Samppasport  Futurez

Xenoneista juttua

  • 410 Vastauksia
  • 132174 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #165 : 02.12.2011, 10:26:57 »
Olikos tästä muuten jossain jotain faktaa  ??? Edellinen sarja oli 6000K, nyt tilasin 4300K, aika saman värisiltä näyttäisivät.
Oli ja on, toi 4300K värisävy on luksimäärältään parempi, mitä 6000K...
Lähes kaikki orkkisxenonitkin on 4300K, sillä on tosiaan paras valoteholtaan.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #166 : 02.12.2011, 10:37:52 »
Olikos tästä muuten jossain jotain faktaa  ??? Edellinen sarja oli 6000K, nyt tilasin 4300K, aika saman värisiltä näyttäisivät.
Jompi kumpi sarjoista ei ole ollut sitä mitä on luvattu jos ei värissä ole ollut mitään eroa. :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Paikalla SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3318
  • Nonnih!
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #167 : 02.12.2011, 11:25:58 »
vaikea valita että kummat noista, ite en ottais kumpiakaan. ehdotan että ostat kerralla paremmat mutta vähän kalliimmat jostain suomesta, mistä saat vielä kunnon takuun.

noissa halpis sarjoissa vituttaa kun joutuu 3kk päästä ostamaan uudet kun menee ballastit paskaksi. niitä kun on pari tai kolme sarjaa ostanut niin olisi saanut jo kerralla hyvät suomesta.

E: en kuitenkaan tiedä noitten kyseisten settejen laadusta mitään mutta näin se vaan tuon hintaluokan xenoneissa tapaa mennä. olis edes se polttimo mikä pimenee muttakun se heikoin lenkki on ballasti niin sen jälkeen koko sarjallakaan ei enään mitään tee.

Vaikka sanotaan että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, niin tällä kertaa mennään halvoilla kuitenki. Pääkoppa ei anna maksaa yli satasta kunnon valoista vaikka takuu tuliski. Voihan ne kalliitki hajota vaikka viikossa. Ebaysta saa kohtuuhintaan uusia ballasteja jos sattuvat pimenemään :D
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #168 : 02.12.2011, 11:46:29 »
Itse olen ostanut AMP:n muutossarjoja pari kappaletta, toinen on ollut kohta puoli vuotta ajossa ilman ongelmia, toinen menee lauantaina lisäpitkiin. Vaikuttaa laadultaan hyviltä, hinta oli 95€.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #169 : 02.12.2011, 11:47:17 »
Jompi kumpi sarjoista ei ole ollut sitä mitä on luvattu jos ei värissä ole ollut mitään eroa. :)
Tai molemmat ;D

Kyllä niissä vaan potkua näytti olevan, lisavaloon löin kiinni niin tuolla valoisallakin näytti ihan hyvin 10m päässä valokeilan seinään  ;D Harmi kun en saanut kiinni..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #170 : 02.12.2011, 12:15:46 »
Itse olen ostanut AMP:n muutossarjoja pari kappaletta, toinen on ollut kohta puoli vuotta ajossa ilman ongelmia, toinen menee lauantaina lisäpitkiin. Vaikuttaa laadultaan hyviltä, hinta oli 95€.

Täällä on kanssa ollut keulalla tuommoinen AMP:n muunnossarja reilut neljä vuotta. Ballastit pelaa edelleen kuten pitää, polttimot vaihdettu kertaalleen, kun vaihtui välissä erilaiset lisäpitkät keulille. Oli muistaakseni aikoinaan aika kallis setti, kun ostin navigaattoreihin nuo :buck2:

Nyt ollut kanssa ajovaloissa parisen vuotta tuommoinen halppiskiinasarja, ihan hyvin tuntuneet nekin pelaavan. Viimeistely nyt ei ihan hyvä oo kuin noissa AMP:ssa, mutta tekevät sen mitä kuuluukin :)

Semmoinen huomio tuli jossain vaiheessa tehtyä kanssa, että on jonkin verran parempi valokuvio noissa single H4-polttimoissa kuin bi-H4:ssa. Tulipa myös purettua tuommoinen solenoidi-tyyppinen bi-xenoni, niin aikamoiset välykset tuntui sisällä olevan. Tokihan se "vetäneenä" vähenee, muttei oikein vakuuttanut tuo rakenne, ainakaan tuossa polttimossa mikä minulle sattui :-\ Nyttemmin sitten tullut noita single H4:sia käytettyä, ja kaverina sitten auton omat lisärit ja nuo 225:set
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #171 : 02.12.2011, 14:32:14 »
Täällä on kanssa ollut keulalla tuommoinen AMP:n muunnossarja reilut neljä vuotta. Ballastit pelaa edelleen kuten pitää, polttimot vaihdettu kertaalleen, kun vaihtui välissä erilaiset lisäpitkät keulille. Oli muistaakseni aikoinaan aika kallis setti, kun ostin navigaattoreihin nuo :buck2:

Nyt ollut kanssa ajovaloissa parisen vuotta tuommoinen halppiskiinasarja, ihan hyvin tuntuneet nekin pelaavan. Viimeistely nyt ei ihan hyvä oo kuin noissa AMP:ssa, mutta tekevät sen mitä kuuluukin :)

Semmoinen huomio tuli jossain vaiheessa tehtyä kanssa, että on jonkin verran parempi valokuvio noissa single H4-polttimoissa kuin bi-H4:ssa. Tulipa myös purettua tuommoinen solenoidi-tyyppinen bi-xenoni, niin aikamoiset välykset tuntui sisällä olevan. Tokihan se "vetäneenä" vähenee, muttei oikein vakuuttanut tuo rakenne, ainakaan tuossa polttimossa mikä minulle sattui :-\ Nyttemmin sitten tullut noita single H4:sia käytettyä, ja kaverina sitten auton omat lisärit ja nuo 225:set

Hyvin on nuo AMP:t kestäny vaikka ne syttyy ennen starttia, eli joka kerta tulee kaksi sytytystä kun auton käynnistää (emännälle turha koittaa ohjeistaa jotain muuta menettelyä  :idiot2:).

Itse en toistaiseksi omaan 940:seen voi puolikkaisiin xenoneita laittaa kun virkavalta kehotti tammikuussa ne poistamaan.  :-\ BiH4:set olivat, puolikkaat oli ihan hyvät mutta pitkillä ei kyllä tehnyt yhtään mitään.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • 940 230FT -98
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #172 : 03.12.2011, 02:13:09 »
Nyt ollut kanssa ajovaloissa parisen vuotta tuommoinen halppiskiinasarja, ihan hyvin tuntuneet nekin pelaavan. Viimeistely nyt ei ihan hyvä oo kuin noissa AMP:ssa, mutta tekevät sen mitä kuuluukin :)

Semmoinen huomio tuli jossain vaiheessa tehtyä kanssa, että on jonkin verran parempi valokuvio noissa single H4-polttimoissa kuin bi-H4:ssa. Tulipa myös purettua tuommoinen solenoidi-tyyppinen bi-xenoni, niin aikamoiset välykset tuntui sisällä olevan. Tokihan se "vetäneenä" vähenee, muttei oikein vakuuttanut tuo rakenne, ainakaan tuossa polttimossa mikä minulle sattui :-\ Nyttemmin sitten tullut noita single H4:sia käytettyä, ja kaverina sitten auton omat lisärit ja nuo 225:set
Sen oon ite huomannu että toi kuvassa putken takana oleva pieni musta metallinpala poistaa läheltä autoa sen valopalloilmiön.
Kun taas jossain halvemmassa(n.40€) tota ei ollu ja valokuivio oli liian kirkas lähellä etupuskuria.
Itellä kuvan mallinen 940:ssä kiinni ja valokuvio ihan ok mutta voisi olla parempikin.


Minkä mallinen sulla on se single h4?
Lähelläkään tämmöstä: H4-single

Poissa MarcusV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • C70 2.0T -01
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #173 : 03.12.2011, 11:00:30 »
Sen oon ite huomannu että toi kuvassa putken takana oleva pieni musta metallinpala poistaa läheltä autoa sen valopalloilmiön.
Kun taas jossain halvemmassa(n.40€) tota ei ollu ja valokuivio oli liian kirkas lähellä etupuskuria.
Itellä kuvan mallinen 940:ssä kiinni ja valokuvio ihan ok mutta voisi olla parempikin.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Minkä mallinen sulla on se single h4?
Lähelläkään tämmöstä: H4-single

Ostin V70:iseen samalla idealla toteutetut H7:t jonka polttimon malli on siis H7R, heijasteumpioille tarkoitetut polttimot missä myös tuollainen musta läpyskä valon "sironnan" estämiseksi. Pitää pultata tänään kiinni kun saa yhden rikkinäisen ballastin vaihdettua uuteen :)

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #174 : 03.12.2011, 16:55:04 »
Minkä mallinen sulla on se single h4?
Lähelläkään tämmöstä: H4-single

Tuon kaltaiset juurikin on tuolla umpiossa paikallaan ja samanlaiset oli nuo aikaisemmat bi-xenonit kuin tuossa yo.kuvassa. Ei se valokuvio tosiaan mikään luokkattoman huono ollut noilla bi-xenoneillaakaan tuossa 940:ssä, mutta parempi on minun mielestäni noilla single-polttimoilla. Enempi näkyy se valokuvio oikeassa muodossaan, eli niin kuin tälleen _____/ Toivottavasti nyt joku hokas mitä tarkotan tuolla piirroksen tapaisella :P

Pitääpä vielä tähän samaan hengenvetoon mainostaa noita 3200K-poltimoita(keltaiset). Aika mukavasti toimii tuo keltainen väri noissa puolikkaissa, antaavat aika mukavasti lisää kontrastia valaisualueelleen :) Ja jos ei nuo sinilakitkaan ihan niin herkästi noihin sit puuttuis, en tiiä sitten  :-\

Sais aikaiseksi tilailtua, niin vois kyllä testailla kanssa noissa 225:ssa noita keltaisia polttimoita miten niissä toimisi. Kun eihän nuo polttimot nykyisin maksa juuri mitään. Semmoinen huono puoli noissa keltaisissa tuntuu olevan, että se keltainen pinnoite pikkuhiljaa haalistuu ja valon väri muuttuu sitten pikkuhiljaa valkoisemmaksi.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #175 : 03.12.2011, 17:03:15 »

Pitääpä vielä tähän samaan hengenvetoon mainostaa noita 3200K-poltimoita(keltaiset). Aika mukavasti toimii tuo keltainen väri noissa puolikkaissa, antaavat aika mukavasti lisää kontrastia valaisualueelleen :) Ja jos ei nuo sinilakitkaan ihan niin herkästi noihin sit puuttuis, en tiiä sitten  :-\


Siis, saako jostain 3200k xenon polttimoita?

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #176 : 03.12.2011, 17:11:02 »
Siis, saako jostain 3200k xenon polttimoita?

Hups, vahingossa tuli näkyy ulkomuistista pistettyä 3200K, piti olla 3000K :-[

Elikkäs vaikkapa tuolta ebaysta: http://www.ebay.com/itm/H11-3000K-Yellow-Xenon-HID-Conversion-Kit-Foglight-/110783092101?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item19cb2fd585
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #177 : 03.12.2011, 22:12:28 »
Polttimoista minä en mitään tiedä, mutta kyllähän ballasteissa eroja on.

Kolmisen vuotta sitte hankin ollo sarjan 6000k, oli isäukon audissa pari kuukautta, sen jälkee pölytty hyllyssä. Ja ny syksyllä cobran häiriösuojatun sarja 4300k.

Nyt on Volvon keulalla nuo cobrat lyhyissä valoissa, eikä aiheuta häiriöitä, mutta ku räppäsee pitkissä olevat ollot päälle ni alkaa radio kohisemaan.

Luin netistä, että osta hyvät. Ja vaikka nuo ollotkaan ei pitäs aivan huonoimmasta päästä olla, ni nuo uudet häiriösuojatut cobrat on kyllä paremmat. Jos lisää tarvii hankkia, ni cobra menee hankintaan. Ei ole halvin, mutta olen valmis maksamaan laadusta...

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • 940 230FT -98
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #178 : 04.12.2011, 01:58:02 »
Tuon kaltaiset juurikin on tuolla umpiossa paikallaan ja samanlaiset oli nuo aikaisemmat bi-xenonit kuin tuossa yo.kuvassa. Ei se valokuvio tosiaan mikään luokkattoman huono ollut noilla bi-xenoneillaakaan tuossa 940:ssä, mutta parempi on minun mielestäni noilla single-polttimoilla. Enempi näkyy se valokuvio oikeassa muodossaan, eli niin kuin tälleen _____/ Toivottavasti nyt joku hokas mitä tarkotan tuolla piirroksen tapaisella :P

Ok, täytyypä kokeilla jossain välissä niitä sitten, on tosiaan tuo solenoidimalli jotenkin rimpulan olonen.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #179 : 04.12.2011, 03:35:54 »
Ostin V70:iseen samalla idealla toteutetut H7:t jonka polttimon malli on siis H7R, heijasteumpioille tarkoitetut polttimot missä myös tuollainen musta läpyskä valon "sironnan" estämiseksi. Pitää pultata tänään kiinni kun saa yhden rikkinäisen ballastin vaihdettua uuteen :)
On muuten ihan turha laittaa näihin noita R-polttimoita, sillä umpiossa on jo valmiina se hajavaloa estävä rinkula polttimon ympärillä.
Itellä oli hetken noi H7R polttimot, eikä mitään iloa ollut siitä lasin mustasta täplästä, kaikenlisäksi se paloi pois hetken käytön jälkeen ::)
Tutkin silloin valokuviota verrattuna normi H7 polttimoon, eikä tosiaan mitään eroa...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

 

Futurez  Kulkukoira