Kulkukoira  Proturbo

Xenoneista juttua

  • 410 Vastauksia
  • 132173 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3318
  • Nonnih!
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #300 : 14.01.2012, 21:14:24 »
Xenoneissa pitää olla niille hyväksytty umpio + automaattinen tasonsäätö. Yksinkertaista, muuten sakko. Piste

Jos minä saan autooni asennettua xenonit vaikka umpiot ei ole hyväksytyt ja näen niiden ansiosta paljon paremmin pimeällä tiellä ja ehkä jopa näen aikaisemmin tiellä kävelevän mummon ilman heijastinta ja onnistun väistämään sen ansiosta että minulla on keulalla kirkkaammat valot kuin tavalliset halogeenit, niin eikö ne xenonit silloin ole paremmat?
Minulla ei ole hyväksytyt umpiot mutta silti en aio enää ikinä tyytyä pitkissä halogeeneihin koska xenonit ovat vain niin paljon paremmat, eikä ole kertaakaan vielä vastaantuleva vilkuttanut että olisivat häikäisseet. Siksi ei pidä sakottaa niitä joilla ne valot näyttävät oikein koska ne voivat jopa pelastaa henkiä. Niitä joilla valot näyttävät enemmänkin sitä kuusenoksalla istuvaa pulua kohti, niin heitä saa ja pitääkin sakottaa, sama mitkä tuikut keulalla on.

Ja ennenkuin keritään sanoa että laittaa lisävalot keulalle jos haluaa nähdä, niin monen auton keulalle ne lisävalot ei vain istu kovin hienosti. Tossa munkin autossa lisärit näyttäis aika vammasilta. Vaikka valoteho onkin minulle todella tärkeä niin silti haluan että pysyy hienon näköisenä ja laitan ennemmin pitkiin ne xenonit jotka eivät pilaa ulkonäköä mutta näyttävät pimeällä. Piste
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa MarcusV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • C70 2.0T -01
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #301 : 15.01.2012, 18:07:29 »
Lakikirjaan pykälä laittomien xenonien ja sumaripellejen valojen
mekaanisesta sammuttamisesta kansalaisoikeutena..

Ja myös pykälä niiden mekaanisten sammuttajien mekaanisesta sammuttamisesta kansalaisoikeutena ;)

Oon tainnu täällä joskus aikasemminkin sanoa mutta niiden vuosien ja vuosien aikana kun mulla on autossa ksenonit ollu niin on tainnu kerran joku väläyttää edes pitkiä, kertaakaan ei ole myöskään poliisi täällä pk-seudulla mussuttanut. Pakkoko niitä xenoneita on päin vittua siihen autoon asentaa niin että ne häikäsee :D Käyttää edes sitä R polttimoa ja asentaa sen polttimon oikein+suuntaa valonsa niin useemmissa edes hieman uudemmissa autoissa toimii. Mua ei vois vähempää kiinnostaa jos jotakuta täällä internetissä tai tien päällä vituttaa se että minä ajan turvallisemmin ja näen paremmin, tien päällä on oikeasti paljon vaarallisempia asioita kun meikäläisen oikein asennetut jälkkärixenonit jotka näyttää kuitenkin oikeaan suuntaan.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2012, 18:11:38 kirjoittanut MarcusV »

Poissa MarcusV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • C70 2.0T -01
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #302 : 15.01.2012, 18:09:49 »
Kyllä niitä päin v*ttua näyttäviä valoja löytyy ihan halogeeneillakin. Enemmän mua v*tuttaa sumaripellet jotka ajelee vastaan kun sumarit harvoin näyttää oikein.
Ei ne xenonit kaikissa vanhoissakaan näytä pieleen jos omistaja jaksaa kohdistaa ne kunnolla.

Sakottaisivat tosiaan ennemmin niitä sumari pellejä. Voihan ne alkuperäsetki xenonit näyttää v*tuilleen jos omistaja on ite vaihtanut polttimon ja asentanu sen huonosti.

Tämä on tosi.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #303 : 15.01.2012, 18:18:03 »
kertaakaan ei ole myöskään poliisi täällä pk-seudulla mussuttanut.

Tuon onkelman takia täällä keski-suomesa on joutunut noista luopumaan ajovaloissa.
Oltiin eräs kerta kaverin autolla menossa lätkäpeliin, kun tuli LP:t vastaan.
Peräänhän ne läksi ja pysäyttivät. Ei kiinnostanut onko voimassaolevaa ajokorttia, onko auto katsastettu tai onko alkoholia veressä.
Ainoa kysymys oli että minkäslaiset valot sulla oikeen on.  :idiot2:
Onneksi just sakonkirjotushetkellä poliisiradiosta tuli joku ilmotus ja jepeille tuli senverran kiire että tuumasivat kaverille että paa valot kuntoon ja läksivät.
Kuulemma eka kerta kun on heitetty poliisiautosta pihalle.  :D



Volvoton

Poissa MarcusV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • C70 2.0T -01
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #304 : 15.01.2012, 18:49:11 »
Tuon onkelman takia täällä keski-suomesa on joutunut noista luopumaan ajovaloissa.
Oltiin eräs kerta kaverin autolla menossa lätkäpeliin, kun tuli LP:t vastaan.
Peräänhän ne läksi ja pysäyttivät. Ei kiinnostanut onko voimassaolevaa ajokorttia, onko auto katsastettu tai onko alkoholia veressä.
Ainoa kysymys oli että minkäslaiset valot sulla oikeen on.  :idiot2:
Onneksi just sakonkirjotushetkellä poliisiradiosta tuli joku ilmotus ja jepeille tuli senverran kiire että tuumasivat kaverille että paa valot kuntoon ja läksivät.
Kuulemma eka kerta kun on heitetty poliisiautosta pihalle.  :D

Jo on liikaa aikaa :D Ilmeisesti niillä on tuossa vaiheessa ollut vaan luppoaikaa niin ovat katelleet tuota juttua. Monesti on ajettu seppojen perässäkin täällä pimeässä eikä ole tullut mitään. Muutenkaan ei olla pysäytetty kyllä meikäläistä paitsi puhallusratsioissa josta viimeksikin vinkkasivat että aja ohi vaan ja lähtivät kahville  :2funny:

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #305 : 16.01.2012, 00:28:54 »
Tai sitten ne xenonit olivat mallia "häikäisee vitusti"

Lakikirjaan pykälä laittomien xenonien ja sumaripellejen valojen
mekaanisesta sammuttamisesta kansalaisoikeutena..

No vähemmän ne sumarit häikäisee kuin ihan lailliset alkuperäise Xenonit. Mun puolesta kielletään ennemmin kaikki Xenon valot.

Onko niistä sumareista hyötyä johtuu sitten monesta seikasta.


EDIT: ja sumareista...monta autoa on tullut omistettua ja missään autossa sumuvaloista ei oikeasti ole ollut mitään hyötyä. Lähinnä juuri ulkonäkökysymys monille.

Ei kai kukaan asenna autoonsa vakavissaan sumareita ulkonäön takia? Autotehtaat asentavat niitä kyllä koristeiksi, mutta joku yksityinen?

Xenoneissa pitää olla niille hyväksytty umpio + automaattinen tasonsäätö. Yksinkertaista, muuten sakko. Piste

Ei pidä olla automaattista tasonsäätöä kuin vasta uudemmissa autoissa.

Se tosin saisi olla pakollinen myös halegeenivalojen kanssa.

Taitaa xenonit muurautua umpeen ku oikeen pyryttää lunta. Nehän ei tuota lämpöä niiku halogeenit

Senpä takia ajovalonpesin onkin Xenon valojen kanssa pakollinen.

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #306 : 16.01.2012, 00:49:48 »
Hyvin nuo perseelleen säädetyt halogeenitkin häikäsee :buck2:

Ei ole, en taida laittaakkaan.
Tuli ostettua lisävaloteline tuohon maskiin ja nyt kattelen Hellan FF200:t niin pääsee helpommalla.
Ehkä pitkiin sitte, en tiedä vielä.

Hyvin niillä halogeeneilläkin näkee kun vaan on 100 wattiset lisäpitkissä. 55 wattisia ei edes kannata harkita. Kaverilla on 225 Boschit keulalla ja 55w polttimot niin ei kyllä pääse tuollaiset ämpärit oikeuksiinsa :-\ Kunnon johdot myös sitten eikä mitään paukkulankaa ja kummallekki valolle oma rele ni alkaa tie valkenemaan ;)
« Viimeksi muokattu: 16.01.2012, 00:54:02 kirjoittanut kempula »
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #307 : 16.01.2012, 01:24:31 »
On täällä ihmisillä asiat hyvin!  :) Ei kait muuten nuin pienistä asioista tarvi näin pulttina olla?  :D Kysytään vaikka eka, että jos jollekki on vaikka ulkonäkö syistä sumarit, päivävalot, xenonit mitä vaan, niin mitä sitte? Toiset laittaa hiuksia, vaatteita tms ihan vaan ulkonäkö syistä. Meettekö avautuu sitte, että hei kaveri otappa tuo paita pois?  :D  Okei, oli vähä kaukaa haettu ehkä.

Näyttää olevan uusia tappelijoita täällä, niin kysyn saman minkä ennenki tässä oon kysynyt.  Kilahatteko päivävaloista te, jotka kilahatte sumareista? Päivävalothan on kuitenkin lailliset.  :) Ettiin pari vanhaa kuvaa iteltä, toisessa sumarit ja toisessa päivävalot.




Kumpi pistää päivän enempi pilalle? Alemmassahan siis päivävalot. Vähä ehkä huono vertailla ku eri kuvakulmat ja kauempaa jne jne. Mutta siis melkein samalta ne näyttää, kaukaa/ajossa ei välttämättä ees eroa huomaa.

Paitsi joo, itelle nuo päivävalot on jälkiasennettu. Siinähän se tuliki, miks niitä ei saa olla? Alkuperin jos ois ollut, niin ois ok polttaa niitä?
Samoin itsellä xenonit, umpiot on hyväksytyt xenoneille, vaan automaattinenkorkeudensäädinhän sieltä puuttuu. Eli nuo mun xenonitki nyt häirittee? Miten tuossa sit jos vastaan ajelee ja ei tiedä sitä, onko mulla automaattistakorkeudensäädintä?  Seuraavana yönä ei saa unta, kun pitää miettiä oliko ne lailliset vai ei.  :D

Joo no ite oon vasta alottelija näissä auto juttuissa, vasta noin 40tkm takana. Oikeestaa koskaan ei oo niin paljoa häikässy, että pitäs alkaa avautuun. Rihlatuissa ehkä, mutta ei oo oikeesti niin isoasia.

Ei herneitä, huumorilla kirjotettu. Liekkö ees kaikki ommaa mielipidettäkää. Kuhan pakkaa sekotettaa.  ;)


Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #308 : 16.01.2012, 07:49:49 »
Sumuvalot, päivävalot, halogeenit, xenonit.
Mulle ihan se ja sama kuka ajelee ja millaisilla valoilla vastaan päivänvalossa tai pimeessä, kunhan on jonkunlaiset valot ja ne pitkät sammutetaan oikeissa ajoin.
Volvoton

Poissa henkk

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #309 : 16.01.2012, 18:02:35 »
On täällä ihmisillä asiat hyvin!  :) Ei kait muuten nuin pienistä asioista tarvi näin pulttina olla?..........
Asiaa! Ei sitä vaan ymmärrä, mikä se laittaa aikuiset ihimiset märiseen mm. sumuvaloista tai ksenoneista.  ???  :idiot2:  :)
V40 1.9D 85kW -02

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #310 : 16.01.2012, 18:10:35 »
Sitä mää vaan ihmettelen, että miks xenonien kanssa on pakollinen olla valojen pesurit? Ne kun pääsääntöisesti ovat vain sellainen liraus vettä/pesunestettä umpion päälle. Eihän ne mitään puhdista, ei loasta eikä lumesta. Eri asia sellaiset vanhan kansan pyyhkijät (jotka nekin pitää ottaa aina autosta pois ;))
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Paikalla SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3318
  • Nonnih!
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #311 : 16.01.2012, 18:37:43 »
Sitä mää vaan ihmettelen, että miks xenonien kanssa on pakollinen olla valojen pesurit? Ne kun pääsääntöisesti ovat vain sellainen liraus vettä/pesunestettä umpion päälle. Eihän ne mitään puhdista, ei loasta eikä lumesta. Eri asia sellaiset vanhan kansan pyyhkijät (jotka nekin pitää ottaa aina autosta pois ;))

Onneksi mulla tuossa ruutaa aika hyvin ja puhistaaki jotain :) mutta se on tosi että joissain ne on ihan turhat kun ovat niin tehottomat.
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa MarcusV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • C70 2.0T -01
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #312 : 16.01.2012, 19:45:32 »
Asiaa! Ei sitä vaan ymmärrä, mikä se laittaa aikuiset ihimiset märiseen mm. sumuvaloista tai ksenoneista.  ???  :idiot2:  :)

Se on kyllä kumma, mutta onhan se huomattu että suomalaisen perusluonteeseen kuuluu moinen, etenkin tuolla liikenteessä törmää monenlaiseen kansankynttilään :D

Pietilä oon ennenkin tota pirssiä katellu ja vaikka sulla ois tossa strobot ja vilkkuva Pin-up tyttö rekkatyyliin niin näyttäsin vaan peukkua, hieno laitos ja valot sopii eikä orkkiksista eroa.  :hello: Itsekin meinaan laittaa viimeistään seuraavaan volvoon päiväajovalot samoihin paikkoihin, ainakin saa varmaan jollekin pahan mielen :D

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #313 : 16.01.2012, 22:52:18 »
Sitä mää vaan ihmettelen, että miks xenonien kanssa on pakollinen olla valojen pesurit? Ne kun pääsääntöisesti ovat vain sellainen liraus vettä/pesunestettä umpion päälle. Eihän ne mitään puhdista, ei loasta eikä lumesta. Eri asia sellaiset vanhan kansan pyyhkijät (jotka nekin pitää ottaa aina autosta pois ;))

Tuoki on tosiaan aika jännä. Samanlaillahan ne lumet/loska/lika yms tulee jos on halogeenit. Eikö pitäisi juuri olla toisinpäin. Xenoneissa yleensä ottaen enempi tehoa, niin menee paremmin valo läpikin siitä liasta.  :buck2:

Se on kyllä kumma, mutta onhan se huomattu että suomalaisen perusluonteeseen kuuluu moinen, etenkin tuolla liikenteessä törmää monenlaiseen kansankynttilään :D

Pietilä oon ennenkin tota pirssiä katellu ja vaikka sulla ois tossa strobot ja vilkkuva Pin-up tyttö rekkatyyliin niin näyttäsin vaan peukkua, hieno laitos ja valot sopii eikä orkkiksista eroa.  :hello: Itsekin meinaan laittaa viimeistään seuraavaan volvoon päiväajovalot samoihin paikkoihin, ainakin saa varmaan jollekin pahan mielen :D

Joo melekee vois vettää ihan överiksi ja pistää koko auto pelkäksi vilkkuviksi valoksi. Voi sitä nautintoa ku ihmisiä pistää suututtaan.  :D

Nuo pyöreät päivävalot ainaki omaan silmään istuu aika nätisti volvon keulille, vaikka sinne sumuvalojen tilalle. Eli kannattaa ne laittaa ja plussana vielä voi saaha jonkun sapen kiehumaan.   :)

Vaan puhutaampa nyt nuista xenoneistaki jottain, ku tuo muille valoille tappelu osiohan oli tuolla muualla.

Itsellä tosiaan alkuperäiset lyhyille  xenonvaloille hyväksytyt umpiot(Ei vieläkää aut.kork.säät.) , joihin sisälle vaihettu boschin e46:t projektorit.  Ja kanta samalla vaihtu D2S:ään.  Ja toisaan on valoissa tummimmat lamin-x kalvot. Nakataas tähän tollaset huonot vertailu kuvat.

Lyhyet:


Pitkät:


Tuonne mutkaan on noin 200m.  Melkein voisi nuihin pitkiinki xenonit joskus nakata jos kovin innostuu.  :)

Ishvan

  • Vieras
Vs: Xenoneista juttua
« Vastaus #314 : 17.01.2012, 14:10:11 »
Näyttääkös toi vaan siltä, että noi lyhkäset näyttää ylös ? On tuo ero noihin pitkiin vaan yllättävän pieni ?

EDIT: Toki tommosesta valokuvasta hankala saada ihan realistista kuvaa.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2012, 14:13:23 kirjoittanut Ishvan »

 

KL-varaosat  Race.fi