Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Muut menopelit => Aiheen aloitti: Maxxxed - 26.07.2019, 10:48:54
-
Tuli tuossa alkukuusta ostettua itelle tollanen kelluva purkki kesänviettoa varten. Pikkupojasta kiinostanu veneily ja omaa pitkään. Nyt kun 30v tuli mittariin keväällä päätin josko nyt sit laitetaan höveliksi ja ostetaan tollanen.
Aiheeseen. 1989 vuosimallia oleva jenkkivene keula hytillä ja mallisarjan pienimmällä koneella eli 181cid 4cyl bensiini koneella, joka luovuttaa 128hp yhdellä potkurilla. Eli kyseessä on sisäperämoottorinen.
Kuuleman mukaan vene on pitkään aikanaan seissyt varastossa, ollut kuolinpesän omistuksessa. Saman kuuleman mukaan ajettu 2004 vuoden jälkeen vaan 255tuntia ennen kun ostin. Tuolloin siihen uusittu tunti, - ja nopeus mittari.
Kaikenlaista laittoa tuossa on kun ei enää uusi ole. Ollut pito hiukan niin ja näin mutta eiköhän se tästä.
Nopeusmittari ei toimi, Pitot tunnistin väärässä asennossa, sitä kun tökittiin alkoi tulla lukemia. Moottori vaatii siistimistä ja säätöä. Johdot pitää käydä läpi. Polttoaine mittariin ei ole luottoa. Nopeus ja kartat toistaiseksi puhelimesta. Navionics apilla.
To do listaa :
* Öljyvuodot
* Polttoainemittari tarkastus
* Johdot käydä läpi
* Myllyttää pinta ja teipata
* Kuomut pestä ja suojata
* Kuomujen kiinnikkeet uusia
* Ajolaite, etäohjaus tarkastaa. N rikki
* Trimmi ilmata/täyttää
* Valot ja töötti uusia
* Hytin verhoilu päivittää tälle vuosituhannelle.
* Kaikenlaista kun vastaan tulee....
*W->
Ostaessa 12.07.2019
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Ostaessa/IMG_20190704_192700.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Ostaessa/IMG_20190704_192723.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Ostaessa/IMG_20190704_192836.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Ostaessa/IMG_20190704_192739.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Ostaessa/IMG_20190704_192802.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/IMG-20190712-WA0009.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/IMG-20190714-WA0012.jpg?img=smaller)
Päivitellään lisää kuvia myöhemmin. :)
-
Tuossa viime maanantaina sitten tuli putsattua konehuone öljyistä ja nyt seurataan mistä vuotaa. Venttiili kopan ja öljypohjan tiiviste ainakin.
Viime torstaina kaverin kanssa tutkittiin tankin sielu elämää ja tasoanturi toimii moitteetta ja pinnalla ollessaan mittari myös, vika löytyi maadoituksesta.
Moottorissa oli kaasarin rikastin viritetty johtopatentilla kiinni ja tuota ihmeteltiin. Johto viritys pois ja todettiin että ruuvit aunneet. Rikastin kiinni nii kuin kuuluu ja säädettiin se samalla. Ei suhise enää käydessä, ei tuu enää jälkikäyntiä. Käynnistyy suoraan avainta kääntäessä ilman pumppailua. Myös kulutukseen oli positiivinen vaikutus.
Samalla reissulla siistin johtoja konehuoneesta kun olivat reititetty hölmösti. Trimmi pumppuun tuli katseltua ja se toimii mutta öljy vaje on iso. Se olisi seuraavaksi työnalla.
Pilssi pumppu tulee lähiaikoina ennen kesäloma reissua päivitettyä automaattiseen.
Talvella aikomus rempata isomalla kädellä S*
-
Paljon tällainen vene painaa? Pystyykö henkilöautolla kuljettamaan talvisäilöön?
-
Paljon tällainen vene painaa? Pystyykö henkilöautolla kuljettamaan talvisäilöön?
Pystyy, 1000kg on rekisteriotteessa merkitty painoksi.
-
Pystyy, 1000kg on rekisteriotteessa merkitty painoksi.
Ei paha. :tykkää:
-
Mistäs päin Maxxxed tämän paatin haki ???
Muistuttaa nyt ihan liikaa sitä hallikaverin paatilta koska sekin kuulemma oli neloskoneella eikä kutosella kuten muistelin...
-
Mistäs päin Maxxxed tämän paatin haki ???
Muistuttaa nyt ihan liikaa sitä hallikaverin paatilta koska sekin kuulemma oli neloskoneella eikä kutosella kuten muistelin...
Rymättylästä kaverilta ja hän ostanut Paraisilta.
-
Okei no sit ei ole onneksi sama paatti :)
Ei vaan ole sekään vielä kastautumaan kerennyt
-
Penkkeihin vähän uutta vinyyliä pintaan niin paranee ulkonäkö. Onko minkälainen koneen melu? Kaverilla kerran tuommoien vastaava niin kone olisi kaivannu lisää äänieristystä.
-
Penkkeihin vähän uutta vinyyliä pintaan niin paranee ulkonäkö. Onko minkälainen koneen melu? Kaverilla kerran tuommoien vastaava niin kone olisi kaivannu lisää äänieristystä.
Ehyemmän siten saa, itse tykkään tuosta 80s kuosista.
Pitää se äänensä, hiukan voisi eristää saisi hiljisemman. :)
-
Itsellä melkein samanmoinen, toki moottoriongelmia lukuunottamatta, kun tuossa omassa on vinokone :P
Kuomu on omaan tehty uusiksi ja penkit verhoiltu.
Oon kyllä tykännyt, vessan puute vaan välillä kiusaa, Metallican keikkaa katsellessakin sai aika monta kertaa käydä rannassa.
Kuinkas kovaa tuo sun kulkee, itsellä vielä sopiva potkuri haussa, muutamaa kokeillut, mutta ei ole oikeen sopivaa löytynyt.
-
Itsellä melkein samanmoinen, toki moottoriongelmia lukuunottamatta, kun tuossa omassa on vinokone :P
Kuomu on omaan tehty uusiksi ja penkit verhoiltu.
Oon kyllä tykännyt, vessan puute vaan välillä kiusaa, Metallican keikkaa katsellessakin sai aika monta kertaa käydä rannassa.
Kuinkas kovaa tuo sun kulkee, itsellä vielä sopiva potkuri haussa, muutamaa kokeillut, mutta ei ole oikeen sopivaa löytynyt.
Noo remppaamaton 30v ikäinen motti. Saa siinä hiukan jotain olla :idiot2:
57kmh mennyt tolla, trimmi ei toimi vielä niin kovassa vauhdissa painaa keulaa alas. Taitaa se hiukan kovempaa mennä kun saa trimmi kuntoo.
-
Ei oo tullut 2vk ajettua, ei oo ollut oikeen aikaakaan ja hiukan huolettanut että alkaa kuumana nakuttamaan..
Tänään tuli säädettyä sytytys ja ennen säätöä oli ~ 9-8 astetta ennakkoa.. Nyt on säädetty ohjearvon mukaiseen 4 asteen ennakkoon.. Kaveri jolta ostin tuon sanoi että oli korvakuulolla ottannut jo aiemmin ennakkoa pois, mietin vaan kui hitokseen paljon sitä ennakkoa siellä on ollut :idiot2:
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Remppaa%20yms/IMG_20190802_173927.jpg?img=smaller)
Noo nyt ollaan Elokuun puolella jo, pohdin tässä montako reissua tulee vielä ajettua tänä kesänä. Ajatus syyskuun puolivälin tietämillä nostaa ylös.
Kaverin kanssa tänään kolmisen varttia puhuin puhelimessa ja suuniteltiin että kun nostetaan ylös ruuvataan kone pois samaan lentoon. Koneeseen täysi remontti kun ei tähän maksa osat mitään.. :2funny: Sillä ehdolla ettei oo ruostevaurioita lohkossa, mielellään myöskään pako/imusarjassa tai kannessa. Ne ei oo niin justiin kun taas lohko..
Katsellut jenkeistä noita osia..
Alakertaan remppa srj 300e (https://www.ebay.com/itm/MERCRUISER-OMC-GM-3-0-181-Marine-Engine-Rebuild-Kit-Oil-Pump-Pistons-REV-Rot-2PC/254202882582?hash=item3b2fac2a16%3Ag%3A-E0AAOSwG7NctzBT&fbclid=IwAR0B05M3JfAXDGKkbCxLr3_lqKuxhNgIWqM7MiInLCEpezVv-b-Iwmt-Fgg)
Yläkertaan remppa srj 130e (https://www.ebay.com/itm/MERCRUISER-OMC-140HP-GM-181-3-0L-Cylinder-Head-Kit-Valves-Springs-Seals-Locks/254242331627?hash=item3b32061beb%3Ag%3Ai1QAAOSw~yNc6Cnh&fbclid=IwAR05jaKHRBT-5hIJyule5K3Le4NMaPzAsoLMJ7sbWr24nbdzsGtdDRTRno8)
Pako/imusrj 200e, Kansi 200e, lohko 1000e, uusi moottori 3000e
Esimerkkinä hiukan osille hintaa. Niin ei noi niin päätä huimaa, kyllä mä backuppina katselin Penta konetta, osia sellaseen nii hyi helv.. mitä hintoja :o
Mutta pohditaan moottori asioita talvella S*
-
Pentassa maksaa se että ne kestää aika helvetin paljon enemmän kuin moni muu ja kun viimein rikkoutuu niin yhtä hyvä osa ei ole ilmanen :-\
-
Pentassa maksaa se että ne kestää aika helvetin paljon enemmän kuin moni muu ja kun viimein rikkoutuu niin yhtä hyvä osa ei ole ilmanen :-\
Joo, vahvuutta ja kestävyyttä en epäile yhtään, mutta jos purku osa pakosarjan hinnalla rakentaa toisen kokonaan uudelleen niin huh. :)
Pentassa hyvää jäähdytysnesteen kanssa oleva kierto kun on lämmönvaihdin, toisin ku itellä jäähdyttää merivesi.
-
Pentaa on myöskin makeavesijäähdytteisenä.
-
Pentaa on myöskin makeavesijäähdytteisenä.
Eikös tuo ole juuri sama jonka tuossa mainitsin? Oma järjestelmä joka käyttää jäähdytykseen lämmönvaihdinta jossa taas kiertää merivesi.
-
Komias paatti :)
-
Komias paatti :)
Kiitos :)
-
Hövelillä tuulella, pitäskö harkita B4204T moottorin laittoa, lämmönvaihdin ja raakapumppu laittaa niin olisi ihan mahdollinen :idiot2:
-
Hövelillä tuulella, pitäskö harkita B4204T moottorin laittoa, lämmönvaihdin ja raakapumppu laittaa niin olisi ihan mahdollinen :idiot2:
Unohda. Mikä siinä alkuperäisessä motissa on niin vialla, ettei se kelpaa? Merimoottorit on tehty lähes ikuisiksi.
-
Unohda. Mikä siinä alkuperäisessä motissa on niin vialla, ettei se kelpaa? Merimoottorit on tehty lähes ikuisiksi.
Ei siinä oo vialla mikään, kunnes toisin todistetaan. :)
-
Onko konehuone tuossa kuinka ahdas? Jos kerran ollaan tinakonetta laittamassa niin ei muuta kuin 6 sylinterinen sinne ;). Auttaisi siihen meluunkin kun käy tasaisemmin kuin muut.
-
Onko konehuone tuossa kuinka ahdas? Jos kerran ollaan tinakonetta laittamassa niin ei muuta kuin 6 sylinterinen sinne ;). Auttaisi siihen meluunkin kun käy tasaisemmin kuin muut.
Epäilen ettei mene pituuden puolesta. Muuten on tilaa, onhan tällästä saanut V8silla.
(https://i.ibb.co/t3Q2FCt/IMG-20190715-192045.jpg) (https://ibb.co/t3Q2FCt)
Mut järkevin tässä on rempata tuo jos lohko ja kansi sen sallii ja ajaa tyytyväisenä. 8)
Ensiviikon lomareissun jälkeen olisi aikaa tälläkin ajella. S*
-
Epäilen ettei mene pituuden puolesta. Muuten on tilaa, onhan tällästä saanut V8silla.
(https://i.ibb.co/t3Q2FCt/IMG-20190715-192045.jpg) (https://ibb.co/t3Q2FCt)
Mut järkevin tässä on rempata tuo jos lohko ja kansi sen sallii ja ajaa tyytyväisenä. 8)
Ensiviikon lomareissun jälkeen olisi aikaa tälläkin ajella. S*
Joo se pituus voi olla ongelma.
Halvin ratkaisu on rempata nykyinen ja varmasti siihen saa rempan yhteydessä "helpolla" myös lisää tehoa.
-
Joo se pituus voi olla ongelma.
Halvin ratkaisu on rempata nykyinen ja varmasti siihen saa rempan yhteydessä "helpolla" myös lisää tehoa.
Tehonlisäys sinäänsä toissijainen, ajatus lähinnä tuo kaasarista, ruiskuun ja hiukan taloudellisuutta myös varmuutta. Mutta eiköhän perusteellinen remppa ja sytkän muutos kärjettömään ja muita pikku juttuja tuo varmuutta. Sinälläänhän tossa on iha ok määrä potkua 128hp ilmoitettu.
-
Tehonlisäys sinäänsä toissijainen, ajatus lähinnä tuo kaasarista, ruiskuun ja hiukan taloudellisuutta myös varmuutta. Mutta eiköhän perusteellinen remppa ja sytkän muutos kärjettömään ja muita pikku juttuja tuo varmuutta. Sinälläänhän tossa on iha ok määrä potkua 128hp ilmoitettu.
Joo ruiskulla voisi saada taloudellisuutta lisää. Minkähänlainen homma tuohon nykyiseen koneeseen olisi ruisku laittaa?
-
Pystyy, 1000kg on rekisteriotteessa merkitty painoksi.
Kun olen veneiden kanssa aika paljon touhunnut, niin tuohon valmistajan ilmoittamaan painoon ei ole hirveesti luottamista. Lisäksi painoa tulee helposti muutama sata kiloa lisää varusteista ja aku(i)sta. Mutta ehkä 2 tonnin trailerille voisi mennä nippa nappa? Jos epäilyttää, niin kannattaa punnita.
-
Joo ruiskulla voisi saada taloudellisuutta lisää. Minkähänlainen homma tuohon nykyiseen koneeseen olisi ruisku laittaa?
Tuommonen holleyn efi vois käydä suoraan https://www.holley.com/products/marine_and_powersports/marine/sniper_efi_marine/ (https://www.holley.com/products/marine_and_powersports/marine/sniper_efi_marine/) eihän tuo toki ilmainen ole.
-
Kun olen veneiden kanssa aika paljon touhunnut, niin tuohon valmistajan ilmoittamaan painoon ei ole hirveesti luottamista. Lisäksi painoa tulee helposti muutama sata kiloa lisää varusteista ja aku(i)sta. Mutta ehkä 2 tonnin trailerille voisi mennä nippa nappa? Jos epäilyttää, niin kannattaa punnita.
Itseasiassa rekisteriotteessa lukee 900kg ja on 2vuotta sitten rekisteröity.
Mutta se että mihin sitä luottaa, rekisteriin merkityt massat on yleensä ne johon pitää luottaa. Kuten autossa myös.
Akut ja varusteet, oletan että sisäperämoottorisessa on jo jonkun verran varusteita.
-
Itseasiassa rekisteriotteessa lukee 900kg ja on 2vuotta sitten rekisteröity.
Mutta se että mihin sitä luottaa, rekisteriin merkityt massat on yleensä ne johon pitää luottaa. Kuten autossa myös.
Akut ja varusteet, oletan että sisäperämoottorisessa on jo jonkun verran varusteita.
Mulla lukee otteessa 1000kg. Mutta noihinhan sai ihan mitä halusi silloin kuin siirtyi maistraatilta pois. Max konetehoksi laitoin itselle 250hp varmuudeksi.
1200kg kantavuudella olevalla trailerilla itse kuskaan.
-
Mulla lukee otteessa 1000kg. Mutta noihinhan sai ihan mitä halusi silloin kuin siirtyi maistraatilta pois. Max konetehoksi laitoin itselle 250hp varmuudeksi.
1200kg kantavuudella olevalla trailerilla itse kuskaan.
Okei. Isompia trailereita saa näemmä helpommin kun noita mikä riittäisi itelle.
Eikai se auta kun mennä suorittaa BE kortti. :idiot2: niin ei tarvii tätä traileri asiaa murehtia.
-
Hövelillä tuulella, pitäskö harkita B4204T moottorin laittoa, lämmönvaihdin ja raakapumppu laittaa niin olisi ihan mahdollinen :idiot2:
Olisko r5 sopiva kompromissi jos r6 ei mahdu. Siinä olis ne äänetkin paremmat ;)
-
Trailerista: itte hommasin tommosen, mutta ei taida ihan riittää tuolle veneelle: https://www.nettimyynti.fi/tuote/venetraileri-karhu-lagoon-karhu-trailerien-lippulaivamalli/0280000133315/
Hyvänä puolena se, ettei tarvinnut hommata BE:tä, B/96 riittää. (96-kokeessa on vaan ajokoe, BE:ssä lisäksi teoria- ja käsittelykokeet)
-
Itseasiassa rekisteriotteessa lukee 900kg ja on 2vuotta sitten rekisteröity.
Mutta se että mihin sitä luottaa, rekisteriin merkityt massat on yleensä ne johon pitää luottaa. Kuten autossa myös.
Akut ja varusteet, oletan että sisäperämoottorisessa on jo jonkun verran varusteita.
Jos poliisin puntarille joutuu, mikä on aika epätodennäköistä jos vähänkää asiallisennäköisellä trailerilla kuljettaa, ei kyllä noilla rekisteriotteeseen merkityillä painoilla ole yhtään mitään merkitystä. Pahimmassa tapauksessa tulee sakko ylikuormasta ja pikku E:n puuttuessa ajo-oikeuden ylityksestä. Mutta en tästä enää tämän enempää, kuin etten ole yhtään venettä nähnyt jossa valmistajan ilmoittamat painot pitävät paikkansa ja kiintotankin ollessa täynnä voi painoa tulla pari sataa kiloa lisää sieltäkin.
-
Jos poliisin puntarille joutuu, mikä on aika epätodennäköistä jos vähänkää asiallisennäköisellä trailerilla kuljettaa, ei kyllä noilla rekisteriotteeseen merkityillä painoilla ole yhtään mitään merkitystä. Pahimmassa tapauksessa tulee sakko ylikuormasta ja pikku E:n puuttuessa ajo-oikeuden ylityksestä. Mutta en tästä enää tämän enempää, kuin etten ole yhtään venettä nähnyt jossa valmistajan ilmoittamat painot pitävät paikkansa ja kiintotankin ollessa täynnä voi painoa tulla pari sataa kiloa lisää sieltäkin.
Tottahan tuo.
Mutta vertaan nyt vaikka omaan autoon jossa 2160kg ilmoitettu suurin sallittu.
Kontillinen tavaraa ja 5 mun kokoista autoon + täys tankki niin varmasti paukkuu satoja kiloja yli massa.
Mutta johonkin arvoon se on luotettava. Tuskinpa oletetaan että siviili autoilia voi punnita kalustoaan, joskus pystyi kunnes kaikki vaa'at meni joko porttien taakse tai jollain laite koodin taakse.
-
Tottahan tuo.
Mutta vertaan nyt vaikka omaan autoon jossa 2160kg ilmoitettu suurin sallittu.
Kontillinen tavaraa ja 5 mun kokoista autoon + täys tankki niin varmasti paukkuu satoja kiloja yli massa.
Mutta johonkin arvoon se on luotettava. Tuskinpa oletetaan että siviili autoilia voi punnita kalustoaan, joskus pystyi kunnes kaikki vaa'at meni joko porttien taakse tai jollain laite koodin taakse.
Auton painot ovat vieläkin kinkkisempiä kuin veneen painot, tai siis oikeastaan venetrailerin painot tässä tapauksessa. Autossa muistini mukaan on omapaino, bruttopaino (taisi olla toisella nimellä?) ja akselipainot. Akselipainoja kyttäävät lähinnä Tullinporukat kun ratsaavat Virosta tulevia juomalasteja ;D Noihin venetraileri asioihin on hyvä muistisääntö: rekisteriotteiden bruttopainot määrittävät ajokortti vaateen ja todelliset painot katsotaan puntarilla.
Itse olen trailerin katsastuksen yhteydessä veneen ollessa päällä pyytänyt punnitusta. Se on ollut ilmaista tähän saakka. Oma venetraileri on 1700 kg kantavuudeltaan, punnittu paino oli 1740 kg ja veneen valmistajan ilmoitus veneen painosta 850 kg... Toinen missä voi punnita helposti on kaatopaikan puomien luona olevat puntarit.
-
Veneen massan sai aikanaan ilmoittaa itse. Rekisterissä voi siis olla ihan mitä sattuu. Esim. oma purjevene on muistaakseni rekisterissä valmistajan arvion mukaan 1970 kg. Nosturikuljettaja vannoi keväällä veneen painavan n. 2400 kg. Kesän aikana olen lisännyt painoa parin hupiakun, aurinkopaneelijärjestelmän ja jääkaapin verran, liki sata kiloa taas lisää.
BE-kortin hommaaminen ei ole mikään ameriikan temppu - tai ei ollut ainakaan vielä ennen edelliskesän lakiuudistuksia, kun itse sellaisen hommasin. Kannattaa ostaa pari pykälää järeämpi traileri mitä oikeasti tarvii. Kestää paremmin eikä lähde heti vatkaamaan perässä, jos erehtyy vaikka tekemään ohituksen.
-
Ei oo tuo kortin hommaaminen mikään amerikan temppu ei, eikä muutenkaan. Traileri pitää olla ja siinä sopiva möhkäle päällä. Teoriat ja ajokoe. Ei sen kummenpaa.
Onneksi ei ole mikään kiire tän asian suhteen, ekana kautena vene menee ihan telakalle talvisäilytykseen, ajetaan rannasta ja trukilla ylös perillä. :) Traileria tarviin vasta ensivuonna jos päätän pihalla pitää.
Noista painoista vielä nii oletan että sisäperämoottori veneessä huomioidaan myös mm moottorin paino, jota taas ei esim huomioida perämoottoriveneessä. Aika hajontaa ollu noissa ilmoituksissa, mulle sanottiin tosiaan että 1000kg vene, rek.otteessa 900kg.. Nettiveneessä katsonu ilmoituksia nii korkein ollut 1200kg mitä ilmoitettu. Mutta tosiaan tää on rekisteröity trafin aikaan. Ainakaan itellä omiin nimiin laittaessa ei ollut mahdollista muuttaa, pituutta, painoa tms.
-
Ei oo tuo kortin hommaaminen mikään amerikan temppu ei, eikä muutenkaan. Traileri pitää olla ja siinä sopiva möhkäle päällä. Teoriat ja ajokoe. Ei sen kummenpaa.
Onneksi ei ole mikään kiire tän asian suhteen, ekana kautena vene menee ihan telakalle talvisäilytykseen, ajetaan rannasta ja trukilla ylös perillä. :) Traileria tarviin vasta ensivuonna jos päätän pihalla pitää.
Noista painoista vielä nii oletan että sisäperämoottori veneessä huomioidaan myös mm moottorin paino, jota taas ei esim huomioida perämoottoriveneessä. Aika hajontaa ollu noissa ilmoituksissa, mulle sanottiin tosiaan että 1000kg vene, rek.otteessa 900kg.. Nettiveneessä katsonu ilmoituksia nii korkein ollut 1200kg mitä ilmoitettu. Mutta tosiaan tää on rekisteröity trafin aikaan. Ainakaan itellä omiin nimiin laittaessa ei ollut mahdollista muuttaa, pituutta, painoa tms.
Oman rekisteröin trafin aikaan, mutta oli ollut edellisellä maistraatin aikaan, kuitenkin eka rekisterööinti trafin järjestelmiin. Itse sai täyttää kaiken, ja mitään ei kyselty. Samanlailla kuin maistraatin aikaan. Nykyään vaan noita trafin aikaan täytettyjä ei enään pysty muuttamaan.
Ja tuosta perässä kiskomisesta, niin jos ylittää ajokorttiluokan, niin kortti lähtee nykyään automaattisesti kuukaudeksi.
Siksi itsekkin pikku-een menen hakemaan, kun ei näin yrittäjänä ole oikein varaa luopua kortista.
-
Oman rekisteröin trafin aikaan, mutta oli ollut edellisellä maistraatin aikaan, kuitenkin eka rekisterööinti trafin järjestelmiin. Itse sai täyttää kaiken, ja mitään ei kyselty. Samanlailla kuin maistraatin aikaan. Nykyään vaan noita trafin aikaan täytettyjä ei enään pysty muuttamaan.
Ja tuosta perässä kiskomisesta, niin jos ylittää ajokorttiluokan, niin kortti lähtee nykyään automaattisesti kuukaudeksi.
Siksi itsekkin pikku-een menen hakemaan, kun ei näin yrittäjänä ole oikein varaa luopua kortista.
Autokoulun opettaja eri mieltä, kysyin tota lähteekö kortti jos punnitaan ja yhdistelmä paino heittää niin ei lähde kortti. Sakot voi saada.
-
Autokoulun opettaja eri mieltä, kysyin tota lähteekö kortti jos punnitaan ja yhdistelmä paino heittää niin ei lähde kortti. Sakot voi saada.
Puhutaanko tässä nyt kahdesta eri asiasta? Ylipainosta ja ajo-oikeuden ylittämisestä? Toki ne voi sattua helposti molemmat yhtäaikaa...
-
Ajokorttilaki 64§ 2.mom:
Poliisin on määrättävä ajo-oikeuden haltija «ajokieltoon»:
...
4) jos hänen on todettu syyllistyneen rikoslain 23 luvun 10 §:ssä tarkoitettuun kulkuneuvon kuljettamiseen oikeudetta
Rikoslaki 23 luvun 10§ 1.mom:
Joka kuljettaa, ohjailee tai ohjaa moottorikäyttöistä ajoneuvoa, raitiovaunua, junaa, alusta tai ilma-alusta ajo-oikeudetta tai ilman vaadittavaa pätevyyttä osoittavaa lupakirjaa, on tuomittava kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Tämä on siis se, että kuskaa jotain, johon kirjaimet ei riitä. Otteeseen merkittyjen massojen ylitys siten, että kirjaimet riittää on toinen juttu.
-
Kortti lähtee kuivumaan, jos kirjaimet ei riitä. Ylipainosta selviää sakoilla.
Karkeasti ottaen BE tarvitaan, jos on jarrullinen kärry. Ylipainoa pystyy laittamaan mille tahansa kärrylle.
Näistä ei tosin jää "koskaan" kiinni ellei aja kolaria tai kuorma muuten näytä hurjalta.
-
Karkeasti ottaen BE tarvitaan, jos on jarrullinen kärry.
Aika karkeasti otettu, koska B/96:lla saa vetää esim. 2000kg kärryä 2250kg veturilla (kokonaismassoja siis)
-
Aika karkeasti otettu, koska B/96:lla saa vetää esim. 2000kg kärryä 2250kg veturilla (kokonaismassoja siis)
Harvalla taitaa olla B/96 korttia.
Itselläkin on jarrullinen 1200 kg massoilla oleva kärry, jota pystyi vetämään B kortilla V70:llä, mutta V90:n kanssa tarvi hommata BE. Tosin varmaan tuo B/96 olisi riittänyt, mutta en ole sellaisesta ennen kuullutkaan.
-
Nyt alkaa aihe mennä veneestä ulos niin puhalletaan pilliin.
Uskon löytäväni sopivan trailerin kun sen tarvitsen ja eikä BE kortista haittaa ole. Kiitos mielipiteistä. 8)
-
Pentaa on myöskin makeavesijäähdytteisenä.
Eikös tuo ole juuri sama jonka tuossa mainitsin? Oma järjestelmä joka käyttää jäähdytykseen lämmönvaihdinta jossa taas kiertää merivesi.
Ei, vaan järvivesi kiertää lohkossa jakopäässä olevan raakavesipumpun toimesta eikä automallista vesipumppua ole lainkaan. Lienevät toki kaikki museoikäisiä tikkukoneita joten ei niistä sen enempää.
-
Miten lohko reagoi merellä ajettaessa suolaveteen ?
-
Miten lohko reagoi merellä ajettaessa suolaveteen ?
Merivesi siellä sisällä tosiaan kiertää ja varmasti ruostuu ja ruostunutkin jo. Seisotus aikana olisi suotavaa laittaa glykoolit sisään.
En tarkemmin tiedä mutta kai se on siihen suunniteltu myöskin. Alkuperäinen kone.
-
Tuommonen holleyn efi vois käydä suoraan https://www.holley.com/products/marine_and_powersports/marine/sniper_efi_marine/ (https://www.holley.com/products/marine_and_powersports/marine/sniper_efi_marine/) eihän tuo toki ilmainen ole.
Ei oo ilmainen ei. Näemmä on saatavilla, mutta nykyaiksemman laittaisi edullisemmin mitä tuon konversion. :)
Ehkä parempi itellä pitää lähes oem kunnossa ja päivittää muutamia osia kuten sytkä. :)
-
Tuli käytyä veneellä, pilssattua vedet pois. Ei pahemmin ollut kertynyt viikkoon vaikka reilusti vettä tulikin.
Samalla käytin hetken aikaa sitä, ihan hyvin lähti käymään kylmiltään. :)
Yhden kuvan otin myös, vanhus oli mukana.
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/IMG_20190812_101827.jpg?img=smaller)
Kokeilin myös tuota käynnistyvyyttä kun tuli sytytys silloin säädettyä. Ihan ok tuo käynnistyy ja käy kylmäkäynnistyksellä.
https://www.youtube.com/v/qs6UGK7TKoA
-
Ei oo ilmainen ei. Näemmä on saatavilla, mutta nykyaiksemman laittaisi edullisemmin mitä tuon konversion. :)
Ehkä parempi itellä pitää lähes oem kunnossa ja päivittää muutamia osia kuten sytkä. :)
Joo kyllä varmasti saa pelittämään ihan noinkin :)
-
Miten lohko reagoi merellä ajettaessa suolaveteen ?
Lohko reagoi suolaveteen, kuten auto tiesuolaan, eli ruostuu. Harvinaisia eivät ole myöskään yksittäiset, syvät pistesyöpymät, joista merivesi livahtaa väärään tilaan.
Suomessa tiet lienevät maailman suolaisimmat, mutta onneksi meremme ovat suhteellisen vähäsuolaisia. Silti merellisen atmosfäärin vaikutukset ovat tuttuja jokaiselle rannan asukille.
Merimoottoreissa syöpyminen on estetty lukuisilla "suojasinkeillä" eli uhrautuvilla anodeilla. Näiden kulumisen seuranta ja tarpeen mukaan vaihtaminen on keskeinen osa merimoottorin ylläpitohuoltoa. Sinkki sitaateissa siksi, että se kuuluu meriveteen, sadevesiveneilijöille riittää megnesium ja murtovesillä suojan antaa alumiini. Syy tähän löytyy metallien sähkökemiallisesta jännitesarjasta, joka merivesikatalyytissä poikkeaa yleisesti esitetystä jännitesarjasta. Yksinkertaista lähdetietoa materiaalivalinnoista ja niiden keskinäisestä sopivuudesta esimerkiksi kirjasta Tuohi&all: TAOF II.
Syyshuollossa merivesijäähdytteisen lohko huuhdellaan ja suojataan ympäristömyönteisellä jäähdytinnesteellä. Vanha Penta ohjeisti käyttämään suojaöljyä, mikä lienee se paras vaihtoehto, jos tallissa on mahdollisuus siivota moottori ennen vesillelaskua. Jäähdytetty pakosarja on yleensä se ensimmäinen puhki syöpyvä paikka, koska sen suojaaminen jää ymmärrettävistä syistä yleensä lohkoa kehnommaksi. Huomatkaa, :nohnoh, se on sitä usein myös makeavesimoottoreissa, koska yleisesti jäähdytysvesi poistetaan pakokaasujen mukana. Ja monessa pakosarjassa on myös se anodi tarkastettavana ja vaihdettavana. Kuivat pakoputket ovat enemmän ammattiveneiden käytössä.
Makeavesijäähdytteisissä merivesijärjestelmälle tehdään vastaava suojakäsittely syyshuollon yhteydessä.
Useimmat isot merimoottorit (Volvo, OMC, Mercury ym) rakennetaan automoottoreista, pienemmissä peruskone on usein Kubota, Mitsubishi tms. Kenenkään ei nykyisin kannata valaa omia lohkoja venemoottoreita varten.
Käyttäjä tästä hyötyy, minulla esimerkiksi samat suodattimet, öljyt ja nesteet käyvät niin Avanttiin kuin Nanni merkkiseen venemoottoriinkin.
-
Tänään tuli lähdettyä vesille kaverin kanssa kun oli hieno ilma, otettiin 2 keskimäistä muksua mukaan. N. 95km lenkki tuli ajettua 5tuntia. Kuusistosta lähdettiin Paraisille, kierrettiin Parainen ympäri ja joenkautta läpi, tuossa välissä haettiin jäätelöt reimarista. Tuosta jatkettiin takaisin päin ja Kakskerran/Hirvensalon välistä kohti Airistoa, siellä tovi ja oli myös hiukan aalokkoa reilummin sopivasti sivuaallosta vettäkin loiskahti :D Airistolta jatkettiin Ruissalon sivua pitkin jokirantaan kääntymään ja siitä kotiin päin. :) Keskinopeus oli sellaista n. 30kmh luokkaa, tuli nuo alueet jossai sai mennä niin maximia mitä nyt kulkee sen 54km/h vauhdilla. Vastapainoksi välillä rajoituksen antamalla 10km/h nopeudella.
Ennen reissua tankkasin rannassa lappopumpulla n. 40-45l, lähtiessä veneen mittari näytti tankkia täydeksi ja ajon jälkeen n. puolivälissä. Eli n. 45-50l luokkaa taisi mennä bensaa koko reissuun jolloin n. 10l/tunti olisi kulutus. Pidän aika pienenä tuota ::)
Tämä oli nyt se ensimäinen ajokerta kun ei alkanut kuulumaan kilinää tms, eli tuo sytytyksen ennakko kun oli pielessä oli siihen syypäänä. Meni se nappiin ja kyyti oli tasaisempaa, tehoa/vääntöä selkeesti tuntuvasti enemmän ja nousi plaaniin kivuttomammin. Helpompi olisi toki ajaa ja plaaniin päästä kun olisi trimmi pelissä mutta en kyllä jaksa tuolle mitään enää tälle kaudelle tehdä.
Muutama kuva takertui matkalta. 8)
Kuusiston ja Kakskerran välillä
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Meid%C3%A4n%20kuvia/Veneilem%C3%A4ss%C3%A4%20Empun%20ja%20Sussun%20kanssa/IMG_20190824_124722.jpg?img=smaller)
Menossa Paraisille n. 50km/h nopeudella
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Meid%C3%A4n%20kuvia/Veneilem%C3%A4ss%C3%A4%20Empun%20ja%20Sussun%20kanssa/IMG-20190824-WA0009.jpg?img=smaller)
Paraisten joelta
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Meid%C3%A4n%20kuvia/Veneilem%C3%A4ss%C3%A4%20Empun%20ja%20Sussun%20kanssa/IMG-20190824-WA0008.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Meid%C3%A4n%20kuvia/Veneilem%C3%A4ss%C3%A4%20Empun%20ja%20Sussun%20kanssa/IMG-20190824-WA0016.jpg?img=smaller)
Reimarilta
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Meid%C3%A4n%20kuvia/Veneilem%C3%A4ss%C3%A4%20Empun%20ja%20Sussun%20kanssa/IMG-20190824-WA0006.jpg?img=smaller)
Airistolla
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Meid%C3%A4n%20kuvia/Veneilem%C3%A4ss%C3%A4%20Empun%20ja%20Sussun%20kanssa/IMG_20190824_150711.jpg?img=smaller)
Jokiranta, Turku
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Meid%C3%A4n%20kuvia/Veneilem%C3%A4ss%C3%A4%20Empun%20ja%20Sussun%20kanssa/IMG-20190824-WA0027.jpg?img=smaller)
Kyllä se on todettava että tuolla viihtyisi enemmänkin S*
https://www.youtube.com/v/UKjvl5CczkU
-
Koko kuukauden selannut milloin voisi olla sellainen ilma että saa nostettua veneen. Miettisin syys/loka vaihdetta, mutta silloin jo voisi olla ruuhkaakin hiukan. Myös säät pimeämpiä, nyt jo n. 2viikkoa jatkuvaa sadetta ja tuulisia kelejä mietittää tällästä nuorta keltanokkaa ton veneen kanssa ja päätin että aina ollut itellä hyvä päivä Perjantai 13. Ja oli nyttenkin.
13.00 lähdin rannasta ja tyrskyttelin menemään Airistolla Kutusaaren kulmalta aina Paraisille Lilmälöön asti.
Reissu meni hyvin ja nosto meni myös mukavasti, enpä ole ennen ollut lentävän veneen kyydissä. :2funny:
Muutama räpsy
Juuri hypätty veneestä pois
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/13.09.2019%20Nostokuvia/IMG_20190913_144030.jpg?img=smaller)
Pohjanpesu
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/13.09.2019%20Nostokuvia/IMG_20190913_145054.jpg?img=smaller)
Pukeille laitto, välissä tehtiin makeavesi huuhtelu.
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/13.09.2019%20Nostokuvia/IMG_20190913_151717.jpg?img=smaller)
Siinä hän pukeilla :)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/13.09.2019%20Nostokuvia/IMG_20190913_155455.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/13.09.2019%20Nostokuvia/IMG_20190913_155538.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/13.09.2019%20Nostokuvia/IMG_20190913_155558.jpg?img=smaller)
Seuraavaksi aletaan suunitella fiksailuja, remppaamisia jne.
Potkuri on ottanut joskus kiinni, ei mielestäni omasta toimesta :idiot2: lienee menee vaihtoon.
Pinta pitää saada paremmaksi! Se vaan pitää, vesihionta/kiiloittelu ja varmaan uudempia teippejä.
Moottori/vetolaite huoltaa/mahd.rempata
Hiukan niitä sähkö hommia ja varusteluita joista aiemmin ollut juttua jo.
Kaikenlaista tehtävää mutta nyt se on nostettu. 8)
-
8) hyvät systeemit nostoon teillä siellä merillä. Me täällä sisävesillä joudutaan tuhraamaan rantatrailerille traktorin kanssa..
Kaverilla on SeaStarissa samanlainen kone ja Alpha one vetolaite. Mikä toi sun vetolaite on?
-
8) hyvät systeemit nostoon teillä siellä merillä. Me täällä sisävesillä joudutaan tuhraamaan rantatrailerille traktorin kanssa..
Kaverilla on SeaStarissa samanlainen kone ja Alpha one vetolaite. Mikä toi sun vetolaite on?
Otin täksi talveksi telakalle tuon kun kaikenlaista remppaa joutuu tekemään, jatkossa varmaan trailerin kanssa kotipihaan. :)
OMC Cobra vetolaite, olisko ollu Gen2 en varma oo. Pitkälti vastaava Mercruiser kanssa.
-
Jokos tää on vesillä?
-
Jokos tää on vesillä?
Ei oo vielä vesillä. Menny köyhän rahat tohon S40seen niin tää on vielä telakalla. Suunnitelmissa kuluvan kk vaihteessa kokeilla josko rahkeet riittää :idiot2:
-
Torstaina kävin veneellä, nappasin sammutimet ja kuomut mukaan. Kuomut vein eilen pesuun/kyllästykseen. Sammuttimet samalla matkaa käytin leimalla.
Kuomut sais ens torstaina takaisin ja jos ei ihmeitä niin niitä sitten Juhannuksena laittamaan paikoilleen, sitten alkaakin jo loma ja mennä sen jälkeen vesihiomaan vene ja myöhemmin myllyttämään.
Myös alkais olla aika huoltaa se, hiukan mottia ylös jne. :)
-
Kuomut kävin laittamassa eilen paikoilleen ja säädin tangot samalla.
Eilen myös tuli purettua koneesta johdot ja vaierit pois. Valmistelua nostoa varten.
Tänään olin 6tuntia vesihiomassa ja sain muut paitsi kannen hiottua. Loput tarpeen mukaan ensiviikolla kun puleerataan vene.
Muutaman kuvan otin, en huomannut ottaa kuvaa ennen ku aloitin.
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Siistimist%C3%A4/Ulkokuoren%20ehostusta/IMG_20200623_120811.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Siistimist%C3%A4/Ulkokuoren%20ehostusta/IMG_20200623_121029.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Siistimist%C3%A4/Ulkokuoren%20ehostusta/IMG_20200623_132351.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Siistimist%C3%A4/Ulkokuoren%20ehostusta/IMG_20200623_133018.jpg?img=smaller)
Tälläinen tuli hionnan jälkeen.
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Siistimist%C3%A4/Ulkokuoren%20ehostusta/IMG_20200623_144739.jpg?img=smaller)
Oikeastaan, tälläinen se vasen kylki myös oli ennen aloitusta.
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Siistimist%C3%A4/Ulkokuoren%20ehostusta/IMG_20200623_150420.jpg?img=smaller)
Ulkokuori tosiaan puleerausta ja vahausta vaille "valmis"
Uusin vielä navigointi valon eteen ja laitan mastovalon taakse.
-
Tänään tuli kiiloitettua ja vahattua S*
Villalaikla rotskulla + magicone 124, rupsun epäkesko karvalaikalla + Stardust medium cut 2. Pintaan suojaksi Yellow Wax Garnauba paste waxia. Kannen liukueste pinnat käytiin läpi mirca epäkesko koneella jossa karvalaikka ja aineena nielsen puhdistava spraywax. ELK
Aamulla 7.30 - 17.00 kahteen ukkoon painettiin. Välissä pidettiin 1h tauko.
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Siistimist%C3%A4/Kiilloitus%20ja%20vahaus/IMG_20200702_153007.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Siistimist%C3%A4/Kiilloitus%20ja%20vahaus/IMG_20200702_153027.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Siistimist%C3%A4/Kiilloitus%20ja%20vahaus/IMG_20200702_170837.jpg?img=smaller)
Takaisin paikallaan
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Siistimist%C3%A4/Kiilloitus%20ja%20vahaus/IMG_20200702_171753.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Siistimist%C3%A4/Kiilloitus%20ja%20vahaus/IMG_20200702_171818.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Siistimist%C3%A4/Kiilloitus%20ja%20vahaus/IMG_20200702_171828.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Siistimist%C3%A4/Kiilloitus%20ja%20vahaus/IMG_20200702_171854.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Siistimist%C3%A4/Kiilloitus%20ja%20vahaus/IMG_20200702_171906.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Siistimist%C3%A4/Kiilloitus%20ja%20vahaus/IMG_20200702_171936.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Siistimist%C3%A4/Kiilloitus%20ja%20vahaus/IMG_20200702_171956.jpg?img=smaller)
Sitten vielä tekninen puoli kuntoon niin voikin alkaa laskea vesille 8)
-
Eilen tuli vietettyä 5.5tuntia veneen parissa, moottori nostettiin pois.
Tällävälin putsasin pilssitilan ja asennettiin uusi pilssipumppu, automaattinen.
Moottoriin uusittiin venttiilikopan korkkitiiviste, öljypohjan tiivistys ja sivuluukun tiivistys. Moottorin pesu ja takaisin laitto.
Nappasin matkaan potkurin ja siistisin sen, nyt maalattuna töissä. :)
-
Hieman olet myöhässä eikö nämä huollot pitäisi tehdä off season? ::)
Hieno vene kyllä ja aika kivan kuuloisella tekniikalla!
-
Hieman olet myöhässä eikö nämä huollot pitäisi tehdä off season? ::)
Hieno vene kyllä ja aika kivan kuuloisella tekniikalla!
Vähän oon, syytän ässää :idiot2: Kiitos.
Ei duunarin varat riitä kaikkeen ::)
-
Siistihän tuosta tulee!
Viime viikko meni meripelastaessa, koen velvollisuudekseni muistuttaa ja vahvasti suositella: TROSSI (https://meripelastus.fi/trossi/)
Parin suuremman vakuutusyhtiön kanta oli, että jos kaverin venettä hinattaessa käy jotain, ei vakuutus korvaa mm. kannen tai voimalinjan vaurioita. Lisäksi Saaristomerellä matkat ja kalusto huomioiden lyhytkin hinaus maksaa jo käyttöauton (mk1 V70) verran...
-
Siistihän tuosta tulee!
Viime viikko meni meripelastaessa, koen velvollisuudekseni muistuttaa ja vahvasti suositella: TROSSI (https://meripelastus.fi/trossi/)
Parin suuremman vakuutusyhtiön kanta oli, että jos kaverin venettä hinattaessa käy jotain, ei vakuutus korvaa mm. kannen tai voimalinjan vaurioita. Lisäksi Saaristomerellä matkat ja kalusto huomioiden lyhytkin hinaus maksaa jo käyttöauton (mk1 V70) verran...
Kiitoksia! :)
Olen kuulunut Trossiin siitä hetkestä kun ostin Veneen. ELK
-
Vene rokkaa hyvin S*
Tänään koeajolla ja ei enää öljyvuotoja ja vetoja piisaa. :)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/30.07.2020/IMG_20200730_190641.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/30.07.2020/IMG_20200730_190659.jpg?img=smaller)
-
Kotiutui tänään. Mahti fiilis oli ajella S*
-
Tälle kesää ajeltu nyt n. 7tuntia ja n. 80km matkaa. :)
Kulkee hienosti, moottori toimii hyvin, kuten trimmi yms. Ei voi olla kun tyytyväinen S*
Muutamat kuvat tältä iltaa.
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Kes%C3%A42020/IMG-20200808-WA0003.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Kes%C3%A42020/IMG-20200808-WA0002.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Kes%C3%A42020/IMG_20200808_202322.jpg?img=smaller)
Eiliseltä yksi
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Kes%C3%A42020/FB_IMG_1596832178292.jpg?img=smaller)
Huomenna aamusta jo kaverin kanssa liikkeelle, tarkoitus mennä lounastamaan Paraisten porttiin. ELK
-
Mukavan näköstä touhua :)
Omat veneilyt tolla omalla tuulilasiveneellä jääny vähemmälle kun ei oo oikeen ollut intoa ja muita projekteja on tälle kesälle riittänyt..
-
Mukavan näköstä touhua :)
Omat veneilyt tolla omalla tuulilasiveneellä jääny vähemmälle kun ei oo oikeen ollut intoa ja muita projekteja on tälle kesälle riittänyt..
Bmwstä meni ahdin ja Volvon laittamisen laitoin Corona takia jäihin. Ei kyllä kaduta Volvon jäihin laitto ja saada vene ajoon. Tänään oltu vesillä 7tuntia ja juuri kahvitaukoa Turun Jokirannassa. Aiemmin käytiin lounaalla ParaistenPortilla. S*
-
Paraisten Portilla
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Kes%C3%A42020/IMG_20200809_112955.jpg?img=smaller)
Jokirannassa
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/Kes%C3%A42020/IMG_20200809_151313.jpg?img=smaller)
-
Eilen ja tänään perheen kesken käyty ajelemassa. S*
Noin 5tuntia yhteensä, mukavasti toimii edelleen 8)
-
Eilen käytiin veneilemässä, pientä käynnistymis kankeutta kuumalla koneella.. Ja vähän ennen kun kotiin päästiin niin alkoi käydä huonosti, vajaalla pienimmillä kierroksilla ja tyhjäkäynnillä ei pysynyt enää käynnissä. Sammui ajosta ja hetken lillumisen ja pikaisten chekkausten jälkeen melottiin yhteen rantaan laituriin kiinni.. Sieltä sai apuja sen verran että pääsi kotiin. Autolla sitten hetken päästä takaisin, vene jäähtynyt jonkun verran ja lähti käyntiin, käy vajaalla. Tarkastin virranjakajan ja putsasin pintoja, tarkastin tulpat eikä nekään olleet huonon näköiset. Laitoin nippuun eikä juuri tuntunut vaikutusta. Kävi huonoa tyhjäkäyntiä mutta otti kierroksia. Narut irti ja loppu 2-3km "väkisten hiukan ylinopeudella" omaa rantaa kohden. Kotilaiturin kulmalle kun pääsi ja piti ottaa veto pois niin sammui siihen.. Melottiin tolppien väliin ja jätin sinne. Tässä lähipäivinä mennä tutkimaan, varmaan alkuun etsiä kipinäpuolelta kun bensapuoli vaikutti kunnossa olevan...
-
Selvittiin todennäköisesti venttiilivälyksien säädöllä ja uusilla sytytystulpilla. ELK
-
Benkku nykästy tänään kuiville. :)
Tällä erää trailerin kanssa, mutta säilöön meni samaan paikkaan. Ei sitten vaan pihalle mahtunut vieläkään, sen verran tuota kalustoa on.
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/29.11.2020%20Nosto%20kuvia/received_744853109716078.jpeg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/29.11.2020%20Nosto%20kuvia/received_2789167928025597.jpeg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/29.11.2020%20Nosto%20kuvia/IMG_20201129_104833.jpg?img=smaller)
Kyydissä ja suunnaksi Parainen
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/29.11.2020%20Nosto%20kuvia/IMG_20201129_114625.jpg?img=smaller)
Perillä pestiin ja laitettiin pukeille, ensiviikosta varmaan glykolit sisään ja perus hommelit talven lepoa varten. Kuten "mökki" päälle.
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/29.11.2020%20Nosto%20kuvia/IMG_20201129_124226.jpg?img=smaller)
(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Veneet/Bayliner%20Capri%20Cuddy%201952%20/29.11.2020%20Nosto%20kuvia/IMG_20201129_130935.jpg?img=smaller)
Seisonta kauden aikana tarkoitus laittaa uusi oem rpm mittari ja keväällä pesut ja vahaukset, vaikka edeltävän käsittelyn jäljiltä pinta oli ihan jees vielä. Uudet myrkyt tarvii laittaa pohjaan. :)
Eikä tän suhteen tällä erää muuta. :)
-
Myyty, voi lukottaa.