-4-2.
940 classic

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: B20 ajoitus.
« Vastaus #5 : 09.05.2017, 22:46:06 »
Tai sit sul on johdot väärin, muista et jakaja pyörii VASTApäivään, 1-3-4-2.

Niin ne muistaakseni on.
Täytyy tarkastaa ku käyn hallilla.


V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 ajoitus.
« Vastaus #6 : 11.05.2017, 11:07:01 »
Olihan puristus varmasti 1 pytyssä(1 pytyn venoissa välys) kun laitoit jakajan kohdalleen ;)Pelkästään siivapyörän ajoitusmerkin mukaan jos jakajan tyrkkää paikalleen niin puristus voi olla joko 1 tai 4 pytyllä ;)
Viittaa vaan paukauhtelu tuohon ;)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: B20 ajoitus.
« Vastaus #7 : 11.05.2017, 11:14:48 »
Olihan puristus varmasti 1 pytyssä(1 pytyn venoissa välys) kun laitoit jakajan kohdalleen ;)Pelkästään siivapyörän ajoitusmerkin mukaan jos jakajan tyrkkää paikalleen niin puristus voi olla joko 1 tai 4 pytyllä ;)
Viittaa vaan paukauhtelu tuohon ;)

Hmm..
Venttiilikopan irroittamalla selviäisi missä asennossa ykköseksi pytyn venttiilit ovat.

Vieläkö ku tietäisi missä asennossa niiden pitää olla ku merkit on kohdallaan.

Itseasiassa helppoa se on vaihtaa erikohtaan. Ku vaihtoehtoja on vain kaksi.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2017, 11:44:21 kirjoittanut hukka »
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: B20 ajoitus.
« Vastaus #8 : 11.05.2017, 13:56:28 »
Hmm..
Venttiilikopan irroittamalla selviäisi missä asennossa ykköseksi pytyn venttiilit ovat.

Vieläkö ku tietäisi missä asennossa niiden pitää olla ku merkit on kohdallaan.

Itseasiassa helppoa se on vaihtaa erikohtaan. Ku vaihtoehtoja on vain kaksi.

Öljykorkin reiästä näkee. Jos keinuissa tuntuu välys, niin sytytys on ykkösessä, mutta jos keinut ovat piukassa, niin sitten on nelosessa.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: B20 ajoitus.
« Vastaus #9 : 11.05.2017, 15:03:16 »
Käyn tänään kokeilemassa käyntiin uudemman kerran.

Samalla ajattelin mitata puristuspaineet, jos jää aikaa.

Millaiset paineet siellä pitäisi olla?
Kone toisiaan on B20 - 70 johon on vaihdettu ruiskunkansi.

Ja millainen heitto siellä saa olla?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: B20 ajoitus.
« Vastaus #10 : 11.05.2017, 18:52:13 »
Kiitos vinkeistä.

Siinä se vika oli.
Nyt lähti heti käyntiin ku avaimesta pyöräytti.

Kovasti se vielä säätöä kaipaisi, mutta käy ainakin ominvoimin.

Tiettävästi tuo on ollut käynnissä viimeksi 2004-2005.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: B20 ajoitus.
« Vastaus #11 : 13.05.2017, 15:34:16 »
kaikki yli 9bar on ihan hyvä  ;D  ja osta/lainaa ajoituslamppu nii saat ajoituksen nappiin...
940 classic

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy